Z mojho subjektivneho pohladu downsizing funguje. Mal som 1.8 atmosferu 125 koni, teraz 2.0 turbo s dvojnasobnym vykonom. Spotreba je len o kusok vyssia ako pri 1.8, pritom jazda neporovnatelna. Isteze turbomotory spotrebuju viac, ked na to slapnes. Ale maju aj iny vykon...
ten využívaný výkon a vysoký krútiaci moment nevznikol z ničoho, tá energia sa musela z niečoho premeniť, napr. z paliva ... každý má rád krútiaci moment od nízkych otáčok a záťah turba pri 1500 otáčkach, ale nie každý si uvedomuje, že fyzikálne zákony neoklame :) Predtým vytáčanie motora do otáčok 4-5 tis. asociovalo vodičovi zvukom, že to asi papká rýchlejšie, teraz si nikto neuvedomuje, že rovnakú spotrebu dosiahne pri omnoho nižšom pracovnom bode motora pri akcelerácii..
ja som pred 14 dnami presiel z 2,2 4-valca na 3,0 6-valec a neviem sa vynacudovat... odveziem sa podstatne rychlejsie, bezpecnejsie, pohodlnejsie a spotreba ( merana realnym tankovanim a poctom km) taka ista :-)
Kua, to by som bral. Naco sa ja trapim s dieslom :)
2.7 V6, 152kW, hmotnost 1800kg. Spotreba, od natankovania plnej nadrze, po takmer prazdnu (najviac km po dialnici) medzi 6.5 a 7 litrami. Osem litrov v Mustangu by mi absolutne nevadilo :) I ked musim povedat, ze ak uz Ameriku, tak ja osobne s osemvalcom.
Každá kombinácia motora a vozidla má inde svoje minimum spotreby. Trošku to preženiem.Jedna varianta má minimum pri rýchlosti 60 km/h a iná /to isté auto s iným motorom/ ho má pri rýchlosti 90 km/h. Teraz budete chcieť porovnať reálnu spotrebu pri rýchlosti 120 km/h. Ibaže - tá prvá varianta sa od minima vzdialila o 60 km/h,kým druhá iba o 30 km/h.Ak by boli k dispozícii krivky spotreby ,zistili by ste,že tie krivky sú dosť podobné,rozdiel je iba v tom z ktorého bodu vychádzajú. Mnohý tu teda chcú porovnávať neporovnateľné ! A navyše.Problém môže byť úplne inde. Výrobca síce uvedie ako hlavný motív zníženie spotreby ,ale tá pre neho nemusí byť až tak rozhodujúca - stačí dosiahnuť zníženie spotreby o nejaké desatiny litra a všetko je v poriadku. Druhá vec je čo získa výrobca ? U VW a jemu pridružených značiek /SEAT,ŠKODA,AUDI/ nastáva veľký prechod od štvorvalcov k trojvalcom. Čiže blok motora je o jeden valec kratší a teda aj ľahší /úspora materiálu/.To isté platí pre kľukový hriadeľ a aj o jednu ojnicu je menej.K tomu si pripočítajte - klasický štvorvalec má päť krát uložený kľukový hriadeľ,u trojvalca iba štyri. U štvorvalca musíte brúsiť a egalizovať štyri ojničné ložiská,kým u trojvalca iba tri.Osobne si myslím,že u výrobcu majú hlavné slovo tieto úspory a až potom sa zaoberá znížením spotreby.
Však samozrejme,
hm,
OK
Ford Mustang 2014
2.7 V6, 152kW, hmotnost 1800kg. Spotreba, od natankovania plnej nadrze, po takmer prazdnu (najviac km po dialnici) medzi 6.5 a 7 litrami. Osem litrov v Mustangu by mi absolutne nevadilo :)
I ked musim povedat, ze ak uz Ameriku, tak ja osobne s osemvalcom.