SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

VW je najčistejší, aj tak dvojnásobne prekročí emisné limity (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

sme....
...preco by mali platit majitelom aut? VW oklamali obcanov krajin (a o tom by sa dalo dlho diskutovat) a nie majitelov aut. Ked US kongres a aj EU komisia nariadi cosi co sa neda splnit, kto je potom vinik? Problem neni vyrobca aut, ale politici co nerozumeju technike, ale z ich pozicie (ako zakonotvorcovia) vymyslaju zakony a nutia ich dodrziavat. Uz len cakat, ze raz prijmu zakon, aby automobilky varobili perpetum mobile.
ararat200
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Ci ma PM rovne nule je otazne, ked to nie je merane.
PM by mali byt urcite merane aj pre benziny, kedze priamy vstrek bude dominantny.

Vcera som bol akurat na STK a predomnou stal vytuneny 6kovy Golf 35, oba vyfuky cierne, tak pozeram, ze to bude naftak...no zial nie, benzin.
kolko tak moze produkovat benzin PM, ked ma sadze take, ze sa v pohode vyrovna naftaku?

Navyse, naftaku sa rakovinomet nehovori kvoli emisiam NOx, ale kvoli sadziam. Tzn. priamovstrekove benziny su rovnake rakovinomety.
 
Hodnoť

Primitivni

byrokraticki impotenti v Bruseli, dajte uz konecne knock-out smradlavym dieslom. A prestante ich nasilu zvyhodnovat. Ja som sa bohuzial tiez dal nalakat tu v UK, lebo nizsia cestna dan (ratana podla CO2, nie NOx, ktovie preco) a taktiez dochadzanie do prace po dialnici. Ale uz som to aj olutoval pri plateni oprav. Mohol som namiesto 2.7 V6 traktora kupit radsej benzinovy 3.0 V6 a nebol by som na tom financne o nic horsie. Uz samotne auto (jazdene) bolo o tisicku drahsie len preto, ze je to diesel. Ale vsimol som si to neskoro. S benzinom by som vyprodukoval menej hnusneho smradu (ano, viac CO2, ale ten nie je toxicky a smradlavy). Uz nikdy viac sa nenecham takto oblbnut.... A vraj "eko diesel", paneboze!
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Celé PíÁr oddelenie VAGu si predošlé desaťročie založilo iba na tom, že odporúčaná výhoda voči benzínovej pohonnej jednotke v autách do 3,5 tony je práve v oxidu uhoľnatom. On totiž aj ten CO neobohatený o nič je taktiež plyn bez zápachu. ;) Tak čo potom štipľavo vonia v tých naftových pohonných jednotkách v dobe, keď idú veľmi blízko voľnobežným otáčkam a s ohľadom na rovnobežný chod motora sa vypína EGR (teda, ak aj správne funguje...) ? Sírany, biozložky v nafte, koncentrácie zložiek dusíka počas optimálnej teplotnej valencie pohonnej jednotky a príbuzným teplotám... Skús tipovať. ;)
 

 

Cela EU si dlho honila ego len na CO2, hoci je to najmenej problemova emisia.

COx su bez zapachu, tak isto ako NOx. Ale tak isto su aj jedovate (okrem CO2 teda). Takze celkovo je to asi remiza. Diesel ma viac NO, benzin zase CO. Komu, co viac chuti, nech si vyberie :D

Diesel je citit kym sa nezohreje katalyzator, ale co to je naozaj neviem. Podla mna to bude nieco zo siry. Je tu nejaky chemik?
 

 

Uz ked takto ekologicky rozmyslas,na kieho ...si kupoval 2.7L motor? Asi dalsi neschopak,co chce frajerovat silnym autom a nema nato,tak kupi taku jazdenku...
 

 

Asi si sam neschopak, ked posudzujes ludi podla toho, ci maju na nove auto alebo nie :) Vidim, ze vymyvanie mozgov od malicka funguje. Pre takych ako ty je najvacsi "frajer" ten co ma najviac na konte a je jedno ako... A naopak, ten co ma malo, je neschopak a je ti jedno co je zac, co vie, ako sa sprava, atd. Ale nevadi, takych ako ty su hordy.
No, aspon som ho kupil za hotove, nic nesplacam a mam nulove dlhy kdekolvek. Takze z toho pohladu som spokojny.

A co ma byt s 2.7 motorm??? To je nejaky velkoobjemak? Uz sa ludia konecne spamatajte! Motory okolo 2.5 litra su NORMALNE motory, ake by mali byt vo vacsine aut. To, ze ste zvyknuti na Tico a 2.7 vam pripada ako lokomotiva, je uz ina vec. Velky motor je 5-6 liter, nie 2.7, takze klidek.

PS: nie frajerovat, ale chcel som tempomat a aspon 6-stupnovy automat a to male plechovky nemavaju. Navyse dochadzam do prace po dialnici, tak sa hadam nebudem trmacat v Corse, hoci aj novej.
 

Logicky,

ak si niekto nieco kupi, tak na to asi ma. Aj jazdenka nieco stoji, nehovoriac o prevadzke. Aj jazdeny Aston Martin by si mohlo kupit dost vela ludi, ale zivit a robit udrzbu by uz utiahol malokto. Btw, ake mas auto a kde pracujes? :)
 

 

suhlasim, a dnes su take jazdenky, ze by panovi padla sanka.. staci pozriet v ackach, take premiovky v takom stave.. kto by v bazare hladal hrdzave feldy, bude sakra sklamany
 

Takze som sa

dozvedel, ze ak kupujem jazdenky namiesto novych, tak som neschopak.
Vies, nie kazdemu vyhovuje vyrazna strata hodnoty auta okamzite po opusteni predajne. A ako "bonus" ma zo smradu uplne novych plastov boli hlava. Tam sa neda povedat, ze to "vonia novotou" :) Automobilky tam davaju take humusy, ze koniec.
Neviem ako ty, ale ja si radsej kupim zanovnu premiovku, nez fungl novu "embecku" alebo male auto. Ini ludia zase maju ine priority. Casto vidam napriklad super novy dom a pri nom nejaka 10-rocna Astra. A pozri na com jazdi napriklad Ingvar Kamprand a to je dost za vodou :)

Dufam, ze nie si majitel firmy, resp. ze nemas zamestnancov, pretoze nikomu neprajem pracovat pre sefa, ktory svojich ludi povazuje za neschopakov (kedze pochybujem, ze im plati dost, aby si mohli kupit fungl nove auta). A neuvedomujes si, ze na to aby si si ty mohol kupit nove auto, musi makat plno ludi za smiesne love, napriklad aj ti, co ti to auto zmontuju. Nove auto si totiz nemoze kupit drviva vacsina naroda a tam patria ucitelia, pekari, co ti denne pecu chlieb, šičky co ti siju oblecenie, vodari, elektrikari, atd. atd., ti vsetci sa staraju o to, aby si si mohol vychutnavat vydobytky civilizacie a mudrovat na webe. A ty za odmenu nazyvas vsetkych tych ludi neschopakmi. Kam sme sa to dopracovali? Kto je tvoj idol? Bastrnak? Rytmus?
Nove auto (a nie Fabiu Junior na splatky) si moze dovolit lekar, programator a pod. Pripadne take zjavy ako "farmaceuticky reprezentant", ktorych job je chodit a klopkat po ordinaciach a podplacat doktorov (exotickymi dovolenkami a pod.), aby predpisovali take a take lieky. Ano, taki si zarobia aj cez dva litre mesacne a moze kupovat nove auta. Ale vacsina na toto nema zaludok. A vacsina to ani nemoze robit, lebo ako som uz napisal, treba robit plno inych a naozaj nevhnutnych veci. Zrejme si nikdy v zivote nemakal, pretoze si nedokazes vazit poctivu pracu (ktora je v mnohych pripadoch slabo platena). Takze radsej by si mal tichucko sediet a byt vdacny za vsetko, co mas. Amen!

Dlhy prispevok, ale niekedy aj take treba.
 

 

aj ja jazdím na bazárovke a nemenil by som..
 

 

Ak reagujes na mna,citaj len moj prispevok a nie tie,ktore pribudli. Moja reakcia bola na to,ze xenon riesi ekologiu a lutuje ze nekupil jazdeny trojliter. Ani zmienka v mojom prispevku nebola o jazdenkach a novych autach...
 

 

"Asi dalsi neschopak,co chce frajerovat silnym autom a nema nato,tak kupi taku jazdenku"

Stale mi podla tej vety akosi vychadza, ze kto kupi jazdenku, tak je neschopak. A frajerovat? Ak niekto kupi silnejsie auto a zaroven jazdenku, tak to automaticky znamena, ze chce frajerovat? Ty azda nepoznas iny dovod pre kupu trochu silnejsieho auta?
 

 

A mne stále vychádza,že je scestné rozprávať o ekológii a jazdiť na trojlitri.A podľa nižších reakcií nie som sám. O machrovani som sa vyjadril v súkromnej správe,ktorú som ti poslal. Viac nemám čo k téme.
 

 

Myslim, ze to bolo o diesel vs benzin. Lebo mensi diesel vyprodukuje viac toxickych oxidov dusika, nez vacsi benzin, hoci aj trojliter.
A inak aky motor by si chcel do nejakej vyssej strednej triedy? Azda nie 1.8 alebo co. Ukazalo sa, ze cely ten downsizing je dost o h*vne co sa tyka nejakej ekologie.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto