SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen pre spor s dodávateľmi zastaví výrobu Golfu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

mozu dodavat na trh
specialny model VW Golf 2016 Limited Edition - bez sedadiel a prevodovky, tieto dielu budu v priplatkovej vybave :)
rpg
< 1 2

 

Asocial paket. :-)
 

 

Nižšia verzia je potom ešte Flinstones paket? Keď už nebude ani motor...
 

 

a diery v podlahe :D
 
Hodnoť

a komu to vadí

áut je aj tak prebytok
 
Hodnoť

 

To je tak, ked koncern si mysli, ze moze vsetko. Ma jednat s kazdym ako rovny s rovnym, nie ako nadradeny s podradenym. Ved dodavatel mu poskytuje pre neho prepotrebne sluzby!
 
Hodnoť

Zlacnovat sa holt musi.

Zlacnovat sa holt musi. Ja kupujem Daciu. Auto nie je investicia ale cista spotreba, peniaze, ktore utratim za auto uz viac neuvidim. A dam ich radsej za daciu ako 2x tolko penazi za golfa. PS: uznavam, ze bohati ludia mozu vyberat na zaklade inych kriterii.
 

 

Dobré auto je aj zábava a komfort, bezpečnosť. Do obývačky si asi nedáš lavice ako v čakárni, ale pohodlné kreslo, gauč. Keď na dobré auto nemáš tak nekecaj hlúposti.
 

 

Je tu viac kriterii. Kolko hodin stravis v aute? Ak 2 hodiny denne OK. Ak v priemere 10 minut tak to OK nie je. Jednoducho preto, ze to je DRAHE pohodlie. Kolko casu stravis v obyvacke a kolko v aute? Ja v obyvacke OVELA viac.

Este inak: platis si sukromnych lekarov? Ake mas doma kurenie? (musis prikladat, vykuruje automaticky - casovac/alebo musis spustit). Mas rodinny dom alebo byt, poriadne zatepleny, odhlucneny s nastavitelnou klimou a vlhkostou?

Je MILION veci, kde mozes strcit peniaze, aby sa ti zvysilo pohodlie. A to na miesta, kde travis (predpokladam) OVELA viac casu. Ak svoje peniaze napchas do auta a nie si velmi bohaty ok, tvoja vec, ale za par rokov su tie peniaze fuc. Ked ich napchas do (draheho) pohodlneho kurenia v dome, do sukromnych lekarov a pod. tak mozno urobis ovela lepsie. Dom este aj predas aj po dlhych rokoch, da sa to nazvat investicia.

Samozrejme ak si velmi bohaty nemame sa o com bavit.

PS: Na drahe auto (20 tisic a viac) peniaze nemam, na golfa by som mal.
 

 

Nemám na mysli investíciu do síce drahšieho, ale ekonomického riešenia. Ak je cena auta nízka tak automobilka vždy na niečom ušetrí kvalita materiálov, technické riešenie, bezpečnosť, životnosť samozrejme aj pohodlie. Jazdil som rôzne triedy aut od felície cez oktaviu, renaulta, hondu, BMW a rozdiel je priepastný. Tam kde napríklad pri havárii vodič malého logana končí v nemocnici a auto je na šrot, vodič bmw 5 vystúpi z auta otrasie sa a ide ďalej. Takže ak na to máš tak incestícia do drahšieho auta nie je zbytočná. Zabiť sa môžeš aj za 10 minút jazdy a nie vlastnou vinou. Ak málo jazdíš tak sa oplatí kúpiť 3 ročné jazdené auto lepšej triedy ako najlacnejšie nové auto. Klasický príklad Daewo Tico, alebo Matiz = čistá samovražda. To kritérium času je len tvoje individuálne kritérium. Ja napríklad radšej dám pre ženu na krátke jazdy 8000€ za jazdeného golfa, ako 8000€ za novu daciu. A na tom golfe sa určite tak zlacňovať nemuselo ako na tej dacii.
 

 

Ok, takze zostala nam v podstate iba otazka bezpecnosti.

"Tam kde napríklad pri havárii vodič malého logana končí v nemocnici a auto je na šrot, vodič bmw 5 vystúpi z auta otrasie sa a ide ďalej"

Iste, ale kolko stoji logan a kolko BMW? V tomto pripade ide HLAVNE o hmotnost. Najlepsie kamion alebo pancierovany trnsporter. Ake najtazsie auto sa da kupit za najmenej penazi? Priznam sa, neskumal som. Mimochodom jestvuju AKEKOLVEK statistiky, ktore by potvrdzovali tvoje tvrdenie, ak by sme zobrali auta s rovnakou hmotnostou? Ja som presvedceny ze nie: hladal som umrtia podla znacky auta a tam som nasiel iba americke statistiky, kde dacia nie je.

http://www.iihs.org/iihs/topic...
http://www.iihs.org/iihs/sr/st...

"Ak málo jazdíš tak sa oplatí kúpiť 3 ročné jazdené auto lepšej triedy ako najlacnejšie nové auto."
Ok, najdi mi konkretne inzeraty na predaj 3-rocneho jazdeneho auta (akeho? plati to spominane BMW?) za 10 tisic.

"Ja napríklad radšej dám pre ženu na krátke jazdy 8000€ za jazdeného golfa, ako 8000€ za novu daciu. A na tom golfe sa určite tak zlacňovať nemuselo ako na tej dacii."

Otazka znie: urobila bezpecnost za 3-5 rokov nejaky posun? Ja som si isty, ze ano, ako kazdy technologicky odbor. Inym slovom nemam dovod verit, ze jazdene auto ma lepsiu bezpecnost (pri rovnakej hmotnosti) ako nova dacia: dacia je nova a preto ma zabudovane novsie bezpecnostne technologie. Dobre to vidno na crash-testoch vo hviezdickach: Dacia ma sice iba 3, teda menej ako NOVE drahsie auta. Ale to je po zmene crash testov. Dacia by v starych testoch dostala 5*, obstala by rovnako (ak nie lepsie) ako jazdene niekolko rocne povodne drahsie auto.

Ine argumenty nove vs jazdene snad nemusim pripominat: zaruka, pokoj od STK/EK na 4 roky a zbavenie sa neistoty toho, ze kupis zle auto (v mojom okoli je vacsina ludi co kupila jazdene nespokojna - z bazaru ale aj od kamarata). Ak mas dobry zdroj jazdeneho auta (predava brat, najlepsi kamarat, ktory ta neoklame) tak mozno v tomto pripade by som bral jazdene. Cize nie som absolutne proti jazdenym autam, ale nevidel by som to tak jednoznacne v prospech jazdenych.
 

 

európsky crash test je čistý fake, automobilky pridávajú prvky, ktoré nemajú reálne vplyv na zmenu kvality auta, napríklad pípanie pri nezapnutých pásoch a podobne ale pridávajú body. Kopec európskych aut prepadlo v reálnych amerických testoch. Je to síce starší článok ale hovorí sám za seba:

https://www.novinky.cz/auto/32...

A bezpečnosť určite nie je o hmotnosti, ale o schopnosti auta ochrániť posádku.
V každom prípade veľa šťastia v Dacii a nech nestretneš v kolízii iné zbytočne drahé auto. Štatistiky úmrtnosti sú síce pekná vec, fakt je ten že vodiči menej výkonnejších aut podľa mňa jazdia viacej defenzívne, čo dané štatistiky určite ovplyvní.
A čo sa týka ceny, dajú sa kúpiť 3-4 ročné BMW za 30 % pôvodnej ceny (už som tak kúpil 3) len treba hľadať a počkať si na správnu chvíľu. Napríklad nekupovať kabriolet na jar a podobne.. Určite nie aaa zlodejoch a podobne.
tu máš konkretný príklad 3 ročného BMW za 10000 a porovnaj si to Daciou. Ak preferuješ novú daciu za 10000 pred 3 rocnym BMW a dúfaš že za tri roky sa Dacia posunie na úroveň 3 rocneho BMW tak potom niet co dodat

http://www.mobile.de/cz/Osobn%...
 
Hodnoť

 

Automobilky na dodávky dielov robia súťaž každých 5-7 rokov, podľa toho ako plánujú zmeny modelov. Môžeš dodávať aj 50 rokov. Ak v súťaži si Ťa automobilka nevyberie /cena, kvalita, JIT, pohotovosť dodávok.../ tak si skončil. V súčasnosti automobilky majú radšej cudzích dodávateľov, alebo aspoň nie úplne vlastných Favrecia, SE Bordnetze. I o Magneti Marelli zo skupiny Fiat Group /po novom FiatChryslerAutomobiles/ jedná so Samsungom z nejakých dôvodov o odpredaji. Ak je podnik tvoj, musíš sa oňho starať, znášať straty, až potom je zisk... Keď tovar kúpiš požaduješ len tovar v cene, kvalite a v JIT a nemáš problémy. Že VW to nevyrieši?
 
Hodnoť

Nemeckí podvodníci

a " titanicom s tromi véčkami" narazili a idú ku dnu. Tak im treba! A keby mal niekto náhodou obavu o ich závod v Devínskej Novej Vsi a zamestnanosť - nech to predajú inej značke. Dali by sa tam robiť aj iné autá !
 
Hodnoť

aha

tak VW celý dizel prúser chce preniesť na dodávateľov, a tý sa vzpriečili. V prvom rad eby mal VW začať od seba, znížiť 70 000€ -rové platy k tomu mimoriadné odmeny. to hej , ale s dodávateľmi hrať fét to už nie. Tak to aj dopadne.
 

< 1 2

Najčítanejšie na SME Auto