SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vodič na Ferrari jazdil po diaľnici rýchlosťou 239 km/h (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Kolko takych nehod sa stane na dialnici, ze sa niekto vyseka v rychlosti 200+? Vacsinou su to tukance (mensi ci vacsie) na prepchatych usekoch.
messiash
Netvrdim ze nemaju jazdit. Nedelny jazdec je problem castokrat aj pre vodica iduceho 130km/h po dialnici. Osobna skusenost z pred cca dvoch tyzdnov ked mi takyto dedusko vbehol s pripajacieho pruhu a pohyboval sa 50 az 60km/h odhadom a mal som co robit aby som z rychlosti okolo 110km/h ubrzdil. Nedal prednost, odbocil z pripajacieho pruhu este v casti kde nebola prerusovana ciara a logicky nenabral rychlost minimalnu pre jazdu na dialnici (80km/h tusim). Som mal co robit. Pritom som ho videl z dialky len jeho konanie bolo neocakavatelne. Kazdy asi mame skusenost s takymito vodicmi zato extremnevysokou rychlostou ineho auta som snad asi ani nebol ohrozeny doteraz.
Masta of Disasta
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

 

no vidis, aku velku zivotnu pravdu si napisal. v 240 by si tu situaciu s dedom neukociroval. a prave o tom to je.

v druhom rade, ak by sa nieco stalo, tak dosledky tej nehody by boli pri 110 a 240 pre teba diametralne odlisne. len nenapis, ze zomriet sa da aj pri 50 km/h. lebo ano, da. ale pokial nejde o celny naraz, tak pravdepodobnost, ze havariu rozchodis rapidne stupa ak rychlost klesa.

a v tretom rade, ak by sa nieco stalo, tak pri tej tvojej 110 by som ta aj lutoval, kedze si v tom nevinne. ale ak by sa to stalo pri 240, tak by som ta nelutoval vobec. komu niet rady, tomu niet pomoci.
 

 

V 240 nepojdem v pravom pruhu ale v lavom, takze dedko by ma vobec nezaujimal.
Druha vec je ze v nemecku maju kvoli tomuto okolo pripajacov obmedzenu rychlost na 120kmh.
Inak fakt odporucam ist sa previezt par krat po nemecku 200+, a pochopis ze to nie je problem lebo sa ovela ovela viac sustredis na jazdu, ako ked ides 130(pri 130ke vidim bezne ludi volat, pisat, malovat sa a podobne. X krat som brzdil z 200 na 90 kvoli kamionom, ale ratal som s tym a snazil som sa predvidat ci sa da alebo nie.
Mam tu dojem skor ze ludia si myslia ze ked niekto ide 200 ze si mysli ze ma automaticky prednost a nerata s autami co sa mu tam mozu pichnut, pritom keby fakt s tym neratal tak tich nehod v nemecku by bolo tolko ze uz davno maju vsade obmedzenu rychlost.
 

 

a co ci ti brani v presuve do laveho pruhu pri rychlosti 110 km/h ked vidis pripajaci pruh a v nom auto pohybujuce sa 50-tkou? ci do laveho pruhu mozes ist iba ked mas na tachometri 200+?
 

 

Ako ti uz napisal Roam2 v 240 nepojdem v pravom pruhu. Nie som samovrah.
 

 

Ked ides 240 si samovrah bez ohladu v akom pruhu jazdis.
 

Suhlasim

Lebo nebezpecna nemusi byt rychlost ako taka, dobry vodic s dobrym autom na suchej ceste bez vytlkov kludne zvladne aj 300, problem nastane ked niekto, kto ide v pravom pruhu chce napriklad obehnut kamion a v zrkadle vidi niekde daleko ako si mysli v bezpecnej vzdialenosti tmavy bod, tak pojde a odrazu zisti ze ten tmavy bod je na jeho urovni skor ako sa stihne zaradit spat do praveho pruhu.
 

dialnice v DE

faktom je ze pri vysokych rychlostiach (200+) sa clovek sustredi fakt vyhradne na cestu. toto spravi strasne vela. pri beznej 110-130 si ludia casto neuvedomuju az tak tu rychlost, no ale uz aj taka rychlost je velmi vysoka. vsetci co tu pisu maju z urciteho pohladu pravdu. v DE je situacia ina, tam sa to ocakava ako tu uz bolo spominane...
ked som tam siel prvy krat, tak opatrne, do cca 180, potom 200-240. 240 je uz naozaj dost - 1km za 15 sekund... reakcna doba + odozva brzd moze byt kludne aj 1.5 sekundy, co je pri tej rychlosti az 100 metrov(!) kym auto iba zacne brzdit. preto pri vysokych rychlostiach sa treba pozerat minimalne 150 metrov pred seba. idealne ked ma clovek prehlad aspon 400-500 metrov. napr. ak vidim 500m pred sebou kamion, za nim auto, tak spozorniem, moze mi vbehnut - nezriedka treba ubrat aj plyn. podstatne je, pozerat sa daleko dopredu a predvidat - co robia ostatni, treba mat naozaj prehlad. mat dopredu jasne ze ak pride naozaj kriza, tak si napr. povedat, ze tu je siroky odstavny, zacnem silno brzdit s radenim sa cez pravy do odstavneho aby som dobrzdil vedla kamiona / pred kamionom. samozrejme znova treba mat prehlad o pravom pruhu ci mozem spravit taky manever - pozor na pripajanie z odpocivadiel, exitov, ...
pokial niekto len machruje a neriesi situaciu okolo len zrakom tlaci rucicku tachometra, toto povazujesm za basolutnu nezodpovednost. taky ludia su nebezpecni aj pri 130.
celkovo suhlasim s tym, ze na sk by sa nemalo chodit vyse 150. na to mame okruhy. okrem toho nieje umenie ist 230 po rovnej ceste. ked chce byt frajer nech ukaze co vie na okruhu... ak je fakt uplne prazdna dialnica, pokuta staci (i ked pre vodica ferrary su to drobne, to je uz ina kapitola). ak by bola premavka vacsia, zobrat vodicak na 2 roky bezpodmienecne.
 

 

Bolo to myslene tak ze ak by som isiel 240 tak nejdem v pravom pruhu lebo nie som samovrah. 240km/h mozem ist na svojom aute iba velmi tazko kedze taky vykon nema ;-) Vyssie som pisal ze maximalnu povolenu rychlost na dialnici prekracujem len vynimocne alebo nevedome a vacsinou jazdim na dialnici na tempomat ktory nemam nastaveny ani na 130km/h
 

 

dedusko by to vyrozpraval inak: dnes ma skoro zozadu nabural sialenec co isiel extremne vysokou rychlostou :)
Urcite ti to nespravil naschval, robi chudak co moze.
Hej, keby som vedel ze to Ferrari co za mnou vytrubuje soferuje Lewis Hamilton, tak nemam problem, viem, ze to ma pod kontrolou. Lenze v 99.9 % to nie su Hamiltoni ale magori s IQ niekde hlboko pod povolenym minimom a empatiou meratelnou v nanogramoch, ci v com sa to mera.
 

 

Tak ked je 110 km/h na dialnici extremne vysoka rychlost tk to nie je dalej o com. Ked som ubrzdil a potom som deduska predbiehal a karavo som pokrutil hlavou tvaril sa silne ospravedlnujuco. Evidentne bol aj vylakany lebo nebol som sam co brzdil ako blazon a to piskanie pneumatik by prebralo aj nahluhlecho deduska. Ale mas pravdu chyba bola urcite na mojej strane ci co chces naznacit.
 

 

ale co by som ti naznacoval prosim ta. Mne sa take tiez x-krat stalo. Len hovorim, ze nema zmysel sa nad sviatocnymi jazdcami nejak rozculovat, alebo riesit ako fajn by na cestach bolo keby ich nebolo. Patria do rovnakej kategorie ako srnky a ina haved cesty krizujuca.
 

 

OK. Beriem. Mne islo iba o to vysvetlit ako to myslel messiash teda ze na cestach nas ohrozuje skor nedelny vodic (a srnka, stlp, strom a pod) ako vodic ferrari iduci 240 km/h
 

 

Cesta je verejne miesto. Je spolocna. Aj ty, aj dedko, aj hamilton, aj zaciatocnik, aj unaveny clovek, aj clovek so svojimi problemami, aj zena...kazdy ma na nu rovnaky narok a rovnaky narok mame na bezpecnu jazdu. A preto su tie predpisy, pre rozdielnych soferov, rozdielne auta, rozdielnu kvalitu vozovky i poveternostnych podmienok. Aby sa KAZDY dostal bezpecnne z bodu A do bodu B.
 

 

Zaujimave je ze vies ako by to vyrozpraval dedusko. Alebo sa ti to iba hodi do konceptu tvojej pravdy? BTW ja rychlost neprekracujem o viac ako par km. Vacsinou jazdim na dialnici na tempomat a aj to nie na 130 km/h a prva moja reakcia bola snaha vysvetlit ako to myslel messiash. Je vsak jasne ze ty ma uz mas zaskatulkovaneho ako sialeneho jazda ktoreho obetou sa stal nejaky nevinny dedusko len preto ze uplne nevinne vbehol na dialnicu bez dania prednosti a nepovolene nizkou rychlostou.
 

 

take it easy :) To musim fakt vsade smajliky davat?
Takze Peace a lucim sa s pozdravom a la RTVS: Bezpecne a plynulo!
 

 

no skôr je problém, keď dedo na Dacii Logan s pevným ťažným začne predbiehať kamión... vtedy stojí celá diaľnica...
 

A čo nemôže predbehnúť kamión ktorý

ide 80km/h ?! Ja fakt nechápem, kto vám dal do hlavy také sprostosti! Na diaľnici môžem ísť od 80km/h do 130km/h a mám oči aby som ich použil pri jazde. Ja tiež nechodím vždy po diaľnici 130-140km/h. Niekedy idem pohodových 110-120km/h a je normálne, že obieham kamióny idúce 80-90km/h. Samozrejme sa pozriem či nejde niekto už rýchlejšie v druhom pruhu. Ale nebudem určite na diaľnici pri obiehaní kamiónu zrýchlovať na 130/140km/h.
 

no pre vascinu slovenskych vodicov

plati, ze najvyssia povolena rychlost = minimalna rychlost, ako sa na tej - ktorej ceste musia ostatni pohybovat, minimalna povolena rychlost je pre nich pojem neznamy
 

 

A preto ked idem 140 na dialnici tak obiehal 90 a viac percent premavky.
Ale to by si musel obcas otvorit oci, ale chapem, mas vrodenu potrebu nenavdiet vlastny narod a krajinu. Co uz, predviedol si najtipckejsiu vlastnost slovakov. Verim ze si na seba hrdy.
 

On chcel byt iba vtipny

nic viac.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME Auto