SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čierne skrinky nebudú len doménou lietadiel. Nemci žiadajú ich integráciu do áut (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

"Podľa súčasných návrhov by vodiči pri zapnutom režime autopilota nemuseli dávať pozor na premávku, aj tak by však boli povinní sedieť na mieste vodiča a prevziať zodpovednosť za riadenie okamžite po výzve systému."

Ze vodic nemusi davat pozor je cista utopia. V lietadlach a na lodiach su sofistikovane, rokmi oskusane autopilot systemy a aj tak musi Pilot / Kapitam davat celu cestu pozor. Ide len o asistenciu, nie jeho nahradu. Ked dojde k nejakemu problemu, tak autopilot "vykopne" a lietadlo / lod ma na rucne ovladanie. Predstava, ze v znacne zlozitejsej cestnej premavke nebude vodic davat pozor je cisty nezmysel ...

(ps: pre vsetkych "mudrych". Ak sa lietadlo / lod len trochu odkloni z kurzu, tak to vacsinou nie je az taky problem. Vzdy je okolo miesto. Pri aute uz pol metra je rozdiel medzi cestou a autom v priekope + vacsina ciest je klukata. System moze byt akokolvek sofistikovany, aj tak bude musiet este minimalne niekolko desiatok rokov vodic davat pozor).
 
Hodnoť

 

Byt pripraveny prevziat riadenie okamzite po vyzve systemu - myslim ze to je cista utopia. Ak clovek nie je mentalne sucastou situacie ktora je okolo neho tak nema sancu aspon troche rozumne reagovat skor ako za 2 sekundy. Inak povedane, vsetky krizove situacie musi vyriesit system, sofer moze prevziat kontrolu na miestach kde sa system nevie spolahlivo orientovat napriklad v tom kde su jazdne pruhy alebo nevie zistit vyznam textom napisanych oznamov alebo nevie desifrovat co od neho chce policajt.
Aj piloti lietadiel (co su ovela lepsie pripraveny ludia ako priemerny sofer) maju problem ked kriza vypukne prilis rychlo.
 


Najčítanejšie na SME Auto