SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Nemecku vedeli roky, že sa limity pre diesle nedodržiavajú, píšu médiá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

skonštruovať motory tak....

Ad "Uviedol, že je možné skonštruovať motory tak, že ich chod je spoľahlivý a pritom sa limity neprekročia."
.
je to prilis idealisticky nazor pana z univerzity; chemiu spalovania dost tazko oklamat...
 

este by ma zaujimali

vyrobne naklady, prevadzkove naklady, vykon, velkost ...
 
Hodnoť

 

Ak stat vie a podporuje doping, tak su sportovci daneho statu , bez ohladu ci dopovali alebo nie , vyluceni z OH. Ak stat vie a kryje podvod automobiliek s emisiami , tak sa vopcha hlava do piesku . Co tak zakazat predaj aut vyrobenych v danom state ?
Cela tato emisna afera je na smiech . Nejaki uradnici si z prsta vycucaju nejake hodnoty emisii a automobilky sa mozu aj zblaznit , aby tie normy dodrzali .
Avšak Roland Baar z TU Berlin s takým názorom vo svojom posudku nesúhlasí. Uviedol, že je možné skonštruovať motory tak, že ich chod je spoľahlivý a pritom sa limity neprekročia.
Odporucujem tomu Rolandovi , ked je taky sikovny , nech taky motor skonstruuje . Je to podobne , ako s udavanou spotrebou pohonnych hmot . Nieje snad jedine auto , ktore by jazdilo za tabulkove spotreby . Aj ked myslim , ze v poslednej dobe nastupil cestu realnej udavanej spotreby peugeot .
 

Myslis zakazat v Nemecku predaj VW ??

- Ak norma hovori ze sa emisie meraju pri urcitej kombinacii parametrov, sw rozozna ze motor bezi v danom rezime (ktory nie je bezny v normalnej prevadzke), a upravi spravanie motora tak aby emisie boli nizsie, je to az taky podvod ? Norma je v podstate splnena. Myslim ze nikde v EU ziadny sud nedokazal priamo "podvod".
- Do prisnejsich noriem sa tlacia aj vyrobcovia, v spolupraci s uradnikmi. Uradnici v Nemecku zakazu do centier velkych miest zakaz vjazdu aut zo starsimi Euro normami, vyrobcovia vyrobia auta s Euro 6, ludia musia kupit ..
 

nie nie

nezakázať predaj VW v nemecku, tam nech sa aj podusia, keď sú klamári. Nech zakážu predaj VW mimo nemecka, to by bolo spravodlivé. Zaujímavé, že talianské , francúzske a neviam aké autá tieto normy hoci teoreticky, ale bez podvodu spĺňajú, samozrejme výroba takýchto aut je náročnejšia a drahšia. toto by som nazval tiež zo strany súdruhov z NDR , za nekalú súťaž, a kartelovú dohodu VW a štátu nemecko.
 

 

no nech neklamu a bude to fajn
co sa tyka europskych aut pezot nedavno zverenjil porovnavacie testy kde je to o tom istom ako hitlerwagen
tak na ilustraciu
auta ktore splnaju technicky udaje aj realne je viac...treba len nebyt zaslepeny tdickami z dielne vw
no ale spojena nadoba nepusti a ruka ruku myje
 

no počkaj

Ty pletieš hrušky s jablkami. Predpokladám, že máš na mysli, to že Peugeot sám zmeral, a zverejnil skutočnú, a nie laboratórnu spotrebu???. Ale to je podstatný rozdiel. Peugeot splnil papierové hodnoty legálne, bez podvádzania, To že sú rozdielne skutočné a laboratórne namerané hodnoty, to nie je podvod. Bohu žiaľ, v európe predávaných aut, klamal LEN VW
 

prečo potom platia Nemci v USA

Suhlasim vo vsetkych bodoch.

Aj v tom, ze treba splnit tabulkove hodnoty v rezimoch, ktore v realnej prevadzke nikdy nezazijeme...
A este dovetok: Aj brigos kontrolujuco google translate pre sme, by mal mat aspon tusenie, o co v clanku ide. Nemuseli by sme citat take bludy, akotu.
 
Hodnoť

doping v RF sme vyriešili

odstavením jedných a druhých (invalidov); tak by ma zaujímalo, koho odstavíme v tomto "nemeckom" prípade, ktorý vnímam ako čistý doping so zatvorenými očami vrchnosti (alebo som to zle potom pochopil).
 

 

A aby to bolo dokonale, tak do sutaze, teda v tomto pripade na trh by mohli ist iba modely vyrobene v zahranici...
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Diesel

Je načase zvýšiť spotrebnú daň z nafty aspoň na dvojnásobok oproti benzínu. Diesel do osobného auta nepatrí. Celá úspra je len fiktivna na úkor ostatných vodičov a na úkor životného prostredia.
 

fyzika

Neviem ako teba, ale mňa učili, že ak spálim 5 litrov paliva, tak je to menej exhalátov ako keď spáliš 7 litrov (Diesel vs benzin). Druhá vec je, ako sa to bude merať. Dnes je definovaný spôsob veľmi jednoduchý, a dovolím si tvrdiť aj ľahko obíditeľný. Ak by bolo krytérium napríklad: Prejdite uvedenú trať 100 km do jednej hodiny a uvidíme, koľko ste spotrebovali paliva a kto je ako "ekologický".
 

Rozdiel

To chceš porovnávať značne rozdielne palivá? Päť litrov vs. sedem litrov je nepodstatné vzhľadom na rozdielne zloženie sajrajtu, čo z toho vznikne. Samozrejme sú tam filtre a normy zabezpečia, že z výfuku pôjde iba svieži tatranský vzduch... Realita je celkom iná už pri nových autách (VW a určite aj u iných) a pri starších autach je to úplná katastrofa. Domáci kutil dokáže všetko, emisná kontrola je len fraška a tak pri jazde za dízlom si treba len vypnúť vetranie a počkať, kým sa so svojím kúdolom dymu dostatočne vzdiali. Obehnúť ho je vylúčené, lebo jeho motor je najvýkonnejší, najhospodárnejší a tým pádom aj najekologickejší.
 

Mazda

Veď práce: "moderný benzín" produkuje rovnaké exhaláty ako "moderný dízel". Rozdiel je iba v "koncentrácií energie", kde vďaka vyššej vedie nafta. Jednoducho rozdiel v tlaku pri zapálení paliva sa postupne stiera.
Apropo, v novom benzínovom motore od Mazdy sú podmienky horenia paliva de fakto dízel so sviečkou :-)
 

 

"mňa učili, že ak spálim 5 litrov paliva, tak je to menej exhalátov ako keď spáliš 7 litrov (Diesel vs benzin)"

Lenze AKYCH exhalatov. Diesel produkuje menej CO2 (priamo umerne nizsej spotrebe), ale ovela viac oxidov dusika (NOx). Oxid uhlicity, to je ten plyn, co my vydychujeme a rastliny ho potom vyuzivaju pri fotosynteze. Na rozdiel od neho, oxidy dusika su toxicke a niektore dokonca zierave. Primitivi, ktori vymyslaju zakony v EU sa riadia iba emisiamiCO2, od neho su odvodene cestne dane a pod.
 

o čom točíš,?

ak zkážeš dizle v OA, tak sa vyrieši podvádzan VW, to si na veľkm omyle. Ináč emisie, v súčasnosti čo sa týka mikročastíc, sú benzínové motory horšie na tom ako nafta, to si fakt myslíš, že filtre pevných častíc na beńzín idu montovať, len tak ????
 

Dalsi zaslepenec

v style "nech zdochne koza aj susedovi".

Nie zdvihnut dan z nafty, ale znizit dan z benzinu!!!
 

Aky zaslepenec?

Ved dobre pise. Diesel do osobaku nepatri. A teraz, ked sa uz naplno rozbehli turbo benziny, tak diesel uz duplom nie. V USA, Japonsku a dalsich vyspelych krajinach to chapu. Preco nie aj v EU?

A aka susedova koza? Spotrebna dan na naftu by sa mohla dvihnut a trebars aj zadotovat cenu benzinu. Kupil by si benzinak a profitoval z toho. Akurat by z toho bolo treba vynechat nakladaky a velke dodavky, ktore ani nemaju v ponuke benzinove motory.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto