SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Porsche predstavilo novú generáciu superluxusného hybridného sedanu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Vazeny Pan autor, Panamera je liftback nie sedan. Poprosim dostudovat a vratit $ za tento clanok... aj ked... Porsche ich asi neprijme spat, kde je text o tom ze to je reklama ?
 

mozno chceli len

vzbudit tvoju pozornost
 
Hodnoť

 

Dobre ráno, uz to automobilky pochopili, ze prechadzame na elektrinu? Tento nový spôsob zmení cele odvetvie automobilového priemyslu.
 

 

Ako dlho mas elektromobil?
 

 

Nemám zatiaľ, ale fandím tomu.
 

 

ja som mal elektromobil ako malý chlapec už v 1976-tom. mal aj diaľkové ovládanie na takom sivom kábliku bol volant a plyn s brzdou. Super auto škoda že dlho nevydržalo. sestra mi káblik odtrhla lebo som zjedol jej podiel z čokolády.
 

 

Zvláštny pokus o vtip.
 

 

to nebol ftip ja som to auto skutočne mal. Vydržalo my od štedrého dňa do štefana. Hold niet nad dobré súrodenecké vzťahy.
 

 

Chapem, ja svojim sposobom tiez, ale zase netreba to prehanat.
1, novy sposob to nie je, kedze elektromobily vznikli skor ako ropaky.
2, stale je a bude problem s nakladiakmi, autobusmi, lietadlami a lodami.
3, baterky stale nie su v stave aby nahradili fosilne paliva, a okrem citania o novych super bateriach je ten pokrok pomalsi.
 
Hodnoť

Zabavny clanok

Tymto chcu "porazit" Teslu? Auto je horsie snad vo vsetkych parametroch (s vynimkou dojazdu) a rozhodne nekonkuruje ani zdaleka. Aj najlacnejsia Tesla je rychlejsia, ma viac miesta a lepsie funkcie pre vodica.
A to sa ani nebavime o cene.
Ale ta "rychlonabijacka", co nabije bateriu uz za 4 hodiny (zvlast ked kapacita baterie je 1/6 Tesly) je cisty vtip.
Aspon trochu sa tento reklamny clanok mohol snazit. Takto je to skor satira.
 

 

dojazd je tych 50km na elektricky pohon? iny som nenasiel
 

 

Prakticky dojazd pri hybridoch nie je meratelny - pretoze k tym 50km na elektriku mozes priratat prakticky neobmedzeny dojazd na normalne palivo - ked dochadza, tak proste za par minut dotankujes (evidentne moznost doplnenia energie do baterii s "rychlonabijackou" nie je pri tomto teoretickom prototype prakticky pouzitelne na dlhsie jazdy).
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

ROFL mna obcas zaraza ako ludia ako ty vobec mozu zit.

1) porovnavat hybrid a teslu je ako porovnavat bullet train a maglev
2) Porovnavat materialy pri rozdielnej cene auta ktora je vyssia u panamery snad ani nemoze byt rec
3) ROFL tymto si to zabil
4) Hej banalita preto to robi kazdy a aj cinsky miliardari su len taki trulkovia co to vlastne nedokazu
5) ja niekedy neviem ci ludia ako ty su mentalne postihnuti alebo len....idioti

Ja ti teda zhrniem preco je Tesla nieco na co nikdy nijaka nemecka vina mat nebude. Pretoze Amerika je Amerika a je to ina mentalita co sa tyka biznisu

a) Tesla je startup v tom mas pravdu ale ako kazdy biznis ju amici vyskalovali do takych rozmerov o ktorych sa europanom moze len snivat. Lebo vies ludia pendluju...kvalitni inzynieri si svoje know how beru so sebou :-))).
b) amici rozumeju ze ked chcu zarobit musia vyskalovat biznis do takych rozmerov ze sa to oplati nie len co sa tyka priamych ziskov ale aj toho ostatneho. ehm preto napr. musk vybudoval gigafactory. O to iste sa snazi Chevrolet a cinania (Faraday Future).
c) amici uz davno pochopili ze nudne premiestnovanie v hocijakej rychlosti autom je proste...nuda. Jedna sa o experience cize: maximalny komfort (rozne senzory a asistencne systemy) -> smerovanie k samojazdiacim autam atp + software.

VW alebo Merc sa mozu snazit akokolvek ale jednoducho nedokazu vyskalovat produkciu svojich electro vozov do takych objemov ako Tesla. A o to ide. Vyrobit to v takych mnozstvach a za take ceny aby to davalo zmysel.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

tesla vyraba auta so spalovacim motorom?
 

Preco by malo Porsche porazat Teslu?

Porsche je najziskovejsia automobilka na svete, Tesla este nikdy nebola v zisku.

Porsche ma pretekarske geny, Teslu na okruhu uvaris - na pretekanie nie je stavana...

Obdobie 2020-2030 aj tak bude dominovat benzin HCCI + rekuperacia = HCCI hybrid.

Postavit teraz konkurenta modelu S a predavat ho so stratou resp. bez zisku, aky to ma vyznam? Len aby Tesla nedopadla ako Xerox, Nerez alebo Kodak ci Nokia, Tesla totiz nevyraba nic, co by nevedel vyrobit hocikto iny - akurat to nikto nechce dnes predavat so stratou. Okolo 2025, ked klesne cana baterii na aspon ako-tak unosnu mieru, bude ponukat kazda automobilka nejaky ten elektromobil, aj ked druh pohonu buducnosti zavisi viac od politickych rozhodnuti ako technologii - ak bude situacia ako v Norsku alebo Kalifornii, vsetci budeme musiet jazdit na elektriku bez ohladu na zmysluplnost.
 

 

To je velmi zaujimavy nazor.
Ja teda neviem predikovat, co bude dominovat auto-priemyslu za 15 rokov.
Subjektivne hodnotene je mi uplne jedno, ci ma nejaka znacka "pretekarske geny" alebo ako ich auto jazdi na okruhu. Jednak nie som pretekar a jednak na okruhoch nejazdim.
Tesla je v strate - to je uplne jasne. Preco je v strate je ina otazka - treba sa pozriet na to co, kam a kolko ivestuje. Jej strategia je ina, ako vacsina automobiliek - nezenu sa za rychlym, kratkodobym ziskom. Musk, ked tu spolocnost budoval, mal uplne iny zamer - rozbit zastaralu a nemennu strukturu produktov na automobilovom trhu. A to sa mu pomaly dari. Vsetky automobilky predstavuju hybridy, niektore si uz aj trufli na pouzitelne elektro-mobily, cize z tohoto pohladu je to uspech.
A ked priratam investicie do tovarne na baterky (ktore budu potrebovat vsetci, vratane Porsche), prihodim Solar City, tak mi to dava jasnu viziu a strategiu - ktora bude pre dnesnych superov nedostihnutelna. Ja osobne si myslim, ze velke automobilky typu VW group a podobne zacnu pomaly upadat - nie preto, ze by nemali kvalitny produkt, ale preto, ze ich struktura nedokaze dostatocne pruzne reagovat. Podla mna ich porazia male a agilne teamy typu Local Motors - ktore sa neboja spravit nekonvencny produkt s mensou cielovou skupinou, ale zato presne sity pre zakaznika.
Hlavne ma stve, ze vsetci hovoria, ako Tesla nie je nic extra a ako to iste vedia vyrobit vsetci - hmmm, takze kto? Porsche predstavilo uz treti koncept elektro auta, ale zatial vzdy zaklaplo paty a cuvlo k hybridu. VW zacina ukazovat elektro-golf. Mercedes zo spoluprace s Teslou vytazil akurat ich model B, ale aj ten je velmi otazny. Fisker bola prilis mala seria na to, aby vobec stala za zmienku. A kde su ti ostatni, co vyrabaju to iste, co Tesla?
 

 

Ta predikcia nie je uplne mimo. Ide o to, ze preskocit vyvojovu vetvu nedokazes. Preto je prechod z cisteho benzinu na hybrid a nasledne na elektro/vodik, pochopitelny. Infrastruktura na to nie je pripravena a ani masovy prechod vyroby z benzinu na elektro sa nebude konat.

Tesla sa sprava ako startup, ale problemom je, ze aj ma tie neduhy. Moze sa rychlo prisposobit a ist si svojou cestou, ale stale nedokaze naplnit svoje plany. Navyse, ostatne automobilky maju s vyrobou svojich aut dlhodobe skusenosti a neocakavam u nich problemy ako ma Tesla. Napr. arogantny pristup v pripade kritiky na falcon wings u modelu X.

Uprimne nesuhlasim s tvrdenim, ze velke automobilky budu mat problemy pruzne reagovat. Musis si uvedomit, ze Tesla "kraluje" jednemu segmentu a len na rozvinutych trhoch. Skus predat Teslu v juznej Amerike, alebo Afrike. Navyse velke automobilky maju stale dost prostriedkov prist s e-autom, ktore bude mat vychytane muchy, ktorymi Tesla trpi. A nijak im to neuskodi. Kdezto Tesla ide jednou cestou a v pripade, ze by sa udiala druha ".com bubble", skonci. Velke automobilky to ustoja.

A uprimne - som jednym z tych, co tvrdia, ze Tesla nie je nic extra. Pomer cena/hodnota je nepomer. Za tu cenu si kludne mozem zaobstarat hybrid, s omnoho lepsou vybavou a nepochybne budem aj kvalitativne inde. Nehovoriac o tom, ze Tesla ma najblizie zastupenie v Rakusku. A pri pocte aut je pomerne tazke sa dostat na rad, aby Ti ho oservisovali.
 

 

Nuz, ako si spravne poznamenal, Tesla sa (zda sa) sustredi na vyspele trhy, cize sa jej nedivim, ze na SK nema chut ist ;)
Len ma fascinuje, ze uz viac ako 5 rokov citam o tom, ako "velke automobilky" nemaju problem vyrobit nieco ako Tesla - no tak kde su vsetky tie konkurencne modely?
Celkom by som si precital ten zoznam hybridov, ktore si mozes kupit za cenu tesly, ktore maju "lepsiu vybavu". Pretoze prave vybava je to, co ludia z mojho okolia na Tesle vyzdvihuju. Musis ist hodne nad 2nasobok jej hodnoty, aby si nasiel nieco porovnatelne.
Ja, popravde, som rozhodne mimo cielovej skupiny Tesly ako automobilky (nedal by som za auto tolko penazi ani nahodou).
A ohananie sa dostatkom prostriedkov velkych vyrobcov v pripade jednej chybnej vetvy? To snad zartujes - skus si pozriet ako staty zachranovali a dotovali automobilky vselijakym srotovnym a podobnymi aktivitami, alebo takybail-out v US... To znie ako blby zart. A v akych ... je teraz VW group a v podstate vsetci, ktori investovali do naftovych "technologii".
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto