SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boli sme zvedaví, prečo je nová Vitara taká obľúbená (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

mozete sa hanbit za takyto "test"
Preco sa pod clanok nikto nepodpise? Lebo je to zle zamaskovane PR? Vzdy ma vie takyto clanok o Suzuki vytocit do vyvrtky, pretoze Suzuki ma z nejakeho dovodu u nas dobru povest, pritom to stoji na vode. Cela ta "kvalita" je postavena na polovnikoch, ktori jazdia na 30 rocnych Samuraioch a starych Vitarach. A ze mate okolo seba 10 majitelov SX4ky co si ju nevedia vynachvalit? Tak sa ich spytajte, ake auto mali predtym. Zigulak? Skodovku? Je to ich prve auto, co ma servo, central a okna v elektrike? Lebo clovek, co predtym jazdil na aute vyrobenom po roku 2000 nemoze v ziadnom pripade oznacit Swift alebo SX4 za dobre auto. Zavod v Ostrihome je posledny v Europe, ktory nema zinkovnu. Uz aj Dacia zinkuje komplet karoseriu aut. Vase krasne nove Shitzuki niekto "antikorozne osetri" rucne, aj to len cca do 40cm vysky karoserie. Prevodovka radi presne? Ta ista prevodovka, v ktorej treba kazdych 30000km menit olej, bez ohaldu na to ci je to 4x2 alebo 4x4? Oh ano, zabudol som. Predpisany servis na Sx4/Vitaru/Cross stoji na 90000km 2x tolko ako na ...vlastne na cokolvek ine. Napr. tu http://www.simcar.cz/fileadmin... Auto, ktore sa u nas tak velebi ma servis ako nemecka premiovka.A to je cena z ceskeho servisu, kde su ceny cca 10% nizsie ako u nas (a na SR nepoznam jeden poctivy Suzuki servis). 10 rokov maju staznost, ze lepidla v interieri vplyvom tepla sa rozpustaju a zostavaju po nich zlte flaky na celej stropnici, 10 rokov s tym nic neurobia, max tak to v zaruke vymenia, aby sa to o pol roka objavilo znova. Auta kvitnu ako skodovky, motor, co je este ta lepsia stranka toho auta ma na papieri nejake imaginarne vykony 120 ci 133 koni, ale nedobehnete ich ani ani keby vam tie kone bezali oproti, to auto ma realne pouzitelnych tak 70 koni, ale spotrebu ako 200 konove auto. Kvalita interieru je absolutne hrozna, a to sa nezlepsilo ani v novej VItare. A ludia si kupuju tieto auta s 20 rocnym motorom, ktoreho jedina evolucia bola, ze dostal VVT (cize pri 3000 otackach to ozije a zaroven zacne zrat ako trojliter), na 6st manual cakal 15 rokov a ked mu ho dali tak je este horsie sprevodovany ako 5st - oh, a ak mate pocit, ze je to motor od Suzuki, tak smola, je to stary licencovany Fiat motor. Takze nech sa paci, auto z Madarska, kde ho nepozinkuju, motor z Fiatu, interier vyrobeny v Polsku, kvalitne plechy z Kosic, odhlucnenie kabiny ziadne, hluk v kabine pri 130kmh ako Skoda Favorit, napravy tiez kvalitou pripominaju Skodovky z 90tych rokov, a kedze auta sa maju tvarit offroadovo ale nie je to ako dosiahnut, tak tam predpiseme pneumatiky s vysokym profilom, aby to pekne vibrovalo a hadzalo pri MPR na dialnici. Ziaden suci novinar vo svete, ani len u pepikov v Cechach to auto nepochvali, pretoze je to len prebalene lowcost auto za velke peniaze, ale na Slovensku sa tomu autu dostanu ody dobreze nie cenu Auto roka to nevyhra. Konieckoncov, najlepsi trest pre ludi, co si kupili Suzuki a tvrdia, ze je to dobre auto, je to, ze si kupili auto Suzuki.
karolius
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

 

- okrem suzuki nezinkuje ani mercedes ani ďalší japonci
- tá sx4 mala oproti fábii za 10 ts eúr dosť naviac - mala klímu, všetko v elektrike a mala štvorvalcový motor, na ktorom neprdnú rozvody po 40 tis km
- prvá garančná prehliadka v suzuki v michalovciach stojí 110 eúr, najdrahšia je niečo okolo 200 eúr
- sx4 po facelifte dostala inú pevodovku s dlhšími prevodmi - je meej ochotná, ale zato úspornejšia
- servisný interval 15 000 km je normálny interval v záujme motora
- olej v prevodovke sa mení po 30 tis km v prípade, že auto jazdí v sťaženom režime
- motor je jeden z najlepších v triede
- mám autoservis a žijem zo servisu nemeckých áut.... na dvore 3 japonce kde kapotu otvorím len pri dolievaní vody do ostrekovača a výmene oleja a filtrov
atď....
 

 

kedze na youtub uz dnes najdes vsetko, najdes tam aj produkcne videa takmer celeho modeloveho radu MB, ktore zacina tym ako sa zoberie plech, vylisuje, posklada sa karoseria a cele sa to hodi do antikorozneho kupela. Neviem kde si prisiel na to, ze Mercedes nezinkuje, ale zi v otm dalej.
Co mala vsetko v elektrike? Predna okna. Fabia/Ibiza za 10tisic mali rovnako manualnu klimu a predne okna v elektrike.
Olej v prevodovke sa meni povinne kazdych 30k, nie v stazenom rezime. Ako mi asi ten servis chce urcit a dokazat, ci to bolo v stazenom rezime.
- v com je ten motor najlepsi v triede? prosim uved detaily.
SX4 po facelifte nedostala ziadnu novu prevodovku, zle si tie noviny precital, ano dostala 6 stupnovy manual, ktory sa u nas nikdy nepredaval, ale 5st. manual zostal presne taky isty aj sprevodovanie. ba pardon, mas pravdu - zmenilo sa to, ze auto dostalo dlhu jednotku keby si niekto myslel,z e ma terenny voz a chcel sa s tym spustit z prudkeho kopca. Ale inak to iste. Motor bol trosku uspornejsi po facelifte, co nesuvisi s prevodovkou, v podstate len upravili ECU a sice z toho na brzde dostali 120 imaginarnych koni, ale kde, pri 6000 otackach? jedine co robili boli zmeny koli emisiam.
neviem kde si cital o tom, ze rozvody prdnu na Fabii, problemy s retazou mali stvorvalce, a nie vo Fabii, ta dostala TSI motor az davno po tom. HTP mala problemy s ventilmi, co nebolo o nic horsie ako prve 1.5 a aj 1.6 v suzuki s tym ako zrali niektore liter oleja na 1000km.

a neviem preco povazujes SX4 za japonske auto, na modeloch predavanych u nas nebolo nikdy nic japonske okrem uplne prvy kusov, z prveho roku alebo dvoch vyroby, ked sa k nam vozili vyrobene v japonsku, neskor sa len stvorkolky s dieslom vozili z JP, inak vsetko z Ostrihomu. Motor nie je japonsky, dizaj nie je japonsky, kvalita nie je japonska, co je na tom japonske? Znacka?
 

Atmosféra

A kde by si čakal maximálny výkon pri atmosfericky plnenom motore ak nie pri 6000 otáčkach? Nechcem to nijak obhajovať ale za 10 litrov to bola sakra dobrá kúpa ak si to porovnám s HTP fábiou. 1,2 HTP je to najhoršie s čím som kedy išiel :)
 

 

Netreba si mýliť pojmy a dojmy. Diely sa poväčšine lisujú z pozinkovaných plechov, z nich sa následne postaví karoséria, či už pomocou odporového zvárania, MIG zvárania, prípadne ich kombinácie s lepidlom.
Takáto karoséria ide do lakovne, kde sa v prvej fáze v ponornom kúpeli umyje a následne fosfátuje. V ďalšej fáze príde na rad to čo si spomínal z tých produkčných videií a to je katodické ponorné lakovanie, kde sa na karosériu prostredníctvom kataforézy nanáša podkladová farba, ktorá slúži ako ochrana proti korózii. Následne sa povrchové plochy striekajú farbou avšak predovšetkým na viditeľných miestach. V miestach pod kobercami sa spravidla žiadna ďalšia vrstva nenanáša. Samostatnou kapitolou je ochrana podvozkovej časti karosérie, kde sa používa PVC ochranná vrstva.

Čiže celé hotové karosérie sa nezinkujú, resp. nepokovujú.
 

 

Ty si žiadne Suzuki nemal, len si dostal za úlohu znosiť Suzuki pod čiernu zem. Asi vám Suzuki výrazne kazí predajné čísla...
Splietaš tu piate cez deviate, najprv o motore od Fiatu, potom že ten benzínový motor neťahá, pričom benzínové sú originál Suzuki a to dokonca priamo za Japonska. V manželkinom Swifte z roku 2012 je v techničáku ako výrobca vozidla (podvozku) uvedená Magyar Suzuki corp. Hungary, no pri motore je ako výrobca uvedené SUZUKI MOTOR CO. Japan.
keď som pozeral pod kapotu, tak som nechápal. Všetky hadičky, poistky sú od Made in Japan, hadice Bridgestone, poistky nejaká iná spoločnosť, pneumatiky boli Continental Premium Contact2, ktoré držia auto na ceste ako na koľajniciach.

Auto síce nie je dokonalé, no stálo menej ako 9 tis. EUR!!! A v základe malo klímu, 7 airbagov vrátane kolenného!!! ovládanie rádia na volante, na spotrebu špičkový motor so spotrebou pod 6 litrov v meste!!!

A že sa mení olej v prevodovke každých 30 tis. km? No a? VAG menil po 30 tis. rozvody či komplet motory :-)

Rok po kúpe Swifta sme boli sklamaný, z vnútornej strany na 5. dverách sa naozaj na troch miestach začala drať hrdza! No v rámci záruky celé dvere prestriekali a odvtedy za 3 ďaľšie roky a najazdených takmer 50 tis. km hrdza nikde.

Na diaľnici sa ocitá minimálne, no je naozaj slabo odhlučnený, počuť výrazne aerodynamický hluk, no kto si už len kupuje autá ako Swift, či SX4 na jazdenie po diaľnici? Trkvas, čo od radosti nevie, čo so sebou?

Nikomu Suzuki nechcem odporúčať. Vďaka masívnej kampani európskych automobiliek musia "Japonci", ak chcú predať nejaké vozidlá ísť s cenou výrazne nižšie a kvalitou nezaostať a tak má manželka slušné vozidlo na nákupy, vozenie detí do školy a seba do práce po meste za slušnú cenu.
 

LOL

Ten kupel je naskor len cistenie karoserie alebo nanasanie zakladnej farby...nie pozinkovanie plechov...:D
 

 

Podla mna si prilis kriticky na Vitaru. Je to vydarene auto. SX4 ok ale Vitara... podla mna si zaujaty.
 

Teba by mali angazovať

do reklamného oddelenia v Suzuki.. :-)
Aj ja som chcel kedysi kupovat Suzuki, ale ked som videl ako ti plechovice hrdzaveju po par rokoch, nekupil som A dobre som urobil.
 

 

lol, len jedna vec na ostatne sa minechce reagovat ... mam SX4 4x4 a prvy servis po 10k kilometroch bol 120 EUR v Mikone v BA, inde na SK to bude asi aj acnejsie ;-) Kolega ma najazdenych 280k na nom a auto stale vyborne. Neviem odkial si prisiel na tie bludy, co tu pises, ale si uplne mimo.
 

 

toto je oficialny predpisany servis od Suzuki, ktory je rovnaky pre SR aj CR http://www.simcar.cz/fileadmin... v CR je to koli kurzu mierne lacnejsie.
Ja som servisoval tam v Simcare aj v Trencine
Mozem ti ukazat aj faktury za prvu prehliadku po 15k, presne 201 EUR. Ak mas pocit, ze cesi su drahi, vypytaj si tu tabulku od svojej Mikony, ma uplne rovnaku len s cenami v Eurach.

ty si robil servis po 10k, cize predpokldam po roku,cize si im povedal, nech nerobia nic okrem vymeny oleja, presne to iste urobil majitel sx4, ktoreho poznam a jazdi 8k rocne.
bludy ty siris jedine ty
 

 

To je oficialny predpis servisnych ukonov od vyrobcu, ale ceny si urcuje kazdy servis individualne. Inak povedane chodil si do draheho servisu.
 

Kamarát môj, a kto ti

môže za to, že si sa nechal ošaliť najdrahším servisom v Mliečnej dráhe i priľahlých galaxiách ? Ja mám napríklad faktúru po 15k u predajcu a figuruje tam cena 115 Eur. Už mám 125tis, väčšina prehliadok bola do 130 Eur, jedna dokonca len 80 Eur. Najdrahšia bola jedna a to okolo 200 Eur, tuším po 60t km. Takže nezvaluj tvoju neschopnosť na výrobcu automobilu. Mimochodom, hrdzu som zatial na ženinej 6 ročnej SX4 nenašiel.
 

 

chodil som do servisov aj na SR aj v CR, kolega chodi do ineho servisu ako som chodil ja, ceny vsade rovnake,ale jasne, faktura pri 60k za 200 EUR. Teraz tu o Popoluske.
 

 

Chodil si ty do zadku a nie do servisov v Suzuki. Na Swifta (benzín), ktorý má tuším rovnaké ceny servisných prehliadok stáli servisy : 1. cca 120 Eur; 2. cca 130 EUR, 3. cca 185 EUR a 4. vrátane prípravnej prehliadky pred STK 165 EUR.

V rodine sme mali novú KIA CEED a tuším ani jedna servisná nebola pod 200 EUR
 

 

By ma zaujimako preco,ak je to podla teba tak priserne auto,ho mas tak nastudovane...Si prilis zanieteny v tej kritike, az je to zvlastne.
 

 

karollus, z teba priam prýšti zaujatost a neobjektívnost. K tomu hrdzaveniu:nie tak nedávno som kupil sebe ML-ko, manželke B 200. Obe krdzaveli.Dost vela-Bčko všetky lemy dverí zvnutra vratane kufrových. ML-ko dvere detto. Všetko vyrobna vada, nevhodný tmel. To len tak na okraj k tým prem.značkam-podstatne drahším.
A podme ku Vitare. Kupil som ju synovi, ten ju derie v BA. Moj názor -slušna karoseria, vcelku priestranne auto, vpredu pohodlnna jazda,vysoka svetlost(hlavne v BA velmi vítané), velmi dobrý motor, aj ked nie žiadny trhač asf., skutočne bohatá štand.výbava. Ale:po meste 50tka, mimo 110-130 a samí policajti. A realna spotreba 120kon.auta je zazračná. Po BA do 5,90L, mimo mesta pod 5L.Ako dízel.
Nakupná cena nizka, časova cena velmi dobrá. A to dost vypovedá o oblubenosti a aj kvalite vozidla.
Tak ma napadá,že s prepracovanostou s akou kadíš na vitaru, ty musíš byt od konkurencie. Alebo hluchý a slepí
 

ano zaujatost

z neho srsi, ale ked okreseme karoliusove slova a odstranime tu nas-/ratost tak ma celkom pravdu.
Suzuki Vitara je nieco ako Renault Thalia spred x rokov /nemylim typovo, ale kvalitativne/. Kupuje sa, lebo je "lacne a dobre" Ja som Vitaru kupil, a keby som mal svoje skusenosti popisat, tak by som napisal to iste co karolius, len by som to asi zjemmnil aby som nevyzeral uplne zaujaty. Kupil som Vitaru preto /pre manzelku/, lebo okolo mna vsetci hovorili o tom, ze je dobra a super. Vravim, ze nie je. Karolius mam urcite pravdu v tom, ze ak do nej niekto presadne zo S120, alebo Felicie, Favoritky, tak je to uplne nebo... ale v sucasnosti to auto mi pripada ako vyrobok skorych rokov milenia. Uz len to neskutocne povrzgavanie palubovky, to je nieco hrozne... hovoria o tom aj v testoch. Motor 1,6 pre uplne kludnu jazdu OK, ale na vazne jazdenie nic moc. Manzelka mala predtym Yaris a chcela vacsie auto, vydrzala s nim pol roka a islo prec. Nebola s nim spokojna. Zarucny servis, presne ako je napisane, otras, otras, otras. Dokonca nam pan predajca povedal, ked sme reklamovali zvuky z palubovky, citujem: "ved je to Suzuki, to je normalne, to vedia vsetci" Auto po slovensky ani nahodou, nato nam predajca povedal, ze mame smolu. Pre mnohych je Vitara dobre auto, pre nas nie. Treba ale povedat, ze snad vsetky automobilky ubrali na kvalite, lebo za tie peniaze, za ktore sa dnes daju auta predat, sa neda zrejme kvalita robit. Lenze bohuzial na SK nemame na to, aby sme auto po troch-styroch rokoch vymenili za nove, najlepsie to iste ako sa nam snazi nakecat autor clanku. Kolegyna mala SX 4, bolo dobre ako nove, potom prisli problemy... ale vravim, takto je to, bohuzial, uz takmer so vsetkymi znackami. Ak si chces kupit auto musis si velmi dobre rozmysliet do coho pojdes a aj tak mas co robit, lebo dnes sa robia moderne crossovery, ktore krasne ukazu na parkovisku pred bytovkou, ale rodinu tam nenapchas a ak mas nahodou 190 a viac cm tak hladaj... mas co robit tiez...
 

LoL

A to Ťa niekto nútil si kupovať lacné auto s malým motorom a vysokou karosériou na behanie po diaľnici? Obdobne na tom bude napríklad starý c-max s jednašestkou, jednotkový qq s jednašestkou, z novších napríklad sportage 1,6i, asx 1,6i. Všetky budú točiť a žrať. Akurát ten c-max bude pri tom menej hlučný.
Ďalej je obecne známe, že japonské automobilky donedávna a mnohé ešte stále neriešiá odhlučnenie podvozka, kabíny.
Normálny človek si do auta najskôr sadne, vyskúša a až potom kupuje.
 

 

V Suzuki musia mať radosť z takých iniciatívnych blbcov ako si ty od konkurencie. Čo poznám ľudí, tak sa im príspevky tvojho typu - tzv. litánie nechce čítať a tak si urobia záver z článku a pozrú sa na počet reakcií v diskusii. Povedia si, "fúha, celkom dobrá recenzia/PR článok a k nemu 100 príspevkov v diskusii, toľko nebýva ani k Škodovke, tá Vitara musí byť dobré auto" a šup na druhý deň do showroomu :-) Počuli už tvoji nadriadení o pojme "kontraproduktívne"? Ty si názorný príklad.
Neviem od koho si, tipujem das konzern, no robíš to úboho a amatérsky, čiže kontraproduktívne.

Čo poznám pár majiteľov Suzuki v okolí, tak sú všetci spokojní. Nedostali síce žiadny zázrak, no za tie peniaze ho ani nečakali. Dostali slušné auto za slušnú cenu s nenáročným servisom.
 

 

hmm, mam SX4 8 rokov, od roku 2008. V servise bolo 3x. na prve, druhej a potom na tretej povinnej kontrole. auto jazdi ako hodinky. Pouzivame ho len po meste. Mam aj druhe auto Mondeo, takze reci o tom, ze v inom aute som nesedel .... BTW. Teraz som bol snim na STK a preslo bez najmensieho problemu.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto