SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

VW je najčistejší, aj tak dvojnásobne prekročí emisné limity (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Zase niekto mieša
"Aféra Dieselgate vypukla" ... "Akurát motorista tankoval častejšie, ako podľa papierovej spotreby očakával." Zase niekto mieša emisie, veď viete čoho, so spotrebou, čiže emisiami veď viete čoho. A keď neviete čoho, tak sem nepíšte články o viete čom ...
Miiicho
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Podla mna to, ale logiku ma

Logicky cim viac tankujes, tym su vacsie emisie... myslim, ze v tom je priama umera.
 

Mal na mysli to, ze aj 2 motory

co zozeru realne 6 litrov ( trebars v passate s turbom a v nejakom krpatom "nakupny vozik" aute hladky) budu mat ine zlozenie emisii ovplyvnene roznym spalovanim a tlakmi v motore. Stale to ale bude 6l na stovku.
 

Hmm

Lenze v pripade NOx to tak nie je. Tie nemaju priamu umeru s mnozstvom spotrebovaneho paliva. Clanok miesa dve rozdielne veci dohromady a niektori ludia su potom povedzme, mierne dezorientovani...
 
Hodnoť

 

Je viac menej jasne, ze diesel v osobnych autach konci. Teraz bude otazne, kto s tym bude mat najvacsi problem.
 

kurnik

a ja som to ani nestihol a nejako som tento kachľový medzistupeň preskočil .
A tak namiesto toho ,aby tetky na bicykli predomnou pekne plašil klepkot môjho traktoríka musím na nich trúbiť.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

ja si myslim ze vyrobna cena benzinu je aj tak vyssia
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

VW EA 189 najspinavsi a EA 288 najcistejsi deasel.
 
Hodnoť

 

Snad o nejake 2 - 3 roky budem moct konecne v aute prepnut ventilaciu na nasavanie zvonku. Len aby sa EU necukla.
 
Hodnoť

:-)

Mne sa paci to, ze sa zavedie norma a potom povoli dvojnasobne prekrocit. Nebolo by lepsie mat proste 2x menej prisnu normu? :-) Ja viem, nebolo, musel by totiz politicky marketing priznat porazky fyzikalnymi zakonmi. Je to fakt fraska. ;-)
 

Tragedia je, ze

takto funguje uz pomaly cely svet. Dnes vobec nie je dolezite pracovat, ale pracu vykazat (teda minimalne v nadnarodnych spolocnostiach a statoch). Aby nad tabulkami mohli ona novat do bezvedomia cele zbytocne na to vytvorene oddelenia...
 
Hodnoť

KEdy odskodnia majitelov VW na slovensku

v amerike bude VW vyplacat miliardy, u nas je dako ticho .... ci aj to bola zehlit ANGELA v Bratislave ?

FICO + minister ZIGA konajte, prip. ministerka Zitnanska ?
 

sme....

...preco by mali platit majitelom aut?

VW oklamali obcanov krajin (a o tom by sa dalo dlho diskutovat) a nie majitelov aut.

Ked US kongres a aj EU komisia nariadi cosi co sa neda splnit, kto je potom vinik?

Problem neni vyrobca aut, ale politici co nerozumeju technike, ale z ich pozicie (ako zakonotvorcovia) vymyslaju zakony a nutia ich dodrziavat.

Uz len cakat, ze raz prijmu zakon, aby automobilky varobili perpetum mobile.
 

 

Európa bude v prdeli dovtedy, kým ľudia ako ty nepochopia, že úradník je len podplatený výrobcom. VW a spol. už nechceli vyrábať autá, ktoré vydržali pol milióna km bez nákladných opráv. A tak zaplatili pár stovkám úradníkov (volá sa to lobbing), aby zmenili normy a donútili ľudí kúpiť nové, vraj ekologickejšie, no komplikovanejšie, drahšie, na servis náročnejšie dízlové auto. Komu niet rady, tomu niet pomoci.

Podobne si zmenu vylobovali aj výrobcovia žiaroviek. Nechceli už predávať žiarovky po 30 centov. Načo, keď stačí zaplatiť úradníkom a šup, máme tu noví normy, treba kúpiť žiarivku/LED-ku za pár EUR, ktorá nikdy nevydrží deklarovaný počet hodín.

Podobné je to s vysávačmi, práčkami, chladničkami...

Iróniou je nakoniec aj to, že oxidy dusíka sú dokázaný karcinogén a Európa, ktorá má problém aj s prestarnutým obyvateľstvom a nákladným dôchodkovým systémom čiastočne poriešila podporou dízlov aj tento problém. Jednoducho obyvateľov pridusila...
 

pro...

..cely svet pojde do prdele, pokial ludia ako "TY" budu ziadat veci zadarmo.

Kto ta nuti aby si kupoval VW? preco nejdes do nejakeho bazaru a nekupis staru skodovku, alebo Trabant?

Najlepsie ale bude ked zaliezies naspat do zemlianky a osupes par zemiakoch a uvaris obed z polskych kurcat, co aj nechladene vydrzia (pomocov vsetkych tych chemikalii) aj pat roky.

A nedovol, aby niekto loboval proti byvaniu v zemliankach.
 

 

Uff, čo som ti stupil na odtlak?

Potrebuješ mať vinníka a tak ti ho výrobcovia dali. Je ním úradník.

Mimochodom, z bazáru som nemal žiadne auto, vždy som zastával názor buď nové, alebo žiadne, momentálne 4 roky vlastním "japonca" s benzínovým motorom, poľské potraviny zo zásady nekupujem, do zemlianky nezaleziem, o pár mesiacov, možno ešte tento rok kolaudujem RD.

Ale aspoň si sa trafil s tými zemiakmi, tie opekám v šupke a potom ich ošúpem...

Za to ty si trafený komplet. Bruselským úradníkom.

Skús porozmýšľať, kto profituje z údajných nezmyselných noriem. Výrobcovia vozidiel sú údajne nútený do vozidiel montovať turbo, DPF, ERG, najnovšie aj systém s močovinou, ani neviem, ako sa to nazýva. Všetko stojí prachy, no najväčšie prachy vyťahajú zo zákazníkov na servise. Turbo odíde do 200 tis. km, stojí nejakú tisícku EUR, DPF aj skôr, ak truhlík ten dízel kupoval na dennodenné jazdenie v kolóne po meste... Servis dízlových vozidiel v záruke, či po nej je drahší o desiatky až stovky EUR oproti benzínovým, samotné dízlové verzie ako nové stoja o 2-3 tisícky EUR viac, ako ich benzínový ekvivalent... No kto že to zarába??? Bruselský úradník, či výrobca???

V reklame VW a ostatné automobilky nabulíkali ľuďom rozprávky o ekologickosti dízlových smradov, vylobovali si (u toho úradníka) na tie smrady nižšie dane na naftu, no samozrejme na vine je úradník (údajne) neznalý zákonov fyziky. No a z toho všetkého zarobí VW. Posledných cca 15 rokov vždy v miliardovom zisku. Až sa na realitu pozreli mimo Europy a zisk je v prdeli.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

skúsim ja

sám píšeš, že DPF ko benzínz len budú mať. Tak isto ked si prečítaš príspevok na ktorý reaguješ, tak prostredník píše, že má jap benzín. Takže tiež zrejme ešte bez turba.
Dve megapálky, čo sa servisu týka.
Teraz si pridaj napríklad len väčšiu baterku, skoršie opotrebenie brzd a tlmičov (predných ) kvôli vyššej hmotnosti dízla v identickom vozidle.Oleja je tiež viac v dízláku.Rozdiel v cenách filtrov neovládam, gugliť nebudem, ale taký palivový na benziniaku asi meníš menej často, či ?

A to sa ešte vždy bavíme v rovine, že sú turbodízel a amobenzín rovnako náchylné na poruchy (resp. že sa nič nepokazí ) a riešime len spotrebáky. Takže ked napísal, že rozdiel v servise je desiatky až stovky eur určite neprepískol. Isto to nie je v jednotkách až desiatkach eur.Alebo to chceš vydokladovať ty ? Nie ty tvrdíš, že rozdiel nie je žiadny.
No a pozáručný servis, o ktorom sa zmieňuje tiež riešiť nebudeme.Ked tvrdíš, že sa do starého dízla investuje tolko ako d benzínu, tak si autá nemal žiadne, alebo len nové.

A áno, bohužiaľ už skoro každý przní aj benzíny turbom (kurnik, už aj moja obľúbená Honda, ešte dobre, že teraz vyrábajú autá také škaredšie by som povedal, takže prestup ku Toyote bol bezbolestnejší :)).
Mimochodom, oni ti predajú aj v lacnom ,malom segmente A 1,5 ku nevyšupovanú do výkonu pomocu turba a ultratenkých ,odľahčených materiálov zaťažovaných častí motora. Baterku , ktorá vlastne plní tú funkciu tvojho turba (čiže zvýšiť výkon a napriek tomu znížiť spotrebu ) má síce väčšiu ako tvoj dízel, ale záruka je na ňu tak dlhá, že jej výmenu bude riešiť až nejaký rom ako posledný majiteľ.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto