SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kvôli výrobe elektroáut prepustí Volkswagen desaťtisíce ľudí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Co s prebytkom ludi ,?
Jednoducho vymru. Tolkoto ludi kolko zem ma jednoducho nie je potrebných a ani sa to neda udrzat dlhodobo. Na udrzanie vyvoja a aj pokroku postacuje plne 100 000 000 vzdelaných ludi
MBA/Ing
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

 

Akurat ze najviac sa rozmnozuju ti menej vzdelani a menej uspesni,statistik najdes celu kopu.V okoli to vidim tak,ze zeny maju dieta,ked sa im skratka v praci nedari alebo nepaci.Malokedy vidis,zeby zena uspesna v praci odisla na tri roky na matersku+rodicovsku.Pokial teda nema 35+.Nie je to vobec dobre pre spolocnost,ale je to zial tak.
 
Hodnoť

Ťažká téma...

Aj vyspelé krajiny riešia problém, čo s prebytočnými pracovnými silami.
Pretože ak by aj teoreticky VŠETCI boli vzdelaní v smeroch ktoré majú budúcnosť, všetci sa aj tak nezamestnajú v tom na čo budú vzdelávaní.
...Nerozbitná sklenička !!! A jsme opět o krok pred nimi...!!!
- A sklári nebudou mít co žrát...(Pelíšky, 1999)
Kde sa bude okrem IT dať zamestnať ?
Služby? Obchod? Silové zložky a armáda?
Fakt to bude chcieť reset celej spoločnosti ako ju poznáme.
 
Hodnoť

hmm

tak..a teraz moze Ficko zacat slubovat nie 1500 pracovnych miest do kazdej dediny,ale aspon po 2000 ..len Tomtoma to nezaujima,on riesi horalky
 
Hodnoť

 

Paci sa mi ako socialne ludia zmyslaju, ale aby socialne zdielali spolocnu verejnu dopravu, to uz nie. Pre mna je koncept auta prezitkom, lebo akekolvek dnesne riesenie predstavuje rovnaky enviromentalny problem ako predtym. Ak nie vacsi. Ludia nicia individualne, ale zachranuju spolocne. Trapas.
 
Hodnoť

taká otázka

a odkiaľ sa bude nabíjať? Nech uvažujeme na SR cca 1 mil. áut (osobných) s výkonom priemerne 80 kW. Ich spotreba energie je časovo premenná, ranné špičky, odpoludňajšie návraty, ale každý si vezie svoju zásobu energie v nádrži. Pri elektrickej trakcii to bude trochu inak. Podľa predstavy, väčšina dochádzajúcich pracujúcich príde odpoludnia domov, strčí zásuvku a nabíja. Ráno sa odpojí a ide. Je naša sústava dimenzovaná na také odbery? Ak by sme uvažovali len 10% elektromobilov a ich príkon pri nabíjaní cca 10kW tak to je špička 1MW len z elektromobilov. Nevraviac, že len málo domácnosti má takú silnú inštaláciu, aby mohlo brať taký príkon.
Citujem Riša Mullera: "nebude to ľahké drahá...."
 

 

Aspoň nebude treba v noci púšťať Čierny Váh a riešiť ako vyskladovať elektrinu :-D
 

ak už

tak v noci sa Č. Váh napúšťa, teda voda sa čerpá hore. Bol som tam na exkurzii a je to obdivuhodné dielo. Ako nám riaditeľ (vtedy už pred dôchodkom, ale celý život strávil tam od píky), ktorý sa naozaj vyznal, vysvetlil tak namiesto ďalších blokov mochoviec by sme potrebovali ešte jednu takúto prečerpávačku niekde na stredozápade (Vtáčnik?) a potreby by boli hladko pokryté na desaťročia. Kombinácia jadro+prečerpávanie je ideálna, JE majú rady kľudný nominálny výkon a prečerpávačky dokážu za pár desiatok sekúnd dodať špičku, alebo naopak absorbovať prebytky. A inak neskutočný zážitok byť v strojovni, keď spustila hoci len jedna zo štyroch turbín. Potrubie má priemer taký, že by cezeň prešiel autobus a hluk vody, také hlboké silné dunenie človeka úplne ochromí. Veľakrát som počul forsáž tryskáčov, rockové koncerty, ale toto bolo úplne iné, naozaj som cítil tú silu každou bunkou, zrejme tam bolo aj dosť infrazvuku.
No a že by nabíjanie áut riešilo nočné prebytky je možné, ale spoliehať na to nemôžeš, takže nejaké prečerpávačky by stále museli byť.
 

 

Áno, v noci sa napúšťa. Preto aby pracovali čerpadlá a spotrebovali tak energiu, ktorej je v noci keď je nízka spotreba, je prebytok. Hej, je to skvelé dielo, človeka to úplne ohromí.
 

 

trošku sa to otočí,pre domacnosti bude nočný prúd drahší
 

 

ti to vysvetlim :)
nech elektroauto spapa 16kWh na 100km.
http://auto.pravda.sk/poradna/...

denne najazdis kolko km? 80 percent ludi do 60km denne. samozrejme v priemere.
teda na tych 60km minies 16kWh*0,6 teda 9,6kWh.
ak by si nabijal celu noc 8 hodin, tak mas odber 9,6/8 je 1,2kW.
teda rozhodne nie tvojich 10kW.
vies kolko papa rychlovarna kanvica? 2kW.
teda tahat tolko energie v nasich sietach vobec nie je problem. tak isto cez noc je elektriky prebytok.

to, ze niekedy ti treba ist viac ako 60km denne napr 600 je jednoducho riesitelna vec.
staci dobijat baterku za jazdy z benzinu. a uz mas neobmedzeny dojazd.

teda staci mat elektromobil s malou, lahkou a lacnou baterkou na dojazd cca 100km a k tomu maly cca 35kW motorcek v optimalnych otackach na prilezitostne dobijanie za jazdy.

no a preco este nemame take auta?
existuje napr bmw i3 ERex, no je schvalne skarede a predrazene s hnusnymi materialmi v interieri, aby ho nikto nekupil. existuje len za to, aby sa plnili normy.

automobilky, ktore maju zisky hlavne zo zlozitych motorov a prevodoviek nemaju ziaden zaujem o tieto zisky prist.
 

 

isteze...
ty si este nepocul o kauze varnych konvic v Anglicku?
ked sa spotrebitelia spiknu a vsetci naraz zapnu varne konvice, tak tiez sposobia blackout:))
v Anglicku sa to pravidelne stavalo po konci oblubeneho serialu - vsetci si zrazu isli varit caj:))
takze, ano, bude treba regulacia, limitacia maximalneho prikonu, preferovanie pomaleho nabijanie pred rychlonabijanim... na vsetko nasa vyspela socialisticka sustava rozvodov elektriny je pripravena! na Slovensku je mozne aj dialkove riadenie tarify a zapinanie spotrebicov s vysokym odberom... kto kuri a zohrieva vodu na elektrinu vie... to kedy sa ti zapne bojler na nocny prud vie rozhodnut aj distributor...
 

 

veru nepocul no verim ti.
cez den je velky odber a ak sa ludia dohodnu tak veru vela rychlovarnych kanvic moze zhodit siet.
ja som pisal o noci.
vtedy je o dost mensi odber a nezhodili by ho ani kanvice.
okrem toho kanvica papa 2kW a auto by papalo menej.
 
Hodnoť

PRILIŠ KRIKU PRE NIČ ...

O elektroautách sa zatial len hovorí a chvíľu potrvá kým budú ekonomicky výhodné pre výrobu aj zákazníkov a ani európske dotácie prechod neurýchlia. Najväčší problém je s logistikou dobíjania elektroáut.
Hneď ma škodoradostne napadá šialenému rusku klesá príjem z ropy a potom budú mať ešte väčší problém vykryť straty.
 

 

aké budú straty nevieme ale niekto a z niečoho tú elektrinu bude musieť vyrobiť
 

 

Aj v krajine ako je Slovensko, kde je minimum elektromobilov (asi 400) je dosť nabíjacích staníc. Bez problémov prejdeš z jedného konca na druhý. V meste sa s tým jazdí bez každodenného nabíjania. A v noci to môžeš dobíjať aj doma.
Z hľadiska osobnej dopravy je to jednoznačne budúcnosť. O nejakých 20 rokov (a možno aj skôr) už budú elektromobily prevažovať. Nejde len o ekológiu, ale aj o to, že vyšachujeme Arabov a Rusov. Nie je donekonečna možné, aby Európa visela na ropnej šnúrke buď jedných, alebo druhých. A pretože nemáme dosť svojej ropy, musíme radikálne znížiť jej spotrebu aby sme neboli energeticky závislí.
 

.."A v noci to môžeš dobíjať aj doma" ..

ja bývam na siestom poschodí....
 

To s tou zavislostou je stopercentna pra

vda, ale ani ta elektrina nam nespadne z neba, ak ju budeme vyrabat z ropy alebo plynu tak sme rovnako zavisli ako predtym, kapacita vodnych elektrarni je uz viac menej vycerpana, a obnovitelne zdroje este dlho nebudu mat dostatocny vykon a hlavne stabilitu. Ostava uhlie ale to je zase ekologicky problem, jednak samotna tazba, potom doprava a nakoniec emisie ktore zatial ziadne filtre nedokazu ucinne odstranit. Alebo jadro, ale tomu verejna mienka momentalne nie je velmi naklonena, Takze ak sa nepodari najst nieco uplne nove, napriklad jadrovu fuziu, tak tu mame vazny problem.
 
Hodnoť

 

Je to logicke. Elektroauta su buducnost, maju ovela menej suciastok a su ovela menej narocne na udrzbu (ziadna prevodovka, ziadna spojka, ziadne oleje, valce, piesty, sviecky, turba, rozvody.. nic z toho), takze aj servisaci zarobia o polovicu menej, zostanu len pneumatiky a bude treba viac sikovnych auto-elektrikarov..
 
Hodnoť

Tie e-auta budú

jednoválce?
 

nie,

ale budes potrebovat velmi dlhú predlzovacku...
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME Auto