SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen vyvíja rýchle nabíjanie elektromobilov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Ak na 80 % za 15 minút,

tak za kolko na 100% Keby uvideli, ze pod 20 minut, tak uz by to neznelo tak cool? Ach jaj :) Alebo azda ta nabijacka dokaze nabijat len do 80%? Aj to je u VW mozne...
 

 

nabijanie sa spomaluje, do 80 nabija rychlo, potom zvysok moze trvat aj niekolko hodin. Podobne je to dnes s aj s telefonmi.
 

 

nie, dovod je prosty. Poslednych priblizne 20% baterie trva nabit najdlhsie. Naopak 80% nabitej baterie poskytuje dostatocne velku kapacitu
 

 

tak preco neoznacit bateriu na 80% menovitej kapacity a potom prehlasit, ze sa nabije na 100 za 15 minut? tuto fintu pouzivaju cinsky vyrobcovia smartfonov uz par rokov a zda sa mi celkom dobra, pokial nepokazi bateriu.
 

 

asi preto aby potom nejaky chytracisko z ameriky nevytvoril dalsiu akugate a obvinil by vw ze ich baterie nie su take ekologicke ako udavaju a ze pri nabijani v skutocnosti zozeru o 20% viac energie ako maju uvedene :-)
 

 

Nabijanie nie je linearne, ku koncu klesa nabijaci prud. A pokial to nie je potrebne pre aktualny dojazd, odporucaju nenabijat na 100%, pri rychlonabijani. Pretoze clovek zbytocne straca cas.
 

 

Paretovo optimum (plati vseobecne pre kazdu "pracu")

Na 80% prace potrebujete 20% casu. Na dokoncenie zvysnych 20% potrebujete 80% casu.
 
Hodnoť

 

100 kWh bateria potrebuje 80 kWh na 80% nabitie. Aby sme dodali 80 kWh energie pocas 15 minut, potrebujeme vykon 320 kW. Pri napati 380V prud 840 A.

No neviem, 40 litrov benzinu natankovane za 2 minuty sa mi zdaju jednoduchsie.
 

 

Presne tak. Prud cez 840 A. Ked budu nabijat naraz piati tak je to prud 4 000 A !!!!. To budu tahat kable "s priemerom 1 meter" k nabijacim staniciam, aby im tie droty nezhoreli? :-)))) Alebo kazda dobijacia stanica bude mat vlastne trafo vo velkosti cerpacej stanice???
Sa mi paci ako lahko si to vedenie VW predstavuje. V roku 2020 bude aj ked nebude ...
 

 

V článku to nie je spomenuté, ale nabíjanie, ktoré vyvíja Porsche pracuje s napätím 800 V, takže prúd by bol "len" 400 A, čo sa dá preniesť káblom prijateľného prierezu (prinajhoršom s vodným chladením kábla). Náklady na výstavbu rýchlodobíjačky sú menšie, ako náklady na výstavbu čerpacej stanice a takisto sú oveľa menšie aj jej prevádzkové náklady.
Nabíjanie v noci v garáži (95% všetkého nabíjania) nezaberie ani spomenuté 2 minúty.
 

 

Takze na beznej nabijacej stanici bude 10 stojanov (pri 15 minutovom nabijani bude teda vybaveny jeden zakaznik za cca 1,5 minuty) a bude potrebne priviest elektricky prikon 3,2 MW. Takze 22kV vedenie, vlastna trafostanica.

Pardon, stale si to neviem predstavit.
 

 

Nevieš si predstaviť 22kV vedenie a trafostanicu? Veď sú doslova všade. Už teraz ich existuje oveľa viac ako čerpacích staníc.
 

 

Či to nakoniec neskončí nalievaním „tekutých“ batérií. Netuším, či je možné čosi také reálne vyrobiť (nie teraz, ale dajme tomu v horizonte najbližších pár desaťročí), ale to by bola elegantná cesta. Do auta by sa liala kvapalina, ale na rozdiel od benzínu by sa nespaľovala. Po vybití by ju zrecyklovali (dobili) a točila by sa dookola.
 
Hodnoť

lol

"Müller identifikoval tri hlavné problémy, ktoré brzdia rozvoj elektrickej mobility..."

To je genius ! :)
Ved na to uz prisiel F. Porche pred 100 rokmi.
 
Hodnoť

 

Pokial viem Tesla ma toto uz zvladnute a vsetky patenty na to uvolnili. Tak nechapem co VW chce vyvijat.
 

mozno nechcu vybuchujucu

teslu
 

 

Pokial viem, Tesla nema ziadnu prelomovu technologiu. Vsetko su to bezne baterie, elektromotory a v pripade nabijacich stanic bezna priemyselna elektroinstalacia.
 


Najčítanejšie na SME Auto