SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dávate prednosť v jazde? Môžete aj zrýchliť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Jj, neviem preco s tym ma ale celkom vela ludi problem. X krat islo predomnou auto v pripajacom pruhu, subezne s nim kamion, a on namiesto toho aby pribrzdil, alebo teda pridal(ok musel by prekrocit rychlost, kedze kamion isiel 90) tak pokracoval subezne s kamionom az na koniec pripajacieho pruhu, a tam isiel prudko na brzdy az zastal. Ja uz som bol v tom case za kamionom, aj s dalsimi autami takze musel pockat kym vsetci prejdu a az potom sa zaradit(niekedy sa ich takto nazbiera viacero).
My to tak pride akoby ti ludia ocakavali ze im ten pruh uvolnia(prejdu do volneho laveho pruhu), co sice vela ludi robi, ale nie kazdy a hlavne nie vzdy sa to da.
PS fakt nikto po redaktorovi(ani samotny redaktor) po sebe clanok neprecita?
 

 

Tak isto ma vacsina ludi vyuzit pripajaci pruh az do konca. Ale budu sa tlacit uz na zaciatku (castokrat si aj zbytocne vynucuju pustenie) a v nizkej rychlosti. Aj ked mam vlavo volno, tak sa im proste neuhybam, ked maju pred sebou este 200m pruh.
 

Úplný súhlas

A dokonca sa tlačia do priebežného pruhu ešte cez zebru alebo plnú čiaru. Potom sme svedkami javu ako napr. na Prístavnom moste, že priebežný pruh v ktorom majú autá prednosť stojí a autá v pripájajúcom pruhu sú rýchlejšie.
 

 

pre vsetkych: poinformujte sa, o com je sucasna autoskola. (asi) nikto neuci pripajanie sa na dialnicu, jazdu v kolkone, rozjazd v kolone na krizovatke, preco kazde zbytocne preradovanie zbrzduje premavku, ako pomoct ostatnym lahsie sa zaradit, kedy pomahanie vadi inym, celkovo tolerantna a defenzivna jazda. namiesto toho pocuvam kamaratku, co ma autoskolu, ako si policajti pytali uplatok, lebo vedeli, ze je majitelka autoskoly, vsetci riesia kilometre, gps a podobne. uci sa len podla predpisov, nie podla toho, co je rozumne, bezpecne pre mna a prijemne pre inych. cest vynimkam, ja som mal takeho ucitela v autoskole, ale to len dvadsat rokov dozadu. a preco sa napriklad absolventi nepochvalia: v tejto autoskole ma naucili kopu rozmunych veci, aj moj otec sa cudoval. alebo nepovedali mi nic ine, ako vo vyhlaske a jazdit som sa musel naucit sa.
 

...

"Aj ked mam vlavo volno, tak sa im proste neuhybam, ked maju pred sebou este 200m pruh"

klasický slovenský arogantný vodič, načo by som uľahčil plynulosť cestnej premávky že áno...

je to obyčajná ohľaduplnosť, keď vidím že prichádza auto po mojej pravej strane a mám vo vedľajšom pruhu voľno, sa bez problémov preradiť do ľavého pruhu, aby sa bez zmeny rýchlostí, mohlo pripájajúce vozidlo bez zbytočného brzdenia či zrýchľovania zaradiť, toto je totiž v každej normálnej európskej krajine samozrejmé.
 

isteze ten koniec prispevku bol

Hlupy. Castokrat je ale ten lavy pruh plny, alebo su v pruhoch vyrazne rozdiely rychlosti prave z dovodu priradovania sa do praveho, pripadne je v pravom kamion, ktory zo zakona do laveho nema co liezt.
Podla mna sa vsetko da vyriesit pokojne. Hlavne si uvedomit, ze ked nemam prednost , tak som ja ten, ktory sa ma prisposobit inym. Hlavne rychlostou a vcasnym upozorne im o svojich umysloch.
 

treba čítať poriadne a potom reagovať

ja som jasne napísal v akom prípade je podľa mňa ohľaduplné, kedy by mal šofér v rámci plynulosti premávky, poskytnúť priestor na plynulé zaradenie sa do priebežného prúdu, keď má v ľavom prúde voľno.

lenže toto očakávať od slovenských šoférov by bola asi utópia, zaujímavé že keď jazdím v Nemecku, Rakúsku bez toho aby som ešte len zapol smerovku šofér idúci v priebežnom pruhu bez akýchkoľvek problémov vám automaticky, pokiaľ mu to dovoľuje dopravná situácia, uvoľňuje pruh aby ste sa mohli plynule zaradiť, čím to asi tak bude...
 

 

Ma pred sebou este kus pripajacieho pruhu, preco sa mu mam uhnut? Aby sa mohol zaradovat jak ydyjot este cez plnu ciaru? Pokial vidim, ze sa blizi ku koncu a zavadzal by som mu, tak sa samozrejme uhnem.
To je rovnaky pripad, ako ked sa zbiehaju dva pruhy do jedneho a dalsi ydyjoti sa zaraduju uz kilometer predtym.

Ja nie som na ceste preto, aby som suploval niekoho neschopnost (pouzit pripajaci pruh na rozbehnutie a zaradenie, vyuzit pruh az do konca...)
 

...

nepíšem nič o idiotoch... ale o tom, pokiaľ to dovolí dopravná situácia,aby šofér idúci v priebežnom prúde a má vľavo voľno, umožnil pripájajúcemu sa vozidlu plynulý priebeh, niekedy nestačí ani 300 m pruh, aby sa človek zaradil a nemusel (keď už máš to slovo tak rád...) ako idiot brzdiť len preto, že vedľa jazdiacemu šoférovi sa to zdá asi zbytočné a neskutočne ho to otravuje...
 

 

Pokial sa presuniem do laveho pruhu, tak tym predchadzam moznosti vzniku koliznej situacie.

Rovnako ked sa zbiehaju pruhy, tak bude bezpecnejsie ked sa auta presuvaju do praveho priebezne v klude, podla toho ako maju priestor, ako ked to robia na poslednu chvilu, v momente ked uz musia.

V oboch pripadoch vznikne menej koliznych situacii a tym aj menej nehod.

A mimochodom spravat sa ohladuplne neni na tvojej dobrej voli ale zakon ti to explicitne prikazuje:

2) Účastník cestnej premávky je ďalej povinný
a) správať sa disciplinovane a ohľaduplne tak, aby neohrozil bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky...
 

 

dobre že si sem dal tú citáciu, lebo v podstate sa tu bavíme o tom, či máme byť tolerantní k idiotom, ktorí sa pripájajú ešte cez plnú čiaru na začiatku pripájacieho pruhu, moja odpoveď je - nie, nemám problém pustiť vodiča, ktorý dodržuje vyhlášku, správa sa disciplinovane a ohľaduplne tak, aby neohrozil bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky....
 

 

nova doba , netreba nam pripajajuce pruhy, - coskoro to budu strihat rovno cez zvodidla..
 

 

robim to presne tak isto ako messy a nemyslim, ze by to bolo arogantne. Na ceste platia urcite pravidla a ked ich niekto nedodrzuje, nemoze cakat od ostatnych, ze mu budu este robit sluzbu. Samozrejme, uhybam sa casto do laveho, neubudne zo mna, ale ak sa nejaky kok snazi dostat do priebezneho pruhu este cez plnu, tak ho proste nepustim. Podla teba som arogantny? Podla mna je on...

Btw podla tvojej logiky ak mi niekto v noci svieti do oci dialkovymi a ja mu tiez zasvietim do oci, tak som asi arogantny, lebo mu robim naschvaly, ze? Ved ma mohlo napadnut, ze ich len zabudol vypnut, alebo o tom nevedel, ze sa prepina na stretavacky, ak ide oproti auto. Tych 10 sekund, kym prejde okolo, by som predsa prezil... Na cestach jazdi banda neschopakov a ked ich nevychovali autoskoly, musia to urobit vodici, ktori jazdit vedia.
 

 

Cituj to ze uhyba ludom aby sa mohli pripajat cez plnu ciaru.
Lebo sa mi paci ako hned ludia tahaju vec do extremu aby ospravedlnili svoju aroganciu a neschopnost.
 

e:bike

Autoškola nemá v popise školiacich hodín s kohokoľvek urobiť skúseného vodiča. Úlohou autoškoly je vysvetliť a naučiť najzákladnejšie základy a umožniť jazdu s policajným komisárom a získať potvrdenie o úspešnom absolvovaní jazdy s následným vydaním potrvdenia t.j. vodičského preukazu. Jazdiť sa dá naučiť len praxou, cieleným treningom a nácvikom kritických situácií. Zopár kontrolných otázok:
1. s akou presnosťou si schopný určiť za aký čas sa k tebe priblíži automobil od určitého východzieho bodu npr. stromu, budovy, verejného osvetlenia. Koľkokrát si to skúšal trénoval a ako často.
2. Na akú vzdialenosť zastaví tvoje auto z rôznych rýchlostí pri rôznych teplotách a vzoroch pneumatík (letné/zimné a tkzv. univerzál) ako často to skúšaš a využívaš pri jazdení.
3. Ako často chodíš na test zraku farbocitu a sluchu 1/2 ročne, ročne, 5 ročne, ešte si nebol?
4. Ako často chodíš na test rýchlosti reflexu rúk a nôh na svetelný a zvukový signál?
5. Ako často chodíš na testovací okruh npr. http://www.slovakiaring.sk/pro...
Ak všetky otázky považuješ za nezmysel a hlúposť, alebo si odpovedal nie, doporučujem to do budúcnosti zmeniť.

Podľa poslednej vety to vyzerá, že sa domnievaš že ostatní vodiči "vytrestaním" spoluvodičov sú schopní ich "naučiť jazdiť". Myslím si, že je to veľký omyl. Učiť sa jazdiť sa každý musí chcieť z vlastného záujmu a potreby. A ak si náhodov myslíš, že si dobrý vodič, treba to vyskúsať na okruhu s trénovanými a skutočne skúsenými, výsledok može veľmi prekvapiť až traumatizovať. Čím je tokoľvek vzdelanejší zručnejší a skúsenejší tým viac si uvedomuje svoje nedostaky a nedokonalosti, aspoň podľa tvojho krátkeho príspevku si myslím, že zatiaš k ním nepatríš.
 

 

Samozrejme, ako pises, autoskoly nemozu robit z ludi skusenych vodicov, to sa ani neda, ale minimalne teoreticku cast vyuky by mali zvladnut. To znamena, ze aj clovek, ktory ma vodicak 5 minut by mal vediet, ze v pripajacom pruhu sa zrychluje na rychlost aut v priebeznom pruhu a urcite sa nepripaja na zaciatku pripajacieho pruhu este cez plnu ciaru. Toto by ozaj mal vediet aj cerstvy absolvent autoskoly. Proste kazdy vodic. Napriek tomu casto vidim na cestach opak. Otazka znie, preco?
a) clovek nevie, ako sa ma pripojit - nemal by mat vodicak
b) vie, ako sa ma pripojit, ale aj tak kasle na to.
Je kopa dalsich (a lepsich) prikladov, pri ktorych nejde o prax, ale o to, ze dotycny neovlada, alebo ovlada a vedome porusuje predpisy.

K tvojim otazkam:
1. nikdy som to neskusal. Ak si nie som isty, radsej pockam.
2. naco mi je presne cislo? Ak by som aj vedel, ze moje auto zastavi pri plnom brzdeni na letnych pneu zo stovky na nulu na 37 metroch, naco by mi to bolo? Keby to bolo 35 alebo 39 metrov, jazdil by som inak? Nemyslim. Jazdim s odstupom, za ziadnych okolnosti sa nelepim na auto pred sebou atd. Terajsie mam auto pol roka, cize 30 000 km a naplno som este brzdit nemusel. Ak by som nemal v aute abs, ani o tom neviem.
3. Verim, ze sluch mam dobry, nikdy som s nim problem nemal. K ocnemu musim, nosim okuliare.
4. Nikdy som nebol, ale skromne predpokladam, ze by som skoncil v lepsom priemere.
5. Nebol som

Ano, da sa vychovavat na cestach. Nie sice kazdeho, ale da sa. Akokolvek sa ti to nepaci, mam to odskusane. Ci sa jedna o smerovky, svetla, lavy pruh na dialnici, lepenie sa na auto pred sebou, vsetky tieto a aj dalsie veci sa daju vychovavat. A robit to budem aj nadalej. Dakovat mi nemusis.

A k poslednemu: nerozumiem celkom vete "A ak si náhodov myslíš, že si dobrý vodič, treba to vyskúsať na okruhu s trénovanými a skutočne skúsenými" Ano, myslim si o sebe, ze som dobry vodic. Dobry, nie rychly alebo najrychlejsi. To su rozdielne pojmy. Nemyslim si o sebe, ze som rychly. To nie som. Pravdepodobne by som na okruhu pohorel. Co to ma spolocne s tym, ze som dobry vodic?
 

 

kvoli comu sa kontroluje farbocit? Zelena je na semafore vzdy dole, cervena hore. Brzdove svetla maju vacsiu intenzitu ako koncove (hmlovka je uiestnena dole). Smerovky blikaju. Je farboslepost naozaj prekazkou k ziskaniu resp. dovodom na odobratie vodicskeho opravnenia? Pytam sa, lebo neviem.
 

 

Potme, v hmle, v lejaku alebo z velkej dialky vidis len farbu, nevidis, ci svieti dole, ci hore. Zadne hmlovky, koncove svetla, brzdove svetla - tie su vsetky cervene, tam je to v zasade jedno. Ale je dobre rozoznat koncove cervene svetlo od bieleho cuvacieho (alebo aj od bieleho predneho), lebo to je nieco, co dost meni situaciu :-) Tiez je dobre rozoznat oranzovu smerovku od zadneho svetla, v ktorom len vypadava ziarovka, i ked uznavam, ze v amerike moze byt smerovka aj cervena a funguje im to.
 

 

Ale naco ti je vediet, aka je farba na semafore z takej dialky, ze nedovidis, co je hore a co dole? A pokial je taka husta hmla, ze nevidim semafor z 2 metrov, to radsej odparkujem pri krajnici ako by som mal niekoho zrazit alebo naburat. Skor rozmyslam, ci zhorseny farbocit nejako nesuvisi so seroslepotou. To by som ako dovod na odobratie vodicskeho opravnenia videl skor.
 

 

To si teraz asi uz robis srandu, ze? Na cestu ti samozrejme svietia svetla, hmlovky, ale semafor mas predsa nad hlavou. Navyse farbu jeho svetla dokazes vnimat aj periferne, nemusis ani odtrhnut zrak od vozovky.

A ked uz filozofujes o takychto samozrejmostiach, polozil si si zakladnu otazku - preco vlastne semafor SVIETI? Preco sa tam len nepreklapa nejaka cedulka, alebo znacka? Hmmm... zeby preto, aby bolo ten signal vidno z dostatocnej vzdialenosti a aj v pripade zhorsenej viditelnosti? Zeby preto, aby ho bolo vidno SKOR ako je vidno predmety, ktore nesvietia (a teda aj samotnu konstrukciu semaforu, ktoru by si potreboval vidiet, aby si urcil ci svieti hore/dolu)?

Ty si asi fakt robis len srandu a ja, blbec, som ti na to skocil. Tak mi treba... stratenych 20 minut zo zivota nech mi je poucenim.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto