SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Briti menia autá častejšie ako matrace, či mobil (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

tiez si myslim, ze

buducnost automobillov je v ich dlhodobom prenajme, niektore automobilky dlhodoby prenajom uz ponukaju na sk a to podla rocneho najazdu do 20 tis. km, napr. novy opel astra za 189, eur/mes.
 

 

Uzasne briliantne,Budem platit niekomu splatku. Fakt uzas
 

tak dáš 2 a pol tisic

rocne v tomto konkretnom pripade a o nic okrem natankovania benzinu sa nestaras, za 10 rokov ta to stoji 25000 EUR a vystriedas 5 novych aut, pricom nevlastnic nic. Desatrocne vlastnene auto s 200t km vsak nema prakticky ziadnu hodnotu, takze si prerobil cca. tych 25t. Riziko ziadne, opravy ziadne, servis v cene. Ked lepsie zarabajuci kupuju kompakty za 20-25t, tak sa im to moze viac vyplatit prenajat, podmienkou vsak je pravidelny dobry prijem a ziadne dostupne kompakty za 10t ako donedavna u nas...
 

 

Ak by ta to stalo 25k za 10 rokov, tak sa to vyrovna kupe auta cca za 10k. Lebo si odrataj zakonne a havarijne poistky, udrzbu a servis...
Problem je len garancia ceny. Kym kupenym autom v pripade inflacie setris, cena lizingu bude kopirovat inflaciu.
 

Par podstatnych chyb v kalkulacii

Cielom tohoto prispevku nie je kritizovat prenajom, len chcem uviest veci na pravu mieru:
Splatka 189 EUR mesacne sa tykala Opel Astra, ktoreho predajna cena nezacina na 20 tisic EUR, ale na 12 tisic EUR (vid http://auto.pravda.sk/novinky/... ). A predpokladam ze prenajom "uz za 189/mesiace znamena prave verziu s najmensou vybavou = nejlacnejsiu.
Okrem toho firma ktora ponuka Opel Astra uz za 189 EUR/mesacne ma verziu prenajmu bez sluzieb a so sluzbami. Takze tych 189 EUR bude predpokladam verzia bez sluzieb (light service). Chvalia sa ze verzia so sluzbami ((Full service) zahrna vsetky servisne a pneuserviscne poplatky, takze verzia Light service bude predpokladam bez nich. (vidhttp://www.opel.sk/ponuky-sluz... ). Ak sa nemylim, tak splatkou 189/mesacne cenu noveho auta zaplatis za pat a pol roka, nie za 10 a vsetok servis/pneuservis si budes platit sam. A mozno ze budes zmluvne zaviazany cely cas pouzivat znackovy servis, lebo servisujes auto ktore nie je Tvoje - toto vsak neviem podporit ziadnym odkazom na internet, je to ciste moja osobna domnienka. Za tychto podmienok o vyhodnosti prenajmu nie som celkom presvedceny, ale samozrejme chapem aj ludi ktorym prave tato cesta vyhovuje. Aj ked z mojho pohladu je pouzivanie noveho auta zbytocny luxus. Pouzival som vzdy starsie auta Toyota Corola, nikdy som s nimi nemal ziadne technicke problemy a za 20 rokov som proti splatkam za Opel Astra usetril minimalne 35.000EUR. Ked si uvedomim ze 35.000 EUR znamena moj dvojrocny zarobok, tak si radsej vyberiem dva roky prazdnin ako 20 rokov pouzivat nove auto namiesto starsieho v 100% technickom satve.. Ale chapem ze niekto si svoj cas vazi inak a radsej bude driet ako somar len aby mohol chodit s novym autom.
 

Jeden maly rozdiel medzi SK a UK

je, ze v UK platis rocne kludne aj 1000-2000 libier za vlastnenie auta - cim v lepsej lokalite byvas, tym viac platis.

Keby si u nas mal zaplatit rocne napr. 1200 EUR len za vlastnenie tej xy-rocnej Coroly, tiez by si si prepocital, ci si auto radsej neprenajmes - no a ked uz tak ci tak platis za prenajate, preco nemat kazde 2 roky ine nove?

Pripomina mi to telekomunikacie - ked platis pausal kazdy mesiac 50 EUR a viac, pravdepodobne budes mat kazdy rok novy S6/S7/S8, lebo par EUR mesacne navyse tam uz nehra velku ulohu. Mozno aj prenajaty, ved ho aj tak o rok vymenis... Ak platis 15 EUR...

Dalsia vec je, ze v UK su kvoli politike dost rozsirene dieslove auta a naloobjemove turbomotory aj tam, kde by nemuseli/nemali byt, lebo umely tlak na CO2 a poplatky/pokuty. Tam je maly predpoklad, ze by si to auto pouzival 20 rokov bez vyraznych investicii do oprav.

P.S.
S tym operativnym leasingom to bude velmi individualne od krajiny ku krajine, a celkovo aj s kupou auta,napr. v Norsku by sme obaja kupili elektromobil, lebo ine tam je politicky znevyhodnene a v USA vo Washingtone chodili taxikom, lebo parkovne je tam drahsie ako auto...
 

 

Tak sa len pekne chod spýtať do predajne aka je koncova cene operativneho leasingu aby si nebol prekvapeny keď napočítajú k tomu rôzne predražené poistenia a nezmyselné obmedzenia a to platí pre všetky automobilky. Na Sk sa to proste neoplati je to drahšie ako platiť normálny leasing a na konci mas vlastne auto. Napr. v Anglickú mas za 200 E Octaviu v plnej výbave s komplet poistením a po 3 rokoch sa rozhodnes ci chceš novú.
 

Fakt??!!

Neviem, kde zozeniete octaviu za 200e. Cena zalezi od viacerych faktorov tj. Aky velky je depozit (zvycajne 3,6 alebo 9 mesacnych splatok), kolko je povoleny rocny limit na prejazdenie, na ako dlho je kontrakt, ci je zharnuta udrzba alebo nie ( pokial ano, tak sa zvysuje cena navyse prejazdenych kilometrov na konci kontraktu), ci je zahrnuta cestna dan. S komolet poistenim to bude asi velmi tazko, kedze kazdy si poistuje auto na svoje meno a cena zavisi od velmi vela faktorov (v ziadnom pripade sa neda poistenie kupit ako sucast kontraktu) a samozrejme, ze na konci kontraktu je inspekcia auta a na tej sa zvycajne nabalia ako svine. V podstate ocakavaju spat skoro nove auto. Nie je to vobec take jednoduche a lacne v konecnom dosledku.
 

Niekomu

Očividne chyba základne ekonomické myslenie inak by nieco takéto nemohol myslieť vážne.

Mala napoveda, čo by potom z toho ten prenajimatel mal? Nielenže zaplatíš amortizaciu auta ale este jemu aj zisk. Takze sa to urcite oplatí :)
 
Hodnoť

slovaci

nemenia matrace vobec. Ved su '"setrni" a veci sa nevymienaju, kym funguju..
 

 

a auta obcas vymenime. takze pre nas vlastne plati to co pre britov.
 
Hodnoť

 

Briti menia autá častejšie ako matrace, či mobil
Briti užívajú jedno auto čoraz kratšiu dobu. Do popredia vystupujú dlhodobé prenájmy.

----------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------
Neviem sice ako autor članku často mení matrace.
""Ale na mňa nemajú , ja si častejšie mením ponožky.""
 

 

Kazdy den menis ci vyuzivas techniku obratenych ponoziek ?:)))
 
Hodnoť

No, vyzerá to podľa tohto

článku ako perpetum mobile v ekonomike. Ale ani v ekonomike také čosi nie je možné. Nakoniec, čo s tými ojazdenými autami, ktoré vlastne ešte nie sú celkom ojazdené ? Keď by to malo byť také výhodné, tak ani pes po nich neštekne, všetci budú chcieť len nové prenajaté autá...
 

Toto s nimi robia.

http://www.usedcarsni.com/2014...

Kupis take auto na SK za taku cenu?
 
Hodnoť

nerozumiem?

preco vlastne niekoho zaujima na sk co robia briti s autami?to tam potom naozaj nemaju na sk vaznejsie problemy ?tak im gratulujem
 
Hodnoť

 

ja sice doteraz nechapem rozdiel medzi tym slovenskym "leasingom" a autouverom, kedze je to to iste, trochu inak koncipovane zmluvy koli odpisovaniu majetku pre pravnicke osoby a zivnostnikov, ale v zahranici automaticky pri slove leasing auta ludia myslia na to co my tu volame "operativny leaisng" = dlhodoby prenajom.
Ten je u nas v plienkach. hoci v podstate funguje aj u nas uz mozno aj viac ako 15 rokov, ale bezna verejnost o nom nevie, lebo to jendak bolo ako tak vyhodne len pri drahych premiovych autach, kde je prepad hodnoty vozidla za prve dva tri roky markantny aj percentualne aj nominalne a da sa tam najst viac klientov, ktori su ochotni koli pohodliu obetovat vyssie naklady (nie nutne musia byt vzdy vyssie, zalezi od vela faktorov).
Prvy predpoklad na operativny leasing aj pre fyzicke osoby je to, aby to financovanie riesila priamo automobilka. Nemecke automobily vacsinou maju aj svoje vlastne banky - VW ma Porsche bank, ktora u nas funguje priamo cez VWFS pre audi, seat, vw, skoda a MAN, Mercedes ma Daimler Bank, ktora u nas tiez ma priame zastupenie cez dcersku firmu MB Financial Services. BMW u nas nema priame zastupenie svojej banky a financovanie operativneho leasingu robi Unicredit Fleet management (ktory to robi aj pre dalsie znacky, napr. Renault). Tu nastava ten rozdiel. Na bmw.sk si mozete pozriet kalkulacie op.leas. pre niektore modely - tie ceny su konecne, s nulovou akontaciou, plus vacsinou zahrnaju aj 4000 az 6000 na vybavu auta. A potom si pozrite na stranke MB ponuky na konkurencny model. Napr. pri malych SUV je mozne dostat od MB za ten isty najom aj o 5k drahsie auto - dovod je ten, ze financovanie je cez tretiu stranu - v pripade BMW ten Unicredit - drahsie, samozrejme ze aj Uni. chce nieco zarobit. A BMW to musi celkom masivne dotovat a ist s marzou dole, dat nejaku vybavu, aby mohli konkurovat Audi a MB.
Operativny leasing sa dost rozmaha hlavne u ludi, ktori maju v praci pridelene sluzobne vozidlo a chcu ho pouzivat na sukromne ucely a museli by platit 1% mesacne. Vtedy sa mozu dohodnut so zamestnavatelom, ze to co by platil on za prenajom ich auta im radsej da ako prispevok, a auto si prenajmu sami, a vyjde ich - len v niektorych pripadoch, ktore splnia par specifickych kriterii - lacnejsie.
Na zapade je celkom bezne dostat s nakladmi na prenajom auta blizko k 1% ceny auta mesacne, u nas pokial nie je naozaj dobra akcia zadotovana predajcom/importerom tak to ma skor blizsie k 2%, uz cokolvek pod 1,5% sa povazuje za dobru ponuku.V CR zacala auta takto prenajimat aj Skoda, u nas to oficialne nerobia, zrejme len po individualnej dohode. Hoci inzeruje VWFS len ponuky pre Audi, udajne aj tam su dost slabe kvoty pre SR, na par aut rocne z daneho modelu, ale zrejme to staci pokryt zaujem.
Velky faktor je najazd kilometrov, prave tam zasa vyhrava Audi, kym MB a BMW preferuju najazd skor do 20- az 25000 rocne, Audi ma vyhodnejsie podmienky pri najazdoch 30 az 35000 rocne. Pri premiovkach zlacnuje ten najom fakt, ze vsetky tri ponukaju servis zdarma na prve 3 az 5 rokov podla modelu, niektore aj PzP a HP. Pri autach typu Skoda Octavia sa tym padom k leasinu prirata aj servis, preto op. leas. lacnejsich, nepremiovych aut moze vyjst u nas draho vdaka vyssim sadzbam - a aj vdaka tomu aky zdveastovnay a tragicky je u nas trh jazdenych aut, clovek ani nemoze inak ako o kazdom jazdenom aute predpokladat, ze bolo stocene a burane, lebo verit sa neda nikomu.
 
Hodnoť

 

No a čo. Sú národy (a "štáty"), kde pravdepodobne menia autá častejšie ako spodnú bielizeň. Také kultúrna špecialita.
 


Najčítanejšie na SME Auto