Ako to už býva zvykom u Tesly, zasa sa povyberali len údaje, ktoré ju majú čo najviac dostať do negatívneho svetla a pri prebiehajúcich masívnych investíciach nie sú až tak relevantné. Tak uvediem aj tie pozitívne informácie:
- priemerná marža na vyrobené auto stúpla z 21,9% na 23,9% (najvyššia v obore, druhé Porsche dosahuje 18%, tretie Ferarri 14%)
- objednávky vzrástli o 67% (oproti rovnakému minuloročnému kvartálu)
- rast výroby je uvedený v článku
- otváranie nových predajných miest - každé 4 dni nové predajné miesto atď...
No strata sa hodnoti za celu firmu a marza je rozdiel predajnej a vyrobnej ceny auta, takze spolu tieto pojmy vlastne nesuvisia. Tesla je stratova koli tomu ze investuje obrovske peniaze do infrastruktury (supercharger), podnikov (gigafactory + zyvsenie vyrobnej kapacity), vyvoja (Tesla model 3, minibus, pickup, nove features pre existujuce auta, atd...). Tiez je otazne ako sa odrazi kupa solarcity na jej celkovej stratovosti. V podstate toto na teslu vytahuju uz niekolko rokov vsemozny analnytici, predpokladam ze hlavne na pospinenie mena. Lenze konkurencii az tak veselo uz nie je. V podstate nema co inovativne ponuknut. Ano VW ponukne filter pevnych castic aj do benzinov ;)
Tesla bude "stratova" este aj 10 rokov, co je ale podstatnejsie, tak sa zvacsuje jej majetok (hmotny aj nehmotny) a ten sa defacto pocita ako strata. Nevyhoda je to iba pre akcionarov, ktory nedostavaju vyplatene zisky (dividendy) ale na druhej strane hodnota akcii pomaly stupa alebo stupa ich pocet (teda stupa majetok firmy).
No nie som ekonom ale ze nejaky podnik vykazuje stratu znamena, ze jeho naklady na obstaravanie majetku (prip. platenie dlhov) su vyssie nez zisk produkovany z predaja. Cize ak Tesle majetok stupa (pozor nemyslim tym financne aktiva) tak musi zakonite vykazovat vyssie naklady a kedze zisk nie je taky vysoky aby sa nim dalo uhradit zvysovanie majetku tak musi zakonite dost ku strate. Strata vobec neznamena, ze ma podnik problemy. Moze znamenat aj to ze investuje a teda zvysuje svoj majetok a to je pripad Tesly uz vyse desatrocie. Povodne to bola mala firma ale dnes uz vlastni multimiliardovy majetok a stale sa rozrasta. Taketo clanky vacsinou uverejnuju bulvarne casopisy kde sa velmi radi hraju so slovickom strata a bezny clovek si zacne mysliet, ze podnik uz krachuje. Sice potom je to v clanku vysvetlene ale vacsinou staci precitat nadpis. Co keby napis bol radsej: "Tesla nestiha vyrabat auta, investuje do zrychlovania vyroby a do rozvoja cim jej vznika strata". Ano to uz nie je taky sexi nadpis pre SMEtiarov.
Ty si ako Radio Jerevan. Dotaciu nedostava Tesla, ale zakaznik, ktory auto kupuje. Nikde nie je 50%, forma pomoci zavisi od konkretneho statu. A vsade je to na nakup elektromobilu, nie na nakup Tesly. Takze keby mali co ponuknut Porsche a Ferrari, tak z podpory profituju tiez. Ako napriklad Nissan s Leaf-om.
Elektromobily ani zdaleka nevyrabaju "vsetci", aspon rozhodne nie nejake konkurencieschopne s pouzitelnym dojazdom. Napriek tomu, ze by to podla teba mal byt super(dotovany) biznis. A ani podpory nie su vo vyske 50%, ako napisal pan klobaska a ty to zjavne po nom opakujes.Viem, ze v GB dostanes 2500GBP, co uz je znizene z povodnych 5000. Este mas odpustenu cestnu dan a stat Ti zaplati nabijacku na barak. Zhodou okolnosti mi to predvcerom povedal znamy, ktory si ide v GB kupovat Nissan Leaf.
Despite these results, Tesla investors remain much more focused on next year rather than these near-term earnings, said Ben Kallo, a senior research analyst at Robert W. Baird.
"I think this is actually what I call de-risking the quarter," Kallo told CNBC. "We got the quarter out of the way so now we got a couple months where Elon can start telling us more about the Model 3."
Tesla ma za sebout tazky kvartal, ale co skutocne bude rozhodovat je model 3 a ako sa im podari rast a znizovat naklady.
Nepoznam situaciu, ale to co by asi najviac zaujimalo mna nie je cista strata, ale ako rychlo sa znizuje strata/trzby, lebo toto by mohlo napovedat kedy sa firma dostane do ciernych cisel. Ak pomer strata/trzby rastie a nie je na to vazny dovod (napriklad vypadok vyroby kvoli prestavbe vyrobnej linky), tak je to signal ze nieco nie je celkom v poriadku a ze bez vyraznej zmeny sa situacia asi nezmeni.
stratove firmy tak vzdy zanikli alebo ich niekto kupil .Tesla tusim navysuje kapital vydavanim novych akcii alebo predava vlastne akcie ,takze majitelovi sa postupne kontrolny balik zmensuje.
Tesla bude "stratova" este aj 10 rokov, co je ale podstatnejsie, tak sa zvacsuje jej majetok (hmotny aj nehmotny) a ten sa defacto pocita ako strata. Nevyhoda je to iba pre akcionarov, ktory nedostavaju vyplatene zisky (dividendy) ale na druhej strane hodnota akcii pomaly stupa alebo stupa ich pocet (teda stupa majetok firmy).
Tupý autocorrect.