SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Maďarsko vyštvalo Uber, vodičom zoberie doklady (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

uber su najvacsie spiny, vsade kam pridu chcu len porusovat predpisy... potom sa tvaria ako obete ked im to zakazu... nech idu do p-cka od vsadial.
 

 

No uz si sa vygrcal, tak koniec pauzy, povytiahni si rozgajdane troj-pruzkove teplaky, skontroluj zlatu retaz na krku, nastokni ruzove crocsy, nakopni svoje zihadlo v striebornej metle s te-de-ickom, a hajdy zase pred letisko okradat cudzincov!
 

 

Napísal to síce hrubo, ale v podstate nie je mimo. Uber by ako taký problémom nebol, pokiaľ by klasický taxikár nemusel spĺňať xyz predpisov, nariadení, platiť rôzne poplatky, prehliadky atď, zatiaľ čo "taxikárovi" Uberu by zjednodušene povedané stačil mobil.
 

 

klasicky taxikar vo vychodnej europe splna mozno xyz prespisov ale okradne skoro kazdeho zahranicneho turistu..
 

netrep

nezmysli nie každý kradne ako ty.
 

 

Ak 8 z 10 taxikarov okradne cudzinca, nepomoze, ak sa budu ti dvaja poctivi stazovat a nehaju svojich zbojnikov kolegov rabovat a okradat
 

a potom este ti osmi

fnukaju, ze zakazte ludom brat stoparov - a madarski socialisti im to zozeru!
...nechapem, kto komu moze zakazovat chodit a brat stoparov - hoc' aj po meste.

Pestania by si kludne mohli zalozit nieco ako stopari.hu - v modernejsom, napr. mobilnom outlifte - a nerusene brat stoparov dalej.
 

Co keby tych xyz povinnosti

Zrušili? Zákazník si vybral ze nepotrebuje taxameter s 5timi tarifami a arogantneho blba za volantom, ktorý ich podľa nálady prepína. Zákazník si zvolí podľa ceny a referencií od iných používateľov. Arogantneho uberistu ohodnotia a pošlú do papa ak nevyhovuje. Arogantneho taxikára si nevyberie. Toho mu len tak náhodne pošle teta z dispicungu.
 

 

je pravda, ze uber nieje uplne legalny. na druhej strane IMHO riesnie nieje zrusit UBER, ale zrusit regulacie. taxikari demonstruju za udrzanie svojho prijemnuckeho kartelu namiesto toho aby demonstrovali na zrusenie tych pridbanych regulacii.
 

Predstav si,

ze sa opytas znameho, ktory ma cestu okolo miesta kam sa ty pottrebujes dostat, ci by ta tam nehodil, ze ty mu za to prispejes trochu na benzin. Je toto nie uplne legalne? Lebo to je myslienka Uberu.
 

 

Asi tak. Ludia stale nechcu pochopit, ze uber *nie je* taxisluzba! Je to len platforma, pomocou ktorej sa ludia mozu dohodnut na odvoze. Ten kto ma volne miesto a nahodou ide okolo ponukne miesto v aute tomu, kto sa potrebuje niekam odviezt. A zoberie od neho par € "na benzin".

Rovnako sa mozu dohodnut aj cez telefon, emailom, alebo cez web. Napriklad na facebooku je mnozstvo takych skupin, kde si ludia dohaduju odvoz. Najma na dlhsie trasy pred/po vikende (typicky BA-ZA-KE a naspat). To teraz aj facebook oznacime za "taxisluzbu", zakazeme, spoplatnime, zdanime, prikazeme licencie, a stanovime minimalne ceny? Cisty nezmysel...
 

 

tiez nejdem obhajovat restrikcie ulozene Uberu, ale nemas pravdu. Cez Uber si ZARABAS a to pravidlne, kedze spravidla nejde o sporadicku cinnost ale o pravidelnu cinnost a nehovor mi ze niekto chodi len tak cely den nahodne a nahodne vyzvihuje svojich znamich, takze zdanovana by mala byt.

Potom si mozeme povedat, ze preco by mala kadernicka platit dane, ked len tak nahodne ostriha niekoho a ten jej zaplati len za nabrusenie nozniciek, alebo advokat bude len tak nahodne davat niekomu pravne rady a tento len mu nieco prispeje na kavu.

A dufam, ze sa diskusia nezvrhne na temu zrusme dane.
 

 

Zrušme dane. Budeme si objednávať jednotivé služby štátu a za ne aj platiť.
 

 

no lenze tu sa trochu pleties. To co popisujes je Bla bla Car a podobne sluzby kym Uber sa naozaj skor podoba na taxi sluzbu.

je totiz velky rozdiel medzi:

- sofer dopredu zada idem stade tam v tom a tom case a niekto sa knemu prida oproti konceptu

- potrebujem ist tam a tam vtedy a vtedy a sofer sa ponukne i ked tam povodne neplanoval ist
 

skľudni

sa a obrať svoj hnev na RU ty euroskeptik. :)
 

stvor-pasikove teplaky!

...cim viac pasiky, tym viac adidas! (abidas :-)
 

to akoby si pisal o komunistoch

a stbakoch - tiez plna huba lasky a socializmu, no kde prisli, tam kradli a podvadzali. Uber je len firma, skor zivnostnicenie soferov, ktori dostavaju placu od zakaznikov. Priamo. Bez toho, aby ich zdieral stat. Uplny opak komancov - ktori beru dane, ktore platia ludia, bez moznosti ich neplatit (fyzicke osoby v zamestnani), pricom pani velkopodnikatelia a srocky typu Basternak nic neplatia, ale zato kradnu z rozpoctu miliony cez zvratky DPH. Nech idu do p-cka!
 

 

strasne spiny, maju nizsie ceny a neokradaju zakaznikov

radost vladnut takym jak si ty (a zdierat vas)
 
Hodnoť

Chvála Bohu!

Trvalo roky,kým sa v Budpešti dohodli taxislužby a mesto na jednotnom cenníku prepravy taxíkmi. Každý klient si dopredu mohol prostredníctvom internetu vypočítať, koľko ho bude cesta v Budapešti stáť. Bolo úplne jedno, ktorou taxislužbou človek pôjde, Budapešť bola rozdelná na niekoľko cenových pásiem a cenník bol verejný. I tak boli medzi taxislužbami konflikty, lebo ich je veľa. Na letisku ste sa mohli stať súčasťou súboja dvoch-troch taxikárov. Ale bolo vám to jedno, lebo cenu ste poznali.

UBER začal deštruckiu tejto dohody tak, že dohodnuté ceny podliezal. Nebolo isté, či je to klent, ktorý z dlhodobého hľadiska na tom získa. Vyzerá to tak, že vedenie mesta dostalo rozum a UBER po tom, čo bol opakovane prichytený pri porušovaní zákona, z Maďarska vykáže. Lebo 90% tržieb taxislužieb je práve v BP.

V Bratislave vás taxikárri ošmeknú ani sa nenazdáte. A ak ste cudzinec, môžete zaplatiť aj desaťnásobok cestovného.
 

 

To co pises o Budapesti zavana tazkym socializmom. Taketo regulacie v ziadnom pripade nepatria do modernej demokratickej krajiny so slobodnym trhom. Tato regulacia akurat tak likviduje konkurencne prostredie. A kde nie je konkurencia, nie je ani snaha o zlepsovanie sluzieb a inovacie.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto