SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Autá sa opäť vrátia k väčším motorom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

Zastaraly europsky test NADC.
Nemozu radsej napisat pravdu? Neobjektivny test ktory vznikol za ucelom papieroveho znizenia emisii u eurobyrokoratov v bruseli? Vsak uz ked ten test vznikol bol kritizovany.
A co sa clanku tyka, neviem ci sa da suhlasit.
Stare atmo benzinaky(aj slabe) mali bezne priemerku 7 litrov a viac(napr 1.6 vo fabii si cucla v klude 9 litrov), s novymi sa da aj za 6, s lahkou nohou aj 5.
Takze by to chcelo aj nejake tabulkove porovnanie.
 

 

ja ti teda neviem, ale pamatam si ze som par krat niekedy okolo roku 2000 spravil otocku bratislava berlin na fabii 1,4mpi s meranym priemerom cca 5,3 a to som sa nejako nezvykol vliect
s octavkou 1,6mpi kolega robieval na trase do zurichu ci bernu priemer okolo 6
 

 

Pozri si spritmonitor.de a porovnaj si tu 1.4mpi fabku s 1.2tsi.
To je urcite objektivnejsie ako moj, alebo tvoj dojem.
1.2 tsi vykonejsi, mensi, a s nizsou spotrebou (neriesim ze sa viac kazi).
A teda ak by clanok mal pravdu, tak prave tu by sa ukazalo ze tie starsie atmosfery by mali mat lepsiu spotrebu ako tie nove, kedze tie spotreby tam su realne, a nie podla testu.
 

 

nie, nepozeraj ziaden spritmotor ale skus su tie merania spravit sam. ja som nepisal o nejakych mojich dojmoch, skus citat a rozmyslat nad tym co tam je napisane. pisal som ti hole fakty na zaklade merania resp pocitania litrov pri tankovani a porovnanie s prejdenymi km. k tej 1,2tsi ti mozem povedat iba tolko, ze pri cca 130km rychlosti taha asi o tri litre viac. porovnavam fabiu 1,4mpi a rapid 1,2tsi co su temer identicke auta. na oboch som jadil a na oboch meral realnu spotrebu. ak chces poznat pravdu musis sa spolahnut na vlastne merania a nie citat clanky ktore napisal niekto kto pise hodnoty na zaklade honoraru. motor 1,2tsi mozno dokaze jazdit uspornejsie v meste s lahkou nohou avsak akonahle ho trosku vytocis a pridas s nim v realnej premavke spotreba ide do dvojcifernych cisel. Na octavii 1,4tsi som bezne jazdieval v nemecku na dialnici s priemerom 11l. to sa so starou octavkou 1,6mpi nedalo dosiahnut ziadnym rezimom jazdy
 

 

Este raz, tvoj subjektivne skusenosti.
Urcite viac verim webke spritmonitor ako tebe (bez urazky), ci myslis ze tich xy ludi co si tam pise spotrebu si naschval vymysla aby 1.2 mpi vysla horsie?
A ja ti dam fabiu 1.6 mpi ktora realne zrala pri 160km/h 13 litrov. A teda tvojim stylom z toho mozem urobit zaver ze to plati pre vsetky 1.6 mpi a inak to nie je.
 

 

trepes 8 na 9 :D

jazdil som roky na pole 1,4 59kW 16V 80k, a malo urcite vyssiu spotrebu ako Rapid.

teraz jazdim na rapide 1,2tsi 77kW 105k a to auto je o kolko vacsie, nez Polo, a ma VZDY min. o 0,5l nizsiu spotrebu, niekedy aj o liter.

A to som najazdil na Pole 100t km, na rapide som pomaly napolke.

KE Budapest som predtym robil na Pole pri max 110km rychlosti za 6,5litra.... Na rapide urobim budapesti pri 125km rychlosti spotreboumax 5,7l!! ak by si z rapida odkusol tolko kg, o kolko je Polo lahsie, tak tu mame dalsi pollier dole.

Takze ty si asi v tych autach nesedel..ked toto pises :D
 

 

Ale ono to je tym, ze ta 1.4 od VW bola dost uchlastana oproti konkurencii (na to aky mala vykon).
 

 

fabia 1(rv.2007) s tym istym motorom....okolo 5 pri 110... dokonca kombik. mne sa to nejavi ako zrac. rozhodne berie menej nez je v technicaku napisane.
 

 

Pri ustalenej jazde mal spotrebu dobru. Ale ked clovek chcel jazdit aspon trosku svizne, tak to letelo hore.
Mne ten motor prisiel strasne lenivy, pocitovo ako keby mal polovicny vykon. Tak na to bolo treba viac slapat a spotreba isla vyrazne hore. (Imho nezvladnuty prechod na vyssie euro normy).
 

 

tak ano javi sa lenivy ale to preto lebo max krutiaci je niekde okolo 3400 otavok a max vykon okolo 4tisic. to treba tocit aby zilo ale spotreba neni pri ustalenej jazde hrozna. pri 120 v 5te berie menej ako pri 90. to ide inac ked to clovek trocha vytaca do 100 na 4ke ... napr nehadzat 5tku hned pri 50...
 

 

Však do Budapešti ide z Košíc diaľnica, prečo máš maximálku 125?
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

z norimbergu do hamburgu som mal priemerku na fabii 1,4mpi (nie 16ventil ale stary dobry osemventil) 7,5l cely cas po dialnici tempom 140-150km/hod. ta 1,2tsi ma teda podla toho tvojho merania o hodne vyssiu spotrebu. nehovoriac ze je to o desat rokov modernejsi motor a porazi ho stary dobry osemventil zo skodovky :-)
 

Je velky rozdiel ...

Je velky rozdiel ist po dialnici "cely cas tempom 140-150km/hod" a dosiahnut taku priemernu rychlost na celej trase. Podla skusenosti pre dosiahnutie priemerky 141 to museli standardne davat cca 170-180. Tiez je otazna odchylka tachometra. Moze sa to zdat prkotina, ale kedze odpor vzduchu je pri vyssich rychlostiach hlavnym odporom, na ktory sa mina energia pohonu a tento rastie cca s 2. mocinou rychlosti, moze 5% odchylka v rychlosti znamenat cca 10% rozdiel v spotrebe.

Priame porovnanie realneho zivota - v priemere 1.2tsi o liter menej nez 1.4 mpi (pritom dynamicke vlastnosti budu zrejme tiez v prospech tsi).

https://www.spritmonitor.de/en...

https://www.spritmonitor.de/en...

https://www.spritmonitor.de/en...
 

 

fabia ukazovala na tachometri pri rychlosti 145kmh hodnotu cca 154hmh.
dynamicke vôlastnosti su urcite v prospech tsi avsak spotreba pri vyssich otackach a vyssich rychlostiach na dialnici je u mpi cca okolo 10-20% nizsia. otestovane na vlastnych autach pri pocte km cca 200000tis km. viac k tomu nie je co dodat. ak niekto s autom najazdil 20tis km a chce sa vyjadrovat k dlhodobej spotrebe je to skor na smiech. a riadit sa podla palubneho pocitaca z ktoreho davaju udaje ludia na net je este vacsia naivita nez sme doufali :-) ja tu davam realne merania na zaklade vypoctov pri tankovani po vrch hrdla nadrze a km. dlhodobu spotrebu beriem u auta ktore ma najazdene aspon 150tis km.
 

 

toto tam niesu hodnoty z palubaku. to je spocitane z prejdenych km na jedno natankovanie. samozrejme si tam kazdy moze hodit cisla ake chce....
 

 

Spritmonitor funguje presne tak - uzivatel si po natankovani zada mnozstvo paliva a prejdenych km a indikuje, ci tankoval doplna (ak nie, kalkulacia sa vyhodnoti az pri najblizsom natankovani plnej). Palubak je samozrejme zavadzajuci a uvadza len orientacnu hodnotu.

20t km je celkom dost, ale ok, dvihime latku. Na spritmonitore sa nenasiel ziaden odvazlivec, ktory by to s 1.4mpi tahal aspon 150t (s 1.2TSI sa nasli traja), takze navrhujem skusit 50t. (7 odvaznych s mpi, 72 s tsi). Vysledky spotreby - 7.23 vs. 6.19 v prospech 1.2TSI.

https://www.spritmonitor.de/en...

https://www.spritmonitor.de/en...

Samozrejme tvoje osobne vysledky su ske su, ale stale si len jeden vodic na konkretnom kuse auta, takze vo vseobecnosti to nie je dostatocna reprezentativna vzorka na vyvodzovanie zaverov a rozhodovanie (rovnako tak nie je reprezentativna vzorka jeden konkretny test v clanku). Oproti tomu vzorka zo spritmonitoru pre mna relevantna je - sam si tam evidujem spotrebu a v ramci modelu/vybavy/motorizacie sa pohybujem cca na priemernych hodnotach (jedno auto - 22 rovnakych vozidiel - moj priemer 8.54, soritmonitor priemer 8.63, min 8.15, max 10.12, druhe auto - 207 rovnakych vozidiel - moj priemer 6.31, spritmonitor priemer 6.11, min 4.76, max 8.09).

Najlepsia by samozrejme bola rigorozna metodika testovania (napriklad aj vagny udaj, ze priemerna rychlost bola 141km/h - spotreba bude ina, ak sa ide obcas 200, obcas 80 a ina, ked sa ide ustalene 150 a pomalsie 50 v meste len par km na zaciatku a na konci). O to sa koniec koncov pokusaju vyrobcovia aj zakonodarcovaia, ale zjavne sa im dostatocne nedari :). Ja sa teda osobne budem nadalej spoliehat na spritmonitor, ostatnych necham spoliehat sa na co chcu podla vlastneho usudku a tu sa mozeme v dobrom rozist.
 

 

nie nie som ojedinela vzorka. rovnaku spotrebu malo kopec ludi ktori mali to iste auto resp s tym istym motorom a v case ked boli tieto auta nove ich malo hodne ludi dokonca kamarat na nej nazadil vo firme vyse 800tis km. neviem ci fungoval ten spritmonitor aj pred 15 rokmi ale pamatam sa ze ked som s fabiou prisiel do nemecka takkukali ze co to je za znacku auta. tam nejaku skodovku vobec nepoznali a tak je skor ojedinele ak by sa take auto objavilo na nemeckom webe a ak sa objavilo tak je to skor vyrazne nedoveryhodne
 

web...

No... web ma taku jednu vyhodu, ze zvacsa nie je obmedzeny na krajinu. Spritmonitor funguje cca 15 rokov a kedze vtedy nebolo az take popularne davat vsetko "do tych cloudov" a pod., tiez to bude dovod, preco je repre. vzorka online slaba. Hladat ludi, ktori si to predtym znacili do zositov a robit prepocty je nerealne. Takze sa uz jedine spolahnut na to, ze motor bol vyvinuty a pouzivany celou VW group /ja som ho napriklad raz z pozicovne vyfasoval v Passate - na to by nemuseli v Nemecku pozerat s prekvapenim/. Hladat a porovnavat uz ale nemam silu. Proste tu moja argumentacia konci, ale teda ... vobec sa nehnevam, ak som nepresvedcil.
 

 

anoa ko pises znacit si to do zosita tak to robilo asi malo ludi. ale existuje este jedna taka vecicka vola sa to ze uctovnictvo ktore zvacsa vedie kazda firma najma taka co ma viacero aut a udaje sa uchovavaju pocas peknych par desiatok rokov a trebars na danovom su pristupne neobmedzene casom. A este poznamka ze su to asi najspolahlivejsie udaje nakolko su robene dlhodobo a mozes porovnavat kilometre vs palivo pocas celej doby zivotnosti auta a ak mas pristup k udajom ktore sa uchovavaju mozes porovnavat. su to udaje presnejsie ako zapisovanie jednotlivych tankovani nakolko palivo pri tankovani peni a mne sa uz viackrat stalo ze som naplnil pri 80litrovej nadrzi asi iba na 75litrov a to je uz dost velky rozdiel. ak by som to dal na ten spritmonitor (co som kedysi daval a potom som zistil ze tie udaje co su tam nesedia s realitou) tak ti vyjde pekny rozdiel oproti realite z dlhodobeho hladiska. takych uzivatelov ktori tam davaju kazde tankovanie je par percent. sam poznam ludi ktori poskytuju tieto udaje pre ten a im podobne weby a nerobia to vzdy kvoli ochrane svojich udajov. rovnako k tomu pristupuju aj nemci francuzi atd...
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto