SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čínsky internetový obchod Alibaba predstavil vlastné SUV (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Ti cinania idu ako pila.
Ak udrzia rast a vyvoj, tak o nejakych 50r budu velmoc c1.
 
Hodnoť

S 1,5 mld

sú popri Indii a Pakistane veľmocou už dnes. Len tak zo srandy, pozri si 20 výrobkov, ktoré si kúpil posledný rok a nemajú na sebe made in china. Ak ich nemáš doma 20, si freak. :)
 

 

no a to je práve ten problém ,prednedávnom som sa zaprisahal že nikdy už nekúpim nič z číny nech je to akokoľvek výhodné - naposledy to bolo obyčajné rádio, človek by povedal že tak jednoduchú vec spravia dobre, ale vydržalo iba nejaké 2-3 meisace . Tak som si povedal nikdy ,

A Alibabe neverím už ani s princípu ,pozeral som nejaké dresy od Wilieru ,tam vychádzali cca o 50-60% lacnejšie ,ale už som sa na lacných veciach čo sa tohoto týka pár krát sekol ,tak som radšej zainvestoval ,kúpil origoš veci Made In Italy a to sa proste nedá porovnať .

Mnoho ľudí tam nakupuje x-somarín ,ale po chvíli to všetko vyhadzujú...

A tak je to zo všetkýcm ,ja nepotrebujem neustále ako nejaká socka lobziť po obchode a hľadať kvalitu , preto vždy pozerám či je výrobok vyrobený v Európe ,je to drahšie ale v konečnom dôsledku to výjde lacnejšie.
 

ked tak čítam

tvoj príspevok, tak by ma celkom zaujímalo, ako vnímaš kvalitu, resp. nekvalitu výrobkov japonských (prípadne korejských ).
Udivuje ma, ako týmto šikmé oči odpúšťame, a číňanom nie. Ale je to presne ten istý prípad, cyklicky sa opakujúci v horizonte cca 20-30 rokov. Presne takto kukali na japoncov amíci v rokch 60-tych (ako na kopírovačov ), spozorneli v rokoch 70-tych, tak to pokračovalo, a v rokoch 90-tych už boli lídrami jak vývoja, tak kvality.
Teraz je to príbeh korejcov, kde hlavne v elektre udávajú ton oni, a čaká to čínu.Taký Huawey ked niekto vytiahne, tak ho veru už za socku neberú. To skôr mňa, lebo si na mobily nepotrpím a používam 70€ vú fínsko-americkú Lumiu (zrejme tiež vyrobenú v číne , možno v rumunsku, ani neviem)
My vo východnej europe to ako opakujúci príbeh nevnímame, lebo v čase napredovania japoncov, a zčasti aj korejcov sme mali všetci rovnakú teslu (myslím telku ) v obyvačke a žigulu v garaži, takže to išlo mimo nás. Teraz to už sledujeme v priamom prenose.

Ale aby si nemyslel, že nechápem tvoj prístup, tak ja sa vlastne správam presne ako ty.
A tiež stereotypne kupujem výrobky rovnakého pôvodu. Len ja zatiaľ verím skôr japonským značkám. Aj ked vyrábaným po celom svete. Preto mám japonské auto vyrobené v Thajsku, japonskú motorku vyrobenú v Taliansku, japonský televízor vyrobený myslím v Cesku a komplet japonské ručné náradie, čo neviem kde zošrubovali.

Ale sa mi zdá, že keby som teraz kupoval nové auto, tak by bolo korejské, čo by som sa pred 10 rokmi sám sebe vysmial, takže ktovie čo bude o dalších 10 rokov. Možno aj auto čínske.
Aby sme sa raz spoločne nestretli v salone tejto Alibaby pri kupe nového auta (možno už lietajúceho :).

Takže asi radšej nikdy nehovorme nikdy.
 

 

Neviem koľko máš rokov, no ja si spomínam na roky osemdesiate, keď som bol dieťa a už vtedy som mal každý jeden "angličák", teda malé modely automobilov Made in China. A ako tak spomínam a porovnám s "angličákmi" Made in China mojich synov, tak musím konštatovať, že idú kvalitou dolu.

Špičkové výrobky z Číny sú tie, ktoré tam len vyrobili s dodanými technológiami zo západu.

Možno máš pravdu so smartfónmi (neviem, nesledujem, mám hlúpy mobil), ale to je len jedno odvetvie. V čom ešte majú technologicky špičkové výrobky?

Na to, akým sú obrovským národom a aké majú zdroje, sú pozadu voči západu príliš dlhé obdobie.
 

 

> V čom ešte majú technologicky špičkové výrobky?
> Na to, akým sú obrovským národom a aké majú zdroje, sú pozadu voči západu príliš dlhé obdobie.

Pozadu?
Najvacsi radioteleskop: http://news.xinhuanet.com/engl...
Najvykonnejsi superpocitac: https://www.top500.org/news/ch...
Pomerne uspesne pokracuju v jadrovej fuzii: http://english.cas.cn/newsroom...
Vlastny navigacny system BeiDou - fungujuci v ich oblasti od roku 2012, plan od 2020 globalne
Plan v roku 2018 pristat na odvratenej strane mesiaca - ako prvi.
Najdlhsie operujuce roboticke vozitko na mesiaci (Yutu).
Zacali s 3D tlacenymi budovami.
 

 

A niečo kvalitné do hromadnej výroby pre bežných spotrebiteľov? Lebo najväčší rádioteleskop si domov nekúpim. Ani sa nechystám na odvrátenú stranu mesiaca. A už vôbec by som sa neodvážil bývať s rodinou v budove vytlačenej 3D tlačiarňou za 40 hodín...

Akože ja im fandím, no keď kúpim niečo čínske, väčšinou som viac-menej sklamaný. Pri ich možnostiach...
 

 

napriklad cinske sluchadla uplne prevalcovali trh s audio technikou, a to nie je iba vyroba, ale aj vlastny vyvoj. Znacky ako Soundmagic, Meelec, V Sonic, Brainwawz, a desiatky dalsich su v kvalite spracovania a zvukovej urovni velakrat dokonca aj pred takymi vyrobcami ako Marshall, Koss, alebo hifi komunitou opovrhovane Beats a pod., a cena zostava mozno tretinova. http://www.head-fi.org/product...
Nehovorim o vyrobkoch za 10€, ale su to produkty v kategoriach do 50,100, 200 a viac € . Mat kvalitny vlastny vyvoj v audiotechnike nie je jednoduche a vyrabat v tej oblasti naozaj dobre vyrobky si ziada skutocne odborne zazemie a inovaciu. To nie je vobec ako sekat lacne skrkatka v cukrikovych farbach po 5€.
To iste spickove flac prehravace su domenou Ciny pri znackach ako iBasso, alebo aj u nas rozsireny Fiio a to su zariadenia, kde je pekny kus technickeho umu a vlastnej invencie.

To sa ale tyka aj inych odvetvi elektroniky, Cina uz napr. vyraba aj vlastne cipy pre smartfony. Maju vlastne vyvojove laboratoria pre LCD technologie, podobne dalsie existuje iba v SHARP.

Internet veci pravdepodobne uplne ovladnu Cinske spolocnosti.

Nadpriemernej kvality, ale aj dost drahe su cinske opticke vyrobky, ako teleskopy, binokulare, noktovizory. Je sice mozne, ze skusenosti ziskavali od zapadnych firiem, ale ani zapadne firmy vsetko nevytvorili od zakladu same, ale stavali na poznatkoch ziskanych z vedeckeho pokroku celeho vyspeleho sveta, co nebol vzdy iba zapad.

Cina ma jednoducho ovela viac ludi a v ovela vacsej populacii sa v absolutnych cislach rodi aj ovela viac nadanych jedincov. Zapad nedolaze vsetkych odlakat na tlaceny dolar respektovany v celom ex-britskom imperiu s koloniami. Vacsina z nich zostane doma a budu vytvarat pokrok. CIm viac CIna odstrani chudobu a nerovnost medzi regionmi, tym menej ludi na zapad odide...
 

 

Oni totiz vyrabaju v roznych triedach kvality (a teda predavaju v roznych cenach). K nam mali obchodnici v minulosti tendenciu dovazat tie nizsie triedy kvality, a tak nejeden z nas nadobudol pocit, ze oni snad nic nevedia spravit poriadne. S obuvou tak robia dodnes.
Ale uz davno nie je pravda, ze cinske = nekvalitne. Len to proste stoji viac a tazsie sa zhana
 

 

Ale no, cinan ti vyrobi presne to co chces, a kvalita zvycajne zodpoveda cene.
Keby si preratal cenu tvojho anglicaka z 80 tych rokov na eura, tak by si zistil ze rolko by si sa hracku pre dieta nedal, a kupil by si radsej ten smejd.
 

 

No práveže som kúpil aj tzv značkové, cena cez 1000 starých korún niekedy okolo roku 2005-2006 a kvalita bola dosť slabá. Vtedy to bolo všade ako značkové - Maisto sa to čudo tuším volalo.

No ale OK... Skús mi prezradiť, či by si kúpil toto SUV a s pocitom bezpečia v ňom vyvážal rodinu. Asi nie.

No ale podľa teba je všetko len otázka ceny. Takže ak by to SUV stálo toľko ako Cayenne, X5, či GL, či aj hoc RAV4, tak by bolo v tej istej kvalite a takisto predajné? Asi nie, ani sám by si tomu neveril. A nekúpil.
 

 

OK, nie je az tak dolezita cena ktoru si zaplatil ty, ale kontrola kvality a cena ktoru zaplatil vyrobca.
V tvojom pripade to pod svojou znackou predava americka firma, cize za kvalitu neobvinuj cinanov, ale americanov. Oni si to totiz v presne tej kvalite objednali.
Alebo myslis ze americka firma bola donutena predavat nieco s cim nesuhlasili?
Pozri sa na iphone, cely vyrabaju cinania(iba sa sklada v usa) a mas pocit ze je nekvalitne vyrobeny? Plus vlastne pomaly cokovlek co doma alebo v praci mas je vyrobene v cine.
Co sa tohoto auta tyka tak nie nekupil by som si ho, ale ukazuje ze cinania uz nie su len kopirovaci, ale robia vlastny vyvoj.
Ako tu uz niekto napisal, aby sme sa nedivili ked o 20 rokov budeme kupovat cinske auta.
 

 

Daj sa liečiť, tvoja naivita je až chorobná. Ja mám aj rám na okuliare Gucci made in italy a je vyrobený v číne!!!
Si trafil... Spolupracujem s talianskou firmou dlhé roky a majú v portfóliu tradičné talianske výrobky a všetko má visačku made in italy a je to vyrobené v Číne, keď nie na 100%, tak to chodí do Koperu v stave bulk a taliani to prevezú na vozíku popri výrobnej linke na druhú stranu do skladu. Aj pneu na našich 22 kamionoch použivame zväčša čínske už 4 roky, odkedy sme sa presvedčili, že regionalky sú spoľahlivejšie a neporovnateľne výhodnejšie ako prémiové. Na osobáky nemám ešte takú 100% skúsenosť, lebo máme cca 15 áut, ktoré obúvame čínou na 40% , no neviem či to číslo nepojde hore. Návesy a prívesy objednávam na 100 % čínou. Je hlavne bezpečnejšia a konštrukčne lepšia, čo sa prejavuje po cca 70% životnosti. Michellin po tejto hranici má už vážne problémy, hlavne pri zadnej náprave. Tam sú pneu namahané na bočné trenie. Pri vyjazdení cca 470 čínskych návesoviek - bez jedinej chyby!!!
Toto je moja skúsenosť.
 

 

Nerozhoduje, kde su veci vyrobene, ale vymyslene!

A rovnako pekna blbost je, ze nesuroda chudobna A narodmi preplnena India je velmoc. Pakistan nestoji ani za kravsky komentar.
 

 

nerozhoduje kde sú veci vyrobené?to akože nie je dôležité aká je vzdelanostná a odborná úroven v tom ktorom štáte?mi chceš tvrdiť že niekde kde nie je napríklad gramotnosť na rovnakej úrovni ako v europe dokážu vyrobiť všetko rovnako ako tu?nebud smiešny.
 

 

Nebud smiesny. Nepytaj sa tolko a pis fakty. Rozhoduje ten, kto vymysla a nie ten kto kvoli lacnej pracovnej sile vyraba.
 

 

ono je to tak nejako prepojené a to sú holé fakty.niekto musí vedieť vymyslieť a niekto musí vedieť vyrobiť.
alebo nesúhlasíš?
 

 

Vyroba tvori malu nepodstatnu cast predajnej ceny. Rozhoduje know-how a predaj. Keby nebolo lacnej pracovnej sily vo vye miliardovej Cine, vyrabalo by sa predovsetkym inde.
 

 

miešaš dve rozdielne veci.ja som písal o kvalifikovanosti pracovnej sily a ty píšeš o jej cene.má to samozrejme určitý súvis ale gro všetkého je vo vzdelanosti.debylovi môžeš zaplatiť veľa aj málo ale ked je raz debyl nevyrobí ti to čo potrebuješ.
no a čo sa miliardovej číny týka-chod sa tam pozrieť a never tomu čo tu píšu lumpi zvaní redaktori.ceny, náklady ale aj platy sa tam v mnohom približujú europe.preto už nie je čína zaujímavá.všimni si že v drvivej vačšine prípadov sa na výrobkoch objavuje bangladež,thajsko,vietnam, india.prečo asi?žeby kvôli tomu že čína je pre výrobcov drahá?čína môže oprdieť celý svet za takých desať rokov.uplne jej bude stačiť vlastná spotreba.ale to sa mi dozvieme až za dvadsať rokov.ostatne ako všetko ....
 

 

No vidis, ze si mi dal za pravdu, ze vyroba nerozhoduje. Kedze Cina drazie, presuva sa tam, kde bude lacnejsia. Cina nerozhoduje. Rozhoduje ten, kto produkt vymysla a zaroven riadi vyrobu. Cina to teda nie je. A vestenie jej buducnosti nechavam na teba a stavkoce kancelarie.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto