SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tesla nestíha vyrábať elektroautá, jej strata sa prehlbuje (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Skôr by sa dalo povedať, že analytici sa pomýlili.
 
Hodnoť

Doplnenie

Ako to už býva zvykom u Tesly, zasa sa povyberali len údaje, ktoré ju majú čo najviac dostať do negatívneho svetla a pri prebiehajúcich masívnych investíciach nie sú až tak relevantné. Tak uvediem aj tie pozitívne informácie:
- priemerná marža na vyrobené auto stúpla z 21,9% na 23,9% (najvyššia v obore, druhé Porsche dosahuje 18%, tretie Ferarri 14%)
- objednávky vzrástli o 67% (oproti rovnakému minuloročnému kvartálu)
- rast výroby je uvedený v článku
- otváranie nových predajných miest - každé 4 dni nové predajné miesto atď...
 

 

stratova firma, ktora ma trzby 5 mld rocne a stoji 34 mld je urcite predrazena. A to neoddiskutovatelne, hlavne ak na trhu posobia uz skoro 100 rokov konkurenti, ktori maju uplne ine ocenenie hodnoty firmy. Predavaju nasobky aut, maju nasobky predajnych miest po celom svete. A maju prakticky nekonecne zdroje na investicie do pohonu na baterie.

Ziskovy Ford a GM maju trzby cez 150mld a stoja nieco cez 47 mld. Pricom jeden z nich ma na uctoch 29 mld a dalsi 20 mld.
Investicia do Tesly je hlupost, pretoze cena akcie je nenormalne predrazena. Je to stratova firma, ktora bude potrebovat doplnat kapital
 

mozno keby im pomohol stat

dostal firmu do zisku a potom to znova sprivatizoval lebo stat je zly hospodar a firma by padla na hubu tak by ju opat zachranil stat a dostal by ju do zisku a znova sprivatizoval lebo stat je zly hospodar a firma by padla na hubu tak by ju opat zachranil stat a dostal by ju do zisku a znova sprivatizoval lebo stat je zly hospodar a firma by padla na hubu tak by ju opat zachranil stat a dostal by ju do zisku a znova sprivatizoval lebo stat je zly hospodar a firma by padla na hubu tak by ju opat zachranil stat a dostal by ju do zisku a znova sprivatizoval lebo stat je zly hospodar a firma by padla na hubu tak by ju opat zachranil stat a dostal by ju do zisku a znova sprivatizoval. Nekonecny biznis :)
 

no

človeku to môž byť jedno, že Tesla je financovaná akciovými investormi. Dôležité je, že Tesla donútila všetkých veľkých hráčov ako VW, Mercedes či GM sa konečne oprieť do rozvoja a výroby e-áut... šéf VW povedal, že diesel is dead a že inovácie budú smerovať do elektra. šéf Mercedesu, ktorý dodáva Tesle mnoho komponentov, uviedol že MB má batériu na dojazd 600 km... proste niet inej cesty. a zníži sa tým aj závislosť na rope či zemnom plyne, teda závislosť na Rusku či Arabských krajinách - čo je tiež troška čerešnička:)
stačí si objednať alebo kupiť ako darček jazdu na tesle , stojí to na hodinu trapnych 40 e a už sa nikdy nebudete pozerať na nejaké 300-400 konové bmw, mercedesy či Audiny ako na superautá, pretože tá Tesla ich totálne deklasuje, zosmiešnuje ako Messi obrancov realu:))))) stojí to zatiaľ 130 tisíc euro, ale drahé boli kedysi aj mobily a teraz sú zadarmo, drahé boli aj notebooky, aj tlačiarne, proste všetky novinky.. a elektrické auto a bežné auto to je ako s mobilom a pevnou linkou... (len ten dojazd, ale už tých 600 km od Mercedesu je nádejných...)
peace...
 

Totalne deklasuje v com ???

Vystartovani na zelenu ? Urobi kolecko v zelenom pekle na plno bez prehriatia baterii ? Nik nehovori,ze je to zle auto, ale nie je to sportove auto....
 

 

On nepisal nic o sportovom aute. Tesla nie je sportove auto. Tesla priniesla nieco nove, co sa stale vyvija a bude len a len lepsie. A suhlasim s Sanshi9. TO auto je neskutocne, je krasne (je to subjektivne ale), ma super vykon, super vybava a ano, za podobnu sumu si mozes kupit aj lepsie, luxusnejsie alebo sportovejsie auto, ale tu skor ide o ten prestiz. Prid sa niekedy pozriet do Rotterdamu, na kazdej ulici minimalne jedna Tesla a sportove auta? pomaly ich tam nevidis...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Poho

navtaky paradne jazdia aj kopce, slalom.... nejaky problem ?
 

 

cim Tesla deklasuje BMW ci MB? Kvalitou spracovania interieru? Ta je niekde na urovni Dacie. To je u auta s takou cenou pre vacsinu zakaznikov neprijatelne
 

Hmm

Tu musím súhlasiť. Kvalita spracovania je na úrovni Hyundai...

Ale na druhej strane, dostaneš najnovšie technológie, ktoré ti neponúkne ani BMW ani Benz či Audi.

A čo sa týka zrýchlenia, odporúčam sa povoziť.... ;) potom pochopíš ;)
 

 

Ja zase odporucam povozit sa na najnovsom Mercedese triedy E, neviem ci tam nieco chyba co Tesla ma, teda okrem elektromotora a teda uplneho ticha pri jazde.
 

no

áno stojí to a padá na tých akumulátoroch. cena pôjde dole, na to je predsa zákon, milionkrát potvrdený. Elektriky je vo svete nadbytok, prečo Enel nechce dostavať Mochovce?? lebo návratnosť pri dnešných cenách je 100 rokov....navyše dobíjanie batérii bude prebiehať v noci, ked je elektrika lacnejšia.... efektivnosť elektromotorov je cca 90 percent, oproti 60 pri spalovacích motorov... a emisiach priamo v miestach kde sa auto nachádza nehovoriac...
a Mercedes E porovnávať s Teslou S??? uf... tesla S stojí v usa od 75tisíc dolárov, ale má 515 koní, 4 krát 4.. interiér ok nie je nič moc ale to sa zlepší... ale tá jazda vám vyrazí dých...
btw: najsilnejšia tesla 85 v mode ludicrous má 770 koní a zrýchlenie 2,8 na stovku, pri 2,3 tony hmotnosti, 5 miest a cenu 110 tisíc dolárov takúto dynamiku majú spalovacie superšporty ala bugatti ferari či lambo ale v cene 300 tisíc plus... tesla je limuzína, sedan..
obyčajnejšia Tesla má iba 515 koní a zrýchlenie 4,4 s, treba si predstaviť že to zrýchluje zo 100 na 200 takou silou a tempom ako z nuly na 100, pričom je v kabíne takmer ticho, čo je pri spalovacích motoroch nemysliteľné.....
p.s. : to že nájdete na tesle ako vedúcej silne v tomto segmente 1000 chýb znamená podľa vás čo? že svet ostane pri smradlavých spalovacích motoroch?? je možné že 10 rokov áno a na zaostalom slovensku aj 20... ale potom....))) peace:)
 

 

60% pri spaľovacom motore? Možno tak 30, pri správnej konštelácii planét...
 

Hmm

V pod state s tebou súhlasím okrem tých cenoviek čo si tu daj ;) 4x4 musíš mat D čiže dual (dva motory) a ludicrous je príplatok 9000 USD.... Taktiež, nemá 770 koni... Tesla to už opravila. Výkon motorov sa totiž nemôže spočítať matematicky, násobok motorov nieže násobok ich výkonu :)

Ale skúšal som P85D a ozaj pecka. Brat si objednal model X, tak snáď sa mi dá povoziť ;)
 

 

Dlhy prispevok si napisal, ale staci odpovedat jedno. Ak by sa oplatilo elektrinu skladovat v akumulatoroch tak to uz ludia davno robia. Pripocitaj si emisie spojene s vyrobou elektriny a uz to take ruzove nebude.
https://www.eia.gov/tools/faqs...

In 2015, the United States generated about 4 trillion kilowatthours of electricity.1 About 67% of the electricity generated was from fossil fuels (coal, natural gas, and petroleum).

To uz tak pekne nevyzera, vsakze. Momentalne USA vyprodukuje viac emisii vyrobou elektriny ako spalovacimi motormi aut.

https://www3.epa.gov/climatech...

Nadbytok elektriny? A kam akoze ta nadbytocna elektrina prudi? Kedy pozatvaraju staty nejake atomove/uholne elektrarne?

To co hovoris je postavene na vode. A ze Tesla zrychli 0-100 rychlejsie ako vacsina aut? Super, akurat vacsina ludi sa potrebuje dostat rychlo z miesta A na miesto B a nestracat cas nabijanim auta. Drviva vacsina premiovych aut je v presune z miesta A na miesto B rychlejsia a teda casovo uspornejsia ako Tesla, kedze nemusi riesit prehrievanie baterii a obmedzovanie vykonu. 0-100 nema Tesla urcite rovnakym tempom ako 100-200, kedze 0-200 to da Tesla S za nejakych 14 sekund(taka RS7 to da za 11,7s a su aj rychlejsie auta).

Zislo by sa co to nastudovat predtym ako pises oslavne ody na technologicke hracky.
Je nezmysel stavat na technologii, ktorej energeticky zdroj je primarne zalozeny na spalovani fosilnych paliv. Tak ako musime odist od spalovacich motorov, musime zniznit energeticke naroky a stovky milionov elektromobilov energeticke naroky urcite neznizuju.

http://www.tsp-data-portal.org...

Ked sa pozries na vyrobu elektriny tak vyroba(a teda spotreba) celosvetovo rastie. Cize o nejakom "nadbytku" elektriny nemoze byt ani reci.

http://www.carbonbrief.org/wp-...

Chcel by som nejakeho fanusika Tesly poziadat aby navrhol cim nahradit vyse 50% vyroby energie z fosilnych paliv predtym ako sa vrhne do kupy svojho "zeleneho" auta. Sme zavisli(bohuzial) na rope, uhli, plyne a nic na tom nezmeni ani Tesla ani elektromobil ako taky, pretoze je rovnako zavisly na energii vyrobenej "spinavym" sposobom ako auto so spalovacim motorom. Akurat budeme vyrabat emisie v elektrarnach a nie pri pouzivani aut. To co si napisal je celkom slusna znoska nezmyslov, bez urazky. Treba si najskor overit fakty.
 

 

Nejaka alternativa rope prist musi, na tom sa asi zhodnu vsetci. Na druhej strane Tesla a aj existujuci a buduci vyrobcovia elekromobilov su a budu zavisli na tom ako bude napredovat vyvoj baterii. Nie je dnes problem spravit 1000+ kW spalovaci motor, ale vyrobit baterie, ktore by pri mensom objeme/hmotnosti dodavali viac energie problem vyrobit je. A tym padom je vyriesena otazka toho ci bude Tesla alebo ktokolvej iny v oblasti elektromobilov nejako napredovat. Preto sa ani Tesla nemoze pustit do vyroby sportovych aut, ale pusta sa do aut typu SUV, ktore su schopne objemovo odniest viac baterii. Dalej sa neriesi odkial brat elekricku energiu pri masovejsom nastupe elektromobilov. Kolko elektrarni bude nutne postavit, kolko budu musiet staty investovat do rozvoja elektrickej siete, cize kolko dani to obyvatelom zozerie. Neriesi sa ako energeticky narocna bude vyroba milionov baterii do aut, co s nimi po skonceni ich zivotnosti atd. Pokial na tieto otazky nebude dana odpoved tak sa o buducnosti elektromobilov mozeme rozpravat akurat tu na fore. Mne osobne by sa viac pacila ako alternativa vodik pretoze toho mame kolko chceme a , len skoda ze je vybusny :)
 

 

Tie tvoje analyzy a analogie su fakt bombove a uprimne rozosmeju... ;o)

Porovnavat cenovy trend mobilu, co vazi par gramov a gro jeho ceny je R&D s vozidlom, do ktoreho potrebujes hlavne stovky Kg vzacnych surovin s velmi obmedzenymi zdrojmi je jednoducho naivita a tupost velmi vysokeho stupna...

Ked sa dokazu zbavit tej gigantickej gule na nohe v podobe litiovych akumulatoroch, tak je mozne zacat seriozne uvazovat o konkurencieschopnosti.
 

 

Tesla má cash vyše 3 miliardy usd a predpokladá sa, že tohtoročná emisia akcií bola posledná.
Žiadna z automobiliek im nedokáže konkurovať v rýchlosti vývoja nových technológií (autopilot, automatické aktualizácie atď), víziách dopravy a energetiky budúcnosti, efektivite výroby (viď. marže), sieti superchargerov, kapacitách výroby batérií atď.
Nestačí mať len miliardy, tie mali napr. aj niektoré veľké počítačové spoločnosti začiatkom 80-tych rokov a už zanikli, a Apple alebo Microsoft začínaly z nuly a kde sú teraz...
Existujú názory niektorých investorov, že Tesla môže byť prvou spoločnosťou s hodnotou vyššou ako 1000 miliárd USD.
 

 

Otazne je, ci su prave technologie ako `autopilot` ci `automaticke aktualizacie` to prave co motoristi potrebuju...
Staci sa pozriet co tieto trendy napachali hlavne v spotrebnom IT -> lenze v doprave ide doslovne `o zivot` si aspon vyznamne materialne skody, ktore veru ziadnou `automatickou aktualizaciou` neopravis!

Ked konecne nejaka automobilka prevezme 100% zodpovednost za svoj produkt, tak to bude znak dostatocnej doveryhodnosti...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto