SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravná hádanka: Ako sa radia autá v zbiehaní pruhov? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

to už ani vtipné nie je

Ak som ja pako a tú značku na obrázku nevidím tak mi ju prosím niekto ukážte. Ale ak je tu fotka bez značky, o ktorej je článok, tak ste naozaj len diletanti a modlite sa aby diskutéri odtiaľto nehľadali robotu v novinách. S fleku by ste skončili všetci na dlažbe.
 

 

na fotkach googlu znacky nie su, pretoze ich postupne presuvali ku miestu zipsu. znacka "striedave radenie" sa realne nachadza uplne na konci, kde sa auta maju zipsovat. a zaroven sposobuje chaos, pretoze menej vzdelani vodici na vedlajsej ceste ju povazuju za svoju.
 

,,na fotkách googlu,,

si zabil , novinár by mohol mať fotoaparát. Ak nemá ,môže použiť mobil. Ak nemá ani mobil tak má zdroj .ktorý ho informoval o probléme a ten mu fotku môže poslať. Ak nemá nič z toho, tak nie je novinár ale darmošľap sediaci za PC surfujúci po nete.
 
Hodnoť

Ak by to bolo

7 aut TESLA model M, potom by nastala hromadná havária a žiadne auto by križovatkou neprešlo.
 
Hodnoť

 

Skuste nieco lahsie napr. "K comu sluzia tie divne oranzove svetla na aute?", mozno bude aspon 70 percent uspesnost.
 
Hodnoť

čiže

pointa by mala byť to, že tí z vedľajšej si myslia že tá tabula o zaraďovaní platí pre nich? :D
 

 

Ano, pointa je v tom, ze ta lava znacka o zaradovani je osadena tak blizko vedlajsej cesty, ze si vodici po nej prichadzajuci myslia, ze plati pre nich. Minule jeden dokonca za krizovatkou zastavil predo mnou (dovolil som si na neho zatrubit, ze mi asi nedava prednost) a zacal sa hadat, ze som mu mal dat prednost - ci nepoznam znacky
 
Hodnoť

nechcem rypat ALE

..pako co navrhne napajaci pruh BEZ zrychlovacieho pruhu paralelne s hlavnou cestou aspon na 100 metrov by mal vratit diplom.
 
Hodnoť

Autá prejdú v poradí

CDEFG a AB. Ak sa medzitým na hlavnej ceste neobjaví auto H.
prvá vec - čitateľ Martin nech sa vráti do autoškoly!
druhá vec - čo je to tu za nezmysel?! Odkedy dopravná značka platí na jazdný pruh? Značka platí pre cestu. Ak má platiiť pre jazdný pruh, má byť umiestnená nad pruhom. Očividne ľavé umiestnenie tabule C35 chápu vodiči vedľajšej cesty ako umiestnenie tabule na pravej strane vedľajšej cesty a teda je to informácia "akože" pre nich. To, že kombinácia P1 a C35 je logický absurdizmus im akosi v tej chvíli nedôjde a hajde sa odrazu nedávajú vozidlám na hlavnej ceste prednosť, odrazu majú pocit, že značka P1 je prebitá značkou C35 Prečo sa ľavé umiestnenie tabule nedemontuje preč - kde je napísané. že značka zopakovaná vľavo byť musí!?
tretia vec - rieši sa tu značka C35 umiestnená na pravej strane vedľajšej cesty - hoc ide o jej zopakovanie na ľavom okraji a skutočné umiestnenie C35 je na pravom okraji hlavnej cesty. A to, že autá z vedľajšej môžu v pohode odbočiť vpravo, to už nikoho nezaujíma. Stále sa čudujeme, keď v správach začujeme, že auto ide v protismere. A pritom na SVK je milión možnosti ako v pohode sa do protismeru dostať. Autá na hlavnej majú prikázaný smer jazdy, no na vedľajšej už nie.
Paráda, kto sa takto zase vyznamenal? Titl? Prečo namiesto vodorovnej V4 tu nie je V5b?
Zase riešiteľ tejto križovatkky zabudol, že šofér nemá navrhovať dopravné značenie križovatiek, ani nemá odhaľovať chyby. šofér má podľa značiek jazdiť!
Kde sú poisťovne, prečo nedávajú autorov križovatiek a schvaľovateľov z polície na súdy, keď musia platiť odškodné šoférom, lebo v križovatke dali prednosť vozidlu v zmysle P1, avšak dali prednosť len jednému vozidlu z hlavnej (v zmysle C35!).
 

 

Nerozumiem, preco by sa mal niekto vracat do autoskoly. Otazku do SME som pisal nie preto, aby bola zodpovedana mne, ale preto, aby bola zverejnena odpoved. Mne je uplne jasne, ako predpisy funguju a ako to ma fungovat aj v tomto pripade. Tu ide o to, ze vodici na vedlajsej ceste za znackou "daj prednost v jazde" vidia znacku "striedave radenie" a myslia si, ze plati pre nich. To ze je otocena na hlavnu cestu a to, ze na vedlajsej dva pruhy nie su a znacka "Striedave radenie" pre ziadnu krizovatku neplati, im nic nehovori.

tu ide o to, ze slovenski vodici radsej pustia niekoho z vedlajsej, hoci to robit nemaju, ako pustia niekoho v ramci prikazaneho zipsu. Mali by tam stat policajti, pomahat a chranit a najprv upozornovat, neskor davat pokuty za nedodrziavanie zipsu a za umoznenie zipsovania vozidiel z vedlajsej cesty.

takisto by sa mal niekto zamysliet nad znacenim. Na google street view to nafotene nie je (kto si vsak prejde 100-200m proti smeru jazdy na hlavnej, vsimne si, ze na niektorych fotkach su znacky vyssie a inde vobec), ale znacka "Striedave radenie" platiaca pre hlavnu cestu je na lavej strane umiestnena ZA ZNACKOU "Daj prednost v jazde" platiacou pre vedlajsiu cestu - a vodici, ktori by podla teba mali ist znova do autoskoly, si osvojili znacku, ktora im viac vyhovuje - "striedave radenie"
 
Hodnoť

 

CDEFGAB
 

prečo EFG? prečo nie EGF?

.
 

Presne tak...

...ak ide o klasicke zispsovanie, malo by to bt CDEGFAB...
Lebo E uz prislo z pripajacieho, dalsi by mal byt G, az potom F
 

pri zipsovaní nie je dôležité aby jeden

zúbok zipsu zľava zapadol do jedného zúbka zprava. Zipsovanie pripúšťa aj kombináciu jeden zľava, dva zprava, jeden zľava. V článku sa uvádza predpoklad, že autá používajú smerovky správne. V dokumentačnom nákrese vodič vozidla G vidí, že vozidlo F má v pláne sa preradiť do jeho pruhu, je zakreslený pár milimetrov pred vozidlom G. Aj keby tam nebola značka C22b má podľa §10(6) dať vozidlu vpravo prednosť. Pozor pri čítaní §10 - sledujte, kde začína a končí veta, kde začína a končí predpoklad podmienky. Tu sme v situácii, kde JE zrejmé, ako pruh končí a ktorý ide ďalej ako priebežný, Z celého odseku 6 platí len horná polovica.
Preto som sa aj v prvom príspevku vyjadril, že kto sa na tejto križovatke jej návrhom vyznamenal?
V situácii, kde je zrejmé, ktorý pruh končí a ktorý je priebežný značka C35 nemá čo robiť.
 

:-)

...je pravda, ze v realite sa takto zipsuje. Ten druhy zubok z jednej strany byva dost casto obtlstly bulo vo velkej limuzine, kompenzujucej maleho pipika so slnecnymi okuliarmi a mobilom nalepenym na mastnom krku...
Ano, niektore veci z detstva sa prejavuju este dlho dlho v dospelosti :-)

Ak napriklad tie auta v momente, ako su nakreslene, stoja, tak mu podla mna prednost nemusi dat. Na milimetre by som sa tu nehral.

Mozno som divny, ale uprednostnujem zips, kde idu zubky raz sprava, raz zlava :-)
 

 

Na Slovensku to bude ABCDEGF.
.
Jednoduche vysvetlenie: v A sedi ponahlajuci sa "projektovy menezer" nejakej firmicky do 50 zamestnancov, ale mysli si, ze je minimalne riaditel NASA, takze logicky si mysli, ze ma prednost v jazde, cize vojde do krizovatky ako prvy (ak je ta krizovatka v obci, tak rychlostou aspon 80 km/h). V aute C zas sedi bud statny zamestnanec, alebo mamicka na materskej dovolenke co ide do obchodu, takze aj v case rannej spicky sa nikam neponahla, takze zastavi a chce nechat auto B z vedlajsej prejst. Auto B, kde zhodou okolnosti sedi tiez mamicka na materskej a zhodou okolnosti tiez ide v case rannej spicky do obchodu toto gesto nepochopi a tiez zastavi pred krizovatkou. Takato patova situacia trva aspon 1-2 minutu, za hlasneho trubenia aut G a F, az kym auto B naozaj dokladne nepochopi, ze auto C na hlavnej dava autu B na vedlajsej prednost. Ak ste si mysleli, ze auta G a F trubia na auto C, aby sa pohlo, mylite sa, oni tu situaciu ani nevidia (jediny, kto ju vidi je auto D a telefonujuci v aute E, ale tym je cela vzniknuta situacia lahostajna). Auto G v skutocnosti zurivo trubi na auto E, lebo podla jeho nazoru sa telefonujuci v aute E zaradil do "jeho" pruhu namiesto toho, aby mu dal prednost. Sofer auta F zas trubi na auto G, kedze chel spravit to iste co auto E a zaradit sa pred auto G, co mu vsak auto G svojim stylom jazdy (a.k.a. "branim" svoj pruh za kazdu cenu) nedovolilo.
 
Hodnoť

ACBDEFG

Vodic v priebeznom pruhu musi pustit prveho z pripajajuceho sa pruhu, lebo pred oboma krizovatkami je znacka "zipsovania". Ze to tak ten policajt (ktory ju tam zatlkal) nemyslel je nepodstatne. Znacka tam je pred oboma krizovatkami.
 

???

Ako pozeram, tak pozeram, tak obidve znacky zipsovania vidim len pre hlavnu cestu...
a zatlkali ju asi cestari, nie policajti...
CDEGFAB
 
Hodnoť

Keď je špička, v praxi to tam

funguje tak, že prejdú CADB... Inak by AB pre kolóny mali šancu prejsť cestu najskôr tak za hodinu. Značka na to síce nie je, ale šoféri reagujú racionálne aj bez nej.
 

ak hovorime o praxi na Slovensku

tak to jednoznacne zavisi od toho ake su auta A a B a kto v nich sedi.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto