SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nový motor Infiniti mení kompresný pomer za behu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Aky je rozdiel medzi motorom a agregatom?
 

V principe ziadny

ale s agregatom sa da navyse aj zvarat!
 
Hodnoť

re 1/3

tesim sa na to.
 
Hodnoť

 

"...od 8:1 pre výkonové použitie, až do 14:1 pre čo najnižšiu spotrebu..."

8:1 pre (cit.) "vykonove pouzitie"? Preco potom maju vsetky pretekarske motory vysoky kompresny pomer? Koli spotrebe? To asi sotva...

Okrem toho, ovela jednoduchsie je menit efektivny kompresny pomer zmenou casovania ventilov: cim neskor uzvriem saci ventil, tym nizsi efektivny kompresny pomer budem mat.
 

Si im to uz poradil?

...radsej to nechaj na na nich, myslim si, ze oni vedia co robia.
V kazdom pripade to bude obohatenie v automobilovom priemysle. Infinity je velmi dobre auto, mal som 3 roky sedan 37X, vymenil som ho za SUV QX 50. Velmi kultivovane auto!
 

Lebo do toho

8:1 sa im ovela lahsie a bezpecnejsie prifukne turbom ako keby to malo mat 14:1 ;-)) a aj ten motor musi nieco vydrzat, nie ze pojdes na vikend pozret babku a hajde do servisu na generalku motora ;)
 

Jarry,

co tu meles...
Vsak je to jasne ako facka.
Ked fuka turbo naplno = vykonove pouzitie, tak kompresny pomer je predsa mensi v porovnani s klasickou atmosferou, takze tych 8 je v poriadku. turbomotory predsa maju nizsie kompresne pomery, ale to neznamena, ze nedosahuju tlaky vo valci. Turbo tam nafuka vzduch a teda valce stlaci vzduch na pozadovany tlak aj pri nizsom kompresnom pomere.
A teraz druhy rezim. Malo plynu, nizke otacky = usporna jazda. Turbo ledva ide. Motor sa chova skoro ako atmosfera. Hej, lenze kompresny pomer ostava, takze je nevyhovujuci. Bodol by vyssi aby spalilo superchudobnu zmes pri uspornej jazde.
To je vsetko, nic za tym netreba hladat.
Ste mi vy ale odbornici.
Taki katalogovi...
 

 

ale tym ze je kompresny pomer mensi, je mensi pohyb valca(a tu nestlacenu cast), tj sila na drahe. tj nizsi kompresny znamena nizsi vykon.
 

nehnevaj sa,

ale nerozumel som ani slovo z tvojho prispevku.
Nizsi kompresny pomer maju turba a nezda sa mi, zeby turbomotory mali nizsie vykony.
Este raz si to rozober podrobnejsie, nejako ti to nevychadza.
Sportove motory maju kratsie zdvihy a nezda sa mi, zeby sportove motory neboli vykonne.
Neviem, co si vlastne chcel povedat.
Sorry.
 

 

maju kratsi zdvih ,vacsie priemery piestov , aby mali nizsiu strednu rychlost piesta. tym padom mozu vyssie tocit a z toho plynie aj vyssi vykon..ale to treba prekutrat par knih ...aj ja v tom mam len bledomodri sajn :D
 

samozrejme, ze

vysokootackove motory su podstvorcove.
Ja len nechapem, o co islo dmtzsm.
Iba som sa zamyslal nad jeho vyplodom.
 

jednoduchsie

jednoduchsie by bolo mat neustaly kompresny pomer 14.1 /stale rovnaky zdvih piestov/ a k tomu na pridat na hlavu jeden samostatny ventil ktory by prepustal "nadbytok" vzduchu pri stláčaní vzduchu piestom podla potreby. Vo výsledku by bol výsledku tlak-teda pomer stlaceneho vzduchu k obsahu /jednym slovom kompresia/ regulovatelny.
 
Hodnoť

Mení dlžku kľukovky?

takže nemení len kompresný pomer, ale aj objem valca páni redaktori, zväčša absolventi filozofickej fakulty.
 

 

Zdvihový objem ostáva rovnaký.
 

Máš pravdu

neuvedomil som si, že rameno na kľuke zostáva. a teda zostáva aj zdvih.Som trubka.Ocelovodrevená.
 

Praveze meni objem

objem valca zostava ale meni sa zdvih piestu, ojnica piestu je z dvoch casti ktore pootocenim zmenia amplitudu zdvihu piestu...
 

zdvih sa nemeni.

posuva sa kluka v bloku. Vsak je to z obrazku jasne ako facka.
Pri meniacom sa zdvihu by sa muselo menit rameno kluky a to sa tam nikde nespomina a ani si to neviem predstavit.
Tym padom aj zdvihovy objem je konstantny.
 
Hodnoť

Podla mna sa objem nemeni.

Podla mna sa meni vzdialenost medzi hlavou valcov a osou klukoveho hriadela. Podla tohto obrazku to neviem rozlustit, ale Peugeot avizoval podobny motor uz pas rokov do zadu a mal k tomu video, kde to bolo pekne vidiet. Predpokladam že ide o turbo motor. Pri vysokom kompresnom pomere bude pracovat s chudobnou zmesou a pri plnom vykone nizky kompresny pomer zniži tlak vo valci a vdaka tomu sa bohata zmes nesamovznieti.
 
Hodnoť

No,

už sa teším na dovezené šunky zo západu.
nerozumiem až tak do motorov (možno sa mýlim), ale už vidím na našich cestách dovezené a hlavne nenastavené šrot, ktoré nebudú čmudiť, ale pre zmenu tentoraz strieľať do výfuku ako guľomet. Lebo (pokiaľ viem), zle nastavené zapaľovanie často strieľa (naspálená zmes vybuchuje vo výfuku) a pri vyššom kompresnom pomere sú nároky na presnosť zapaľovania asi vyššie.
Jeden ma presviedčal, že dnes, pri elektronickom zapaľovaní to nehrá rolu. Že to sa nenastavuje, to je dané.
Nuž neviem, aj elektronika má svoje odchýlky a prúdy sa samé nenastavujú a neregulujú. Aluto nie je tablet, hýbe sa a dosť vibruje, čo má na stabilitu elektronických systémov určite vplyv.
Poučí ma niekto? Rád by som mal vo veci jasnejšie. Možno sa mýlim, možno nie, uvidím.
Ďakujem.
 

 

Neviem ci iba trollujes alebo sa naozaj pytas.
V principe vsetky moderne motory maju senzor detonacneho spalovania (knock sensor) na zaklade ktoreho vedia urcit ci prichadza ku samozapalu zmesi vo valci. Pokial toto senzor zachyti, zmeni o stanoveny krok predstih zapalovania alebo ine parametre. Nasledne hodnoty zasa velmi postupne zvysuje az kym nezisti znovu samozapal. Je to vo svojej podstate jednoduchy samoregulacny mechanizmus.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto