SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tesla nestíha vyrábať elektroautá, jej strata sa prehlbuje (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Doplnenie
Ako to už býva zvykom u Tesly, zasa sa povyberali len údaje, ktoré ju majú čo najviac dostať do negatívneho svetla a pri prebiehajúcich masívnych investíciach nie sú až tak relevantné. Tak uvediem aj tie pozitívne informácie: - priemerná marža na vyrobené auto stúpla z 21,9% na 23,9% (najvyššia v obore, druhé Porsche dosahuje 18%, tretie Ferarri 14%) - objednávky vzrástli o 67% (oproti rovnakému minuloročnému kvartálu) - rast výroby je uvedený v článku - otváranie nových predajných miest - každé 4 dni nové predajné miesto atď...
Milbor
< 1 2

 

vysvetli mi niekto, ako mozu pocitat marzu na auto ked vyrabaju stratu?
 

 

No strata sa hodnoti za celu firmu a marza je rozdiel predajnej a vyrobnej ceny auta, takze spolu tieto pojmy vlastne nesuvisia. Tesla je stratova koli tomu ze investuje obrovske peniaze do infrastruktury (supercharger), podnikov (gigafactory + zyvsenie vyrobnej kapacity), vyvoja (Tesla model 3, minibus, pickup, nove features pre existujuce auta, atd...). Tiez je otazne ako sa odrazi kupa solarcity na jej celkovej stratovosti. V podstate toto na teslu vytahuju uz niekolko rokov vsemozny analnytici, predpokladam ze hlavne na pospinenie mena. Lenze konkurencii az tak veselo uz nie je. V podstate nema co inovativne ponuknut. Ano VW ponukne filter pevnych castic aj do benzinov ;)

Tesla bude "stratova" este aj 10 rokov, co je ale podstatnejsie, tak sa zvacsuje jej majetok (hmotny aj nehmotny) a ten sa defacto pocita ako strata. Nevyhoda je to iba pre akcionarov, ktory nedostavaju vyplatene zisky (dividendy) ale na druhej strane hodnota akcii pomaly stupa alebo stupa ich pocet (teda stupa majetok firmy).
 

 

Nie, majetok sa nepočíta a koľko strata. Ak má niekto stratu, tak mu majetok klesá, nie stúpa.
 

 

*a koľko -> ako
Tupý autocorrect.
 

 

No nie som ekonom ale ze nejaky podnik vykazuje stratu znamena, ze jeho naklady na obstaravanie majetku (prip. platenie dlhov) su vyssie nez zisk produkovany z predaja. Cize ak Tesle majetok stupa (pozor nemyslim tym financne aktiva) tak musi zakonite vykazovat vyssie naklady a kedze zisk nie je taky vysoky aby sa nim dalo uhradit zvysovanie majetku tak musi zakonite dost ku strate. Strata vobec neznamena, ze ma podnik problemy. Moze znamenat aj to ze investuje a teda zvysuje svoj majetok a to je pripad Tesly uz vyse desatrocie. Povodne to bola mala firma ale dnes uz vlastni multimiliardovy majetok a stale sa rozrasta. Taketo clanky vacsinou uverejnuju bulvarne casopisy kde sa velmi radi hraju so slovickom strata a bezny clovek si zacne mysliet, ze podnik uz krachuje. Sice potom je to v clanku vysvetlene ale vacsinou staci precitat nadpis. Co keby napis bol radsej: "Tesla nestiha vyrabat auta, investuje do zrychlovania vyroby a do rozvoja cim jej vznika strata". Ano to uz nie je taky sexi nadpis pre SMEtiarov.
 

 

predpokladam, ze na porsche a ferarri dava stat tiez 50% dotacie a stale su v cistej strate.
 

 

Ty si ako Radio Jerevan. Dotaciu nedostava Tesla, ale zakaznik, ktory auto kupuje. Nikde nie je 50%, forma pomoci zavisi od konkretneho statu. A vsade je to na nakup elektromobilu, nie na nakup Tesly. Takze keby mali co ponuknut Porsche a Ferrari, tak z podpory profituju tiez. Ako napriklad Nissan s Leaf-om.
 

 

A čo myslíš, prečo všeti vyrábajú elektromobily? Dotáciu dostane zákazník, ale vďaka tomu môže auto stať dvakrát toľko a stále byt konkurencieschopné.
 

 

Elektromobily ani zdaleka nevyrabaju "vsetci", aspon rozhodne nie nejake konkurencieschopne s pouzitelnym dojazdom. Napriek tomu, ze by to podla teba mal byt super(dotovany) biznis. A ani podpory nie su vo vyske 50%, ako napisal pan klobaska a ty to zjavne po nom opakujes.Viem, ze v GB dostanes 2500GBP, co uz je znizene z povodnych 5000. Este mas odpustenu cestnu dan a stat Ti zaplati nabijacku na barak. Zhodou okolnosti mi to predvcerom povedal znamy, ktory si ide v GB kupovat Nissan Leaf.
 
Hodnoť

 

suhlasim s @Milbor,

According to http://www.cnbc.com/2016/08/03...

Despite these results, Tesla investors remain much more focused on next year rather than these near-term earnings, said Ben Kallo, a senior research analyst at Robert W. Baird.

"I think this is actually what I call de-risking the quarter," Kallo told CNBC. "We got the quarter out of the way so now we got a couple months where Elon can start telling us more about the Model 3."

Tesla ma za sebout tazky kvartal, ale co skutocne bude rozhodovat je model 3 a ako sa im podari rast a znizovat naklady.
 

 

Nepoznam situaciu, ale to co by asi najviac zaujimalo mna nie je cista strata, ale ako rychlo sa znizuje strata/trzby, lebo toto by mohlo napovedat kedy sa firma dostane do ciernych cisel.
Ak pomer strata/trzby rastie a nie je na to vazny dovod (napriklad vypadok vyroby kvoli prestavbe vyrobnej linky), tak je to signal ze nieco nie je celkom v poriadku a ze bez vyraznej zmeny sa situacia asi nezmeni.
 
Hodnoť

divím sa

že tento vygúglovaný článok ako mnoho ostatných nie je préémiový.
 
Hodnoť

co som poznal

stratove firmy tak vzdy zanikli alebo ich niekto kupil .Tesla tusim navysuje kapital vydavanim novych akcii alebo predava vlastne akcie ,takze majitelovi sa postupne kontrolny balik zmensuje.
 
Hodnoť

fajn

presvedcivá fotka u toho clánku :-)
 

Hmm

Ale jasne, to svedčí o nestrannosti toho kto nám tu ten clanocek naservíroval ;)
 
Hodnoť

ak by som mal teraz balik $$$

tak nakupim akcie Tesla.
Zatial sa to podoba na Apple tak z roku 1993. A kde bol Apple o 10-15 rokov neskôr?
 

tam

kde je aj teraz...
 

 

alebo na ericsson/motorola/nokia z roku 1996, a kde boli o 10-15 rokov neskor?
 

< 1 2

Najčítanejšie na SME Auto