SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

VW je najčistejší, aj tak dvojnásobne prekročí emisné limity (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Primitivni
byrokraticki impotenti v Bruseli, dajte uz konecne knock-out smradlavym dieslom. A prestante ich nasilu zvyhodnovat. Ja som sa bohuzial tiez dal nalakat tu v UK, lebo nizsia cestna dan (ratana podla CO2, nie NOx, ktovie preco) a taktiez dochadzanie do prace po dialnici. Ale uz som to aj olutoval pri plateni oprav. Mohol som namiesto 2.7 V6 traktora kupit radsej benzinovy 3.0 V6 a nebol by som na tom financne o nic horsie. Uz samotne auto (jazdene) bolo o tisicku drahsie len preto, ze je to diesel. Ale vsimol som si to neskoro. S benzinom by som vyprodukoval menej hnusneho smradu (ano, viac CO2, ale ten nie je toxicky a smradlavy). Uz nikdy viac sa nenecham takto oblbnut.... A vraj "eko diesel", paneboze!
Xenon28
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

 

...kua, ty si "ekológ"!
 

 

Nejaky argument, ci len si tak odkasliavas?
 
Hodnoť

ja neviem, ale...

zakázať diesle nie je podľa mňa dobrý nápad. Keď si porovnám koľko som platil za benzín mesačne ( okolo 150,-) a teraz za naftu ( 70,- ) a to jazdím asi 20000 km ročne. servis necítim nijak viac ako pri benzíne, asi preto, že som sa staral aj o benzín.
ospravedlňujem sa, ale mňa tá ekológia neberie. už teraz sa ukazuje, že benzínové motory sú čo sa týka "špinenia" ovzdušia už skoro na tom istom, preto dostávajú filter pevných častíc. navyše zásoby ropy sa míňajú a elektromobily sa zatiaľ nedostali na úroveň, žeby mohli plnohodnotne nahradiť ropu.
 

 

Koniec dizlov v osobnych automobiloch nezachrani globalnu ekologiu ani zasoby ropy, ale ochrani hlavne zdravie ludi. Jedna sa o to, ze moderne dieselove motory produkuju vela NOx a jemne castice, ktore su ludskemu zdraviu velmi skodlive ako ukazuju aktualne studie. Problematicke su hlavne mestske aglomeracie, t.j. ak s detmi v aute stojis za takym dieselovym Renaultom, ktory v pohode v beznej prevadzke prekracuje normu na NOx 14 krat, tak sa dobre nadychate svinstva. Nevraviac o tom, ked na takej krizovatke z 10tich osobnych aut je 7 dieselovych, z ktorych toto svinstvo lieta a je rovnako nebezpecne ako napr. Azbest. Mozno namietat, ze s tymto budu mat problem aj benzinove motory, ano priamovstrekove do istej miery s tym problem maju, ale aj najhorsi benzin (tusim 1.0T Ecoboost od Fordu) je v tomto smere stale lepsi ako najlepsi diesel. DPF u benzinov budu daleko jednoduchsie lacnejsie a trvanlivejsie ako DPF u dieselov.
 

 

Tak nech zrusia tie vysokotlakove diesle a do doby kym nepridu s inym, relevantnym pohonom montuju nazad stare, neznicitelne TDi motory, ktore produkovali hrube castice, ktore neprenikali do pluc tak ako NOx.
A ano, produkovali aj viac CO2, tak nech vysadia viac stromov a nedrancuju lesy. CO2 je prirodne odburatelny plyn, kdezto NOx nie su.
 

 

Hmm, zaujimalo by na com sa prevazne jazdi v pekingu, alebo v mexico city.
Lebo uznavam sice ze diesel je spinavsi, ale zase tvarit sa ze jazda na benzin je nejako extremne eko oproti dieslu je tiez trochu prehananie.
 

Extremne eko

urcite nie. To hadam nikto netvrdi :) Ale skratka vzdy lepsie. Vies si predstavit, keby v tom Pekingu alebo Mexico city jazdilo tolko dieslov ako u nas? Ty vole, to by bol uz aky masaker :D
 

 

Nechce sa mi hladat, preto som nedaval ani cisla, ale minule som niekde cital ze ten rozdiel pri modernom diesly a benzine tie rozdiely v emisiach nie su vobec velke.
Pritom diskusie vyzeraju skor ze diesel zlo, benzin fialky:)
 

 

Podla mna zalezi na tom, ci porovnavas papierove hodnoty, alebo tie realne. Ked tu mame zoznam dieslov, ktore prekracuju hodnoty NOx najmenej 2x (ten najcistejsi diesel) a najviac 14x ci kolko, tak to je fest rozdiel. Inymi slovami, normu nesplna ani jeden jediny diesel a aj ten uplne najlepsi ju prekracuje dvakrat. A aj keby neprekracoval, tak by bola este stale vyssia nez u benzinu. A to aj s tymi chcankami Adblue.
 

 

A ako fakt myslis ze benziny neprekracuju?
 

 

"ospravedlňujem sa, ale mňa tá ekológia neberie"

no to nie, ale taká rakovina pľúc ťa zoberie zodpovedne...
 

myslím, že sme sa nepochopili...

rakovina pľúc tu bude aj bez dieslu. či menej, to neviem, ale bude. ak chceme zakázať diesle kvôli rakovine, tak si myslím, že lepšie bude, ak zakážeme cigarety. to pomôže viac. a tiež zatvoríme všetky fabriky, ktoré produkuju oveľa viac nečistôt, ako všetky diesle na svete.
dôležité je si uvedomiť, že aj benzínové motory vypúšťajú pevné častice. o pár rokov zakážeme aj benzín?
elektromobily tiež nie sú najlepšie riešenie, kvôli batériám, ktoré sú pre životné prostredie toxické. aj to zakážeme?
 

 

Ide o to, že tie cigarety si volíš dobrovoľne. Dýchanie splodín z výfuku z auta pred sebou nie je to pravé-orechové, alebo ešte horšie-napr. tým, že tvoje deti denne stoja na zastávke autobusu a intenzívne nedobrovoľne nasávajú... Keby splodiny v rámci noriem, no ony sú mnohonásobne prekročené a to hlavne naftovými motormi.

Fabriky bývajú sústredené väčšinou mimo miest... O smogu mestá západnej Európy kedysi ani nepočuli. Dnes, keď éra dieslov dosahuje vrchol, sa ľudia čudujú, odkiaľ sa berie. Fabriky majú čistejšie technológie ako kedysi, autá majú čistejšie technológie (papierovo) ako kedysi, tak odkiaľ dofrasa ten smog je???
Kedysi diesle boli len v nákladných vozidlách, dnes aj vo väčšine osobných. Niekomu unikajú súvislosti?
 

 

aj diesel si volíš dobrovoľne a dym z cigariet tiež dýchaš ako dym z výfuku.
fabriky môžu byť mimo miest, ale smog sa dostane aj do miest.
ak by sme chceli zakázať všetko, čo je viac nebezpečné, tak tu vidím skôr iných kandidátov a nie naftu, aj vďaka ktorej je náš svet vyspelý.
ja priznávam, že príde čas nato, že sa zakážu fosilné palivá, alebo dôjdu, ale teraz to určite nie je.
 

Ako si voli

diesel dobrovolne? On pisal napr. o detoch stojacich na zastavke. Co si ony volia? Alebo ti co mozno ani nemaju ziadne auto? Nevolia si vobec nic. Skratka musia dychat tie smrady. A prosim, netvar sa, ze nevidis rozdiel medzi fabrikou na jednom mieste a vacsinou mimo obytnej zony, versus niekolko smradlavych dieslov pred kazdym panelakom, obchodom, skolou, atd, ktorych vyfuky su od tvojho nosa vzdialene tak tri metre, alebo aj menej, ked kracas popri ceste. Ano, su aj horsi znecistovatelia, ale tvoja logika je, ze zacat sa musi vzdy od toho najhorsieho? Ak to najhorsie momentalne odstranit nemozem, ale mozem odstranit druhe alebo tretie najhorsie v poradi, tak to nespravim, lebo to prve som este neodstranil? To hadam nie...
 

3/3

argumenty, že deti dýchajú a podobne sa vzťahujú na všetko. prečo potom zakazovať niečo, čo je pre nás užitočné? ja nehovorím, že sa mi páči keď predomnou stojí auto a čierny dym mi bráni vo výhľade, ale to je problém toho auta a vlastníka. takéto auto by mali policajti odstaviť, zobrať papiere a vyradiť z evidencie, kým nedôjde k náprave.ale prečo hneď plošne zakázať všetky diesle. ja mám auto, ktoré podľa testou má nižšie emisie, ako najnovšie motory a to nehovoriac o nových benzínových motoroch, ktoré sú pre ovzdušie ešte horšie ako naftové, pripájam článok :
http://style.hnonline.sk/auto-...
prosím, nehrajme sa na falošných ekológov, alebo byrokratov z brusellu, ktorý rozhodujú od stola. nemáme technológiu nato, aby sme žili bez emisií. môžeme ich znižovať, ale nezbavíme sa ich.
ekológia musí ísť ruka v ruke s vedou a mám pocit, že teraz to tak nie je. papierové zníženie emisií pri diesloch bolo rapídne, až tak, že sa ukázalo, že to momentálne nevieme docieliť. ak zakážeme diesle, znížia sa emisie, ale ropa sa minie oveľa skôr. to je niečo, čo si nemôžeme momentálne dovoliť. a ak si niekto myslí, že potom ekológovia nezačnú postupne žiadať aj zákaz benzínových áut, tak nevie, o čom celá ekologia je. trvalo obnoviteľné zdroje energie sú hudbou budúcnosti. dnes ich nemáme.
P.S. : pre PROSTREDNIKA : súhlasím, diesel na krátke cesty, alebo vyslovene do mesta je hlúposť, ale sú aj taký, ktorý najazdia dosť km a pre tých je diesel výhodnejší. a ešte malá poznámka : "evidentne si sa nadýchal príliš veľa karcinogénov z vlastného výfuku" to nebolo pekné :(
 

 

"prečo potom zakazovať niečo, čo je pre nás užitočné?

Po prve preto, lebo za to mame lepsiu nahradu - benziny a hybridy. Nafta by sa stale uplatnila v dodavkach, kamionoch, tazkej technike, lodiach, atd.

Po druhe, ja som vlastne ani nepisal o ziadnom zakaze.
Moje skromne riesenie by bolo zrusenie ZVYHODNENIA dieslov, ktore teraz umelo zvysuje podiel dieslov na cestach. Jednak je nafta zvyhodnena nizsimi spotrebnymi danami a jednak su diesle zvyhodnene (napr. tu v UK) nizsou cestnou danou kvoli nizsiemu mnozstvu CO2 co produkuju. Ale vyssia produkcia NOx tych primitivov nezaujima. A v este lepsom pripade by sa tentokrat mohli zyhodnit benziny, ako urcita kompenzacia za ich doterajsie znevyhodnenie. Hlavne v mensich autach, kde je diesel totalny nezmysel, ale mnoho ludi o tom ani nevie.

Ten clanok co si dal sa ale zaobera iba pevnymi casticami.
U tych novych benzinovych motorov ide o priamovstrek. To je ten problem. Su aj benziny bez priamovstreku, u ktorych hodnoty tychto pevnych castic su mnohonasobne nizsie. Akurat je vyssia spotreba a tym padom viac CO2. Ale ved pre mna za mna, ked nechcu zrusit priamovstreky, tak nech davaju filtre pevnych castic. Kdesi som cital, ze maju byt omnoho menej nachylne na kazenie, nez tie u dieslov.

Pokial vsak odhliadneme od pevnych castic, diesle maju ine problemy. Cistejsie urcite nie su. Precitaj si aspon tieto dva clanky:

https://www.researchgate.net/p...

http://www.climatechangenews.c...
 

 

evidentne si sa nadýchal príliš veľa karcinogénov z vlastného výfuku, keď takto rozmýšľaš

ja nie som proti naftovým motorom v osobných vozidlách všeobecne. No nech ľudia začnú rozmýšľať a nekupujú ich aj do prdítok, s ktorými ako je rok dlhý, nevypadnú z mesta. Kolega má malý diesel a jazdí s ním denne 3 km do práce a späť. Raz za kvartál vypadnú z deťmi buď na lyžovačku, alebo to aquaparku. To je všetko. Inak ten diesel smradí iba na pár km jazdách po meste, kde sa ani nestihne zohriať, nie to ešte zregenerovať DPF.
 
Hodnoť

 

zaujimalo by ma na akych autach chodia tí inzinieri co tie limity vymyslaju
 

 

No však na smradľavých a škodlivých prírode, včítane človeka Preto tie sprísňujúce sa limity.
Ak to chrochtavé smradľavé diesle nedokážu splniť za prijateľnú cenu, tak nech zmiznú z povrchu zemského a to čím skôr.
Dúfam, že "tí inžinieri" na tomto budú pracopvať ďalej a EK nepopustí.
Cesta je elektro - nech si zaslepenci myslia, čo chcú a tárajú, čo chcú.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto