SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Honda si patentovala 11-stupňovú prevodovku s troma spojkami (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

LOL

Toto uz zacina byt chore :D

No som zvedavy pri kolkych stupnoch sa to zastavi. 15 ci 20? Alebo este viac? A kazdy si bude vzdy patentovat, ze pridal dalsi stupen? :D
 

idealna prevodovka

je bezstupnova = variator.
Motor by mal bezat v otackach, kde dosahuje max. efektivitu = max. krutiaci moment a prevodovka meni prevodovy pomer plynule podla potreby rychlosti auta.
To je idealny stav.
Tento napad s 3 ma spojkami je dobry. Ja ked som kupoval Tiguan, tak som bol na skusobnu jazdu s DSG automatom a predajca ho vychvalovl do neba. Po 2 minutach zmlkol. Vymiesal som tu prevodovku tak, ze nevedela kde jej hlava stoji. Presne ten problem, co je popisany v clanku. Staci 2x preruseny predbiehaci manever za sebou, ergo plny plyn, brzda, plny plyn, brzda a znova plny plyn. A prevodovka je v prdeli, rozmyslala 5 sekund, co tam zaradi. Samozrejme po prvom brzdeni a pridani plynu uz isla do protitaktu, teda ked som potreboval podradit, tak prevodovka mala priparaveny vyssi stupen a zaradila ho, a opacne.
Podakoval som sa za jazdu a kupil som manual 6-st.
S touto prevodovkou od Hondy sa to nestane. V pripade potreby len prepne inu spojku, co trva velmi kratko. Takze ja az tuto prevodovku povazujem za dobru. DSG a vsetky jej klony za nedokonalu. A este si treba za nu nekrestansky priplacat.
Na pohodovu jazdu je dobra. V pripade, ze potrebujete auto pritlacit, tak sa zial nehodi. Nie vzdy trafi vas umysel a to je potom katastrofa, ked chcete zrychlit a prevodovka sa rozhodne v tej chvili miesat prevody.
Takze ja tuto prevodovku vitam. ked bude v serii, tak budem uvazovat nad kupou. DSG urcite nie. A z VW som celkove sklamany, auto som predal po 2 rokoch, nebol som spokojny. Dovodov bolo samozrejme viacero, nebudem to tu rozpisovat...
 

slaby dovod na zahodenie komfortu

Suhlasim, 3x plyn-brzda a prevodovka chvilu vaha. Nie je to 5sec, tak max 2.
Na druhej strane ten komfort jazdy, lava noha v klude, jazda zapche, to nevyvazi ziadny manual.
Ale kazdy mame co chceme :-)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Mne skor chyba

v mnohych autach tempomat, ked uz je rec o komforte :)
Ja jazdim asi 90% casu na tempomate, aj v meste. Mam uz v pamati nastavenu 50-ku a tak po kazdom stati na semafore len dam Resume a auto sa znova rozbehne na 50. A nemusim sa bat, ze nahodou prekrocim, ked nebudem davat pozor. Navyse mnohym ludom by to asi spravilo mensiu spotrebu na dialnici, pretoze poznam vela takych, ktori nevedia drzat konstantnu rychlost a vkuse zrychluju a spomaluju. Hoci iba +/- 5 km/h, aj tak to zvysuje spotrebu.

Inac automat mam tiez, este taky starsi, ZF 6 rychlostny.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

jazdim 35 rokov

a mam zo 2 mil. km nabehane. O moj styl jazdy sa ty netrap. Viem ist velmi vyrovnane, alebo aj sportovo na hrane, ked treba.
Mne DSG nevyhovuje. Nechcem ju.
Nevidim jedinu vyhodu. Lebo dnes mas aj s manualom system podrzania auta v kopci pri rozjazde. A pri pomalom posuvani v kolone je lepsi automat s menicom, lebo spojky dostavaju zabrat, pricom menic si spokojne preklzuje s olejom takze ziadne trenie kotucov.
DSG tebou riadne trhne ked dobrzdujes pri semafore a ked tam za jazdy este drbne jednotku.
Komfort jak svinna.

ZF a PDK maju urcite iny softwer v prevodovke.
Neviem preco vytahujes 20 rocny automat.
Mne DSG nevyhovuje.
Tato trojspojkova bude dobra. Preradi v okamziku, takze ziadne lagy sa nekonaju.
Keby bola DSG dokonala, ako vravis, nevyvijala by sa nova prevodovka.
Toto bude konecne automat, ako ma byt.

Predajca je za vychvalovanie plateny, tak som to aj bral. Ale paci sa mi, ze prestal s vychvalovanim, ked som mu predviedol "vyhody". Uznal, ze mam pravdu a nenastojil viac. A ja som usertril 2000 eur za zbytocnost.
 

 

ale on ma pravdu :).. 3 spojky vobec nic neriesia... problem je v tom ze ci uz dvojspojka ( ja mam powershift ) alebo kludne aj ta trojspojka ma rozne stupne na roznych "vetvach".. u 2 spojky napr. 1,3,5 a 2,4,6
takze z principu ju vzdy mozes zblbnut "zbesilou" jazdou..
nezabudaj este na jednu vec ze pokial chces extra rychlu viacspojkovu prevodovku , ktora bude zvladat extra divoke zmeny jazdy znamena to ze bude musiet neustale menit stupne ( aj ked realne nepreradi ) co sa asi neprejavy idealne na zivotnosti..
ja som s powershiftom spokojny , da sa pekne radit plynom a zeby robila nejake extra psie kusky som nezaznamenal..
 

 

predpokladam, ze CVT prevodovku co japonci davaju kde kade asi hentak nedoblnes
 

ty si auto s DSG nikdy nesoferoval

Inak by si nemohol napisat taku koninu "DSG tebou riadne trhne ked dobrzdujes pri semafore a ked tam za jazdy este drbne jednotku."
Powershift of Fordu ma v beznom rezime pomale pustanie spojky. Asi sa zoderie skor, ale simuluje to komfort HDM, takze ziadne trhanie ani cestou hore, ani dole. V S rezime je pozorovatelna viac, ale stale o trhani nemoze byt rec.
Ale v pohode, pravdepodobne mas okolo 60r a moja mama tiez nechce automat :)
 

najprv

napises, ze som nesoferoval DSG, lebo ze DSG predsa netrha pri dojazde na krizovatke.
A hned na to napises, ze v rezime S to mozne je.
Co? Dotkol som sa tvojej DSG prevodovecky? A davas jej aj pusu na dobru noc?
 

niekedy ke tazke pochopit kontent

Napísal som "stale o trhani nemoze byt rec".
Rozhodne nie pri podradovani. Pri radeni hore ju citit viac ako na hdm, ale stale menej ako na manuale.
Takze asi stale plati, ze auto s dsg si asi nesoferoval...
 

na skusobnej jazde som bol s dsg.

Nemusis mi verit a ani ma to netrapi.
Uz som si vsimol, ze VAg isti maju vseobecnu univerzalnu pravdu a nedajboze jedno krive slovo na VAG, to hned rincia zbrane.
Tato prevodovka bude podstatne lepsia ako dvojspojkova, pretoze nebude musiet hadat co chce sofer prave urobit. Bude pripravena zaradit hore aj dole. To je podstatne. Z tohto hladiska sa javi dsg ako nedokonala prevodovka, co je fakt. Navyse je extremne namahana pri pomalom pojazde v kolonach, vsak je to iba spojka. A to trhnutie tam je, ale niewkto ho nechce vidiet.
Mas dobry nick. Presne na teba sedi.
 

 

Jj, vdaka. Nejazdim VAG.
Ja som nikde netvrdil, ze dsg je dokonala vec, ale na jazdu urcite prijemnejsie ako manual.
Tato 3 spojkova bude lepsia, ale stale neriesi pripad podradenia o 2 stupne, aj ked by mohla byt o krok rychlejsia. Zavisi od konstrukcie/rozvrhnutia stupnov.

Ked chces vidiet dvojspojkovu prevodovku, ktora netrha, kludne sa ozvi ked budes v ba, preveziem ta. Dones si nejaky akcelerometer ;-)
 

 

Za seba mozem povedat, ze ak by si ma viezol stylom "plny plyn, prudka brzda, plyn, brzda a zase podlaha a brzdenie", tak by som tiez stichol a suhlasil so vsetkym co povies. A pritom by som rozmyslal, ci si:
- totalny zaciatocnik
- nervovo labilny jedinec
- alebo pretekar (hoci aj s 2mil km na konte), ktory stratil pojem o tom, co je civilna premavka a co preteky

Tak ci tak, dobre to dopadlo - DSGcko si si nekupil. Kazdy by si mal vybrat auto, ktore bude vyhovovat jeho jazdnemu stylu. Tomu tvojmu DSG-cko evidentne nesedi. Ja len dufam, ze nie si taxikar, lebo podla popisu jazdy a mozno aj najazdenych kilometrov by to celkom sedelo ("par" takych som zazil). Nic v zlom, nikto predsa nie je svaty.
 

 

S touto prevodovokou od Hondy by si si asi v tomto pripade velmi nepomohol, pretoze ked ides rychlo za sebou tvrdo brzda - plyn - brzda -plyn tak automat musi radit/podradzovat o viac ako jednu rychlost hore alebo dole. Cize dost pochybujem, ze by mal dopredu zaradenu presne tu rychlost, na ktoru mu elektronika "vyberie" pre kickdown/spomaleni pri plnej brzde. K tomu kazda rychlost moze byt zaradena iba na jednej konkretnej spojke; proste jadrova elektraren...
To iste sa ti stavalo aj na tej DSG: ked si po plyne dal dole nohu z pedalu, tak DSG preradi na druhej spojke rychlost o jednu nizsie (pocita, ze budes plynule spomalovat a bude pomaly podradovat po jednej rychlosti). Ale ked dupnes na brzdu, a spomalis na nizsiu ryclost ako by ten predchystany stupen zvladol, tak je to v #$#%# lebo musi "hladat" nizsi stupen. A ked pocas takeho preradovania zase dupnes na plyn, tak mu "zaradene rychlosti" zase nevyhovuju... Ale takto vies zmiast kazdu automaticku prevodovku, pre fuzzy logic ktora ich riadi to je bezne, spravas sa pre nu "nepravdepodobne".
Napr. Mazda sa vyjadrila, ze prave pre toto spravanie nemaju viacere spojky vyznam a ze radsej bude pracovat na rychlosti automatov s hydromenicom. Ale mozno len na to nemaju prostriedky na vyvoj :)
 
Hodnoť

Pekne, ale

mozno aj relativne nezmyselne (OK, pre emisie super). Lebo v Honde maju aj CVT ale najma bezprevodovkovu prevodovku (napr. v novom accorde hybrid) - nieco na sposob hsd od Toyoty (tiez bezprevodovkove) akurat to funguje ako dynamo v lokomotive a pri ~70-ke sa zopne spojka a motor pohana priamo kolesa.
Ja by som urcite radsej bral hybrid ako toto 3-spojkove cudo :)
 

 

Ake dynamo v lokomotive? Toto mi nesedi a to lokomotivach nieco viem.

V lokomotive 810 je trojspojka už roky rokuce. Ma teoreticky len tri stupne. 1,2, a vyradený hydrodynamicky menic. Ziadna novinka tri spojky :) Pocet spojek nie je dôlezity to je len marketingovy blabol. cim viac suciastok tym vacsia poruchovost.
 
Hodnoť

re:

a nie je to malo, antone pavlovici ?
 

:-)

Co píšete? Dvě spojky...
Jára Crmiman mi vždy spraví deň.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto