SME
Štvrtok, 14. november, 2019 | Meniny má Irma

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zimné pneumatiky: čo sú mýty a čo pravda? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Keď som začal pred viac ako 50 rokmi

jazdiť na tých našich cestách, tak sme neriešili žiadne letné alebo zimné pneumatiky.
Boli sme radi, ak sme nejaké slušné dostali kúpiť. A jazdili sme na nich v zime aj v lete.
Dnes si veľa mladých blbečkov, hlavne vplyvom reklamy myslí, že ak si dajú namontovať tie najnovšie značkové zimné pneumatiky, tak si môžu jazdiť ako idioti, rovnako ako v lete. Zima, nezima.
A potom sa čudujú, ak sa dosť veľa z nich vykotí a niektorí z nich aj zahlušia.
A pritom je to všetko len o tom, že fyzikálne zákony platia pre všetkých rovnako. Aj v prípade, že máš aj tie najsuper zimné pneumatiky.
Asi tak.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Chápem a súhlasím, ale treba dodať že omnoho viac smykov a nehôd z rýchlosti je v lete, kedy je všetko suché, viditeľné a "nič nehrozí"...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

lenže pred 50 timi

rokmi u nás nejako ani zimné pneumatiky neboli. A tie na ktorých sme jazdili napr. Barom OR 6 či 36 boli pneumatiky nie letné ale univerzálne. Takže sa dalo s nimi jazdiť nonstop. Nikto tu nikomu nezakazuje kupovať si univerzály aj ďalej každý len trochu normálnejší obchod ich ponúka aspoň dva druhy. Len treba si uvedomiť že v tomto prípade slovo univerzál síce znamená aj - aj ale nie výborné. Univerzalita je vykúpená tým že nedosahujú hraničné hodnoty ako letné v lete a zimné v zime. Univerzály sú dobré tak akurát okafrať polišov alebo najazdiť tak 300 km mesačne pre dôchodcu 60kou do obchodu a spátky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

namsto ako BA

JE univerzal v pohode, urcite tie Micheliny. Ale ked clovek jadi do hor, lyzovat, alebo zije v oblasti kde su kopce, tak zimne jednoznacne. Aj ked uz nie je tolko snehu co byvavalo, skor je to o tej teplote a aj fakte, ze dnes sa jazdi predsa trosku rychlejsie ako 50 rokov spatky :).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no také zimné ako teraz

naozaj neboli, jemný vzor, špeciálna mäkká zmes a veľa reklamy. Existovali však tzv. drapáky, teda s hrubým terénnym vzorom. Tí čo žili, alebo chodili na hory lyžovať, tak ich mali, aspoň na hnacej náprave. Ja som tiež nechal zachovalé ojazdené letné OR 6 protektorovať na drapáky a na zimu som ich nazul na zadnú nápravu Škodovky. Fungovalo to skvelo, raz som sa s tým vydriapal až medzi bežkárov v Luisinom údolí v Orlických horách. Na asfalte veľmi nedržali, boli neuveriteľne hlučné a zvyšovali spotrebu, tá protektorová zmes bola dosť tvrdá, aby sa tie veľké hranoly vo vzorku neohýbali, ale v snehu a blate vynikajúce.
Vyzeralo to takto nejako:
https://www.google.com/search?...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

takze

takze dnes mate minimalne 68 rokov?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

radit jazdit na zimnych v lete (posledny odstavec) je len o nieco mensia sprostost ako jazdit na letnych v zime.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

sprostost je podla mna

co si napisal..

v lete som v pohode jazdil na zimnych.. pokial nechces rezat zakruty a trosku si odkontrolujes aquaplaning ci ako sa to pise, v lete so zimnymi nie je problem..

naopak je to uplne ine kafe.. ved uz aj len to video to jasne dokazuje.. proste obrovsky rozdiel na snehu..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zimná...

...pneumatika má na rozpálenej vozovke v lete horšie brzdné vlastnosti. Ale keď jazdíš predpísanými rýchlosťami nieje sa asi čoho báť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Asi tak. Mám nasadené zimné celý rok. S dlhšou brzdnou dráhou počítam, nelepím sa na autá predo mnou :) V meste je to jedno, ak urobím tých pár ciest okolo 500 km v lete s týmto autom, je to jedno a k vydržaniu. Pred a po zime iba nechám prevážiť a nestarám sa o skladovanie druhej sady. Koncept lenivej matky :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Praveze nie. Makka zmes akou je zimna pneu ma podobnu prilnavost na suchu ako letna ale velku nevyhodu v tom ze ju za chvilu posles do hajan.
V seriali F1 sa pouzivaju makke a supermakke zmesy prave koli lepsej prilnavosti ak to pocasie a dlzka okruhu dovoli ale musi sa pocitat so skratenou zivotnostou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

v lete si sa v pohode presuval. ok. to ale este neznamena, ze som napisal blbost.

kedze ta zjavne jazdit nebavi a viac sa presuvas, tak to samozrejme vacsinu casu nepocitujes ako hendikep. ale aj tebe bude stacit jedna krizovka na rozpalenom asfalte (neocakavany vyhybny manever, krizove brzdenie...) a tie nepreklzane centimetre az metre ti budu chybat. keby to aj nebolo hned o vlastnom/cudzom zdravi, aj pripadny klampiar je drahsi ako vymena gum.

a tu poslednu vetu nechapem. pisem niekde, ze v zime sa ma jazdit na letnych?

jazdim na moto, ktora je z velkej casti hlavne o pneu. tam uz je napriklad obrovsky rozdiel medzi zahriatymi s tudenymi gumami. preto som na pneu dost citlivy a vnimam rozdiely. chapem, ze niekto to citit jednoducho nemusi. to ale neznamena, ze tam ten rozdiel nie je. a hoci sa krizovkam da z velkej casti predist opatrnostou (sam jazdim v meste na dochodcu), vzdy sa vyskytne nieco, s cim sa jednoducho pocitat nedalo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tiez sa mi nepaci co tam napisali a diskusiu som zacal citat len koli tomu aby som videl co na to ludia, cakal som viac utokov na tuto radu.
Brzdna draha je vyrazne dlhsia a to na jar a na jesen, v lete to musi byt ozaj masaker. Stale sa hovori o bezpecnosti na cestach, brzdnej drahe a podobne. Teraz tu ludia zacnu utocit na nazor, ze jazdit so zimnymi gumami je sprostost. Pride mi to podobne ako ty co tvrdia, ze mat zapnute pasy je nebezpecnejsie ako ich nemat a utocia ked niekto zapinanie pasov obhajuje.
Ja osobne citim rozdiel medzi letnymi a zimnymi dost vyrazne v case prezuvania. Ak sa otepli a ja ,mam este, alebo uz, zimne, citim ako je auto menej stabilne na ceste, nejde len o brzdenie.
Stale pocuvane niekde ako lahko sa moze stat nehoda, ze ide len o zlomky sekund, centimetre a podobne. A teraz mi tu chcete nakecat, ze parm etrov brzdnej drahy hore dole je fuk? Mensia stabilita na ceste je v pohode?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no ja neviem...

Nehovoriac o tom, že spolu s výmenou pneumatík by ste mali absolvovať aj nastavenie geometrie zavesenia kolies
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

geometria

nie ze by ten clanok boli same blbosti skor naopak

ale zjavne ho sponzoroval nejaky servis
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem, servis by nesúhlasil s výrokom, že rentabilnejšie (pri menších počtoch najazdených km) by mohlo byť jadiť celý rok na zimných pneumatikách :)
inak to ma zarazilo, neviem či nie je riziko jazdiť v lete na zimných z hľadiska napr. aquaplaningu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zimne cely rok?

ak je niekto vylozene sviatocny sofer, najazdi par 1000 km za rok a von vylezie len za vylozene dobreho pocasia a na dobru cestu, tak by to aj davalo zmysel. aj ked potom by to asi dal aj na letnych :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Závisí na EČV

Je rozdiel či tam je napr.DS, alebo KK.
Na druhej strane, pri služobnom BL to celkom neplatí :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pri prezúvaní netreba kontrolovať

geometriu, iba ak ste najazdili viac ako 15 tis. km, resp. ak ste jazdili cez diery ako šaleni. pri normálnej jazde a dobrom nastavení geometrie, mala by vydržať 15 - 20 tis. km.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No, s tou geometriou to asi prehnal...

Kontrolu geometrie predpisuje v garančných prehliadkach výrobca auta, bol som už na mnohých a nie každý rok sa kontroluje, a myslím, že ani nie každý druhý.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto