SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

McLaren vyvinul nový bicykel, bude na ňom jazdiť aj Sagan (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Ostáva len dúfať, že sa na Paríž - Roubaix nezrúbe.
 

Bicykel je skutočná hračka na

povzbudenie sebavedomia snobov. Štandardný bicykel je totiž až neuveriteľne nekvaliný - stačí si porovnať štandardné, šrotové bicyklové "ložiská" s nebetyčne kvalitnejšími - ale pritom bežnými a lacnými automobilovými, či motocyklovými ložiskami. Podobne bicyklové brzdy - jeden väčši šrot, než to druhé. Až je neuveriteľné, že tie (klasické) koncepty vôbec (chvíľku) fungujú. Mám na mysli brzdy, ktoré vyvíjajú brzdný účinok trením o ráfik kolesa, ale aj pseudokotúčové brzdy, ktoré síce majú naozaj kotúč ( podľa možnosti najroztodivnejšie dierovný :) no jeho poloha sa mení s polohou kolesa - ktoré ho upevnenie vo vidlici je všetko možné, len nie jedno-jednoznačná. Teraz samozrejme nehovorím o bicykloch za desiatky tisíc Eur - lebo tie sú možno lepšie (neviem), každopádne ich cena zjavne nekorešponduje s výrobnými nákladmi - lebo za ňu už dostanem auto, ktoréje je (aj v prípade lacných modelov) predsa len úplne iný kus techniky (zložitosťou, presnosťou výroby, ale hoci aj obyčajnou hmostnosťou a spotrebou materiálu.
Takže moderný bicykel by mal byť ľahký, pritom presne vyrobený a napriek tomu nie je žiaden dôvod aby nebol aj lacný. Lenže to by ľudstvo muselo byť racionálne, čo evidentne nie je :(
Som presvedčený, že už hoci aj taký anachronizmus, akým je reťaz - navyše vyrábaná neuveriteľne nekvalitne (viď "rozťahovanie reťaze" spôsobené jej skutočne stupídnou konštrukciu) - ale hoci aj klinový remeň - a všetký tie Shimaná - tam nemajú čo hľadať a má tam byť (krytý) hriadeľ. Rovnako všetky prevody aj brzda majú byť vnútri náboja - tak ako staré, dobré Torpédo. Viem, že Shimano má tiež zbytočne-veľa-stupňovú planetovú prevodovku v náboji - tá je však nekvalitná (vylamujú sa zuby koliesok) a kvalitné nemecké planetové prevodovky zase stoja čiastky, ktoré proste nemôžu korešpondovať s výrobnými nákladmi a hlavne s cenami, aké by normálny, bežný (no skutočne kvlaitný) bicykel mal v 21. storočí dosahovať.
Asi treba vymeniť ľudstvo ...
 

 

Sedel si ty uz na najakom normalnom sportovom (nie nakupnom bicykli) ?
Nabuduce sa skus vyjadrit k veciam, ktorym rozumies ...
 

 

Gratulujem ti k brilantnemu podnikatelskemu planu. Tesim sa, ze pod tvojim vedenim vznikne v tejto krajine nova cyklo znacka ktora bude vyrabat presne, kvalitne a lacne veci. Cudoval by som sa keby tomu tak nebolo, ved know-how predsa mas.
 

Svojim spôsobom máš pravdu

mnohé bicykle sú robené akoby pre deti, ženy a starcov - hlavne že sa kolesá krútia a voľaako to aj brzdí.
Mnohé stoje sú buď materialovo alebo konštrukčne nedôsledné, tak ako píšeš.
Pritom bicykel je pomerne jednoduchá vec
A ak už aj niekto urobí poriadny stroj, chce za neho prachy, akoby spravil neviem čo mimoriadne, pritom spravil len tak, ako to má vlastne byť.
 

mas pravdu....

....lebo deti, tinedzeri a starsi su hlavna klientela. Mladi muzi jazdia, urcite, ale uz nie v takych objemoch ako ked boli detmi. Kokurencia motoriek a 4koliek, roadsterov je vysoka...:-))
 

 

Suhlasim. Bicykel je NEUVERITELNE JEDNODUCHA vec ale jeho denne pouzivanie v beznych podmienkach bez starostlivosti vedie velmi rychlo k nepojazdnosti (jeden mesiac? - defekt, padnuta retaz, osmicka, rozhasenie brzd, milion veci).

Keby takto fungovali auta alebo lietadla ... amen s nami, bol by to pruser.

Intuitivne suhlasim: bycikle su sity, vyrabaju sa sitovo ale neviem preco. Nas stary opel corsa fungoval roky s minimalnou udrzbou.
 

 

vy dvaja ste sa teda našli :) experti na entú ...
 

 

Tak kolko vydrzi bicykel bez udrzby?? Nejake slusnejsie auto rok v pohode (ak capovanie nepovazujeme za udrzbu). A auto je pritom NEKONECNE zlozitejsie ako bicykel.
 

 

a koľko stojí to tvoje "slušnejšie auto" a koľko bicykel ? :) či na tom, že to auto je 10x krát drahšie ako schopnejší bicykel nezáleží ? naviac na slušnom bicykli za aspoň 1000+ euro nie je to veľa čo udržiavať, plášte odchádzajú tak po 3-4 tisíc km ale často vydržia dlhšie pri dobrom zaobchádzaní, plášte pri defekte stačí prelepiť, jeden plášt stojí 25-30 eur, k tomu raz za dva roky vymeniť brzdové gumičky a kufre za pár eur a to je tak všetko. Vyššie náklady vznikajú až keď začnú odchádzať ložiská či ráfiky. A jediná pravidelná údržba ktorú robím viac krát za mesiac je čistenie reťaze a kazety, čo mi zaberie tak 15 minút. A neviem čo máš za bicykel ale reťaz mi naposledy padla keď som mal bicykel ako decko, čiže tak pred 15 rokmi :)
 

ja ti nevim Karle

ked som mal mestskac (mestsky bicykel) s remenom miesto retaze, tak mi stacilo raz za pol roka zbehnut do servisu checknut ci je dostatocne napnuty a to bolo vsio. cize tak ako pri aute (jarny servis s prezutim + kontrola/vymena prevad.kvapalin a zimne prezutie a priprava na zimu)
ako nepicitam to dofukanie kolies raz za mesiac abo tak ale to (verim) robis aj pri aute..vies pokial mas ta priemyselne loziska (zapuzdrene), tak tie neriesis a remen nevyzaduje olej- iba musi byt napnuty a presne nastaveny..plus pri kotucakoch menis oblozenie...well to sa nacakas (hlavne ked zadny naboj fixnes a brzdis zmenou pedalovania :P) cize ide o to aky bike...samo bike z Tesca vydrzi ako ostatne veci z Tesca (mal som nekonecne rozhovory v cyklo-servise na temu lacny vs drahy bike...tie lacne ta nechceli vidiet a ked mi ukazali tie rozdrobene loziska ani som sa necudoval :)))
 

ak si pojdem kupit do cyklistickeho

Obchodu nejaky cestny bycikel, doporucili by ste mi Specialized alebo nejaku inu znacku (merida, author, cube, atd) ?
 
Hodnoť

 

Kde si mozem zistit jeho cenu?
 
Hodnoť

 

Cena je 7500 libier (8850 eur), doplním aj do článku.
 

 

este si do toho clanku doplnte, ze Specialized sa nespojil s McLarenom teraz, ale spolupracuju x rokov.

Lebo toto vyznieva tak, ze vytvorili nieco prevratne nove pre 2017.

Poradim modely: Venge a Tarmac.

Za tieto rady by ste mohli aspon rozdavat piano :D
 
Hodnoť

McLaren

Jeden z najslabsich timov sucasnosti a najvacsie sklamanie F1 poslednych rokov. Asi to uz zabalili a nemaju co robit :)

Ano 1000% percent konfortnejsi, ako asi merali uroven konfortu? Nejaky matematcky vzorec, ktory chceli maximalizovat. Pochybujem ze skutocny konfort pre jazdca bude desatnasobny, jedine ak mu tam daju elektrinu a celoodpruzenie.
 

 

pokial do tych bicyklov nezacnu davat motory Honda, tak su myslim celkom OK... ;-)
 

:-)

Motory tam uz su. Zatial ich ale nenasli. :-)
 

 

ake sklamanie? to ze Honda ma najlslabsi motor v poli nie je ich chyba, treba im dat cas. samotny monopost tohtorocny zas taky zly nie je.
 

 

po prve maju co robit, oni diverzifikuju svoje podnikanie uz davno a pravdepodobne to ma ekonomicky zmysel. (aj so Specialized spolupracuju davno)
Maju oddelenie, ktore sa vola McLaren applied technologies a je to jedna z tych veci, ktore sa daju obdivovat, inziniersky.
Napriklad na zaklade skusenosti s telemetriou pomohli vyvinut nejaky lepsi pristroj na detekovanie rakoviny, mamograf? Neviem uz presne. A potom tieto aerodynamicke hracky, sanky pre olympionikov a tak...

Podla mna to je super.

A nie su jeden y najslabsich, ale dokonale priemerny tim, momentalne siesty z jedenastich.
To je pri najhorsom motore celkom slusne, v motosporte :)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto