SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Predaj áut s naftovým motorom v Nemecku slabne (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Hlupaci ...

Co viac dodat. Najvyssi cas aby tato europska pribrzdenost uz skoncila. Nafta jednoducho do osobakov nepatri. Alebo len vynimocne. V Japonsku ci USA to chapu uz davno.
 

A kedy na to

príde krajina 20 rokov za opicami ??
 

Nepochybne si myslel

na Slovenskóóóó
 

 

O tom si rozhodol ty?
 

O com "o tom"?

Moj prispevok ma viac nez jednu vetu, tak neviem co presne myslis.

Pokial je rec o tom, ze diesel nepatri do osobakov, tak samozrejme, ze nepatri. Diesel je idealny do nakladakov a tazkej techniky. Nie do osobakov co vypustaju tony oxidov dusika uplne pred kazdym blokom, domom, skolou, atd. A hnusne to klepe. Ked kracas popri ceste a rozbiehaju sa 4-valcove diesle, tak to moje motoristicke ucho trpi. Tebe vsak asi nevadi nic z toho, vsak? Hlavne, ze ma o 1-2 litre nizsiu spotrebu, vacsinou v luxusnych SUV a limuzinach, lebo prave ti chudaci najviac potrebuju setrit.
 

 

Zažaluj VW že trpia tvoje motoristické uši. Možno vyhráš a kúpia ti štuple.
 

 

Mas na srdci nieco, cim by si chcel obhajovat diesel v kazdom druhom osobaku, alebo to mal byt iba pokus o vtip?

Podobne "vtipne" poznamky mavaju aj poniektori fajciari, co fajcia na verejnosti a otravuju ostatnych. "Joj, ved na nieco zomriet musime, nie? Hahahah" Alebo naopak "Joooj, ved ta to nezabije, nie?" Takze logika je, ze ak ma nieco nezabije (ihned), tak potom uz vobec nevadi, ci to skodi, alebo nie, resp. nevadi ci je nieco otravne alebo nie.

A podobne to je aj s tymi pazvukmi. Ak si mozem vybrat ci budem pocuvat skaredsi zvuk niecoho, alebo krajsi, tak preco nie ten krajsi? Aky mas dovod zosmiesnovat, ak to niekto kritizuje?
Na druhej strane, chapem, ze vacsina ludi si ani nevsimne, ze im v aute huci lozisko alebo nieco ine, takze im je asi jedno, ako hrkoce motor. Hlavne, ze ide...
 

 

ale ale, vám to to klepe obom rovnako
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Hybrid

Tak potom to je jednoducha volba - hybrid :) Nizsia spotreba ako diesel, rovnaka cena, tichy, spolahlivejsi a ovela ekologickejsi kedze liter benzinu vyprodukujem menej castic a co2 aj bez (s oblubou vyrezavanych) DPF filtrov a mocoviny. Dufam ze niekto nezacne s kecami neekologickosti a zivotnosti drahych baterii.. Ak ano tak: su recyklovatelne z 95% , este na ziadnom hybride neodisli a keby ano tak nove stoja par stoviek.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Mylis sa..

Uz si jazdil s hybridom na dialnici ze toto tvrdis? Je tu velmi vela samozvanych odbornikov ktory si niekde precitali ze hybrid na dialnicu nepatri a teraz to tu omilaju ookola bez akejkolvek vlastnej skusenosti.. Pri dialnicnych 135km/h (tachometer) mam spotrebu 5,2. Povedz mi ktory diesel s automatom ma pri takejto rychlosti takuto alebo este nizsiu spotrebu? Ak si niekedy naozaj jazdil na nemeckej dialnici tak vies ze tie useky bez obmedzenej rychlosti su v drvivej mensine a casto tam premavka nedovoluje bezpecne jazdenie rychlostami vyse 200 bez stylu plyn/brzda.. toto nie je tempo alebo styl ktorym sa bezne jazdi a hlavne nie ak niekto riesi spotrebu. Takze realita vyzera praveze lepsie pre hybrid a to v meste, medzimesto alebo na dialnici. Ak sa chcem pretekat na dialnici tak si kupim sportiak ktory danu rychlost nevytlaci na konstrukcnom limite, ale ma maximalku ovela vyssie ako 200km/h a v tych 200 sa sprava ovela stabilnejsie a istejsie ako Octavky TDI s plynom na podlahe.
Co sa tyka baterii do HSD: vobec nejde o to ze sa daju kupit za 800e (viem to lebo som to zistoval pred kupou) ale o to ze nehrozi aby si ich vobec nemnil.. na ziadnom z vyse 9mil hybridov HSD sa neodisla cela bateria, ani na tych co maju najazdene viac ako milion km, to je len hoax ze zvyknu odchadzat. Mna tesi ze tento hoax stlaca ceny hybridov po uplynuti zaruky 100tis km/ 5 rokov na smiesne ceny ktorym ziadny turbodiesel s pochybnym zaobchadzanim ktory je casovana bomba na nekonciace vydavky nemoze konkurovat ;) Ak chces este nejake fakty (nie hoaxy) o realnej bezne dosiahnutelnej spotrebe HSD tak kludne ponuknem.. verim ze raz sa slovaci uvedomia a pochopia vhodnost hybridov pre drvivu vacsinu slovakov :)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Tych

4,5 litra mas realnu podla dotankovania, alebo len na pocitaci? Lebo mne PC obcas ukazuje ine bludy :D Minule som mal ze vraj 4,8 l/100 km, co viem ze je blbost. Normalne je to okolo 6,5 litra.

A kolko vazi to tvoje 170-konove auto, ze dava 240? Lebo moje ma mierne nad 200 koni (a 435Nm), ale maximalka v technicaku je tusim 227 km/h. Auto ma 1800kg. A prevodovku tam mas aku? V mojom ZF 6 speed.
 

Pridavam sa s Priusom

Vlastnim Prius dva roky, zapisujem vsetky blocky takze viem, kolko realne 'zerie".
V meste po Bratsilave realne 3,8-4,2 (podla premavky), mimo mesta napr do satelitov BA tiez za 3,8. Dialnica pri mojich standarnych 120 je za 4,8, takze pri 130 to bude cca tych 5-5,2l.
Ano, aj hybrid setri na dialnici, presne ako pisu ini skuseni vodici hybridov, ono totiz pri tempomate z kopca to auto rekuperuje a zase do kopca baterka spatne pomaha, je to krsne vidno na pohyblivom obrazku na mojom Priuse. Presne tak, treba porovnavat dieslove automaty a vtedy je ten rozdiel este markantnejsi.

Inak uz so niekde inde cital o poklese a presne to koreluje s vyssi mnakupom hybridov a elektroaut....
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Hybrid

A kolko, ze mas s hybridom odjazdene? Ja asi 45tis KM z toho vacisnou po dialnici (Nemecko, Finsko, Svedsko), sledujem monitor a viem kedy sa mi bateria vybija a dobija. Auto vie ist aj 110km/h a dobijat baterku dole z kopca pri tempomate. Ano ak chcem este viac znizit spotrebu tak si na tempomate tukam rychlost dole postupne aby som drzal rovnaku efektivity, najma aby som nesiel do cerveneho pola. V Priuse je to totiz tak, ze sa spalovacy motor zapina ked presvihnem s plynovym pedalom istu oblast. Avsak ak idme povezme po meste 50 a mam bateriu nizsie dobitu, stale mozem zapnut aj pomocny elektromotor ak presvihnem "otacky" do cervenych cisel. To vyizvam najma pri rozbehu, alebo ak viem, ze pojdem dole kopcom a dobijem obat slusne baterku.

Nie, ani plyn-brzda nie je optimalan pre hybrid. Pre hybrid je optimom 70km/h plynula jazda a potom nejakych par zastavok na semaforoch, ked napriklad idem zo Samorina do BA. Kedze nikdy brzdenim nedobijem toko ako spotrebujem pri rozjazde, kazdym rozjazdom tiez stracam na idealnej spotrebe. Plynula jazda je najlepsia, s dostatocnymi odstupmi, spomalovanim pred krizoavatkami a chytanie zelenych vln.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Skoro si trafil

Som jadrovy inzinier, mal som moznost ist robit operatora na Mochovce, ale zovil som radsej cestu dizajnera do zahranicia. Jazda s Priuso ma to ti potvrdi skoro kazdy Priusak je praveze maximalne nestresova pohodla, rozvazna, clovek sanikam neponahla, len tak si potichucky plouzi s tempomatom v zone 40. ja by som napr. Auris nikdy nekupil, lebo to je len taky dorobeny hybrid. V hybride, ci elektoaute ide aj o celu koncepciu, aerodynamiku a pod. Auris na to nebol stavany, Prius od zaciatku ano.

S tym Leafom to bol asi velmi stary clanok, lebo dnes je situacia ina. Brat ma objednanu Teslu 3, predtym uz z skoro kupoval Leafa, ale nakoniec povedal, ze si radsej pocka. Specialne pre teba mi teraz spocital cestu Leafom (na www.goingelectric.de) do nasej spolocnosti v Nemecku, ktoru som bezne chodil kazdy druhy vikend 6h - 600km BA-Nurnberg (cize cez cele Rakusko plus cast v Nemecku). Vyslo to na 7h 41min, z toho 5:49 je cesta autom, 1:52 je dobijanie na 4 zastavkach, cca 120km od seba (nabitie len do 80%) . Takze suma sumarum to nie su tri dni, ale len skoro 2h navyse. Na mestske auto, ktore nie je stavane na tak dlhe trasy, povedze nieco ako Smart s dojazdom 250km na benzin.

Mojho Prisua planujem o nejake 3 roky vymenit za plug-in Prius, kedze predsa len s rodinou potrebujem tiez cestovat na dlhsie vylety. Po meste vsak mozem ladne ficat na elektrinu.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto