SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako ďaleko zájdete s prázdnou nádržou? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

Renault

V tomto sa mi nepáči Renault - akonáhle je dojazd okolo 80km, pípne, začne blikať symbol paliva a PRESTANE dopočítavať dojazd, je tam len "--". A vodič si od tohto momentu môže už len pískať a tipovať. Na Forde to slušne ráta až po 0 a aj vtedy sa ešte dá prejsť pár km ;)
 

 

Toto nie je len specialita Renaultu. Z vlastnej skusenosti ti poviem, ze to ma aj Hyundai aj Mercedes. Na druhej strane - ten tlak, ze uz musis :)
 

 

Mercedes ukazuje dojazd aj pri svietiacej kontrolke. Prestane ukazovat az poslednych cca 30km, vtedy tam je ikona tankovania.

Inak na svietiacu kontrolku spravim este skoro 100km. Ale standartne tankujem uz ked som pod polovicou nadrze. Clovek nikdy nevie, kde nakoniec skonci.
 

 

to isté hyundai i30. Kontrolka zasvieti pri 120 km a prestane ukazovať dojazd pri 40 km.
 

tak zato

insignia a aj peugeot 508 ukazujú (asi až kým ti nedojde palivo) neskúčal som s dieslom do nuly. Ale tankoval som u oboch aj okolo 17 km dojazdu. :D
 

vojin kotas, zde dotaz:

ako - z akeho dovodu by som si mal pestovat akusi "pevnu volu" zrebovanim, co mi to niekde uprostred pustiny nezdochne trebars v noci? a potom co, ak zdochne? potom budem pochodovat nejakych 10 km s flaskou od coly ku pumpe?
to ma ten specialista, aj viac podobnych napadov, ci len tento jeden?
 

Zjevne

nechapes humor byvalych chlapcov z Top gear.
 

 

pan redaktor asi zabudol citovat Clarksona uplne dokonca...uviedol to ako akusi hru, kde nezastavite ani na prvej ani na druhej ani na dalsej benzinovej pumpe, dojdete domov s prazdnou nadrzou, na druhy den auto vezme vasa zena a ta uz natankuje...
 

 

nemusi to byt len o pestovani pevnej vole (ak teda opomenieme vynechavanie pump po ceste), ale mozem podla toho aj vediet, ci mozem pokracovat po dialnici po dalsiu pumpu alebo by som mala z tej dialnice zliezt a hladat nieco naozaj najblizsie...
 

Trabant bol najlepší.

Ako meradlo paliva slúčilo pravítko, ktoré vodič musel strčiť do nádrže. Dno nádrže bolo ploché, takže meranie bolo (na rovnej vozovke) absolútne presné - čo sa dnešným mikroprocesorovým, digitálnym systémom ani nesníva. Použitá metóda merania fungovala aj pri vybitej - či vymontovanej - batérii a pokazenom dyname. Bola odolná aj proti EMP - elektromagentickému impulzu, ktorý vzniká pri výbuchu nukleárnej zbrane. O tom sa dnešným autám môže len snívať. Navyše bola aj bezpečná, lebo vodič musel pri meraní vystúpiť, takže nehrozoval ostatných účastníkov cestnej premávky znižovaním pozonosti. Pri meraní sa okrem toho prešiel, takže urobil niečo pre svoje zdravie, znížil riziko embólie a ak pršalo aj zvýšil svoju imunitu. Pokiaľ však vodič pravítko stratil, alebo mu ho odcudzili školopovinní rodiní príslušníci, ešte stále ostávala druhý obranný perimeter: vozidlo totiž disponovalo senzačným trojcestným palivovým kohútom, ktorý stačilo otočiť do tretej polohy "Rezerva", keď došiel benzín. Tým sa aktivovla rezerva a aj ten najnevšímavejší šofér si pri prepínaní jasne uvedomil, že by nebolo od veci zase raz natankovať. Kohút bol totiž umiestnený pri nohách spolujazdca, čo jednak predstavovalo adrenalínovú vložku proi prepínaní počas jazdy na križovatke, v zákrute, alebo na dialnici a dávalo aj vítanú príležitosť detailne sa zoznámiť s pôvabmi prípadnej spolujazdkyne. Pokiaľ však zlyhalo aj toto opatrenie, Trabent ešte stále disponoval aj tretím obranným perimetrom - keďže nemal absolútne žiadnu elektroniku (a jeho elektroinštalácia bola jednoduchšia než elektroinštalácia dnešného elektrobicykla), nemal ani žiadne palivové čerpadlo, nehovoriac o katalyzátore, ktoré by sa úplným minutím paliva mohli poškodiť. Inými slovami, do motora ste mohli naliať hocičo čo horelo, pokiaľ to tieklo - od nafty, cez acetón až po borovičku. Akurát v prípade nafty bolo dobré motor predtým rozohriať a pomáhalo aj poodlamovanie chladiacich rebier (asi ani nemusím spomínať, že chladenie motora bolo vzduchové, takže najlepšie ťahal za chladného dažďa - vtedy sa na "bakelitový vysavač" nechytali ani luxusné 613-ky ;)
 

 

doporucujem kupit OBD II (ten najtensi .. da sa zohnat za 10 eur) dat do auta a na smartphone apku toque pro (je ich viacej)
a vidite Vas dojazd...
pozor ale aby ECU auta udavalo stav paliva pre ODB II aplikacie... mnoho aut tak nerobi takze najlepsie v autoservise si dajte vyskusat ze to ide na vasom aute.
 

 

mam aktualnu i30 a ta mi rata az do nuly (resp bol som najmenej niekde okolo 10)
 

 

mam ročník 2012
 

 

Podobne Opel Astra J, najprv vystrazne znamenie, da sa odkliknut, ale poslednych per km uz len tvrdo svieti hlaska a nevidim, kolko km ostava. Dost debilne.
 

 

peugeot 1.6hdi rovnako. pipne pri dojazde cca 100km (100 aj dam) ale pod 30 neukazuje - je to dost o nervy a teda silno motivujuce nevymyslat blbosti a tankovat najneskor ako blikne kontrolka. aj z tych dovodov co popisujes - nikdy nevies... staci niekolkohodinova zapcha na dialnici... s rezevou by to bolo o hubu.
na druhej strane plna nadrz zvysuje priemernu spotrebu, kedze v aute je 30-70kg paliva podla velkosti nadrze :D
 

 

No asi ako ktory. Ja mam C r.v. 2015 a pri svietiacej kontrolke prestane ukazovat dojazd. Paliva je tam ale este cca na 120km.
 

 

Kvoli niekedy az priepastnym cenovym rozdielom paliv medzi statmi (zdanenie) sa oplati vyskusat si, ako to s vlastnym autom je az `nadoraz`!

Napr. vzdy tankujem v bosne co sa da (a logicky tam chcem prist s co najprazdnejsou nadrzou), ani rakusko nie je zle co sa tyka jeho regionu...

Pripadne naopak - z grecka spravili take peklo, ze sa oplati kdekolvek natankovat pred hranicami auto do prasknutia a este nabrat bandasky. Aj o 50% vyssia cena ako skopjaci, bulhari ci albanci.
Podarilo sa mi najazdit asj vyse 1500km a nikdy som tam nemusel tankovat ;o)
 

 

mam c 204 po facelifte a ten to ukazuje az do 0
 

 

Mám FF II 1.8Tdci a pri nule je ešte stále slušný dojazd...

Mne príde blbosť tankovať, keď mám 1/4 v nádrži. To mám povedzme 250 km...
 

 

nie je to blbost. cerpadlo taha odspodu nadrze a ak tam mas uz malo paliva vznika pri jazde po nerovnostiach viac bubliniek a tieto cerpadlo nasava a tym sa poskodzuje cely system a zhorsuje sa aj spalovanie a u aut urcitej znacky sa potvrdilo pri takychto testoch ze sa zhorsuju aj emisie, co je pri horsom spalovani zrejme logicke
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto