SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tesla po troch rokoch prvý raz vykázala zisk (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

kde sú tie reči, že Tesla na každom predanom aute prerába tisíce dolárov a je to neudržateľný model a že na elektrických autách sa nedá zarábať?
 

Tie reci su nezmysel, pretoze

nepocitaju marzu na auto. Tu ma Tesla najvyssiu v celom odvetvi. Tesla prudko expanduje aby mohla zvysovat vyrobnu kapacitu. Objednavky ma na vyse 20 miliard dolarov. Ked sa stavaju nove zavody (napr. gigafactory + nakupuju nove montazne stroje) a zaroven sa investuje do R&D tak firma nemoze byt v zisku. Ale Tesla ma produkt ktory ma buducnost a je niekolko rokov napred vo vyvoji samoriadiacich aut.

Viete si predstavit, ze by Skodovka, alebo Audi dokazalo samo soferovat a zaparkovat napriklad na parkovisku? TEsla to dokaze uz dnes.
https://www.youtube.com/watch?...

Je to produkt ktory ma buducnost preto cena jeho akcii je tam kde je. Aj ked firma neprodukuje zisk. Vynosy narastaju o stovky milionov dolarov rocne. Pokial sa im len z casti splni ciel vyrabat stovky tisic aut rocne tak Tesla bude schopna pomerne rychlo uhradit straty z minulych rokov.

Kto ma zaujem si moze precitat Q3 report
http://files.shareholder.com/d...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

V novej fabrike TESLA je vsetko automatizovane. Musk povedal, ze ak by co i len na jednom useku boli ludia tak sa rychlost linky spomali na ludske tempo. A to nechce. Kedze tam pracuju len inzinieri ktori programuju a opravuju stroje, tak na pracovnej sile v cine neusetri. Ostava v USA.

Nejde o ziadne nabozenstvo. Nikto v elektricke auta neveril az kym neprisla TESLA MODEL S z ktorej su ludia uneseny. Takze je to o skvelom produkte. Chod sa za 20eur previezt na pol hodinu a potom nam povies.
 

 

Ved to. Cinski inzinieri su lacnejsi a sikovnejsi ako americki.
 

 

Lenze platy tych inzinierov v takej firme kde je vsetko automatizovane tvoria len male percento nakladov firmi. Takze sa to neoplati presuvat. Lacnejsie je pozvat najlepsich cinanov pracovat do USA. Ak keby TESLA vyrabala v Cine musela by vsetky auta potom doniest do USA a platit cla. A to uz je velmi drahe.
Netvrdil by som ze cinski inzinieri su lepsi. USA ma stale tie najlepsie technologicke skoly na svete.
 

 

Korporacie setria na kazdom cente.Usetreny cent sa rovna napr milion USD pre p Muska.

Doteraz to tak bolo vzdy. Korporacia, ktora chce dobyt svet a nie len USA trh, ide vzdy vyrabat do Číny.

Navyse, ked bude chciet ist Tesla predavat konkretne na cinsky trh, tak tam bude musiet zacat vyrabat.

Nepochybne vsak vznikne aj autonomna cinska konkurencia, tak ako napr v smartfonoch.

Samozrejme az vtedy, ked odvetvie elektro aut budeschopne fungovat aspon na nule, ked uz aj nehovorime o ziskovosti.

A mimochodom, ked pride cinsky inzinier do USA, tak samozrejme dostane plat americkeho inziniera.
 

 

Je velky rozidel v nakladoch ked mas 5 tisic zamestnancou a ked mas 200. Kvoli platom par inzinierov sa ti do Ciny is neoplati pretoze je to zanedbatelna suma. Nie vsetky podniky vyrabaju v cine. Somozrejme je to ine keby chceli predavat na Cinskom trhu.
MODEL S je uz ziskovy na auto.
 

 

nejsi ten co mi kazdy tyzden volava s uzasnou ponukou akcii a ked mu poviem ze nemam zaujem o tyzden zavola s tym ze minuly tyzden sme sa bavili ze ked bude nieco vynimocne na trhu ma mi zavolat? :)

zaujimalo by ma kolko kseftu tvoria povolenky emisne :)
ozaj, a ine farbiriky nekupuju stroje a nestavaju noe fabriky?

a uz len posledna poznamka, vzdy som chcel jazdit na trolejbuse a aby auto zamna jazdilo same, skratka take muzne aby to bolo
 

 

ty si mi iný ekonóm.
To chceš povedať že firma je v strate kvôli investíciam. Investície predsa nejdu priamo do nákladov ale do odpisov, ktoré sú v nákladoch. Investície nie sú hradené z vlastného, ale cez bankové pôžičky a tam do nákladov idú iba splátky a úroky.
Tesla je v strate a ešte hodne dlho bude pokiaľ nevyťaží svoje výrobné a odbytové kapacity aspoň na 95%
 
Hodnoť

Po odrátaní povoleniek za emisie

Je Tesla za kvartál v strate 117 milónov dolárov. No neviem, dokedy im to vydrží, ten entuziazmus. Zbytočne predražené auto nabité technológiami, ktoré nie sú potrebné. Úplne by stačil elektromobil s dlhým dojazdom a rýchlonabíjateľnou batériou. Ale aj názov Tesla je príznačný, Nikola bol síce génius, ale obchodne bol podpriemerný podnikateľ a aj dosť naivný. A tiež nedodržiaval termíny!
 

chápem,

Tesla už teraz vlastne skrachovala....
 

 

To zbytocne predrazene auto predalo v segmente luxusnych sedanov viac aut ako Audi, BMW, Jaguar, VW a styry dalsie DOKOPY. Ma teraz 35% tny podiel na trhu. Takze zavedenym znackam vypalil rybnik.

Ak chces lacne elektricke auto z dojazdom musis si pockat na Model 3 o 2roky alebo este dlhsie. Nieco take ako lacne elektricke auto momentalne neexistuje pretoze baterie su drahe. Ale pride na to. Naprv platia ti co na to maju a ako baterie zlacneju zacnu sa vyrabat ludovejsie auta.

A koho ten entuziazmus este drzi? Vsetkych co vlastnia akcie uz par rokov a dobre zarabaju lebo akcie stupaju. A tiez bude tesit vsetkych tych co si ich teraz kupia a pockaju par rokov.
 

 

Preco si vymyslas? A este tak evidentne klamstvo pises, ze tesla predala dokopy viac ako 8 znaciek.
Len audi A6 sa predalo len v europe 95000 za rok 2015. Tesla predala za rok 2015 50 800 aut.
 

 

No bravo vyskocil si namna ako taky besny pudel. :D Predtym nez ma obvinis, nechcel si sa najprv spytat na detaily a zdroj?
Asi tazko mozes MODEL S porovnavat s A6kou. S-ko je luxusny sedan na urovni A8 alebo Mercedesu S class. S-ko stoji vo vybave okolo 100k. Takze si porovnaval neporovnatelne. Tu mas clanok z ktoreho som cerpal.
https://cleantechnica.com/2016...
Ak to vyhviezdickuju tak domena je cleantechnica.com
 

 

1, nepisal si ani pol slova ze cisla mas len z us trhu.
2, tesla je cenou sice v triede limuzin, ale realne je na urovni a6.
Aj velkostou je to a6
Ci si uz videl niekoho kto ma teslu a ma sofera?
Sorry, za to vyskocenie, len nemam rad ked ludia zavadzaju lebo su teslou vyhypovany do vysin.
 

 

V pohode..
No velkostne je to A6 ale luxusom sa podla mna daju porovnat a TESLA ma aj ine zaujimave featury. Sofera ti netreba ved mas autopilota. :D
Ale tak TESLA nieje typicka executive limusina.
 

 

Ale zaujimalo by ma kam realne patri.
Skor asi je proste segment sam o sebe. Lebo cenou je to jednoznacne limuzina. Vykonom skor sportiak, interierom skor ta A6.
Lebo ten odkaz co si dal(stranka) ma zjavne za ciel propagovat vsetko elektricke a tak proste vybrali segemnt trhu aky im vyhovoval aby dosiahli pozadovnany vysledok(proste klasicke manipulovanie so statiskou. A ine zaradenie tesly som nevidel.
 

 

Ale ten clanok vysiel v desiatkach medii s rovnakym konstatovanim. Niesom odbornik ale myslim, ze TESLA S patri do midsize luxury sedan aj cenovo aj velkostne. Nie vsetky luxusne sedany su obrovske. A ide v porovnani hlavne o to, ze ked ma zakaznik 100k tak co si za ne vyberie. Takze uz z toho hladiska by malo vyznam ju tam zaradit. Takze to porovnanie je podla mna uplne v poriadku.
 

 

To je fajn ze ten clanok sa kopiroval napriec novinami.
No, a presne ako hovoris, tesla je mid size. Cize porovnavali ju mimo jej segementu. Lebo bohuzial vo svojom segemnte by mala velmi malicky podiel.
https://en.wikipedia.org/wiki/...
Inak, mohli rovno ju zaradit podla zrychlenia(vela aut na 100ku za tri sekundy nezrychli) medzi supersporty a verim ze tam by mala este viac percent:).
Inak mat zbytocnych 100 tisic, tak teslu kupujem hned, je krasna, autopilota by som velmi rad poriadne otestoval, a to zrychlenie musi byt paradne. Plus ticho.
Ale kvoli tomu ze auto je fajn nemusia zavadzat.
Len proste vsetko co citam citam uz so skepsou, specialne oslavne a katastroficke clanky, vzdy tam najdes nejake prehananie, niekedy az klamanie.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto