SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Euro NCAP: Získať plný počet hviezd je opäť ťažšie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Ako vidím,tak základné zákony z fyziky

sú aj tu ešte stále "vec neznáma"................ Energia,ktorú treba pri náraze utlmiť je daná súčinom rýchlosti a hmotnosti skúšaného auta . A teda vôbec nie jedno či sa skúša malé auto s hmotnosťou do 1 000 kilogramov,alebo teraňák s hmotnosťou okolo 2 000 kilogramov. Skúšobný komisári potom môžu trúbiť do celého sveta aké je to auto bezpečné. Ale ak sa tie autá zrazia ne ceste s kamiónom za rovnakých podmienok tak zistíme že kým osádka v ťažkom tereňáku to prežila možno s drobnými úrazmi,tak osádka malého auta "utrpela zranenia nezlúčiteľmé s prežitím"................... Prečo asi ???????????????? Problémom je práve tá fyzika. Ťažké auto musí mať podstatne silnejšiu konštrukciu,aby sa utlmila podstatne väčšia energia. Myslím,že by už bolo na čase neskúšať náraz auta do steny,ale naopak - betonový blok o určenej hmotnosti narazí do auta. Samozrejme,že tie tereńáky to opäť prežijú,ale pri tejto skúške dostanú "podstatne zabrať" tie malé a ľahké autá,pretože nebudú musieť pri deformáciu utlmiť vlastnú energiu,ale energiu toho istého betónového bloku aký sa skúša aj pri ťažkých terénnych autách !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Blbost

Je v zasade jedno, ci betonovy blok stoji a auto sa hybe, alebo auto stoji a betonovy blok sa hybe. Ano, betonovy blok ma vacsiu kineticku energiu ako auto, ale auto ju nemusi celu "utlmit" (mimochodom, to je co za fyzikalny pojem "utlmit energiu"???). Po naraze si betonovy blok moze zachovat cast kinetickej energie a auto, naopak, nejaku ziskat. Laicky povedane - auto bude po naraze odhodene a blok sa bude stale sinut dalej (pomalsie). Miera deformacii auta bude plus minus taka ista ako keby blok stal a auto sa hybalo. Samozrejme, "odhodenie" v sebe skryva riziko sekundarnych narazov a riziko vyplyvajuce z mozneho privelkeho zrychlenia - ale pokial sa bavime cisto len o strete dvoch telies a ich energiach, tak je jedno, ci prve narazi do druheho alebo druhe do prveho.
 

Kamión

Pri náraze s kamiónom 30 ton je rozdiel medzi dakym golfom 1200kg? a SUV 1800kg? minimálny,kamión 30 ton ich obe zosrotuje. Pri vzajomnom náraze 1200kg auto a1800kg auto máš samozrejme pravdu a 1800kg auto ma navrch. Pri náraze do pevnej bariéry je to tak ako to vychádza v testoch. Lenže ako stúpa počet SUV na ceste.. Tak stúpa šanca ze SUV trafí SUV a sme tam kde sme boli Golf/Golf.
 
Hodnoť

v USA

robia testy vychadzajuce zo statistik. teda ako najcastejsie sa zrazia 2 auta. Urcite nie 50% prekrytie. Auta su doslova stavane aby prezili NCAP, ale v realite dostavaju riadne na ....
 
Hodnoť

 

Tieto testy sú len fraška. Presne ako spotreba automobilov. Na papieri niečo iné a v reále zas niečo iné. Načo mi je údajná 95% ochrana dospelého v "meďáku", keď sa mi po náraze s prekrytím tuším 40% pri spätnom pohybe od airbagu stretne zadná, najmenej "pevná" časť lebky s B stĺpikom? Otvorená lebka je na úrovni 95%-nej bezpečnosti???
A tento problém majú všetky vozidlá, ktorým sa pri čelnom náraze neaktivujú hlavové airbagy. Celé NCAP je len paródia na crashtesty.

A to by som chcel vidieť tie hviezdičky, keby sa tu začalo testovať ako v USA. Pri 25%-nom prekrytí, ako sa najčastejšie stáva pri dopravných nehodách.
 


Najčítanejšie na SME Auto