SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Renaulty získajú lacné hybridné riešenie ešte tento rok (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

keby vyšla

táto správa okolo roku 2000, tak by sa v Toyote trochu vystresovali..
Kedže máme rok 2016, tak sa musia rehotať, jak ked na štarte vidí Usain Bolt vo vedľajšej dráhe rozcvičovať sa nabudeného belocha.
 

konkurencia znizuje ceny

cim viac hybridov, hoci len mild hybrid, tym bude toyota musiet svoje hybridy ponukat lacnejsie, takze az take smiesne to nie je...
 

 

:D to urcite, Toyota neponuka svoje hybridy lacnejsie ani kvoli ozajstnym Kia/Hyundai hybridom takze to urcite nebude robit kvoli tomuto smiesnemu vacsiemu starteru :) Hybridom by sa malo nazyvat pohonne ustrojenstvo ktore moze fungovat hybridne = raz tak a raz tak.. a nie tieto smiesne pomocne mild/half/mini akoze hybridy.. len zneuzivaju uspech hybridov ktory vybudovala Toyota tvrdou pracou a obrovskymi investiciami. A clovek ktory si kupuje Toyotu kvoli jej spolahlivosti a hybrid kvoli jeho este vacsej spolahlivosti urcite neprejde na nespolahliveho francuza s dalsim novym kazitkom :D
 

 

No hybridom sa dá nazvať čokoľvek, čo hybridne funguje.
To, že na aktuálny Honďácky (accord) alebo Toyoťácky (hsd) hybrid sa toto (ani Hyundaiácke) ani zďaleka nechytá, je už na inú diskusiu :D
 

 

Tento system nefunguje hybridne vobec, pretoze nevie fungovat v cisto EV mode a teda nekombinuje dva plnohodnotne koncepty/typy. Taketo ani ryba ani rak riesenia sa teda nijako nemozu nazvat hybridom, jedine tak mutantom :) no technicky spravne by som to nazval Boost, a to velmi maly s velmi malym vplyvom na spotrebu. Ale v dnesnej dobe uz aj Rasto Chvala nazyva plnohodnotny hybrid Kia Niro ako klasicke auto s "elektrickym turbom" (facepalm) takze sa nebudem radsej vyjadrovat..
 

reálny prínos

mild hybridu je odhadujem tak pol litra nizsia realna spotreba v meste. Mozeme teraz diskutovat, ci je to vela alebo malo, podla mna je to vyznamne, lebo:
- mild hybrid je lacny na vyrobu - ma potencial byt v kazdom aute, aj s manualnou prevodovkou, u suzuki je to tusim 6 kg navyse.
- riesi spotrebu v meste, kde je u klasickeho ponohu najvyssia, mimo mesta je to medzicasom uz celkom ok aj s klasickym pohonom, len v meste sa najviac prejavuje kazdy valec navyse, a ja teda radsej viac valcov s mild hybridom ako 0,9 l trojvalce...
 

Hmm...

Pol litra mi pride vela na to aky je ten motorcek slaby.. v Priuse mam 10x vykonnejsi motor a ten zatah je pomerne jemny a to je napojeny priamo na prevodovku, nie cez neozubeny remen. Od tohto vacsieho startera ocakavam akurat tak castejsie vyuzivanie start/stop a odstranenie velmi lacne posobiaceho zahrkotania motora a zablikania koncovych svetiel pri kazdom krizovatkovom starte motora.
 
Hodnoť

To fakt stačí

na článok v novinách, aby si niekto pozval novinára/novinárku, ktorý/á ničomu nerozumie?
 


Najčítanejšie na SME Auto