SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vodič na Ferrari jazdil po diaľnici rýchlosťou 239 km/h (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Ale sak bol na Ferrari , ne? To auto je na to stavane.
aspon
Tak nech s ním ide na okruh. Ostatní účastníci cestnej premávky nepredpokladajú, že tam bude niekto jazdiť takouto rýchlosťou a predovšetkým preto je to nebezpečné...
Jymi
re:Jyml
"Ostatní účastníci cestnej premávky nepredpokladajú......", myslím že je to najkrajšia veta v dikusií a je ju treba ešte doplniť, alebo pozmeniť. Ostatní = pisateľ pod nickom "Jymi", nepredpokladá..... nesleduje spätné zrkadlá, dianie pred sebou, len občas hlavne stále kontroluje ukazovateľ rýchlosti. Má len dva ciele dostať sa z bodu A do bodu B , prekonať panický strach z rýchlosti väčšej ako 80-90 km/hod na dialnici a nedostať pokutu od polície. Je hlboko presvedčení, že tí čo zvládajú jazdu medzi 250-320 km/hod. sú právom vystrnadení na okruh t.j. najlepších treba okamžite normalizovať (zákonom), alebo vykázať. Je mi úplne jasné, že štátny úradník má priamy ekonomický osoh z masy vodičov a ich schopnosti ho nezaujímajú. Platia DPH a spotrebné daňe z PHM to ho zaujíma najviac. Presne takíto vodiči ako prispievateľ pod nickom "Jymi" by mali byť poslaní na okruh, kde by mali ich vodičské schopnosti preskúšať t.j. zvládnutie šmyku, neočkávané prekážky npr. gumenný panák nepredvídane vysunútý zo skúšobného okruhu, prípadne atrapa vozidla...atd. No a to všetko v rýchlosti 150-250 km/hod. Predpokladám, že takýto test by zvládlo 20-30% súčasných vodičov. Platí zlaté pravidlo, kto vie jazdiť, zvládnuť šmyk a prekážku v rýchlosti nad 150 km/hod určite to zvládne aj v rýchlosti 100-130 km/hod. Opačne to neplatí. Je mi úplne jasné že 60-70% masa súčasných vodičov by v pohode prehlasovala schopnejšiu menšinu vodičov a nastavila opäť súčasné pravidlá. To ale neznamená že hlasovaním a súčasnými dopravnými predpismi sú dokázateľne lepšími vodičmi, ako tí čo majú skutočné vodičské schopnosti. Najviac havárií a aj smrteľných je v nárazovej rýchlosti 50km/hod.
človek
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

:-D

:-D :-D :-D
 

 

kamarade uvedomujes si co je v beznej premavke rychlost 240kmh? ked bezne podla predpisov ides 200 je nenormalne vela ak na take rychlosti nie su specialne pruhy...2-pruhova dialnica u nas - nezmysel.
 

re:pepan

Hlavný problém je, že vždy sa rýchlosť 200 km/hod a vyššia považuje za pomaly hrdelný zločin, dôvody som popísal vo svojom príspevku. Minule tu bola fotodokumentácia o vodičke, ktorá v Trebišove http://kosice.korzar.sme.sk/c/... prešla 3 križovatky v protismere a vyhýbala sa aj autobusu, čo ale väčšina diskutujúcich komentovala, že veď kto sa nepomýli, takže som mal dojem, že najlepšie by jej bolo doniesť tortu v tvare srdca s nápism: "Ďakujeme, že ste nikoho nezabila". Mne je úplne jasné, že trvale jazdiť rýchlosťou nad 160 km/hod, je hlavne kôli slovenským vodičom nebezpečné, lebo vedeniu vozidla sa venujú len "okrajovo" a každý kto ich predbehne v rýchlosti väčšej ako 200 km/hod ich smreteľne vystraší. No a pre porovnanie R1 nie je diaľnica, je užšia a zátačky sú ostrejšie, stačí porovnať nehodovosť na pôvodnom starom úseku cesty Zvolen - NItra s max. 90 km/hod a často 60 km/hod. Nehôd je násobne menej a rýchlosť je o 40 km/hod vyššie t.j. tí čo to zvládajú sa môžu vyhnúť - predbehnúť tých čo to nezvládajú. Ak by bola rýchlosť na dialniciach SR neobmedzena a obmedzena len v nevyhnutných prípadoch, nehodovosť by sa opäť znížila, lebo všetci by počítali s tým, že je neobmedzená rýchlosť a tí čo sú zo šoferovania najviac vystrašení by opäť začali používať pôvodné okresné diaľkové cesty a diaľnice by konečne slúžili účelu ktorý majú bezpoečná, plynulá a rýchla doprava.









i






n






u















l



e
 

 

Skoda,ze na vodicsky preukaz sa nerobi vzdy psychotest,strasne by som chcel vidiet tvoje hodnotenie.Zatial mi to pripada ako prispevok cloveka,co si za kazdu cenu musi dokazovat nieco za volantom.Som zvedavy ako by taky majster na prazdnej ceste v rychlosti 200 km/h zvladol napr. defekt.Pripada mi to ako mudrost 15 rocnych chlapcov typu,ze rychlo sa da jazdit bezpecne aplikovana aj na extremy na SR cestach.Pretekari na cestach obtazuju agresivnou jazdou slusnych vodicov dodrziavajucich predpisy.Ak chce niekto zavodit,nech sa paci, nech si zaplati si okruh.
 

 

Nuž, ak je MPR na diaľnici 130km/h, tak predpokladám, že ak ja idem 130 - 137 km/h (tachometrových), tak by sa ku mne nemal nikto extrémne rýchlo približovať. A ak vidím v zrkadle malé auto na hranici viditeľnosti, tak naozaj mám XX sekúnd na predbehnutie aj viacerých kamiónov. Proste nepredpokladám, že by o pár sekúnd mohla nastať kolízia. ;)
Tak isto predpokladám, i keď sa na to nespolieham, že vodiči dodržiavajú aj ostatné pravidlá cestnej premávky, nech už má na ne ktokoľvek akýkoľvek názor. Či už niekto považuje obmedzenie rýchlosti na nejakom úseku za opodstatnené, alebo nie, stále predpokladám, že to zníženie dodržiavajú aj ostatní.
Tiež predpokladám, že ak mám prednosť v jazde na križovatke, tak to ostatní tiež budú dodržiavať.
Od toho predsa pravidlá cestnej premávky sú. A nie, že si nejaký frajer (ideálne mladý na starom bmw) povie, že to preňho, rovnako ako fyzikálne zákony, neplatí.
 

 

ja si stale hovorim, ze keby som bol milionar, tak by som rano sadol do auta a isiel jazdit po BA s predpokladom, ze vsetci jazdia podla predpisov. po prvej buracke by som zavolal do "svojho" servisu o odtah a pristavenie dalsieho auta a jazdil by som dalej. ratam, ze denne by som par aut musel vymenit. ale kedze milionar nie som a mam len jedno vozitko, ktore by som idealne ani oskriet nechcel, tak predpokladam presny opak toho, co ty. a tak okrem toho, ze uz som sa vyhol vela autam, ktore mi nedali prednost, tak aj na dialnici neustale kontrolujem zrkadla a ked ma niekto dobieha aj ked idem 140, tak radsej pustim pedal a spomalim, pripadne aj pribrzdim a toho predo mnou predbehnem az ma obehne ten co ide 160 alebo kolko. lebo ja nie som ten, kto by mal takehoto vodica "vychovavat" tym, ze ho obmedzim a vytvorim tym nebezpecnu situaciu. ale tak to su len take moje predpoklady...
 

 

1. Naozaj netuším na základe čoho si myslíte, že nesledujem spätné zrkadlá, dianie pred sebou a len občas kontrolujem ukazovateľ rýchlosti. Asi to bude tým, že ste extrémne domýšľavý.

2. Ak si myslíte, že vodič jazdiaci po slovenských diaľniciach 240 km/hod nikoho neohrozuje - určite nie ste dobrý vodič. Dobrý vodič sa totiž snaží nielen predvídať ale aj byť predvídateľný! Auto, ktoré sa rúti 240 km/hod po diaľnici, kde je maximálka 130 km/hod, jednoducho nie je pre veľkú časť vodičov predvídateľné. Bodka. Za volant si totiž, aj keď sa Vám to zrejme nepáči, môžu sadať aj starší ľudia s pomalšími reakciami, mladí vodiči bez skúseností, rekreační šoféri, atď. Cesty predsa majú slúžiť všetkým a nie len tým najrýchlejším. Alebo sa mýlim?
 

 

Ostatni ucastnici cestnej premavky MAJU PREDPOKLADAT. Ved hadam mozgy maju....
 

pozri

je tam rychlost 130km/hod max. ? je . ak tam on siel 240 tak podla mna pokuta 800eur je malo.
mal by to byt minimalne vodicak na rok k tomu .. TO NIE JE ZAVODNY OKRUH A NASA DIALNICA JE STAVANA NA 130KM/HOD nie na 240 ! ale ty vies asi o cestnom inzinierstve gulove..
 

 

Co to ma spolocne s inzinierstvom? Policajti ci (ne)vladne kolony maju sajnu o cestnom inzinierstve, ak idu na plny plyn?

Zavodny okruh to nie je, to mas pravdu, Najprv by musel prejst vratnicou pri vstupe do zavodu.

K predpokladaniu:

Ak idem 60 tam, kde je 90 a dostanem smyk, tak mam ci nemam predpokladat?

Ak idem po hlavnej 60 tam kde je 90 a z vedlajsej mi vybehne dedo/dieta na bicykli a ja ho zabijem, tak mam ci nemam predpokladat?

Ak idem po serpentinach a z mrtveho uhla mi vyskoci kamion, do ktoreho to nasijem (a idem 40 tam, kde je 90), tak mam ci nemam predpokladat?

Neviem ako ty, mily cestny inzinier, dopravny analytik a majitel fyziky, ja sa predpokladat snazim. Takze nie soferujem, ale snazim sa soferovat tak, aby som netrafil toho predo mnou, toho vedla mna, za mnou. Aby to nejaky, co nepredpoklada - lebo "zakony", nenasil pre zmenu do mna.

Uvazujes ako blondava: bruneta na strome krici: pod na strom, lebo ta lev zozerie a blondata: ja som mu do oci piesok nehadzala, ja na strom nemusim.
 

v CH sa vyska pokuty odvija

od vysky prijmu....
http://www.blick.ch/news/schwe...

v konecnom dosledku zaplatil 27,000 frantikov

http://www.blick.ch/news/schwe...
 

lenže u nás takýto *****

oficiálne takmer žiadne príjmi nemajú. Vlastnia firmy so ziskom blížiacim sa k nule, ale vozia sa na autách za desiatky a niektorí aj za takmer 200 tisíc eur.
 

 

"NASA DIALNICA JE STAVANA NA 130KM/HOD"
Vies toto tvrdenie aj nejako podlozit?
Lebo len nedavno kali hovoril ze je priestor na zvysenie max rychlosti na 160kmh.
 

 

dobra recnicka otazka. jasne ze nevie..... len mudruje.
ak by bola stavana na 130kmh, tak ten s ferrari by sa v tej 240tke vyrubal v prvej zakrute a pomahaci by ho nenamerali...
 

ok berem spat

komunisti nase dialnice stavali na rychlost 240km / hod :)
 

 

ferrari ma iba o trocha lepsiu brzdnu drahu ako bezne auto. fyzika hovori ze pri dvojnasobnej rychlosti sa brzdna draha zostvornasobi. takze mat drahe auto ti nepomoze, stale si vyrazne nebezpecnejsi ako pri legalnej rychlosti
 

 

iba o trochu to sice nieje, ale netreba zabudat aj na reakcny cas...pri 240kmh prejdes za jednu sekundu 66 metrov
 

 

je to iba trocha (
 
Hodnoť

 

800eur? Tak to sa vodic asi dobre zasmial, a uhanal pokojne dalej. Ak niekto ma na Ferrari, tak pokuta 800e pre neho vobec nic neznamena. Je to len kratke zdrzanie, ktore zase dozenie ked vybavi "formality" s policajtmi.

Myslim ze za takto arogantne vysoke prekrocenie rychlosti by mali brat vodicak aspon na pol roka. To sa uz neda ospravedlnit ze sa "trosku ponahlal" alebo sa mu len "posmykla noha" na plynovom pedali. To je jednoducho primitivna arogancia, pocit vlastnej nadradenosti, a pohrdanie vsetkymi pravidlami...
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME Auto