SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

VW je najčistejší, aj tak dvojnásobne prekročí emisné limity (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

A v com je ten servis diesla drahsi? Lebo mal som uz niekolko benzinov aj dieslov a rozdiel v cene servisu som si naozaj nevsimol. Skus nam neskusenym poradit. Pretoze olej treba menit na oboch, turbo a jeho repas stoji rovnako na diesli ako aj benzine, egr maju aj benzinove motory, vstrekovace maju aj benzinove motory a ako bonus uz budu mat aj dpf.
messyxx
skúsim ja
sám píšeš, že DPF ko benzínz len budú mať. Tak isto ked si prečítaš príspevok na ktorý reaguješ, tak prostredník píše, že má jap benzín. Takže tiež zrejme ešte bez turba. Dve megapálky, čo sa servisu týka. Teraz si pridaj napríklad len väčšiu baterku, skoršie opotrebenie brzd a tlmičov (predných ) kvôli vyššej hmotnosti dízla v identickom vozidle.Oleja je tiež viac v dízláku.Rozdiel v cenách filtrov neovládam, gugliť nebudem, ale taký palivový na benziniaku asi meníš menej často, či ? A to sa ešte vždy bavíme v rovine, že sú turbodízel a amobenzín rovnako náchylné na poruchy (resp. že sa nič nepokazí ) a riešime len spotrebáky. Takže ked napísal, že rozdiel v servise je desiatky až stovky eur určite neprepískol. Isto to nie je v jednotkách až desiatkach eur.Alebo to chceš vydokladovať ty ? Nie ty tvrdíš, že rozdiel nie je žiadny. No a pozáručný servis, o ktorom sa zmieňuje tiež riešiť nebudeme.Ked tvrdíš, že sa do starého dízla investuje tolko ako d benzínu, tak si autá nemal žiadne, alebo len nové. A áno, bohužiaľ už skoro každý przní aj benzíny turbom (kurnik, už aj moja obľúbená Honda, ešte dobre, že teraz vyrábajú autá také škaredšie by som povedal, takže prestup ku Toyote bol bezbolestnejší :)). Mimochodom, oni ti predajú aj v lacnom ,malom segmente A 1,5 ku nevyšupovanú do výkonu pomocu turba a ultratenkých ,odľahčených materiálov zaťažovaných častí motora. Baterku , ktorá vlastne plní tú funkciu tvojho turba (čiže zvýšiť výkon a napriek tomu znížiť spotrebu ) má síce väčšiu ako tvoj dízel, ale záruka je na ňu tak dlhá, že jej výmenu bude riešiť až nejaký rom ako posledný majiteľ.
valsidal
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

myslím že

tento tvoj problém má Toyota celkom dobre ošetrený (myslím tým cieľovú skupinu prémiových zákazníkov ). Pravda len ak považuješ Lexus za dostatočnú prémiu.

No a k tým 5 kg. Ano je to zanedbatelný rozdiel. Ale automobilky bojujú o každé deko, platíš za to ťažké eurá, ked máš hliník miesto železa, karbon miesto hliníka, lepidlo miesto zvaru atd. A získajú tým 5 kg horko-ťažko.
A ten rozdiel medzi hmotnosťou eventuálnych šoférov, alebo ako som nižšie čítal v obsahu kufra, to je akože aký argument ? Ze mám auto 5 kg ťahšie, tak vyhodím hever z kufra, alebo pošlem autom ženu a ja idem električkou , takže to vyjde vlastne na rovnako ?
Nie , hovoril som o tom, že identické auto, s idetickou posádkou na identickej ceste do Chorvátska je v dízli ťahšie. Kilko ku kilku a žena môže pribrať :).

No a ku turbu. Ano turbo patrí do auta, kde výrobca potrebuje mať 300 kw namiesto 220, a tromfnúť tým konkurenciu . Do auta, kde tieto náklady navyše pri koncovej cene nehrajú rolu, a kvalita výroby je adekvátna zvyšku auta. A nie do lacného prdítka, kde sa pomocou lacného turba dosiahne to, aby výrobca tiež tromfol konkurenciu úsporou na spotrebe 1€ na 100 km, alebo vdaka čomu v aute, ktorého objem motora je menší, ako mala moja motorka človek nemusel na dialnici pri Godolo podradovať, prípadne vypínať klímu, lebo inak ideš v pravom pruhu medzi kamionmi.
Takže ked máš na novú prémiu, nech ti to vyšupujú všetkým, čo kto kedy nakreslil na výkres. Ked sa ti to pokazí, máš to ešte v záruke, a potom to predáš nejakému Zadnošilťákovi Zoknavystrčlakťovi a ten nech sa už s tým trápi jak s nejakou hypotékou.
Ale auto, ktorého cena je vyššia ako tvoj ročný zárobok (nové, či jazdené ) nesmie mať nijaké následné náklady okrem spotrebákov a paliva, inak máš problém, ktorý dosť ovplyvňuje kvalitu tvojho života. Z okolia poznám dosť takýchto nešťastníkov . Možno zhoda náhod, ale väčšinou traktoristi.
 

 

V podstate si svojim príspevkom povedal, že si nikdy nekupoval nové auto, vždy len jazdenky. Lebo naftová verzia akéhokoľvek auta akejkoľvek značky je naozaj drahšia o 2-3 tisíc EUR.
Manželkin Suzuki Swift stál o rovných 3 tisíc EUR menej ako jeho naftová verzia v tej istej výbave. To znamená, že jazdila takmer 2 a pol roka, teda skoro celú dobu záruky zdarma len z dôvodu výberu benzínovej verzie. Na servisné prehliadky som jazdil ja. Skús zbehnúť do autorizovaných servisov Suzuki, majú tam takú veľkú tabuľu s cenami servisných prehladok. Každá jedna bola o cca 40-50 EUR drahšia, ak sa jednalo o naftovú verziu ktoréhokoľvek modelu.
V tom Swifte sa jej turbo nepokazí, keďže tam nie je, žeby bol problematický EGR v benzínových motoroch som ešte nepočul, problémy sú v podstate len pri nafte... Naftový motor je ťažší, vo vozidle musí byť "väčšia", ťažšia baterka, z čoho logicky vyplýva, že brzdy bude potrebné servisovať skôr ako pri benzínovej verzii. Detto diely nápravy. Ako ti už vyššie píše valsidal, oleja je takisto na výmenu menej.
A že budú mať benzíny DPF? Doteraz sa ázijskí výrobcovia zmestili do noriem dokonca aj bez turba. Ešte dlho sa zmestia do noriem bez použitia DPF.
No ale na záver len toľko, že nafta ako palivo pre osobné vozidlá naozaj končí, z čoho sa však paradoxne ty a tebe podobní môžu tešiť. Zákazníci zo západu budú vo veľkom vozidlá meniť a tak sa tie smradľavé, rakovinotvorné črepy, čo sa naposopl nezmestia ani do súčasných noriem ocitnú na Slovensku a ostatných chudobných krajinách Európy. Rakovine zdar a tej tvojej obzvlášť!!!
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Samozrejme odkaz na to, ktorý model od ktorej značky je v naftovej verzii a rovnakej výbave aspoň v rovnakej cene, keď už nie lacnejší, nedáš!

A že v Swifte nie je poriadny motor? 94 koní v malom mestskom prdítku ti nestačí? Ty máš určite AMG na poposúvanie sa v kolónach :-)
A že neriešiš autorizovaný servis? No ani ja by som ho neriešil, jazdiť na 10-15 ročných črepoch.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

A toho dobrého mechanika si si vysníval, že? A aj ti urobí záručnú opravu :-) Tvoje céčko stálo rovnako benzín vs nafta preto, lebo si ho bral ako jazdenku.
 

 

A za zarucne opravy sa oplati? odkedy? Miesas hrusky s jablkami.

Neviem, co ty stale basnis o tych jazdenkach, mas na ne nejaku uchylku?
 

 

Už vidím, ako si ten tvoj domový automechanik vybavuje preplatenie záručnej opravy od dovozcu.
 

 

zaujimava debata, ale to tu bolo vzdy, benzin vs diesel. Neviem presne, co sa tu riesi, ak jazdim malo a v meste, kupim si benzin, ak jazdim vela a mimo mesta, kupim si diesel.

skor ma ale zaujalo to o mechanikoch. suhlasim s mesiasom. mechanik, ktory sa vyzna, je na nezaplatenie. a to sa nebavime o cene - len tak zo srandy som sa bol informovat v autorizaku na cenovu ponuku: vymena oleja a komplet filtrov. 330 euro. dakujem, neprosim.
 

 

Bolo by fajn, keby ludia pisali o tom, comu rozumeju...tzn. by si napr. nepisal.
Vo svojej uvahe o 3tisic a 2.5roku si zabudol, ze nafta by zrala minimalne o liter az liter a pol menej a za mensie naklady. Tzn. rozdiel nie je cistych 3tisic.
Turbo sa u naftakov tak casto nekazi, ako si ho nemajitelia naftakov predstavuju, kedze je tepelne ovela menej namahane ako benzinovy protajsok. Navyse mas smiesne male auto jednej znacky, inde sa uz turba k benzinom davno montuju.
EGR ventil kixne aj v benzine, i ked v mensej miere, benziny zase trpia skrtiacou klapkou.
Naftovy motor je sice tazsi, no ma aj tuhsie pruziny a tlmice (nie vsetky pripady), tzn. diely napravy netrpia o nic viac, nez u benzinu. Baterka ma o cca 1-2kg viac, to ako ked zoberies flasu vody so sebou.
Olej sa castejsie nemeni, prave naopak, naftaky mavaju dlhsie servisne cykly. Olej nie je ani drahsi ani filtre nie su drahsie ako v pripade benzinu.
Na brzdy ma najvacsi vplyv jazdny styl, nie hmotnost auta (vacsie auta maju vacsie brzdy). Niekto na obycajnom benzinovom seate leon oskriabe brzdy za 30tis. km a iny na oktavke fTDI vymeni brzdy az po 100tisic.
DPF pre benzin nie je o zmesteni sa do... to je o tom, ze doteraz sa nikdy dymivost benzinov nemerala, nova norma uz urcuje aj to.
Benziny s priamym vstrekom su rovnake rakovinotvorne crepy ako naftaky, len to nevidiet, lebo castice su este mensie. Najdi si obrazok vyfuku benzinaku a naftaku s DPF, vysledok ta prekvapi.
Takze odporucam dostudovat si, nepisat bludne dojmy a nedristat.
 

 

Ty asi nechápeš jednoduché súvislosti. Ak stál manželkin Swift o 3 tisíc menej a ona prejazdila za toho dva a pol roka benzín za tých 3 tisíc EUR, tak až po dva a pol roku môžeš hádzať nejaké porovnania spotreby, či ceny nafty. Dva a pol roka jazdila zdarma voči situácii, že by zobrala dízlovú verziu. Úplne zdarma!

No a stými výfukmi moderných dízlov ste už aj s Miroccom smiešni. Myslíš tú falošnú koncovku, alebo čo? Lebo ja čo jazdím, tak som si nevšimol krásne čistú chrómovú koncovku výfuku o ktorej tu básnik básni. Možno vonkajšia strana, no určite nie vnútorná.
 

 

Tvojich 3000 je nic nehovoriaci extrem v konkretnom case na konkretnom mieste, nehovori nic o beznej situacii. Rozdiel v palivach 3000E je extrem v danej triede, nebyva casto ani pri novych autach, toboz nie pri jazdenkach, kde sa rozdiel uplne vzdy zuzuje. Takze tvoj priklad je zase len nedostacujuci jeden explemplar.

Nehovorim o ziadnych falosnych chromovanych koncovkach vyfuku, co su to za bludy?
Hovorim o cistote pipy samotneho vyfuku. Prave ta vnutorna strana je cistejsia v pripade nafty s DPF. NAJDI SI OBRAZKY a nedristaj, bud taky laskavy.
 

 

Škoda Fabia, rozdiel diesel vs benzín, pri rovnakom výkone a rovnakej prevodovke a výbave rovných 2500 EUR:
http://www.skoda-auto.sk/SiteC...

Škoda Rapid rozdiel diesel vs. benzín, pri rovnakom výkone a rovnakej prevodovke a výbave 2150 EUR :
http://www.skoda-auto.sk/SiteC...

Škoda Octavia rozdiel diesel vs. benzín, pri rovnakom výkone a rovnakej prevodovke a výbave od 2700 - 3000 EUR :
http://www.skoda-auto.sk/SiteC...

Kia Ceed, rozdiel diesel vs benzín, pri približne rovnakom výkone a rovnakej prevodovke a výbave od 1900 do 2500 EUR:
http://www.kia.com/sk/modely/c...

Ford Fiesta, rozdiel diesel vs benzín, pri približne rovnakom výkone a rovnakej prevodovke a výbave od 2200 do 3500 EUR:
http://www.ford.sk/container/u...

Mám pokračovať?
 

 

Zopakuj si zakladnu skolu, lebo pri Fieste je vsade rozdiel voci podobne vykonnej nafte 1800Eur.
oktavka je rozdiel od 2100 v pripade zakladnych motorizacii az po 600 pri 4x4 s automatom.

Mozes kludne pokracovat
 

 

Matematiku ovládam, neboj, len som si nevšimol pri Fieste to "Plus" pri výbave, takže sorry, tu máš naozaj pravdu, takže je to iba :-) 1800 EUR rozdiel v cene, čo pri spotrebe cca 6l/100 km (v "papieroch" udávajú 5,2l/100 km) znamená, že prakticky 2 roky by si s nájazdom 1000 km/mesiac/1,25 EUR za liter benzínu jazdil zdarma voči stavu, že by si zobral o 10% menejvýkonný diesel - 60 kW benzín vs 55 kw diesel.

No a čo sa týka Octavie, tak tam si asi veľmi dlho musel študovať cenník, aby si našiel niečo, čo sa ti hodí a to prakticky tú povestnú výnimku, ktorá vlastne potvrdzuje pravidlo o tých 2-3 tisíckach rozdielu medzi benzínovou a naftovou motorizáciou.

Mimochodom, vieme niekde zistiť, koľko Octávií sa predá vo verzii 4x4 a s automatom? Vysoké percento to zrejme nebude. V našej firme pár kusov TDI 4x4 je, no s manuálom, ktorý momentálne prakticky nemá ekvivalent v benzínovej verzii.
 

 

Dobre, pokračujme:

VW Polo, rozdiel diesel vs. benzín, pri rovnakom výkone a rovnakej prevodovke a výbave 2-3 tisíc EUR : http://www.vw.sk/modely/polo/f...

Seat Ibiza, rozdiel cca 2700- 3000 EUR
http://www.seat.sk/konfigurova...

cenníky treba stiahnuť a otvoriť, nedá sa "hodiť" link priamo na otvorenie

Renault Megane, rozdiel od 2300 EUR, aj keď tu nemajú motory porovnateľné výkony... https://www.renault.sk/content...
 

 

No a potom je tu Citroen s naftakom za 800 Eur voci benzinu http://www.mycitroen.sk/Resour...

Pazouti 208 su s rozdielom 2litre http://www.peugeot.sk/media/de...
308 od cca 1600.

Polo ma rozdiel 2litre; snad nechces porovnavat 1.0 atmosferu s 1.4 turbonaftou, vykon rovnaky mat mozu, ale rozdiel vo zvezeni je diametralne odlisny.

No a nadovazok, vsade si mozes vydupat za naftakov vacsiu zlavu, nez za benzin. Mozno to neplati akurat u mazdy, hondy a dalsich japoncikov, kedze tam dostat zlavu je umenie.
 

 

Pri tom Citroene je dvojhviezdičková poznámka : ** V ponuke len do vypredania skladových zásob, nemožné objednať do výroby.

V normálnom cenníku je rozdiel zas a znovu len tých 2 tisíc EUR, o ktorých píšem.

Polo s 1,4 turbonaftou... Čo dodať :-) V podstate taký istý šunt ako malý benzín. 55 kW ako 55 kW. Pri tom benzíne proste podradíš a si tam, kde s prťavým turbonafťákom.

To, že nájdeš pri bežných, najpredávanejších vozidlách výnimku v rozdiele benzín/nafta pod 2 tis. EUR, neznamená, že to, čo píšem o 2-3 tisícovom rozdiele nie je pravda.

No a že dostať zľavu u "japončíkov" je umenie? O čom to svedčí? Že proste prídu na trh so serióznou, nenadhodenou cenou? Cenou za to, za čo sa im to oplatí vyrobiť a mať ešte aj nejaký zisk.
Nie ako Nemčúri, či škodováci. Že sa im o slušnú cenu musíš doprosovať a keď sa im už aj doprosíš, ešte aj tak zarobia na tebe nadštandardne. Pred pár týždňami bol niekde na internete článok o ziskovosti automobiliek. Škoda bola medzi neprémiovkami na čelných priečkach. Na jednom vozidle zarobia tuším v priemere 1600 EUR!!! Pre porovnanie, VW bol niekde na úrovni necelých 400 EUR na vozidlo. Predstav si, že prídeš do škodovky, vozidlo majú oficiálne za 15 tis. EUR, veľkodušne ti dajú zľavu 1000 EUR, až si z toho celý happy a ešte aj tak je vyrehotaný predajca a aj automobilka, ako ťa ošklbali... Čo dodať...
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto