SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravná hádanka: Viete správne obchádzať prekážku na ceste? (riešenie) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Ako obyčajne

niekto nenapísal všetko. Riešenie je správne správne, ale platí vtedy, keď sú vozidlá na jednej úrovni, resp. vozidlo v pruhu s prekážkou je vpredu. Ak je to opačne, tak to platiť namôže, lebo by to nemalo žiadnu logiku, však vodič vo voľnom pruhu nebude na vozidlo z pruhu s prekážkou čakať, aby mu dal prednosť (ani ho nemusí vidieť) :-) Ale to je problém všetkých teoretických situácií, že v praxi nikdy nenastanú.
 

 

"Dat prednost" predsa znamena ze druhe auto nesmies obmedzit ani ohrozit. Je jedno akym sposobom to urobis, to zakon neriesi. Mozes zrychlit, mozes spomalit, mozes neurobit nic, to zavisi od situacie; dolezite je aby to druhe auto mohlo prekazku obist bez toho aby musel kvoli tebe menit rychlost alebo smer jazdy.
 

 

No tak uz len, ak je auto s prekazkou len o pol auta za tebou-teda je vedla teba ale len o kusok vzadu a ty jednoducho ides stale rovno, tak on musi zmenit rychlost a pribrzdit, ak chce prekazku obist a nenaburat do teba a tym padom to znamena, ze aj ked je take auto za tebou, ty si prakticky porusil predpisy, lebo si mu nedal prednost...takze tak jednoduche to nie je..
No ale v praxi by sa taka situacia zvladla. Ak by vsak take nieco nastalo nie v realnom case, ale by to bola subeznost nejakych administrativnych procesov, tak by si pravnici a hlavne sudcovia mohli v tomto pripade robit , co chcu, a dodrzat a aj nedodrzat zakon a vina by jasna dopredu nebola...To je ta nasa prax.
 

 

Zakon hovori o subeznej jazde, teda ak je auto vedla teba. Ak je auto za Tebou, uz nie je vedla Teba.. ;)
 

nie je to pravda

jednotlive pravne pojmy su v zakone uplne presne definovane v §2. aj uvedene pojmy neobmedzit a neohrozit.
b) dať prednosť v jazde povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby ten, kto má prednosť v jazde, nemusel náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy,
vyzera to ako slovickarenie, ale je to zakon a v pripade lamania pri sude, sa z presnych definicii striela.
 

 

Ok, pamatam si nejaku staru alebo proste zlu definiciu. Na tom co pisem to nic zasadne nemeni. Mozes zrychlit, mozes spomalit, mozes neurobit nic, to zavisi od situacie; dolezite je aby to druhe auto mohlo prekazku obist bez toho aby musel kvoli tebe menit rychlost alebo smer jazdy.
 

NAHLE! :-)

logicky mas pravdu, ale pravnicky plati na pripadnom sude presne znenie a definicia zakona. ak by napriklad prokurator operoval pri nehode na krizovatke pojmami neobmedzit a neohrozit a na zaklade toho by vyniesli rozsudok, sikovny advokat by velmi pravdepodobne vyhral odvolanie. poukazanim na nezmyselnost pojmov. ktore sa nemozu uplatnovat pri jazde v krizovatke, ale skor rpi koliziach v jazdnych pruhoch ci pi predchadzani.
NAHLE je to klucove slovo. ak napr. zostanu brzdne stopy - vygumovana cesta, nie je ziadnych pochyb, ze doslo k nahlej zmene rychlosti. ale ak nie, dost tazko by si to dokazoval. a uz vobec nie cez pojem definovany ako neohrozit ci neobmedzit. ten plati pre ine situacie. logika a zakon nemusia byt v kazdom pripade totozne. a ty si povinny dodrziavat zakon :-)
 

 

To je fajn, podebatovali sme, suhlasim, ale stale plati co som hore napisal Mauglimu. ;)
 

Myslel som presne to

že keď máš kde, tak zrýchliš a je to vybavené, keď nie, tak ho musíš pustiť pred seba.
Hovoriť ale v tomto prípade definíciu prednosti v jazde je trochu od veci, lebo ak obchádza prekážku, tak smer jazdy meniť musí a neviem ktoby vdel preukázať, že mal meniť tak a musel onak, lebo si mu nedal prednosť.
 
Hodnoť

Vyriesil som to podla teorie spravne

rovnako ako autor tejto "hadanky".
Ale prax je ina. V realite vodic C a H pred sebou vidi prekazku, pusti vedla-iduceho a zaradi sa za neho. Druhy vo volnom pruhu ho (zial nie vzdy) pusti pred seba.
.
Zakon je trochu nedobre naformulovany, neviem ci autor presne cituje alebo je to jeho slovosled: "vodič vozidla vo voľnom pruhu je povinný umožniť vodičovi prvého vozidla v pruhu, v ktorom je prekážka, jej obídenie".
Ked prvy vo volnom pruhu zastavi a prvy v blokovanom pruhu prejde, tak druhy v blokovanom sa posunie vpred a stane sa PRVYM navyse iducim vozidlom, tak prvy stojaci vo volnom pruhu by ho mal pustit a postupne vsetkych.
V zakone chyba, ze neskor sa budu vzajomne striedat.
.
Okrem toho na cestach vidno aj zle znacenie - vid najazd na most Apollo z Petrzalky. Najskor je tam znizenie poctu jazdnych pruhov, potom zips a zasa znizenie poctu jazdnych pruhov - to kto vymyslel a nstaloval?
 

 

S tym striedanim to nie je celkom tak. Ten co je v blokovanom pruhu prvy, tak zacne ist do volneho pruhu. No ten co je vo volnom pruhu a pustil toho prveho, sa zacne pomalicky pohynat tesne v zavese toho prveho z blokovaneho pruhu. Druhy v poradi v blokovanom pruhu tiez potrebuje nejake sekundy, dokial sa dostane pred prekazku a za ten cas vy vo vasom aute, ktore pustilo prveho z blokovaneho pruhu uz budete o kusok viac vpredu, proste sa tam natlacite a teda to druhe auto v blokovanom pruhu nebude vedla vas ale o chlp za vami. A vy uz budete vedla prekazky, budete subezne s prekazkou a teda uz musite prejst, ine auto sa uz pred vas z vedlajsieho pruhu nezmesti. To plati, ak to druhe auto v obmedzenom pruhu dodrziava isty predpisany bezpecny odstup.Dokial druhe auto bude na vasej urovni, vy uz budete o kusocek vpredu, aby sa nikdy na vasu uroven nedostalo. Zakon hovori o aute, ktore je pred vami, no vy mu nedovolite byt s vami subezne.. ;)
 
Hodnoť

súbežná jazda

podľa zadania hádanky, ani podľa obrázka sa nedá hovoriť o súbežnej jazde (par.10, ods. 4 zákona o premávke ...), sú to štyri dvojice vozidiel jazdiacich vedľa seba v susedných jazdných pruhoch. Potom majú prednosť vozidlá jazdiace v priebežnom jazdnom pruhu D aG.
 
Hodnoť

jedna technicka

Mohli by ste do riesenia pridavat aj obrazok hadanky? Opis riesenia by bol potom nazornejsi, najma ked v mobilnej aplikacii nejdu otvorit 2 clanky vedla seba. Dik
 
Hodnoť

Celé je to blbosť

8 Jaguárov pohromade som nevidel ani v ZOO.
 


Najčítanejšie na SME Auto