SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ťahač Nikola One mení pohon tesne pred premiérou, bude jazdiť na vodík (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Este nic neukazali a uz predobjednavky za 3 mld dolarov?
 

 

a pri spalovani nebude nahodou vznikat vodna para?
nie je vodna para plyn s najsilnejsim sklennikovym efektom?

len sa pytam...
 

 

Je, a prave to je na vodikovom pohone to najkrajsie. Anti CO2 loby jednoducho prejde na anti H2O loby:).
 
Hodnoť

 

Všetko táraniny.
Som zvedavý v prvom rade na tie bezemisné solárne farmy. Nechce sa mi to rátať, ale elektrolytická výroba vodíka je tak energeticky náročná, že si neviem predstaviť solárnu elektráreň, ktorá by to zvládla v rozumnej veľkosti a cene.
A takisto som zvedavý na nosnosť takéhoto vozidla, keďže celková hmotnosť nákladných vozidiel v Európe je obmedzená na 40 ton. Ak bude takáto súprava vážiť 20 a viac ton kvôli batériám, tak sa neoplatí.
A k výkonu - bežné európske trucky majú medzi 350 a 500 kW, čiže ten výkon 1000 kw je nezmyselný.
 

Využitie výkonu

Vo svete je bežné pripojiť za ťahač s návesom aj viac prívesov.
 

 

uz len dlzka tahaca je obmedzenie u nas, cela suprava moze maz nejaku dlzku..v usa len naves ma obmedzenie..
 

 

 

nj ale to je iny kraj tam maju aj vlaky zo 4 lokomotiv a 1-2km dlhe
 

 

poznám to, ale hovoril som o Európe. To vo videu je extrém aj na austrálske pomery.
 
Hodnoť

 

medzičasom na slovensku: montujeme stare kalašnikovy pre syriu :)

a nafťaci nebudu mať čo žrať :((
 

 

nemontuje sa tu nic len rozpredavaju zasoby, v jednom byvalom VOZ bol dvor plny katusi na 813 podvozkoch, diel a este aj pancierovy vlak dam bol , motorky po ***** , v3sky kadejake po kkt...myslite ze to vsetko posekali?
a to bol len jeden VOZ v jednom meste....
 
Hodnoť

 

Mohol by lietať, veď vodík je ľahší než vzduch.
 
Hodnoť

 

Keby také auto vymysleli v rusku, tak už jecha,ked nie na el.pohon,tak na samohonku,ale to musia najskôr vymyslieť v Kamaze !!
 
Hodnoť

Kym ho naozaj vyrobia,

tak bude jazdit na obycajnu naftu :)
 
Hodnoť

 

Hmm, znie to ako blbost.
1, 2 tony bateriek? To je nejako vela, ak to ma jazdit na vodik, tam staci nejaka vyrovnavacia baterka(neviem 200kg?).
2, Ten vykon je akoze naco? 500kw bohate staci, vsak jazdia aj slabsie tahace bez nejakych problemov.
3, ten pohon plynovou turbinou trochu chapem, ale zase nechapem naco take velke baterky?
4, Bezemisne solarne farmy na vyrobu vodiku? Tak urcite.
5, Ak to ma teda taku velku bateriu, tak asi planuju ze sa bude musiet aj nabijat, ci to zvladne ten palivovy clanok? A ak ano, tak zase som pri tom ze naco im je 2tonova baterka? A ak nie, tak ako dlho sa bude taka bateria nabijat, ked tesla svoju zvladne normlane nabit za 10 hodin, a toto ma 4krat vacsiu kapacitu, tak ako dlho sa bude nabijat(neratam superchargre)?
6, zakaznikmi maju byt spedicky, takze cena tahaca musi byt priazniva. Ale nezda sa mi zeby ta firma bola ochotna zaplatit 1.6miliona km(co by v eu znamenalo ekivalent 320 000 eur co by minuli len za palivo).
Cize kolko vlastne tento tahac bude stat?
Proste cele to znie fakt odtrhnute od reality. Ale rad sa necham prekvapit
 
Hodnoť

solar frking roadways

a tu rozpravku o solar frking roadways ste uz poculi? :D ach...
 
Hodnoť

 

tak ako je na obrazku v eu ani neprdne , prilis dlhy tahac nevmesti sa do limitu dlzky tahac+naves, bol by nadrozmer cely cas.... v usa je limit len na dlzku naves
 
Hodnoť

 

"Namiesto plynu vodík", haha!
1.) aj vodik je plyn
2.) nie, plyn v spojeni "plynova turbina" neznamena, ze (musi) spalovat plyn
Idem hned kupit piano, za takuto kvalitnu zabavu sa oplati zaplatit.
 


Najčítanejšie na SME Auto