SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boli sme zvedaví, prečo je nová Vitara taká obľúbená (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

ad karolius :)
karolius Počet reakcií 10 Dátum registrácie 05.06.2016 10:07 Z tych desiatich reakcii boli vsetky okrem jednej jedinej vyhradne k tomuto clanku. A neslo o dve-tri vety, ale o cele eseje, ktore by sa mi v takomto rozsahu nechcelo pisat, ak by mi niekto za to obratom neposlal aspon 200 eur. Zda sa, ze Suzuki tymto modelom niekomu velmi stupilo na otlak... Kazdopadne, ja sam som nikdy fanusikom Suzuki nebol, vzdy som uvazoval skor o kupe europskeho auta. Chcel som benzinove SUV s dobrou spotrebou ktore je mozne zobrat aj do terenu. Vitaru mi odporucil brat, ktory ma Jimny a je s nim velmi spokojny. Treba dodat, ze brat je vodic z povolania a dlhe roky jazdil na Touaregu, ale aj na inych autach. Po zvazeni vsetkych pre a proti, preluskani celej ponuky SUV do 22 tisic som sa rozhodol pre Vitaru S. Teraz ju mam tri mesiace, najazdenych mam takmer 5000 km a zatial jej nemam co vytknut, prave naopak, Vitara prekonala moje ocakavania, nenatrafil som zatial na ziadne vyrobne vady, auto je svizne, komfortne, jazdu bez adaptivneho tempomatu si uz ani neviem predstavit. Ak by som mal nieco vytknut, tak snad nastupovanie vzadu. To, ze je Vitara slabsie odhlucnena ako nemecke auta je fakt, ale aj vdaka tomu je velmi lahka, svizna a s dobrou spotrebou. Dizajnovo sa mi Vitara S (narozdiel od inych Suzuki) velmi paci, urcite vyzera lepsie ako ASX, Duster, Sportage, CR-V alebo Yeti. No a k tej "neobjektivnosti" clanku, ktoru spominal karolius... staci pozriet ine recenzie: http://autosalon.iprima.cz/vid... https://www.youtube.com/watch?... https://www.youtube.com/watch?... http://www.topspeed.sk/test-su...
RVM
<< < 1 2 3 4 5 6

 

slovenske a ceske, super.

mam ti tu naklikat 10 zahranicnych? Ale to vies iste aj sam zadat dve slova do youtubu.
 

 

Radsej mi odpovedz na moju vyssie polozenu otazku:

Ake si teda mam kupit auto? Chcem SUV s benzinom a pohonom 4x4. V cene max 22 tisic.
 

Ako majiteľ Vitary,

niečo cez 2 mesiace, ťa podporím. Ja mám full výbavu, metalíza čierna, chrómové lišty na dverách a predných led svetlách, spoiler nad zadným oknom, toto bolo na objednávku. Cena 17600€. U konkurencie sa pod 22 tis. nedostaneš.
Karollius nech si kúpi, čo uzná za vhodné...
 

 

"full vybava" stoji pri najlacnejsej stvorkolke 19300, kedze Suzuki dava naozaj len symbolicke zlavy takze bud teda nemas ellegance+ alebo mame ine predstavy o full vybave.
problem je v tom, ze aj za 19300 dostanes take iste auto ako ten, co ju kupi bez vybavy za 14200, a pod tou peknou kasnou je auto, ktore sa vyraba rovnakou moralne zastaranou technologiou uz 10 rokov. Tvoje sebaupokojovanie, ze si si kupil dobre auto nezmeni nic na tom, co som o tom aute napisal. Clanok bol o Suzuki, absolutne nekriticky, pochlebovacne napisany, mozes mi verit, ze rovnako by som sa pustil aj o podobnom clanku o Honde HR-V, co je este vacsi bazmek, a nitku suchu nenajdem ani na nemcoch, francuzoch, francuzoch, ktory robia spolocne auta s japoncami (Renault), francuzoch, ktory robia na jednej platforme spolocne auta s talianmi a japoncami (PSA, Mitsubishi, Chrysler/Fiat, povodne este Daimler), a ten pripravovany konkurent od Toyoty pre Hondu HRV a Vitaru bude tiez uplne rovnaky bazmek.Nechat si zalepit oci vybavou je lakave, ja viem, stlacis gombik a nieco zabzuci, parada!
 

Nemám elegance + ,

mám výbavu elegance, v tej chýba strešné okno a nosič na okuliare, čo k životu nepotrebujem. Samozrejme mám benzín s predným náhonom, manuálnu prevodovku, celý život /30 rokov / radím rýchlosti ručne. Do hôr nechodím, 4x4 nevyužívam.
 

 

topvideo predpokladam hovori o dvojkolke. Tam by cena 17600 sedela s najvyssou vybavou.

Ten zvysok asi skoda velmi rozoberat, nadavas tu na Vitaru, ze je zastarala a napokon sa od teba dozvieme, ze vlastne kazde SUV do 22 tisic je *****

Mimochodom, a aj na margo tvojich vyrokov o drahom servise Suzuki, uvadzam este tento rebricek, v ktorom je poistovacou spolocnostou Suzuki vyhodnotene ako druha najspolahlivejsia znacka v Britanii. Rovnako aj ceny oprav patria medzi najnizsie:

http://auto.pravda.sk/poradna/...
 

 

najvyssia vybava je ellegance+, nie ellegance,
ale zabudol som, ze na Slovensku sa proste da popriet aj nos medzi ocami, tak preco by sme tu laxne nehadzali cenami a specifikaciami.

Chlapci, ale toto bol clanok o Suzuki, o tom co je nanic na inych autach sa mozeme bavit tiez.
Len preto, ze dobre SUV sa za 22 tisic kupit neda, neznamena, ze Suzuki Vitara nema nedostatky o akych som pisal.
Su ankety, kde aj Dacia skoncila ako najspolahlivejsia znacka. WTF?
co cakas v ankete, ked tu v diskusii sa kazdy za tu svoju sx4ku bije ako keby to bol klenot automobilizmu a kazda jedna by mala skoncit v muzeu pre buduce generacie.
Nech do ankety daju otazku, ake auto mal vodic Suzuki predtym, potom uvidis ucelenejsi obraz.
 

 

Ja teda nie som ziaden velky fanusik Suzuki (aj ked som majitel) a pravdupovediac z ich ponuky sa mi paci jedine Vitara S. Ale z toho co si tu napisal, akym sposobom argumentujes a kolko energie na to minas mi vychadza, ze to ty si tu ten, kto je neobjektivny a s velkou pravdepodobnostou pracujes pre alebo predavas konkurencnu znacku.Zaujatost je v tvojich prispevkoch je urcite viditelnejsia ako v samotnom clanku, ktory kritizujes.
 

žiaden nos medzi očami som nepopieral,

mám výbavu elegance...píšem niekde niečo iné? Napísal som full, ale rozdiel medzi elegance+ je ozaj len v strešnom okne a nosiči na okuliare.
Stále si nedal typ na niečo rozumné v tejto cenovej kategórii...mimochodom. Dnes, PIANO
 

 

Preco,ked si bol tak strasne nespokojny so znackou Suzuki mas tak podrobne nastudovanu Vitaru? To nie je normalne.Robis tu negativne PR?
 

 

22 tisic je malo,
to si mozes vyberat len jednookych kralov medzi slepymi, a je naozaj mozne, ze Vitara bude najlepsia volba.
ale hladat dobre SUV za 22 tisic je ako hladat kabriolet za 15000 a kupit si to najlepsie co sa da za tie penaize kupit v tej kategorii - Fiat 500C. tiez to nebude vyhra.
 

 

Takze si nakoniec pripustil, ze Vitara bude najlepsou volbou vo svojej cenovej kategorii. To, ze 22 tisic je malo, je subjektivny pohlad, poznam ludi, ktori tvrdia ze motorka, ktora neda 300 km/h nie je motorka, alebo ze sluchatka za cenu nizsiu ako 150€ nie su sluchatka.
 

 

samozrejme, ze Vitara moze byt najlepsia volba vo svojej triede. Vy neviete citat s porozumenim. Ale to je ako musiet si vybrat, ci chcem mat zlomenu nohu pod alebo nad kolenom. Problem je to, ze prave vdaka takymto PR clankom a nezasluzenej chvale od majitelov Suzuki, ktori predtym jazdili na vergloch typu Daewoo, sa z toho robi kvalitne auto. Pritom to tak nie je. Kedysi SX4 bola "crossover", dali tomu hranatejsi krajsi dizajn a vacsi kufor a zrazu je to SUV. Terminologia SUV a crossover a SAV a MUV je uplne nanic, nech si to kazdy vola ako chce, ale i ked to pekne vyzera - a Vitara vyzera pekne - je auto poskladane z tolkych kompromisov, ze vyhrava len tou nizsou cenovkou v triede aut, kde je to vsetko len o lowcoste. ked to postavis vedla priamej konkurencie a chces sa zmestit pod agresivnu cenu, tak to uz naozaj mozes porovnavat len s HRV, Daciou a Skodou Yeti, tam nie je tazke vyhrat. ale je to podobne ako radovat sa, ze na pretekoch skoncis predposledny.
 

 

Este raz. Sme na Slovensku, v krajine kde priemerna hruba mzda je 900 eur, cista mzda 695 eur, median mozno nejakych 600-630 eur. Pre vacsinu Slovakov jednoducho auto nad 22 tisic je prilis drahe. Ale SUV pri stave ciest a parkovisk na Slovensku potrebujes.

Samozrejme, stale sa najdu frflosi, ktori budu tvrdit, ze do 22 tisic si dobre SUV nemozes kupit. Ale rovnako sa najdu aj frflosi, ktori povedia ze dobre SUV stoji nad 80 tisic. Predpokladam, ze take nemas ani ty.
 

nedá mi zareagovať...

Najvyššia výbava sa volá Elegance, jestvuje iba akási pridaná hodnota Elegance+ , už to plus to naznačuje. A to je to strešné okno a nosič na okuliare pre vodiča. Preto si dovolím tvrdiť, že mám full výbavu.
 
Hodnoť

Jazdím

na Vitare od februára a po najazdení 8000 km snáď môžem to auto trochu hodnotiť.
Ako rybár a hubár skrátka potrebujem vyššie auto a k tomu som prispôsobil, aj svoj výber. Pôvodne som chcel nejaký crossover s vyšším podvozkom v cene od 15000 do 20000 €. Tak sa vygererovavo nejaké rozhodnutie, že si budem vyberať z týchto áut : Fiat 500X, Peugeot 2008, Opel Mokka, Renault Captur, alebo Kadjar, Kia Soul, alebo Sportage, Mitsubishi ASX, Mazda CX 3, Nisann Juke, Hyundai ix35, Škoda Yeti a možno Honda HRV. Dáciu a Mahindru som vyslovene nechcel, a ako bývalý vlastník Suzuki Ignis som o ďalšom aute značky Suzuki tiež príliš neuvažoval...to by som chcel zdôrazniť! :-) Ignis bol síce pracant s ktorým som odjazdil v teréne cca 7000km, ale to jeho hrkotanie ma po 100 000 najazdených km vyslovene dožralo. Mimochodom snažil sa tu niekto porovnať Vitaru s Fabiou, ale nech ju skúsi najprv porovnať s Ignisom. Fábia je síce konfortejší voz, ale jej výkon v roku 2006 bol niekde na úrovni starého Punta s ktorým som mal problém obehnúť kamión. A ak niekto čaká max. výkon auta pri 3000 otáčkach tak je vyslovene technický analfabet. :-)
K výberu Vitary som sa dopracoval napokon postupne, keď som porovnával výbavu, výkon a spotrebu jednotlivých značiek. Napokon rozhodol pohon 4x4 a výbava. Už som pár krát s autom zapadol a viem, aké to je čakať na pomoc - preto 4x4. Rovnako som chcel cúvaciu kameru, lebo sa pravidelne pri svojich potulkách po lesoch a okolo Hornádu musím otáčať na veľmi úzkych cestičkách a s veľkým autom by som mal problém. Ďalšou mojou požiadavkov bolo hadsfree, lebo zákon schválnosti hovorí, že telefón mi najčastejšie zvonil v aute. Na ostatných tzv."čačkách" mi až tak naozaj nezáležalo a preto som zvolil, len výbavu Premium. 6 stupňovú prevodovku som nepotreboval, lebo 95% jázd absolvujem po okreskách a často v kopcoch. Biela sa mi vyslovene páči a tak som si namiesto metalízy radšej priplatil za ťažné zariadenie. Namiesto lakťovej opierky som si dokúpil dojazdovú rezervnú pneumatiku a namiesto vyššej výbavy zvolil radšej drahšiu poistku a obul som ju na technologicky-nové a pomerne drahé pneumatiky Michelin CrossClimate, ktoré mi v teréne viac vyhovujú . Jednoducho snažil som sa robiť vyslovene pragmatické rozhodnutia. :-)
Za najväčšiu slabinu novej Vitary považujem, že nemá spodný kryt motora a to ani vo verzii 4x4a, a ani v najvyššej výbave aspoň dojazdovú rezervu.
Vitara je jednoznačne auto na ktorom sa šetrilo, ale v Suzuki to nastavili tak, aby bolo predajné. Vitara nie je najlepšie auto na svete a ani zmenšená Toyota Land Cruiser vo full výbave, ale pre mňa osobne a pre moje potreby, nároky a fin. možnosti to bola asi najlepšia voľba, ktorú zatiaľ neľutujem.
Motor s výkonom 88 KW nijak neoslňuje, ale pokiaľ motor neváhate vytočiť aj nad 5000 otáčok tak je viacmenej dostatočný, na predbiehanie menej výkonných áut. :-) Načo slúži 6.rýchlostný stupeň vo vyšších výbavach pri výkone 88KW - neviem, lebo tu podľa mňa vyslovene platí, že menej je niekedy viac. A tá 5 stupňová Vitara je sprevodovaná takmer famózne. Na 1500 otáčok a pri rýchlosti 60km/h to z nej robí auto skoro pre taxikárov! Ale inak musíte podraďovať a vytáčať motor. Tie spotreby, čo sa oficiálne, alebo v testoch uvádzajú točil buď nejaký lemrák, alebo dôchodca , lebo u mňa spotreba je 6,8 l na 100km. Ale vzhľadom na to, že mimo mesta jazdím zásadne, iba sportrežime takže mám takmer permanentne zapnutý pohon 4x4 v automatickom režime - tak je to spotreba fakt dobrá. Nad 7 l som nevyšiel, ani keď bolo auto v zábehu, ale zkresal som ju, iba o deci
 

PS:

Keby som nechodil na huby a na ryby tak dnes by som za tie peniaze bral asi Toyotu Corolla.
Kúpa nového auta bude asi vždy vecou kompromisov a finančných možností kupujúceho. Voľbu a výber nechám na každého z Vás, skrátka kúpte si čo chcete a načo máte! :-)
Inak vôbec by som tu nepísal, ale nemám rád, ak chce niekto vyslovene niekomu podsúvať LOŽ. Účelovo škodiť niekomu, nejakej značke, alebo autu, alebo inej veci je úbohe ! Ak Vám tu niekto napíše vyslovenú lož, že sa vo Vitare automaticky nezapína cúvacia kamera pri zaradení spiatočky...tak asi v nej nesedel.
Vo Vitare sa mi automaticky zapla vždy !
Ale položme otázku inak - má dotyčný kritik vo svojom aute cúvaciu kameru?
Asi nie a je z toho veľmi frustrovaný, Karolko :-P
 

<< < 1 2 3 4 5 6

Najčítanejšie na SME Auto