SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kto bude ovládať autá bez šoférov? Telekomunikační operátori (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

noo, mozno vo roku 3000 :-) aj to by sa museli asi spojit vsetky automobilove koncerny a jedneho dna naraz uplne pozastavit premavku tradicnych automobilov. potom by mozno par rokov nejazdilo nic a po par burackach by sa mozno zasa vratila doba soferov :-)
 

vidiet, ze si absolutne mimo

a nechapes, co znamena 1000 rokov vo vyvoji ludstva. uz dnes jazdia v singapure a pittsburghu autonomne flotily taxikov a uber, takze do 5 rokov to bude hocikde na svete.

tebe odporucam, aby si si co najskor aktualizoval najnovsie info z viacerych vednych odborov, inak budes uz o 10 rokov cumet ako puk, kam sa ludstvo posunulo a nebudes chapat. peace
 

 

to o com pises uz trebars volkswagen pouziva vo sovjich zavodoch vyse desat rokov. bol som púri tom ked sa to spustalo v bratislave a vo volfsburgu. sa cudujem ze v singapure este len s tym zacinaju. ide tam vsak o nieco ine. v singapure to idu iba testovat. ale tie auta budu podobne ako v mnohych zavodoch kde to uz funguje jazdit po presne stanmovenych trasach teda ako elektrocky. navyse vzdy tam bude aj vodic keby doslo k nejakej nestandardnej situacii. doprava je vsak o niecom inom a tam su nestandardne situacie skoro stale. a to je to kvoli comu to tu nebude este aspon tisic rokov.
 

Takze si ma svojou ignoraciou

presvedcil, ze nechces akceptovat pokrok.
V pittsburgu jazdi uber v realnej doprave, vybrali si ho prave preto, lebo je tam vraj zlozita dopravna siet a tazke poveternostne podmienky, aby sa lepsie naucili zvladat nestandardne situacie. Ano, je tam zatial operator auta, ale to je docasne. Kludne to mozes ignorovat a o par rokov budes ohromne prekvapkany. Ale ako ignorantov poznam, urcite povies, ze ved to bolo od zaciatku jasne, ale aj tak nedokaze to auto uvarit obed :D
 

 

v pittsburgu ide presne o to iste ako v tom singapure, auta jazdiace po presne stanovenej trate, v podstate ako elektricka. takisto tam musi byt pritomny vodic, lebo na ceste mozu nastat nestandardne situacie a vtedy musi zasiahnut vodic. to nie je autonomia, to je iba robotika :-) v tom je dost velky rozdiel :-) je to este len test ktory spustili tusim pred tyzdnom :-) ako som ti pisal fabriky toto pouzivaju vo svojich zavodoch uz dlhe roky. ale s plnou autonomiou tealnej premavky to nema skoro nic spolocne.
 

prosim ta, to si kde nabral,

ze jazdi po pittsburghu iba po presne stanovenych trasach ako elektricka? ja viem, ze jazdi v centre, ale tam, kam si povies a vypocita najrychlejsiu trasu.
no daj link, kde pisu, ze chodi iba po presne stanovenych trasach.
 
Hodnoť

Autoškoly sa ešte báť nemusia

Myslím, že to chvíľu potrvá. Vyrábať hromadne autá , ktoré jazdia sami chvíľu potrvá, ale povedzme, že to sa o nejaký ten čas, podarí. Netrúfam si povedať kedy, ale to by išlo. Väčší problém bude s cestami. Vopred naprogramované autá asi budú potrebovať osobitné pásy, zvodidlá, vysielačky a neviem čo ešte.Zrejme aj cesty by mali byť lepšie a ako si autá s autopilotom poradia s počasím - snehmi, ľadom, dažďom atď asi tiež nik veľmi neriešil. My tu na Slovensku budujeme jednu diaľnicu 50 rokov, cestu v BA do Šamorína plánujeme 20 rokov, takže vybudovanie kompletnej infraštruktúry na samostatné autá nehrozí. Pokiaľ sa tak stane, tak tie obyčejné sa už možno nezmestia na cestu a možno to bude všetko inak.

Ale myslím si, že aj pri total sci fi autá riadené človekom ostanú. Aspoň pre pár ľudí pre potešenie. Tak ako ostali kone. Už to nie sú dopravné prostriedky, ale stále sú takí, ktorí si na nich radi zajazdia. A to je dobre. Ono ten naplno zautomatizovaný svet môže byť pohodlný, ale bude strašná nuda.
 
Hodnoť

 

Totalny nezmysel, tak vobec auta bez vodicov nefunguju. To si len sefovia Verizonu vymysleli krasnu rozpravku na dobru noc aby si pripadali doleziti. Auto bez vodica nemoze pouzit na nic co mu pride po sieti od ineho auta, pretoze by to bola bezpecnostna diera. Hacker by mohol autu poslat nespravne informacie a sposobit nehodu. Okrem toho musi auto bez vodica fungovat v prostredi, kde ziadne ine auto ani infrastruktura s nim nekomunikuje, inak si take auto nikto nekupi.
 
Hodnoť

 

už ten systém vie rozoznávať biele autá od jasnej oblohy? ja si myslím, ked sa pozrieme na dopravne zapchy, že buducnosť by mala byť skor v skvalitnovani verejnej dopravy a auta by sa mal obmedziť, možno dokonca priamo zakázať.
 

 

Vidim, ze povesti svojho nickname nie si nic dlzny, slnieckarsky zakazovac!
 


Najčítanejšie na SME Auto