SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Viete, ktorý spaľovací motor je najvýkonnejší na svete? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

nehovoríme o spotrebe, ale o emisiách.
správny je údaj o tom, že 14 takýchto motorov vyprodukuje viac emisií ako všetky motory osobných automobilov na svete, ktoré spĺňajú nejakú emisnú normu (Euro1- 6, LEV, ULEV...) Problémom je, že spaľujú ťažký vykurovací olej alebo čo je horšie, nízko rafinovanú ropu v prípade ropných tankerov. Aby nemuseli tankovať, získavajú ju rovno z prepravovanej ropy v destilačnej kolóne, ktorá je ďaľším významným zdrojom emisií. To palivo vyzerá ako riedka smola, aby sa to dalo vstrekovať, je to potrebné predohrievať. Úroveň rozprášenia je aj tak veľmi nízka a to je hlavná príčina veľmi vysokých emisií, ďaľšou príčinou je zlé premiešame paliva so vzduchom z dôvodu veľkého valca a nízkych otáčok. Fyzika a chémia sa jednoducho oklamať nedajú. Za dobrej viditeľnosti je vidieť oblak dymu z tankera na vzdialenosť vyše 400 (slovom štyristo) km, takže emisie tam musia byť enormné. Niekde som nedávno čítal štatistiku o pôvode skleníkových emisií v Európe. 52% má na svedomí chov hospodárskych zvierat, 13%vykurovanie, 11% priemyselná činnosť, 10%letecká doprava a automobilová doprava iba 6%. Takže iba hon na čarodejnice. Automobilky ide obmedzovať a buzero... najľahšie.
mirmac
<< < 1 2 3 4 > >>

 

Neviem prečo mirmaca downvotujete. Má samozrejme pravdu a stačí na to jednoduchý google search. Lode ktoré sa pohybujú v mediznárodných vodách nie su ani zdaleka regulované tak ako autá. Spalujú to najhoršie svinstvo na svete plné sér a iných splodín lebo je to lacné. Stačí si dať napríklad wiki stránku "Environmental impact of shipping"

Z flotily cca 100 000 lodí je 6000 veľkých nákladných kontajnerových lodí. Dokopy sú zodpovedné za 18-30 percent emisií oxidu dusíka a 9 percent emisií síry - teda látky zodpovedné za kyslé dažde a extrémne závažné respiračné choroby.

Ak sa bavíme o sklenníkových plynoch tak toto sa pohybuje "iba" v okolí 4% celosvetovo. Avšak odhaduje sa, že prísnejšími normamy by sa to dalo obmedziť až o 75%.
 

 

Destilačná kolóna je zdrojom emisií??? Ty si mi teda odborník. Skús sa vyjadrovať tomu čomu rozumieš (:
 
Hodnoť

Rátam dobre?

Vychádza mi, že je to čo sa týka palivo, cca 4x úspornejšie, než doprava kamiónom.

P.S. mudrlantovi s elektrickou železnicou. Z čoho takého sa vyrába elektrina? Škriatkovia ju isto nenosia vo vedierkach.
 

Oprava

Omyl, prerátaval som to na fábie. Po oprave a prerátaní na futbalové ihriská to vychádza na cca 25-30 násobmú úsporu oproti kamiónom.
 

 

Ja som nič nerátal, lebo neviem akú spotrebu má kamión pri jazde na vode :) Trenie voda-loď je asi úpodstatne väčšie, ako koleso-asfalt. Netuším, či je možné spraviť prepravovanie čínskych tričiek cez oceán výrazne ekologickejšie. Takže som zvedavý, či kritici kontajnerových lodí naozaj nakupujú len lokálne, prípadne v európe vyrobené výrobky. To by bolo riešenie. Ak tie lode ale naozaj môžu byť ekologickejšie, mali by sa tiež nejako regulovať ich emisie. Je nejaké technické riešenie?
 

Je nejaké technické riešenie?

Jasné, plachty, alebo jadrový pohon, alebo, solárne plachty . . .
 

Nemci

Mali jednu dopravnu lod na jadrovy pohon uz davno. Videl som to, myslim ze niekto prikazal zrusit to. Podla mna to nemalo chybu. Vykochali to a strcili do muzea. Lod jazdi dalej na normalne palivo.
 

re:

jadrové plachty
 
Hodnoť

"odbornici"

Zaocenaska lod je na tonu/kilometer stale daleko uspornejsia ako hocico ine. Vychadza to cca 0.01l na kilometer na kontajner. Tomu sa nic ine ani nepriblizi.
 
Hodnoť

Som čítal že jedna takáto loď

vyprodukuje za rok toľko emisií ako 50 000 000 osobných áut,ale nikomu to neprekáža lebo sú z toho obrovské zisky ,nás tu budú ***ť na emisnej a ešte si tú j**čku aj musíme zaplatiť z vlastných
 

 

Pred tebou to jojo napísal celkom jasne. Neviem síce posúdiť ani tebou ani ním uvedené čísla, ale je jasné, že kým loď asi ťažko niekto pošle na oceán poloprázdnu, tak keď si odsleduješ cez týždeň uháňajúce bavoráky a meďáky s trojlitrovými motormi po diaľnici, len v máloktorom uvidíš viac než jedného človeka.
 

Jednoduché počty, ak má loď len 1 motor

Spotreba 6300 Litrov/hodinu, rýchlosť okolo 45 km/hod, 10000 kontainerov.
6300/(10000x45)=0,14 L/(kmxkontainer)

Ak chcete obmedziť emisie postupujte nasledovne:
- nekupujte veci vyrábané na inom kontinente, radšej veci vyrábané nablízku
- jedzte miestne produkované potraviny
- kupujte (vyhadzujte) menej vecí
- pite vodu z vodovodu, nie balené nápoje :-)
- menej jedzte, menej pite, menej jazdite autami, viac sexujte :-)
 

Chbička se vloudila

výsledok má byť správne 0,014 l/(kmxkontainer)
 

 

Absolutny suhlas!!!! A este by som dodal recyklujte ;)
 

A hlavne:

Bicyklujte !
 

Ja som počul a používam na to vetičku

-dajte veciam druhú šancu. :-)
 

 

vsak pojde do kompostu :D
 

čítanie s porozumením

v článku sa píše o 6300 l/h v kľudovom režime... to je asi ako v aute 0,5l hodina... koľko bude spotreba keď tomu kapitán vytne? 100 000 l/h?
 

 

Zrejme si sa nadýchal príliš veľa smradu zo svojho tédéáčka, prípadne z TDI, HDI, DCI..., za ktorými stojíš v kolónach a na križovatkách našich miest.
 

 

existuju 'odborne' clanky, ze 10 najvacsich lodi vyprodukuje viac emisii ako vsetky auta na svete, ale:
1, porovnavaju tam oxid siry, ktory pri autach nie je problem a nie su na neho ani Euro normy. Takto by mohli porovnavat, ze 1 krava vyprodukuje viac metanu ako vsetky auta na svete...
2, tie lode produkuju preto tolko vela siry, lebo spaluju sajrajt, ktory by si inak bud niekam vylial alebo spalil s mensim uzitkom ako je to v lodiach. Este je moznost pouzit nieco ako hydrokrak, ale neviem ci ten si poradi so vsetkym a ako je to rentabilne. Navyse ten sajrajt sa spaluje daleko od pobrezia a teda aj obyvanych casti, co je ovela lepsie ako keby sa spaloval v tepelnej elektrarni niekde na vychode nedaleko obydli.
3, ked sa tie lode priblizia k europskemu alebo severoamerickemu pobreziu na nejakych 200km, tak musia prejst na palivo s daleko nizsim obsahom siry
4, prijali sa normy aj pre tieto lode, ak budu chciet kotvit v europskych alebo severoamerickych pristavoch od nejakeho roku 2020? tak ich budu musiet splnat. Posledne dve velke lode uz nespaluju takyto sajrajt a produkuju o niekolko radov menej siry.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto