SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Po nehode v Holandsku začala Tesla horieť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Nechapem, preco sa media
tak sustredia na nehody Tesly. Tesla vyrobila par desiatok tisic kusov vozidiel, ale ked jedno ich vozidlo hori v Holandku, druhe v Norsku plus nejaky problem so samoriadenim tak vsade su toho plne noviny. Uz sa asi zabuda kolko tisic ludi rocne uhory na svetovych cestach pri poziari pohonnych latok. Nie som si vedomi, ze by nejaky vodic zatial zhorel v Tesle. Napriklad herec Paul Walker zaziva zhorel v Porsche Carrera GT...nikoho ani nenapadne pisat clanok o spolocnosti Porche. Samoriadenie Tesly je priekopnicke a je to len v stadiu skusok, cize ked sa vychytavaju muchy tak urcite k nejakym nehodam dojde. Zatial je len jeden potvrdeny smrtelny pripad pri samoriadeni Tesly (pricom sa uskutocnili uz miliony jazd), zaroven bolo mnoho pripadov, ked samoriadaci system zareagoval rychlo a zabranil tak nehode, alebo odsoferoval cloveka s infaktom do nemocnice a pod. Crash Testy riadia Teslu k najbezpecnejsim vozidlam vobec, pretoze nemaju motor v predu a preto lepsie funguju deformacne pasma a pod.
peter_pedro
aj o hlade
a prečo teda nepíšu o hlade? veď aj ten zabije oveľa viac ľudí ako nejaká Tesla. Blbeček!
jeff78
<< < 1 2 3 > >>

Datum tvojej registracie

a aj pocet prispevkov rovnako ako tvoje karma len dokazuju kto si....skoda reci. Nastastie nie je Vas az tolko vela.
 

aaaaa

Uz tu mame prveho Teslofila :D
Ved ked si tak uzasnuty z toho vysavaca tak si ho kup...
A ked ti zacne horiet tak potom pochopis :D
 

Ziaden Teslofil...

...len dokazem ocenit ze Tesla prisla s niecim novym a od nuly. Ostatne automobilky ktore maju na R&D x vacsi rozpocet nedokazali priviest na trh tak zaujimavy produkt. Napriklad Tesla dokazala na svojom novom modeli 3 vybrat od zakaznikov niekolko sto milionov dolarov este predtym, nez vobec spustila vyrobu. Ked prichadza na trh novy model od inej automobilky tak aj napriek ich drahym marketingovym kampaniam o nich nikto nevie. Teslu si zatial nebudem kupovat, pretoze je draha tak ako kazdy novy prielomovy produkt. Ked prisli prve televizori, radia, mobily tak boli drahe ale casom pri masovej produkcii ich cena klesa. Elektromobili urcite nenahradia vsetky automobili na pohonne hmoty, ale aspon ozivia a diverzifikuju trh. Neustale pisat clanky o tom, ze nejaka Tesla mala poruchu alebo zhorela je len ukazka toho ako za ropne lobby a aj to automobilove brani.
 

 

dokázala vybrať niekoľko 100 milionov dolárov a ešte viac 100 milionov je v strate... :-) Super biznis.

Celé tieto elektromobily s dobíjaním každých cca a to som optimista 1000km je slepá cesta automobilizmu.Som zvedavý, keby celý svet jazdí na "elektro" kde to chcú dobíjať, kde vyrábať tu strašne zelenú elektrinu no a kde brať drahé kovy na vyrobu tých úžasných batérii ....
 

 

prosimta, co take prevratne tesla vyvinula od nuly?
elektricke auto? 100cosi rokov stare
autopilot? desiatky rokov
vela veci vyznamne pohli, vo vala veciach su [mozno] najlepsi v celom znamom vesmire. ale IMHO nikde nezacinali od nuly
 

 

Nemyslím, že sedieť na nádrži plnej benzínu je omnoho lepšia alternatíva. Je to len otázka zvyku.
 

 

Pravda. Staci si pozriet clanky o Tesle na sme http://auto.sme.sk/search?q=te... Hon na carodejnice resp. strach z prichodu do Europy.
 

 

"Ked prisli prve televizori"
"nenahradia vsetky automobili"
"kolko tisic ludi rocne uhory"
"Nie som si vedomi"

...vsetko super, len skus este nieco spravit s tou gramatikou.
 
Hodnoť

 

No mozno to je tym, ze ide o novu technologiu a hasici zatial neveria co s tym na rozdiel od tradicnych aut so spalovacim motorom. Na to ze vyrobili iba par tisic kusov je to dost zle ze uz dve zhoreli a mnoho inych chytil maly poziar. Denne sa vyrobia vo svete tisicky mozno miliony aut a percento ktore ich zhori je mizive zatial co pri tesle je to percento dost vysoke. Ak by jazdilo tolko tesiel po svete ako tradicnych aut tak by sme mali zrejme kazdy den niekolko poziarov v kazdej krajine. Problem je aj v tom ze tesla ma dost vysoke napatie co je pre zachranarov dost nebezpecne a zvazuje im to ruky. Je to nova technologia a je spravne ze sa na nu zameriava viac pozornosti ako na ine auta. Lebo co sa tyka bezpecnosti je to zatial krok spat. Ak chcu s tymto prerazit musia v prvom rade vyriesit tieto otazky bezpecnosti.
 
Hodnoť

zasah prudom

Prosim, nech mi niekto ako zene vysvetli, aky zasah elektrickym prudom tu hrozi? Ved elektrony prudia vtedy, ked je uzavrety okruh, t.j. z +kontaktu baterie cez sustavu do - kontaktu baterie. Nejedna sa tu o oddeleny obvod alebo okruh? Zrejme cez hasicov a ich nohy by sa to do zeme t.j. uzemnenia nedostalo, alebo?
 

 

No napriklad cast minusoveho kontaktu baterie sa po buracke spoji so zemou a poziarnik zacne striekat vodive hasivo pripadne sa dotkne (pri pokuse o zachranu osoby) inej casti vozidla ktore je spojene s plusovym kontaktom baterie. Baterie tesly maju dost vysoku kapacitu a pri napati nad 500V to uz nie je asi ziadna zabava. Zatial je to vsetko iba teoria az kym nezomrie prva obet
 

 

Ten, kto sedí za volantom, je vodič. No aj keď tam nesedíš, môžeš byť vodič. Vodič elektrického prúdu. Prúd si ide cestou menšieho odporu. Cez izolanty sa mu prechádza veľmi ťažko a preto si takú cestu nezvolí. No ruka človeka nie je úplný izolant, má svoj odpor a ten tiež nie je u každého rovnaký. Záleží od hrúbky kože, od topánok atď, no každopádne ak je jeden pól batérie upevnený na kostru (tak je to bežné u všetkých spaľovacích áut) a druhý pól je pri dopravnej nehode niekde náhodné prístupný dotyku, tak sa môžeš veľmi ľahko dostať "do obvodu"...
 

cesta najmensieho odporu

Dakujem ochotnym panom aelbo mladym muzom. Ale aj tak si myslim, ze riziko je tu radovo mensie ako pri AC 230V zo siete. Nie je to tak, ze hasiaca latka na aute v aute by bola lahsia cesta pre elektroniky?
 

 

Ono to mas tak. Tych elektronikov je v tej baterii tolko, ze kym by vsetky presli cez to chladivo ci hasivo (za predpokladu ze by sa pouzilo vodive, co sa pri takychto poziaroch vacsinou nepouziva) na tu spravnu stranu, tak by zrejme uznebolo co hasit ci zachranovat. A ono tie elektroniky su tiez dost nedockave a ked sa im bude zdat jedna cesta pre ne vsetky priuzka tak im nic nezabrani hladat si cestu inu trebars aj dlhsiu. Vsetko je o odpore danej cesty. Kapacita tychto baterii je dostatocna a aj zdroj ako taky je dost tvrdy. Mozu si elektrony najst aj sto inych ciest trebars aj s mensim odporom, tieto baterie maju vsak taku kapacitu ze prud ktory je pre cloveka nebezpecny moze pri prevadzkovom napati tychto baterii bezproblemov vzniknut pri nehode kedykolvek. Nehovoriac o nebezpecenstve vybuchu baterie ktore umerne narasta znizovanim elektrickeho odporu medzi kladnym a zapornym polom baterie a narastajucej kapacite priechodnosti elektronov medzi tymito polmi
 
Hodnoť

Jedna "lahôdka" elektromobilov.

Čím má batéria väčšiu kapacitu tým je náchylnejšia k výbuchu pri skrate alebo poškodení. Podobne ako nádrž benzínu. Konštruktéri o tom vedia.
 
Hodnoť

je to skratka

horuca novinka!
 

to je veru horuca.

Ale vie Tesla vysvetlit ,ze keby mala na Slovensku jedneho svojho odbornika a ten by bol asi v Bratislave a auto Tesla by horelo v Kosiciach co by bolo potom? Tesla by asi mala mat nejaku horucu telefonicku linku a na nej hasicov instruovat pri havariach po celej Europe.
 

 

BTW... v Kosiciach chodi po ulici uz vyse roka biela firemna Tesla s reklamou Fresh potravin....
 

no nechcel som

malovat certa na stenu .Sak to je seriozna firma nie nejaky mafian.Keby citali pred kupou auta clanok mozno by si rozmysleli si ho kupit ked su s tym komplikacie a od Viedne kde ho asi kupili su 5 hodin cesty.
 
Hodnoť

 

aj tak im fandim
 

<< < 1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto