SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boli sme zvedaví, prečo je nová Vitara taká obľúbená (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

priemerny vek autoparku na SR je stale niekde na urovni 14 rokov, kym na zapade polovicny, majitelov aut bez klimy, so svihadlami na dverach tu su stale statisice, ktori idu menit Daewa a Skodovky za "full vybavu", taki si kupia hovadiny typu Peugeot 301 a Suzuki Vitara a budu si hovorit, aku maju vlajkovu lod. to nemeni nic na fakte, ze Vitara je predrazene auto postavene na 15 rocnom podvozku s tupym posilovacom, ktory je tak preposilovany, ze pri vyjazde zo zakruty musis tocit volantom kontru ako pri drifte lebo volant sa ti sam do stredu nevrati, to dnes uz nerobia ani nakladne auta.
karolius
A ake si teda mam kupit auto? Chcem SUV s benzinom a pohonom 4x4. V cene max 22 tisic.
RVM
Dacia Duster. Pozadovane vlastnosti zacinaju od 13200 EUR, najvyssia vybava je za 15800 EUR.
random
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

 

Pozeral som aj na Duster, ale...

1) subjektivne sa mi Vitara S paci viac ako Duster
2) Duster ziskal podstatne nizsie skore pri hodnotenie bezpecnosti EuroNCAP (3 hviezdicky v roku 2011, zatial co Vitara 5 hviezdiciek v 2015)
3) aj najvykonnejsim motorom ma Duster horsiu akceleraciu ako Vitara S
4) nema adaptivny tempomat a automaticke brzdenie
5) nema automaticku klimatizaciu
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

CX-3 je pekne auto, ten batozinovy priestor by mi stacil. Ale zial nie je to auto do terenu, ani do lahkeho.
 

 

Ak potrebujes aspon trochu rodinne auto,tak CX-3 nie. Mame ju ako 2. auto, tak viem, o com pisem... CX-3 je mala a hlavne o dost drahsia ako Vitara. Je ale tichsia, ma vybornu 2-litrovu atmosferu a omnoho krajsi interier.
 

prosím Ťa

choď si riešiť svoje komplexi k špecialistovy , a nie tuna na fóre. Ďakujem
 

 

ja by som radsej k specialistovi s makkym, na chlapov velmi nie som.
 

na

teba jedine s tvrdým, lebo si natvrdlý.
 
Hodnoť

 

Konečne sa aj Slovenskej sedlači otvárajú oči a zisťujú že existujú aj iné autá ako Škodovka či Das auto.
 
Hodnoť

 

a co tenke a lahke dvere? .. v inom teste novinar viezol zopar ludi a ani jednemu sa nepodarilo zavriet dvere na prvy krat. Nie ze by to bolo na ukor bezpecnosti, len treba s nimi silnejsie buchnut.
 
Hodnoť

 

no vacsina si to kupuje lebo to vyzera ako range. je to sice celkom obstojne auto ale od ranga to ma dost daleko, teda okrem dizajnu :-)
 

range :-)

úplný range roven autobiography. S motorom so 103 kW :-D
 
Hodnoť

bulvárne jednoduché, je sexi

nová vitara je obľúbená, to bez debaty. Vidím ich na každom rohu a iba sa rozbieha, je to novinka. Úspech má 2 pointy - je to suv, ktoré letia a je krásna, áno, tak má vyzerať malé mejnstrímové suv, ľuďom sa páči a preto ju kupujú, také jednoduché to je. Je pravda, že dôverujú značke suzuki, ale pri novej sx4 to evidentne nestačí. Na suzuki je vidieť, že jedno suv (novú sx4) zabili a druhé (nová vitara) letí jak rožky. Pritom mnohé sú vo vyšších aj dvojfarebných výbavách, ktoré sú v cene väčšej sx4, takže ani o cene to nie je. Sexi auto sexi predaje.
 

 

ja osm ich videl tiez vela stale ale este aj stare jazdene vitay stretavam tie sa teraz lepsie predavaju asi
 
Hodnoť

Suzuki a antiSuzuki

[karolius],
za poslednych 20 rokov mam tretie Suzuki z Ostrihomu (kazde iny model, vsetko benzin) a ani jedno ma nesklamalo. Zhrniem za vsetky tri: vyborne motory, dobra spotreba, prakticky ziadna udrzba, vyborna vybava, relativne lacny znackovy servis, ziadna hrdza, vyborne jazdne vlastnosti, plne pozinkovana karoseria (uz od toho prveho), cena primerana a hlavne spolahlivost, spolahlivost a spolahlivost.

Nepochopil som to s tym zinkovanim - uz moje prve malo celopozinkovanu karoseriu so zarukou na prehrdzavenie 12 rokov (nevyuzil som - hrdzu som ani na jednom z nich nevidel ziadnu). Na servisne prehliadky chodim presne v urcenych intervaloch (pre benzin to bolo predtym 15, teraz 20 tisic km) a posledne faktury su na cca 160 EUR - obvykle menia motorovy olej a volajake filtre, o inych naplniach ani neviem, ci existuju. Ani vymeny inych suciastok nie su financna tragedia a nikdy ich nebolo potrebne menit pred doporucenou dobou (dosticky, kotuce, ...). A uz len taka drobnost, ale majitelov inych znaciek postekli: nikdy som nemusel menit ziadnu ziarovku (a to jazdim denne a svietim od dob, ked to este nebolo povinne).

[karolius], tak nadseny propagator, ako vy, je sen kazdeho reklamneho oddelenia (hlavne konkurencnej automobilky) - osveta je dolezita, ale namiesto toho ohromneho mnozstva negativnych reakcii by mozno stacilo spisat vsetky domnele nedostatky Suzuki a hlavne si take auto nekupit. Tym samozrejme nechcem obmedzovat vase pravo na diskusiu, len mi to je divne. Prajem vela prijemnych zazitkov na nejakom neSuzuki aute.
 

Píšeš mi z duše, ten

karolius toho tu nagrcal, až prespríliš, a polovica vecí čo tu natáral sú somariny do vetra, hlavne tá hrdza a tie ceny servisných prehliadok, kde ho pekne pri každej prehliadke riadne obtiahli a on to zvaluje priamo na Suzuki. Inak s tými žiarovkami súhlasím, za 120tis. km/6 rokov mi odišla len jedna osvetlujúca ŠPZ.
 

No a kde je to zinkovanie

mate nejaky dokaz?

Ja som info o zinkovani nikde nenasiel.
 

pozink a hrdza

Neviem, ci to ako dokaz postaci, ale v tlacovej sprave z 5.3.2002 sa o modeli Liana (ktory sa vyraba v Japonsku) pise, ze 80% karoserie je z pozinku - http://www.globalsuzuki.com/gl... (kapitola 4.5 "Anti-corrosion measures".
Cerstvejsie a europskejsie info som nenasiel, ale na roznych Suzuki forach (aj SK a CZ) sa daju najst konkretne skusenosti - hlavne ked sa niekomu odlupne kusok laku a vidi na vlastne oci.

Za dolezitejsie (ako ten pozink) vsak povazujem to, ze hrdzu som na mojich autach na karoserii nemal - auta boli jazdene denne pocas celeho roku bez moznosti garazovania. A hrdza sa nezjavila ani na oderkoch laku po kamienkoch (napr.).

Cim nechcem nikoho navadzat na kupu tejto znacky, len reagujem na informacie inych diskuterov o masivnom hrdzaveni. Moja skusenost je ina.
 

ta to davno

ta to japonsku...
 

 

nech si kazdy koho to zaujima zdvihne telefon a zavola do troch servisov suzuki, ze chce priblizny cenovy odhad servisu prvej garancnej prehliadky po 15000km.

napisat, ze to stalo 120 EUR vie kazdy, tak ukaz fakturu.
ja viem, ze to boli, priznat si, ze auto, ktore mas v garazi nie je etalon kvality, ale musis sa s tym zmierit :)
 
Hodnoť

ad karolius :)

karolius
Počet reakcií 10
Dátum registrácie 05.06.2016 10:07

Z tych desiatich reakcii boli vsetky okrem jednej jedinej vyhradne k tomuto clanku. A neslo o dve-tri vety, ale o cele eseje, ktore by sa mi v takomto rozsahu nechcelo pisat, ak by mi niekto za to obratom neposlal aspon 200 eur. Zda sa, ze Suzuki tymto modelom niekomu velmi stupilo na otlak...

Kazdopadne, ja sam som nikdy fanusikom Suzuki nebol, vzdy som uvazoval skor o kupe europskeho auta. Chcel som benzinove SUV s dobrou spotrebou ktore je mozne zobrat aj do terenu. Vitaru mi odporucil brat, ktory ma Jimny a je s nim velmi spokojny. Treba dodat, ze brat je vodic z povolania a dlhe roky jazdil na Touaregu, ale aj na inych autach. Po zvazeni vsetkych pre a proti, preluskani celej ponuky SUV do 22 tisic som sa rozhodol pre Vitaru S. Teraz ju mam tri mesiace, najazdenych mam takmer 5000 km a zatial jej nemam co vytknut, prave naopak, Vitara prekonala moje ocakavania, nenatrafil som zatial na ziadne vyrobne vady, auto je svizne, komfortne, jazdu bez adaptivneho tempomatu si uz ani neviem predstavit. Ak by som mal nieco vytknut, tak snad nastupovanie vzadu. To, ze je Vitara slabsie odhlucnena ako nemecke auta je fakt, ale aj vdaka tomu je velmi lahka, svizna a s dobrou spotrebou. Dizajnovo sa mi Vitara S (narozdiel od inych Suzuki) velmi paci, urcite vyzera lepsie ako ASX, Duster, Sportage, CR-V alebo Yeti.

No a k tej "neobjektivnosti" clanku, ktoru spominal karolius... staci pozriet ine recenzie:
http://autosalon.iprima.cz/vid...
https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...
http://www.topspeed.sk/test-su...
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto