SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kvôli výrobe elektroáut prepustí Volkswagen desaťtisíce ľudí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

Nie každý krok vpred

znamená automaticky pokrok.

Tak ma ešte napadlo. Keď má menej súčiastok, tak prečo nie je lacnejší?

Alebo platíme za trápnu nálepku "EKO"?
 

 

No asi preto ze teraz v aute nemas pol tonovu baterku za 30000€
 

Baterka nema s cenou nic

Automobilky su jednoducho blokovane vladami a ropnymi spol. Elektromobil je extremne lacnejsi na vyrobu a ectremne spolahlivy a to automobilkam nevyhovuje. Taka Tesla spravila vo vyvojo za 13 rokov existencie viac ako vsetky automobilky dohromady. Okrem ineho baterka nie je jediny sposob ako dodat el. Energiu.
 

 

Aspon Tesla tlači na trend na trhu a ostatný to budu musieť rešpektovať inak stratia percenta z trhu.
 

 

tak zrovna ta tesla nieje lacna a nie len co sa nakupnej ceny tyka :)
tesla ma 2x vacsie naklady na zarucny servis ako ine automobilky v cenovej kategorii tesly

co takeho uzasneho tesla vyvinula?
baterie kupuje od panasonicu, "autopilota" kupuje od izraelskej firmy a karoseria co vyvinula stoji za velke ...
ak by napr. mercedes alebo bmw predavalo auta s takou kvalitou ako ich predava tesla tak im to zasadne poskodi image.
tesla ma len jednu spickovu vec a tou je PR :)
 

Tesla a PR

na propagaciu a reklamu ma v porovnani s ostatnymi automobilkami najnizsie naklady na jedno predane auto.
Ano PR ako taky maju dobry a velmi efektivny, aj vdaka tomu, ze robia nieco ine - teda elekromobily.

Zas napr. VW je dokaz, ze aj dlasi povazuju eletro ako alternativu, hoci nahradenie spalovacich motorov potrva asi este dost dlho, jedine, zeby doslo k zasahu od politikov, ale to by museli chciet automobilky
 

.

Tak o kvalite mercedesu a bmw by som pomlcal to uz nie je to co byvalo. Pokial viem tak tesla ma niekolko patentov takze nieco vyvyjat musi. Momentalne stavaju mega tovaren na baterie takze ten argument tiez neobstoji. Tesla existuje len 13 rokov takze nejaky cas potrva kym sa stane globalnou automobilkou.
 

 

Stavia ale spolu s panasonicom ;) ona baterky nevyraba samostane. Tie iste baterky pouzivaju aj ostani vyrobcovia.
 

 

Len tá Tesla nemá celkom nič, čo by nedokázal ponúknuť aj niekto iný a to aj oveľa lacnejšie.
Aspoň čo sa týka automobilov.
Či napadá ťa niečo výnimočné a neookopirovatelne?
 

 

Podstatnú časť ceny tvorí batéria. Tá je problém, nie elektromotor a plechy
 
Hodnoť

zaujímavé

elektromobil má menej súčiastok a je o 1/2 drahší, ako klasické auto. Tunak niečo nesedí.
 

 

Fakticky neexistuje sériová výroba, tak preto.
 

Baterie su veľmi drahé

stoja toľko ako celý dopravný prostriedok aj viac - podľa kapacity. Aby som bol konkretny, 1 kWh baterky stoji cca 500€ , 10 kWh teda 5000€. No a ak treba napr. min. 30 kWh bateriek, stoja 15 000 € pričom auto bez bateriek stoji 10 000 €.
 
Hodnoť

industry 4.0

http://www.manazerskecentrum.s...

Bude treba ale vymyslieť,čo s 80 percentami obyvateľov,ktorí nebudú mať prácu.Uvažuje sa o paušálnych dávkach,atd..Bude treba toho doriešiť omnoho viac!!!V súčasnosti nie je možné o tom diskutovať pri súčasných dlhoch a problémoch každého štátu..Vypadá to na kompletnú zmenu spoločnosti a zriadenia,včetne USA!!!..tažká téma...
 

jedno je isté, celé to nedopadne dobre.

ľudia čo nič nerobia sa rýchlo nudia a začnú robiť kraviny.
Vývoj je momentálne extrémne rýchly a nie som si istý, či rovnako rýchlo je možné aj implementovať zmeny do spoločnosti. Jedine ak nasilu, a to spravidla vždy končí explóziou.
 

 

tak na zaciatok by asi stacilo skratenie pracovneho tyzdna s tym, ze cast nakladov by financoval statny rozpocet
ale to by museli staty donutit velke korporacie platit dane ale tu som dost skepticky
 

 

o tych 80% sa postaraju zdravotne poistovne so svojimi dcerami ,nemocnicami .
 

 

Skrati sa pracovny cas, zvysia sa socialne vydavky a aby to bolo mozne pokryt, zvysi sa danove zatazene pre firmy do astronomickych vysin, aby to bolo z coho platit.

Az stroje zacnu vytlacat velke pocty ludi z pracovneho procesu, ti nutne budu potrebovat nejaky prijem. Bohatstvo sa bude musiet rovnomerne rozdelit, inak sa ludia vzburia a rozdelia si ho sami.


Aj ked mnoho SCI-FI literatury opisuje buducnost ako buducnost plnu velkych a vsemocnych korporacii, podla mna buducnost skor bude viac socialisticka. Prace nebude, no budu tu miliardy ludi, ktori z niecoho zit budu musiet. Bude to tak velka sila, ze politikom neostane nic ine, iba rozdelit bohatstvo bohatych, aby im ti chudobni 'nezakrutili krkom'.


Nehovorim, ze som z tejto vizie buducnosti nadseny, no nedokazem si predstavit, ako inak, bez velkeho prerozdelenia bohatsva by bolo mozne udrzat socialny zmier, ak budu obrovske pocty ludi bez prace, lebo ich nahradia stroje. Je to sice este hudba dost vzdialena - mozno 100-200 aj viac rokov, no niekde tam to bude smerovat.
 

hovorí sa tomu NEPODMIENENÝ PRÍJEM

Technologie vytláčajú ľudí z práce čím dalej viac, ako nikdy predtým. Ak "napotrební" ľudia nemajú sko vyhnanci pod mostom, musia štáty úplne zmeniť myslenie a dať ľuďom peniaze na aké-také slušné prežitie.
Bohužiaľ zatiaľ sa deje pravý opak, a v relatívne civilizovanom svete miliarda ľudí žije v chudobe , v tzv. 4. svete, v slumoch, v chatrčiach , v odpadkoch, v biede, z dolára na deň. Zatiaľ absolutne žiadna snaha o zmenu , skôr naopak, počet chudobných rapídne narastá.
Samozrejme musí sa prijať aj politika regulácie populácie, nie je možné stále kotiť noivych a nových ľudí.
 
Hodnoť

Co s prebytkom ludi ,?

Jednoducho vymru. Tolkoto ludi kolko zem ma jednoducho nie je potrebných a ani sa to neda udrzat dlhodobo. Na udrzanie vyvoja a aj pokroku postacuje plne 100 000 000 vzdelaných ludi
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME Auto