SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boli sme zvedaví, prečo je nová Vitara taká obľúbená (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

mozete sa hanbit za takyto "test"
Preco sa pod clanok nikto nepodpise? Lebo je to zle zamaskovane PR? Vzdy ma vie takyto clanok o Suzuki vytocit do vyvrtky, pretoze Suzuki ma z nejakeho dovodu u nas dobru povest, pritom to stoji na vode. Cela ta "kvalita" je postavena na polovnikoch, ktori jazdia na 30 rocnych Samuraioch a starych Vitarach. A ze mate okolo seba 10 majitelov SX4ky co si ju nevedia vynachvalit? Tak sa ich spytajte, ake auto mali predtym. Zigulak? Skodovku? Je to ich prve auto, co ma servo, central a okna v elektrike? Lebo clovek, co predtym jazdil na aute vyrobenom po roku 2000 nemoze v ziadnom pripade oznacit Swift alebo SX4 za dobre auto. Zavod v Ostrihome je posledny v Europe, ktory nema zinkovnu. Uz aj Dacia zinkuje komplet karoseriu aut. Vase krasne nove Shitzuki niekto "antikorozne osetri" rucne, aj to len cca do 40cm vysky karoserie. Prevodovka radi presne? Ta ista prevodovka, v ktorej treba kazdych 30000km menit olej, bez ohaldu na to ci je to 4x2 alebo 4x4? Oh ano, zabudol som. Predpisany servis na Sx4/Vitaru/Cross stoji na 90000km 2x tolko ako na ...vlastne na cokolvek ine. Napr. tu http://www.simcar.cz/fileadmin... Auto, ktore sa u nas tak velebi ma servis ako nemecka premiovka.A to je cena z ceskeho servisu, kde su ceny cca 10% nizsie ako u nas (a na SR nepoznam jeden poctivy Suzuki servis). 10 rokov maju staznost, ze lepidla v interieri vplyvom tepla sa rozpustaju a zostavaju po nich zlte flaky na celej stropnici, 10 rokov s tym nic neurobia, max tak to v zaruke vymenia, aby sa to o pol roka objavilo znova. Auta kvitnu ako skodovky, motor, co je este ta lepsia stranka toho auta ma na papieri nejake imaginarne vykony 120 ci 133 koni, ale nedobehnete ich ani ani keby vam tie kone bezali oproti, to auto ma realne pouzitelnych tak 70 koni, ale spotrebu ako 200 konove auto. Kvalita interieru je absolutne hrozna, a to sa nezlepsilo ani v novej VItare. A ludia si kupuju tieto auta s 20 rocnym motorom, ktoreho jedina evolucia bola, ze dostal VVT (cize pri 3000 otackach to ozije a zaroven zacne zrat ako trojliter), na 6st manual cakal 15 rokov a ked mu ho dali tak je este horsie sprevodovany ako 5st - oh, a ak mate pocit, ze je to motor od Suzuki, tak smola, je to stary licencovany Fiat motor. Takze nech sa paci, auto z Madarska, kde ho nepozinkuju, motor z Fiatu, interier vyrobeny v Polsku, kvalitne plechy z Kosic, odhlucnenie kabiny ziadne, hluk v kabine pri 130kmh ako Skoda Favorit, napravy tiez kvalitou pripominaju Skodovky z 90tych rokov, a kedze auta sa maju tvarit offroadovo ale nie je to ako dosiahnut, tak tam predpiseme pneumatiky s vysokym profilom, aby to pekne vibrovalo a hadzalo pri MPR na dialnici. Ziaden suci novinar vo svete, ani len u pepikov v Cechach to auto nepochvali, pretoze je to len prebalene lowcost auto za velke peniaze, ale na Slovensku sa tomu autu dostanu ody dobreze nie cenu Auto roka to nevyhra. Konieckoncov, najlepsi trest pre ludi, co si kupili Suzuki a tvrdia, ze je to dobre auto, je to, ze si kupili auto Suzuki.
karolius
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

priznávam, Karolko

že ma tvoje analýzy, z ktorých prýšti priam naciaonalisticko náboženská zášť dosť ***** aj keď mi bolo jasné, že článok je platené PR modelu a tvoje literárne útvary majú zrejme komerčné pozadie. V tom čase som bol čakateľom na nové Vitaru" S"ku, na ktorú som čakal ako na Favorita v 1988 vyše 3 mesiace. Mám ju už pár dní, už som si ju "ošahal" a mrzí ma, že ti musím dať vo veľa veciach za pravdu. Presadol som do nej z 6 ročného Mondea s tým, že nepotrebujem už z praktických relatívne veľké a hlavne dieslové auto pre krátke jazdy po meste a že jednej osobe by mohlo menšie , benzínové auto stačiť. Možno by aj stačilo, len upozorňujem tých, ktorí si chcú preliezť z veľkého auta do o dve triedy nižšieho autíčka, že to budú mať dosť ťažké. Nemyslím len rozmery, ale celkovo je to taký vyčačkaný "lowcostík", zabalený do nepodstatných multimediálnych "vychytáviek" a elektronických doplnkov pre blbých, aby bol predajný vo výrobcom požadovanej cenovej kategórii. Snáď si zvyknem, snáď sa aj tá všetkými motoristickými recenzentmi (narozdiel od Karolka) ospevovaní torbo 1,4ka rozbehne, aj keď rozmýšľam, že takmer za 22 tis som sa mohol pozrieť aj po nejakej automobilovejšej značke, čo ostatným určite odporúčam..
 

Ja som mal

Hyundai Tucson 2l 4x4 a po nom Quashqai 2l 4x4 Ayway a teraz nam 1,4turbo Vitaru 4x4 najvyssia vybava. A vobec sa mi nezda co pises. Mam ju od 8/2016 mozno zacne zltnut lepidlo alebo hrdzaviet blatnik ale nemyslim si ze Vitara je v niecom horsia ako dve auta pred tym. Prave ze je lepsia ako Nissan ale horsia ako Hyundai, zatial mam taky pocit.
 
Hodnoť

 

Vitaru som mal pozicanu na dovolenku tak viem zhodnotit - nesuhlasim s clankom v bode dizajn a v bode motorizacia. Dizajnovo je praveze Vitara vydarena a urcite oproti inym modelom od Suzuki ina liga. Suzuki su podla mna dost nepekne auta. Taka SX4 to je strasna skatula.

Tie motory su slabe - hladka 1.6ka ma 120k - jazdi dobre po rovine a dole kopcom, dobre filtruje nerovnosti. Na dialnici a pri predbiehani vsak nestiha. Ten motor proste huci a nejde aj v rezime sport. 1.4ka je sice lepsia ale podla mna stale slaba. Tych 140k je tak skoro ok. Rovnake parametre vsak ma aj konkurencia ako Tucson, Sportage - slabucke motory s velkou spotrebou.

Vitara inac jazdi super, je v nej dostatok miesta, vybava je super za tie peniaze. Vytkol by som este tie tvrde lacne plasty v interiery.
 
Hodnoť

Hmm

Nuž, mal som tuším pred 16 rokmi Vitaru, bola to tuším 1998, hrad top. Vydarene auto, bol som maximálne spokojný. Tak som sa odsťahoval do US a priznám sa, že tu bolo z vašu na čas nejakú novšiu vidieť, tak 6 rokov naspäť. A teraz? Je skôr rarita vidieť ľubovoľne Suzuki okrem motorky. Suzuki je tu v štátoch totálny prepadák... A to som mal tak strašne rad tu svoju staručkú s rebrinovym rámom....
 

 

ci to nebude tym, ze Suzuki v USA uz par rokov neposobi :)

Posledny pokus s autami mali s Kizashi, co sa v US aj celkom (na pomery Suzuki) predavalo, v Europe to auto bol prepadak lebo mal na nase pomery prilis velky a neefektivny motor a vysoku cenu, kym v USA to bol economy car.

Hovoril som na zaciatku, Suzuki si drzi povest na zaklade malych uzitkovych terennych aut, kde vlastne Jimny sa len s malymi inovaciami robi dodnes uz cele dekady, kym Vitara dnesna, ani predchadzajuce Grand Vitary uz nemali s tymi autami nic spolocne, uz len pouzivaju meno koli marketingu.
Okrem Jimny teraz nekupis od Suzuki 4x4 auto s nicim inym ako tym smiesnym elektrickym "inteligentnym systemom", ktory ma nahradit tie dve dalsie paky medzi sedadlami.
 
Hodnoť

 

poopravím autora - PR slogan o obľúbenosti tohto modelu je troška krivý. Suzuki je na 9 mieste v predaji áut v SR.
druhá z veci je fakt, že najpredávanejšia verzia je 2WD s 1,6 5 manuálom, benzínom vo verziách Comfort a Prémium (t.j. za 14.200 resp 15.400€ v oficiálnej cene). Testovaný model za 21.700€ si málokto kúpi (v tejto cene sa viete už dostať k modelom strednej triedy či dobre vybavným modelom nižšej strednej).
Interiér sa mení od výbavy. Volant, predné budíky, multimediálne centrum, sedadlá - sú identické s modelom SX4 Cross.
Ak by si autor spravil drobnú anketu, majitelia novej Vitari si najviac pochvaľujú dizajn. Pripomína im "mini Land Rover".
Pre mňa nemá tento článok žiadnu výpovednú hodnotu mimo tej, že autor mal požičaný model na mesiac(?) pre test a dovolenku.
 

doplnil by som ta,

jasne, zakladom predaja bude 1.6 2WD Comfort alebo Premium, ALE nahliadni niekedy dnu, ked taku vitaru uvidis odparkovanu...
SX4 sa predavalo takmer iba v jednej vybave okolo 11000 EUR, vo vitare vsak uvidis veci ako automat, displej navigacie, kozene sedadla, napis o pohone 4x4, u vitary sa podla mna dobre predavaju vsetky vybavy.

Inak dovody predajneho uspechu su snad kazdemu jasne:
- je to crossover
- cenova dostupnost, hoci mi nepride nejak extra lacny
- vseobecne sa paciaci dizajn, ktory je pekny, ale nesnobsky a neagresivny
- spolahliva atmosfera, pripadne u S verzie stvorvalcove nevyzmykane turbo co jazdi ako vacsia atmosfera
- understatement - nekrici, ci stalo 14 alebo 22000, susedia ti ju budu obdivovat, nie zavidiet...
 

 

Áno. SX4 sa predával dlhé roky, neskutočných 9. V roku 2006 prišiel na trh, pričom jeho dvojča Fiat Sedici až v 2010, keď už bolo generačne staré. Cenovka pri SX4 v 2006 začala na cene 499.000 Sk pre predný pohon. Prvé autá mali vo výbave aj navigáciu, ktorá však nebola určená na východoeurópsky trh. Tento prvok bol dosupný až o 6 rokov neskôr. Úspechom modelov Suzuki bolo, že importér v tej dobe nakúpil od výrobcu napr. 200 ks rovnako vybavených vozov, získal tak množstvovú zľavu a vedel ponúkať tzv. akciový model v dobrej cene. A s autom na sklade.
Z môjho pohľadu je cenovka pri Vitare vyššia, ako by mala byť.
 

 

Fiat Sedici prisiel na trh v roku 2010 mozno tak u nas, v Taliansku som ho videl prvy krat tiez v roku 2006
 

 

Ano, na trh prišli v 2006. Pre vychodoeuropsky trh bol uvolneny do predaja az v 2010. Bol asi o 800€ drahsi v rovnakej vybave.
 

hmmm..

no daj daky model za 21 tis s takou vybavou zo strednej triedy ci nizsia stredna...
4x4, elektrika, xenony, alu, vyhrievane sedadla, automaticka dvojzonova klima, led denne a co ja viem co vsetko to ma..
 

 

napr. Seat Leon ST 1,6 TDI 4X4 vo výbave Style (v ofiko cene 20.460€ s rezervou na dovybavenie)
Opel Mokka 1,4 4x4 za 19.500€ s rezervou na dovybavenie...
a pokiaľ zákazník nechce 4X4, ale chce všetky iné výhody, bez problémov si vie siahnúť aj na automobily s výkonom nad 150 - 200k (tých 200k je pri Opel Astra 1,4 s plnou polnou). autoprdajcovia vedia spraviť aj ponuku za 21.700€ pri modeloch Toyota Avensis či Hyundai i40.
tak prečo by som si mal brať nejakú extra vybavenú Vitaru?!
 

 

ak hladas benzin + automat eventualne aj 4x4 tak tych modelov zrazu nemas vela
proste primerane silny motor, primerana spotreba, relativne vnutri priestorne auto, vyssi posed
 

heh

seat nie je "SUV", astra , i40 detto. skus nieco v strednej a nizsej strednej , ale "SUV" ci "MPV" ci co to je.
Mokka je tazsia o 200 kilo s rovnakym motorm, nema 4x4 s automatom a cena 19500 ak tam dodas
to co ma vitara si zase niekde inde.
Cx3 je +- rovnaka, ale ak zacnes davat vybavu tak si zase niekde inde
svetla vyska je u vitary 185, ostatne su nizsie

zatial mame v rodine s-cross a je super. vybava , motor, priestor. ma svoje muchy, ako neergonomicke ovladanie, nedotiahnute detaily , ale inac sa da. auto splna ucel.

vitara je auto za rozumnu cenu.
 

 

CX3 je sice pekne auto, ale nie je to vobec auto do terenu. Mokka je podla mna skarede auto, nafuknuta Corsa. To, ze ani nahodou nie je urcena do terenu, dokazuje aj skutocnost, ze je asi nemozne dopatrat sa k udaju o svetlej vyske.
 

 

rád pomôžem, ak môžem
http://www.carspecsguru.com/op...
Ground clearance 190 mm (t.j. paradixne o 5 mm viac, ako Vitara) http://www.carspecsguru.com/su...
 

 

No neviem, podla tychto stranok:

http://www.biznews.com/motorin...
http://www.autoevolution.com/c...

je to len 157 mm

a podla tychto dokonca len 131 mm:

http://www.iol.co.za/motoring/...
https://www.opel.co.za/bypass/...
 

 

tu zas 169 s porovnaní s konkurenciou
http://club-fordecosport.ru/in...
vyber si čo chceš :)
(žeby meranie pri rôznych pneu?)
 

 

Tiez sa z toho neviem vysomarit. Tych 131 mm by malo byt pri plne obsadenom aute. Kazdopadne, do terenu by som Mokku radsej nebral.
 

 

Priznavam, ja som z malych SUV mal na polnej ceste a vo vinohrade len 2008, sx4 (4x4) a yeti (prednohrab). Všetky úspešne prešli, ale manželke by som jej za žiadne z nich nemenil. Už kvôli rodine potrebujem jej zameniť aspoň nižšiu strednú triedu. SUV nie je podmienka.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto