SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kia má novú osemstupňovú prevodovku, jej vývoj priniesol 143 patentov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Ak to chapem spravne cim slabsi motor tym treba viac prevodov? Opacne, cim silnejsi motor, tym staci menej prevodov.
 

Nie celkom, ale zhruba áno

Každý motor má max výkon pri určitých otáčkach. Mnohostupňová prevodovka dokáže pri každej cestnej rýchlosti držať motor blízko týchto otáčok. Potom aj slabší motor ak ide vo svojich otáčkach, dáva svoj maximálny výkon.
Pri silnom motore sa na to jednoducho kašle. On tu karosériu nad sebou utiahne aj keď nejde v optimálnych otáčkach. Tu sa nerieši zrýchlenie, spotreba...

Pamätám šoferá Tatry 603, ktorý dal na dvore trojku a rozbehol sa, za mestom preradil na štvorku a prišiel do BA bez preradenia.
 

Ano, ale ....

Silnemu motoru stači menej prevodov, lebo môžu byť dlhšie rozsahy prevodov.

Ale ak to má byť úsporné, aj silný motor musí jazdiť v optimálnych otáčkach a teda tých prevodov treba viacej.
 

 

Pokiaľ budu vyrábať 1.2 s dvoma turbo...možno ze aj tých 8 rýchlosti je málo. Ja mam automat, 4 rýchlosti a úplne stačí. Niekedy pri 40 km/h mam už zaradenú štvorku, a inokedy u 185 preradí do štvorky (Alfa Romeo 166, 3.0, V6).
 
Hodnoť

choďte už do paže

s vašimi xy stupňovými prevodovkami.
Keď vám už horí pod zadkom z nástupu elektroáut tak tu zbytočne šaškujete.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Nástup elektroáut tu tak skoro nebude, v 2015 sa predalo 72 000 000 "klasických" áut a 740 000 elektrických
(http://www.statista.com/statis...
http://www.statista.com/statis...)
I keď je zrejmé, že tieto nožnice sa budú zatvárať. Nie však o rok ani o 10.


Celkovo je akýsi trend všade, že "viac pásiky, viac adidas".
Robia sa 8-komorové profily okien, pričom viac ako 5 už nemá význam.
Robia sa 3x10 prevodové bicykle (tu už ale top skončil, momentálne sa ide cestou 1x11).
Robili sa desiatky megapixelové foťáky, ale tiež sa to už unormálnilo.
Atď.

Každé odvetvie ide cestou "viac viac viac", až sa to kdesi zastaví (a prípadne i cúvne).

PS-manuál nadovšetko :-)
 

PS-manuál nadovšetko :-)

U mna zase vyhrava prevodovka bezstupnova (CVT) s moznostou radenia virtualnych stupnov.
 

 

No pri bicykloch je ten počet šialený... ale som zvedavý, ako chcú s jedným pastorkom vpredu dosiahnuť rovnaký použiteľný rozsah, ako pri 3×9.

Ja mám rozsah prevodov od 0.647 po 4 (teda 1-1 je 6.18-krát silnejší, ako 3-9) a ešte by som uvítal trochu viac.
 

netreba

najnovsi 1x12 eagle od sramu ma rozsah 500%, moja (mierne vylepsena) 1x11 ma 440% - robia sa aj 11x kazety 10-50. Ja na starej 3x9 som dal najtazsi prevod raz za niekolko rokov.
Pretekari moze vynechat lahsie prevody lebo utiahnu aj tazsie prevody, rekreacni cyklisti mozu vynechat tazke prevody lebo takmer nikto nemusi slapat cez 50kmh dole kopcom.
A ostavaju jedine specificke skupiny ktore potrebuju aj lahke aj tazke prevody a aj jemnejsie rozostupy - seriozni amateri co robia dlhe vylety popr. pretekaju aj na rovine a dole kopcom.
 

 

Presne medzi serióznymi amatérmi sa vidím :-)

Ak chcem ťahať dokopy 140 kg po kopcoch celý týždeň, ten veľký rozsah a hustotu oceňujem. Päťnásobný by ale asi stačil.
 

len tak pre zaujimavost

to akoze pri tyzdnovych vyletoch s tazkym nakladom naco potrebujes tazke prevody?
to akoze vladzes s tym slapat rovinky 30 aby si stihol dojst do zotmenia?
 

Teraz si trafil parádne :-)

Totiž chodievame taká zhruba desaťčlenná skupina, spíme spoločne po kempoch a lúkach, ale trasu medzi koncovými bodmi si každý deň vyberá každý podľa svojich schopností a chutí. Zo mňa si všetci robia srandu, že tento rok sa mi do zotmenia ani raz prísť nepodarilo, vždy rozkladám stan za súmraku alebo úplnej tmy, podľa počtu defektov v skupinke ;-)

Na rovine zvyknem striedať 3-7 a 3-8 (prevody 2.933 a 3.385 na 700C / 2.2" kolesách) a moja bežná rýchlosť je okolo 27 km/h. 30 ešte na dobrom povrchu utiahnem, ale už je to nepríjemné. 3-9 (4.000) sa hodí dolu kopcom, ale skôr pre radosť, než že by ho reálne bolo treba.

Inak veľmi nemám pocit, že by na rovine hmotnosť robila citeľný rozdiel. Do kopca síce pri tej váhe umieram, ale inak to cítim iba na zrýchlení.
 

pekne :)

tie prevody si mohol radsej davat v zuboch ako v poradovych cislach :)
potom beriem - ale musis uznat ze z hladiska celeho trhu je toto uz trosku dost uzky a specificky segment.
aj tych 500% mozno nebude dost ked budes mat nejaku stojku na konci dna.

Inak tu hmotnost som myslel skor z pohladu ze po celom dni tahania 140kg po kopcoch a na konci dna pucit 27 aj po rovinke je teda dost krute (ja si pamatam ako som trpel posledne km po rovinke pri nejakych dlhsich vyletoch na hranici mojej kondicky - to aj 5km bolo nekonecnych).
 

 

Pri digitalnych fotoaparatoch je jediny problem ten, ze nikto nevie vyrobit senzor, ktory by pro 20 luxoch cvakol fotku pri 1/1000 na ISO 100, bez sumu. Fyzika sa neda osr*t. A to plati aj pre korejcov, inak im fandim. Medzi sikmacmi su jednoznacne najsprostejsi narod, len obdivujem ich huzevnatost dokazat opak ci uz v automotivebalebo IT.
 

 

Najsprostejši narod podla inteligentneho slovaka :D vtipalek.... škoda ze maju firmy ako hyundai, samsung atd..... ktore su vyborne v predajoch po celom svete, hlavne ze poje***ny slovac tu ide cosi vypisovat
 

 

Ved my mame slovensku postu :D
 

 

A vyrobili sme PMD. Skoda, ze Intel vtedy uz robil 386 :)
 

 

s tzm sumom je to tak ze treba fotit v iso v nasobku nejakeho cisla vtedy sum neni ...ale to cislo teraz nenapisem bo ani za certa si neviem spomenut...:/ niekedy som sa v tom stural...a neni to cisty nasobok 100
 
Hodnoť

 

Vsetky tieto mnohostupnove prevodovky vychadzaju z grafov specifickej spotreby. A teraz sa podrzte - najnizsia specificka spotreba je pri plnom zatazeni motora v nizkych otackach pri naplno otvorenej skrtiacej klapke. Takze logicky automat bude radit tak, aby drzal indikovane zatazenie motora co najvyssie radenim najvyssich prevodov aj pri nizkej rychlosti a nizkych otackach. To, ze dvojhmota klakne hned po zaruke - to nikoho netrapi. Prave preto nehrozi, aby som kupil nieco s takto naprogramovanym automatom. Rovnaka filozofia funguje aj pri manualnych 6 kvaltoch - aj atmosfericke a teda v nizkych otackach zufalo slabe motory sa kombinuju s extremne dlhymi prevodovkami. Vysledny efekt je jasny - pri 90tke na najvyssom kvalte 2000 otacok a pri kazdej potrebe vykonu treba zbesilo radit. Vo vysledku je potom ten najvyssi prevod nepouzitelny v kazdej co len trochu kopcovitej oblasti. Ukazkovym prikladom je Mazda 3 Skyactive G120, ktora ma sestku plus minus rovnaku, ako Mondeo 2.5T s krutiacim momentom o tretinu vyssim (320 vs 210 Nm). Mam este jeden priklad - Suzuki SX4 1.6 VVT 88kW - opat stvorka aj patka natiahnuta, zrychlenie na patke z 80 na 120 cez 20 sekund, co dava tusit nulovu rezervu vykonu pre prekonavanie stupani. Papierovo slabsi starsi 79kW model je v realite sviznejsi. Podstatne je ale to, ze novy model ma na papieri normovanu spotrebu nizsiu o cca pol litra. To ze auto je potom sofersky neprijemne a bez vytacania motora pocitovo slabsie ako HTP, nikoho nerozculuje. Hlave ze papierove emisie su nizke. Co uz, budeme kupovat automaty, po konci zaruky pojde auto do srotu, pretoze oprava trojspojkovej 11 stupnovej prevodovky sa proste nevyplati.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto