SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Podľa čoho spoznáte dobrú autoškolu? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Autoskoly

Na to, ake je nebezpecne jazdit autom sa autoskoly naozaj nevenuju vycviku vodicov. Tych par hodin v premavke a na cvicisku je naozaj nic. Nikto neuci vodicov ovladat auto, vodic ktory si nikdy netrenoval smyk a prvy krat ho dostane zvacsa havaruje pretoze ani len netusi co treba robit a spanikari.
Okrem toho si myslim, ze stat by mal pripravit naucny film, ktory by zobrazoval bezne chyby vodicov ako je napriklad nedodrziavanie bezpecnej vzdialenosti a co to dokaze spravit pri krizovej situacii a podobne. A uplne vazne aj nejaku galeriu havarii a nasledkov na ludske telo a tiez aj crash testy vozidiel.
Ludia by jednoducho mali vediet do coho idu a ze do ruk dostavaju zbran.
 

 

ale to co popisujes je nanic. uroven novych vodicov sa zasadne zlepsi ak bude mat autoskola kancelariu a nebude sa s uchadzacom dohadovat v ucebni. kancelaria je zaklad....
a vlastne skolaudovane cvicisko je zaklad c.2.... co na tom ze sa nejazdi v realnej premavke, hlavne ze bude cvicisko skolaudovane. kolaudacie urobi prislusna firna s prislusnym certifikatom, ....:-)
 
Hodnoť

 

Je to dosť aj o ľuďoch. Celkove, ohladuplnosti sa vytráca, najmä u nás, a arogancia na cestách je toho len dôkazom. Ja stretávam aj arogantných cyklistov, chodcov, nakupujúcich a keď so sadnú za volant, tak je z nich bezohľadný šofér.

O tom to je.
 
Hodnoť

To, čo vymysleli

v novom zákone smeruje akurát k likvidácii menších autoškôl a ako obyčajne k buzerácii a udeľovaniu pokut. A pokiaľ sa v autoškole bude chodiť s autom ako s traktorom, vodiči nebudú trénovaní na rýchlejšiu jazdu a ich reakcia sa tým pádom nemá ako prejaviť a tým aj natrénovať, nebudú školy šmyku, tak je to všetko o fige borovej! A zbytočne je chodiť aj na Persche, ked chodia 40 po meste a 80 mimo...
 
Hodnoť

;-)

Zaujimalo by ma, kolki havaruju, lebo miesto cesty sleduju tachometer, pretoze uz dostali pokutu za prekrocenie rychlosti o 5km/h na rovnom useku, pripadne dupnu na brzdu na krizovatke ked naskoci zlta, pretoze je za nou blitzer na cervenu. ;-) A tiez kolko tych havarii z "neprimeranej rychlosti" je naozaj prekrocenie obmedzenej rychlosti a kolko "poriadny vodic" co ide na dialnici 130 bezohladu nato, ci svieti slnko, alebo je snehova metelica, lebo vsak znacky tolko dovoluju. A tiez by mozno nezaskodilo zistit kolko havarii malo auta v nevyhovujucom technickom stave (zvlast brzdy a pneumatiky), byt samozrejme s platnou STK a mozno i lekarnickou.
 
Hodnoť

Nove poziadavky na autoskoly nic neriesi

Nove poziadavky na autoskoly nic neriesia. Akurat pribudne byrokracie, nabali sa nejaka SMERu blizka firma co bude dodavat GPS systemy a tym to bude asi tak koncit. Z autoskol budu liezt este horsi polovodici, akurat za dvojnasobok ceny. A skusky budu dalej prebiehat stylom abcaccbbcbbacbcc + kilometer centrum mesta stale po tej istej trase.

Cez kontrolu autoskol a povinne kvoty hodin cesta NEVEDIE. Ludia su rozni. Niekomu staci 10 hodin, niekomu je 50 malo. Cesta vedie cez skvalitnenie SKUSOK. Ako v USA. Kazdy nech sa nauci jazdit kde a ako chce. Ci v sukromnej autoskole, alebo pod dozorom ineho vodica (ktory samozrejme zodpoveda za pripadne prusery tak, ako keby bol on sam za volantom), kazdeho osobna vec. Ale skusky stoja za to. Ja som si koncom devatdesiatych rokov robil driving licence v Californii, lebo som mal problem s uznavanim medzinarodneho vodicaku trebars autopozicovnami a toto bola najjednoduchsia cesta ked som v USA robil a potreboval jazdit. Mal som uz vtedy Slovensky vodicak nejakych 5 rokov a najazdenych 50 000 km, ale celkom som sa zapotil. Ziadne Slovenske "jeden z 20 testov, abaaccabccaca naspamat", ale 50 otazok z pocitaca. A ziadne nezmysly typu "kolko centimetrov nad cestou moze byt hmlovka", ale realne otazky - krizovatky, co vodic nesmie, co musi, znacky... Ale zase fair otazky, ziadne chytaky typu "majak a sirena, majak alebo sirena, majak sucasne so sirenou" ako v nasich testoch. A potom jazda. Ziadne "5 minut mestom po policajtami oblubenom okruhu s par stopkami, ktori ta instruktori driluju do zblbnutia" ako na Slovensku. Viac ako hodinu trvajuca jazda zo San Jose cez Palo Alto a Sunnyvale spat. Highway, mesto aj vidiek. Spolu nejakych 50 mil (zhruba 80 km). Komisar pocas tej jazdy vyplnil asi 10 stranovy sheet, kde si robil poznamky ako jazdim, ako riesim situacie, ci som skor ofenzivny alebo defenzivny vodic a podobne. Bolo zjavne, ze trasu aj sheet vygeneroval pocitac a vyslovene tam boli "lahodky" typu "ako sa zachovam v neprehladnej krizovatke". Takto nejak si to predstavujem aj u nas. Potom by z autoskol neliezli polovodici, co vedia tak akurat tocit volantom a slapat na pedale, v zivote neboli na dialnici a o zvladani smyku im nikto ani len neporozpraval...
 


Najčítanejšie na SME Auto