SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boli sme zvedaví, prečo je nová Vitara taká obľúbená (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

hmmm..
no daj daky model za 21 tis s takou vybavou zo strednej triedy ci nizsia stredna... 4x4, elektrika, xenony, alu, vyhrievane sedadla, automaticka dvojzonova klima, led denne a co ja viem co vsetko to ma..
voyo
heh
seat nie je "SUV", astra , i40 detto. skus nieco v strednej a nizsej strednej , ale "SUV" ci "MPV" ci co to je. Mokka je tazsia o 200 kilo s rovnakym motorm, nema 4x4 s automatom a cena 19500 ak tam dodas to co ma vitara si zase niekde inde. Cx3 je +- rovnaka, ale ak zacnes davat vybavu tak si zase niekde inde svetla vyska je u vitary 185, ostatne su nizsie zatial mame v rodine s-cross a je super. vybava , motor, priestor. ma svoje muchy, ako neergonomicke ovladanie, nedotiahnute detaily , ale inac sa da. auto splna ucel. vitara je auto za rozumnu cenu.
voyo
Tiez sa z toho neviem vysomarit. Tych 131 mm by malo byt pri plne obsadenom aute. Kazdopadne, do terenu by som Mokku radsej nebral.
RVM
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

 

Takze ofiko cislo od opela. 2wd ma 131, 4wd ma 143
 

 

Ja ti nevim Karle..
ak 4x4 tak Subaru. pričom Subaru XV s automatom je o 2.000€ drahšie vozidlo. v cene mám ale kvalitný motor, stály náhon 4x4 a väčší vnútorný priestor. z výbavy však oželiem navigáciu...
paradoxne, pri Suzuki by som si radšej kúpil predchádzajúcu generáciu Vitary.
 

 

Subaru je fajn, ale drahsie. V tejto cenovej kategorii mas XV len s hladkym 1.6L benzinom s mizernym zrychlenim 13,1 s. K tomu len 5-stupnova prevodovka, Dvojliter mas az od 24 tisic. No a adaptivny tempomat takisto chyba.
 

 

píšem o automate, teda Lineartronicu
úprimne, stále lepšie ako Suzuki...
 

 

No XV s automatom zacina s 1.6L motorom na 23750, zrychlenie je 13.8 s. Uprimne, radsej by som zobral Vitaru S, ktora sa mi aj dizajnom viac paci a pri cene 21700 ju mas s automatom so zrychlenim 10.2 s.
 

hhmm...

pozeral som si to.
subaru je tazsie, vyssia spotreba, slabsi motor, rovnako velky kufor. vo vnutri aswi trosku vacsie.
v automate je o 2 tis drahsia a neviem ci tam ma presne tu istu vybavu.
a ma slabsi motor.

a lineatronic a suzuki CVT je uplne to iste.
je to najlepsia prevodovka aku v aute mozes mat - ja ju mam v MB a kokso aka pohodicka a pohodlie. ziadne sekanie, plynuly narast vykonu, auto zrychluje, otacky klesaju. komfort.


obe auta vyzeraju zvnutra ako magnetaky od vietnamca v 1985 .
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

cx3 nie je suv,

ani skutocny crossover, je to tak o 5 cm vyssia uzka mazda2. Ak chces vyssi posed, dobry vyhlad, miesto na pasazierov a kufor, je vitara jednoznacnou volbou.

Ale aj cx3 je zaujimave auto, hlavne pre dvoch, len vitare predaje neznizi, skor naopak...
 

 

to ze je drahsia CX3sa da vyriesit lahkou jazdenkou a hotovo
 
Hodnoť

 

Teda nepoznám vitaru, ale spozornel som pri debate o výmene prevodového oleja. Ja mám auto na ktorom mám nabehaných 93tis a olej v prevodovke som nemenil a ani sa nechystám... Keď netečie, tomu oleju nemôže po 7 rokoch nič byť.
 

 

ludom nevysvetlis, ze je to sialene. Ked im povies, ze v inych autach je ten olej v manualoch oznacovany ako dozivotny, s odporucanim vyrobcu vymenit po 180 000km ci 250 000 tak povedia ze jasne, auto uz nebude v zaruke. Ine je to v automate (tiez zalezi od typu), kde niede je rozumne menit to aj kazdych 60k,a le aj to je extrem.
Ale kazdych 30k je uplne sialenstvo. Nehovoriac o tom, ze chod tej prevodovky od nova je taky kostrbaty, ze to uz ani francuzi tak nerobia minimalne 15 rokov.
Ak sa musi menit olej v prevodovke kazdych 30k tak to znamena, ze nepresnost tych dielov je tak velka, ze je to plne zeleznych pilin uz po roku jazdy v aute. Lebo to nie je o oleji, ten olej co tam ide sa pouziva presne ten isty aj v autach, kde sa ten oleji nemeni ani zdaleka kazdych 30k, ani kazdych 100k.

A najlepsi bonbonik co by ma uz taktiez znovu odradil od kupy Suzuki je to, ze importer je Mikona, podobne ako pre Subaru. Oni ani nie su importer v pravom slovazmysle, auta, ktore vidis v showroome ani nepatria tomu showrromu, to su vsetko auta na komis priamo od Suzuki, predajca dostane podiel ked to preda, a az ked sa auto oficialne objedna, hoci stoji meter od teba v showroome, az potom ho Mikona "dovezie". Cize kupis si auto, vystavene v showroome, a cakas 7 az 10 dni kym ho importuju a vystavia technicak. to by nebol ten problem.
Problem je ked chces nieco reklamovat. Spolahlivo ta odradia s drobnostami. Aj s takymi hlupostami ako ked ti nove auto nechladi ked zapnesklimu. Ano, ide trosku chladnejsi vzdyuch, ale pri vonkajsej teplote nad 27C sa vnutri upecies. Servisny "poradca" sadne do auta, da ruku pred vyduch a povie "ved citite, ze je to chladnejsie, a ked vypnete klimu je to teplejsi vzduch". Ano, ale ta klima musi na najvyssom vykone fukat tak chladny vzduch, ze tam neudrzite ruku... jednoducho, na vlastne naklady som si v inom servise dal doplnit klimu, aby to zacalo lepsie chladit, bola tam tretina toho co ma byt. Vraj bezne od vyroby.
Od tepla sa mi zacalo na dverach vyduvat tesnenie. Najprv nevedeli aky je to diel, trvalo im dva dni zistit co maju objednat, a potom mi to zamietli s tym, ze to je bezne opotrebenie a ze si to mam zaplatit sam. To uz som bol zmiereny so situaciou, ze som kupil shitzuki, ale ked mi povedali, ze to vlastne je tesnenie okolo celych dveri a potrebuju auto na cely den a rozobrat cele dvere, tak som to nechal tak, lebo som uz nemal doveru v ten servis ani na vymenu oleja, nie na takyto zasah.
Pripadne ovladanie na volante - pravidelne mi zostavala zaseknute tlacitko hlasitosti, flapovalo to vzdy +1 -1, az kym sa mi ho nepodarilo uplne na kraji zatlacit a "vymacknut". Vraj to nie je vyrobna vada ale chyba pouzivania.
 

 

S tými reklamáciami trošku nesúhlasím. Na Swiftovi mi blbla úplná somarina, hodiny. Proste predbiehali či meškali, už ani neviem, ale odchýlka bola niekoľko minút za mesiac. Približne po roku som to reklamoval. Hodiny sú pevnou súčasťou celého prístrojového panelu, nedajú sa vymeniť samostatne. Úplne ochotne, bez problémov súhlasili s výmenou, objednali novú prístrojovú konzolu a v rámci záruky ju na počkanie vymenili. Faktom však je, že som auto nekupoval v Mikone, ale v Auto Ideal. Aký je však ich vzájomný vzťah netuším.
 

 

Ta vymena oleja v prevodovke ma zarazila, donedavna som mal 12r auto s 180k a olej v prevodovke som nikdy nemenil.
 
Hodnoť

new grand vitara

ja uz len cakam na novu grand vitaru... neviete o nej niekto nieco?

ten 'suzuki komplex' tu je zabavny. trosku mimobezny, ale velmi zanieteny :)
 
Hodnoť

Nič proti názoru,

Vitaru vlastním, rozhodol som sa pre ňu, pomer cena a full výbava je primeraný, teraz uvádzacia akcia zľava 2000€...
Mal som doteraz MB 1000, Škodu 120L, Renault 11, Nissan Sentra, Daewoo Nubira. S čistým svedomím, Vitara je najúspornejšia a najkomfortnejšia z toho, čo som vlastnil.
Viem, nie je to VW, MB alebo Audi, ale to by sme lietali v iných cenách.
 

 

presne o tomto som hovoril.
Vitaru si nikdy nekupi niekto, co predtym mal co i len Renault Captur alebo podobny crossover v tej cenovej kategorii.
Presadnut z Nubiry do Vitary je ako presadnut z bicykla na motorku. A presne takto vznika to "dobre renome" znacky.
 

si zaujatý, čítaj...

 

priemerny vek autoparku na SR je stale niekde na urovni 14 rokov, kym na zapade polovicny, majitelov aut bez klimy, so svihadlami na dverach tu su stale statisice, ktori idu menit Daewa a Skodovky za "full vybavu", taki si kupia hovadiny typu Peugeot 301 a Suzuki Vitara a budu si hovorit, aku maju vlajkovu lod. to nemeni nic na fakte, ze Vitara je predrazene auto postavene na 15 rocnom podvozku s tupym posilovacom, ktory je tak preposilovany, ze pri vyjazde zo zakruty musis tocit volantom kontru ako pri drifte lebo volant sa ti sam do stredu nevrati, to dnes uz nerobia ani nakladne auta.
 

 

A ake si teda mam kupit auto? Chcem SUV s benzinom a pohonom 4x4. V cene max 22 tisic.
 

 

Dacia Duster.
Pozadovane vlastnosti zacinaju od 13200 EUR, najvyssia vybava je za 15800 EUR.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto