Lebo TATA vyrába všetko možné od autobusov cez nákladiaky až po luxusné terénne autá. A ak budeš v Indii, tak väčšina dopravných prostriedkov, ktoré stretneš v 4 a viac kolesovej kategórii bude TATA.
Ale takých nápadov bolo už veľa. Mať produkt je len jeden krok. Toto auto ide do konkurencie s veľkými automobilkami, napr. Toyotou, ktoré majú silné predajné siete a podporu. O úspechu rozhodne obchodný model a odolnosť v reálnej prevádzke.
Nie je problem auto vymysliet a dodat cernoskom, ale prevadzkovat a udrziavat v krajoch, kde domorodci nemaju technicke myslenie. Jeden chlapik z mimovladky rozpraval, ako dali africkej dedine terenne auto, aby mohli vozit ludi k lekarovi a pod. Ked sa po case do dediny vratili, auto stalo nepouzivane, lebo nejaky domorodec donho nalial ine palivo (nafta - benzin). Tak cakali, ze pride Europan a dovezie druhe.
pán "autor", na voľbe Gordona Murraya nieje vôbec nič prekvapujúce, stačí mať trochu prehľad. A ak ho ako motoristický novinár nemáte, vždy pomôže vyhľadávač... pozrite si jeho stránku aby ste boli v obraze
Tohto je na ktorej kolvek Vysokej škole ako šafranu. Videl som podobne riešenia s neskutočne prepracovaným tvarom, nie ako toto, kde funkčnost, jednoduchosť v servise , kde sa daju meniť karosárske diely na počkanie a bez školného mechanika. Rovnako cela technika je od dodávateľa, motor, brzdy nic tam nebude extra. Jediný rozdiel je ten marketing. Zvučne meno konštruktéra zabezpečuje aj somarine dobre predaje u miestnych distribútorov. Samozrejme aj technickú a finančnú podporu. Inak tie peniaze na vývoj sú prehnane, na toto čo tu vidíme, ale aspoň sa zopár ľudí napakovalo.
Ako Tata dopadla ?
A ak budeš v Indii, tak väčšina dopravných prostriedkov, ktoré stretneš v 4 a viac kolesovej kategórii bude TATA.