SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kolóny komplikujú dopravu na viacerých úsekoch (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

D1

Super, presne pre toto treba 8 pruhov D1, aby bol lievik ešte väčší
 

 

ak to bude postavene naraz spolu s nultym obchvatom ako je priblizne planovane, nebude to az taky lievik
 

 

presne tak, nebude to lievik ale sitko
 

trt a dva orechy

kolko je tranzitnej dopravy cez BA? mozno tak D2 ale nie smerom z TT. je jedno ako rychlo sa dostanu auta do mesta pokial sa tam to zapcha...
 

presne tak

pozrite sa rano na ulice Vajnorska a Roznavska - uz teraz su uplne upchate autami prichadzajucimi z D1. Ked sa postavia dalsie pruhy co sa stane? Nemusim by dopravny expert aby som uhadol, ze budu upchate este viac a z upchatej dopravnej situacie v BA sa tym vyriesi trt makovy.
 

nultý obchvat je z Jaroviec do Rače

Podľa mňa nie je veľa takých, čo bývajú v Jarovciach a robia v Rači (alebo naopak)
 

ale

nultý obchvat nie je pre tých, čo bývajú v Jarovciach, ale pre diaľkovú dopravu čo ide smerom na Rakúsko a Madarsko - aby nešli cez mesto (aj keď po dialnici)
 

 

Lenže zápchy tvoria ráno a poobede ľudia, ktorí cestujú do a z roboty. Sú samozrejme úseky, kde dopravu zapchávajú kamióny, napríklad most Lafranconi pri zavretí tunela Sitina, ale tam ten obchvat nepomôže.
 

coby nepomohol

ked zmiznu tranzitujuce kamiony, na ich miesto sa dostane x aut (2-3 odhadom) co urcite zrychli dopravu aj po pristavnom moste. Tusim, ze odhad je nejakych 10-12%, co uz moze byt citelne a ked sa k tomu prirataju taki, co robia na opacnych koncoch BA a momentalne musia jazdit rovnakou trasou ako aj ti, co zliezaju v Ruzineove alebo Petrzalke. O pripojeni zo smeru Rovnka ani nehovorim...
 

 

Dajme tomu ze tie percenta su realne.
Ale o kolko sa zvysi preprava na pristavnom ked sa vybuduje ten obchvat?
Vsak uz teraz ludia kupuju ako besni pozemky domy atd na buducej trase obchvatu, nove projekty rastu ako huby po dazdi.
Cize ked bude dokonceny tak tich 10-12 percent o ktorich pises bude vtedy 0. Stav bude podobny ako je teraz. Akurat mesto bude viac upchate.
Osobne si myslim ze kym nebude nejako preferovna a budovana hromadna preprava, tak zapchy budu len a len rast, obchvatov mozes mat aj milion, ked vsetci chcu ist do centra kde stale pribudaju nove a nove kancelarske budovy.
 

 

vsak pointa je, ze sa preprava na pristavnom moste znizi o tych 10-12%, horsie to bude ak do [prevadzky pustia novu R7 skor, ako bude dobudovana D4, potom pride k tomu "mega lievuky" o ktorom hovoria vsetci protivnici obchvatu...
Moj nazor je, ze regulaciou tranzitnej dopravy a jej usmernenim na novy obchvat sa citelne zlepsia podimienky hlavne na pristavnom moste...
 

 

No praveze sa neznizi. Lebo auta co pojdu po d1 do BA pribudnu.
Kazdopadne uvidime co sa bude diat ked to dokoncia.
 

 

a ktore to auta pribudnu? zrazu sa zvysok slovenska prestahuje do BA? Sak uz je tu aj tak polka statu...a nepride mi realne, ze zrazu sa rozhodnu vsetci ti, co chodia inak ako autom chodit prave autom do BA, a ked aj tak ich tak vela nebude. Tych 10-12% na prisavnom moste znamena 10 -12 000 aut, co je nezanedbatelne cislo...
 

 

Jasne ze pribudnu, vsak sa pozri ako sa rozrastaju satelity okolo ba, ako rastie pocet kancelarskych budov v ba.
Ci preco myslis ze stahovanie polky slovenska do BA uz skoncilo?
 

 

Píšem o zápchach na moste Lafranconi, odtiaľ kamióny nezmiznú. Zmizli by, keby súčasťou obchvatu bol tunel pod Karpatami. Ale nie je.
 

 

chodim po obchvate min 2x denne a vobec nemam pocit, ze by to na Lafranconi (za standardnych okolnosti) bolo take tragicke ako na pristavnom moste. Ked donutia kamiony chodit novym obchvatom, tak sa pristavny most odlahci v oboch smeroch a pri lafranconi sa nic nezmeni..
 

 

asi tak, chodit cez Lafranconi je radost oproti pristavnom :) prechadzam oba tak to viem porovnat. Pristavny je zapchaty takmer nonstop, Lafranconi iba ked je havaria/oprava a pod
 

riešenie

Riešením nieje viac ciest, ale zmena prístupu nás občanov a samosprávy.

V zahraničí sa to rieši zákazom vstupu počas špičky automobilom v ktorých je
iba jeden človek - šofér. Plus jeden deň umožniť vstup automobilom s párnym prvým číslom ŠPZ,
nepárne zákaz. A druhý deň naopak.

Hneď by bolo o 50 percent automobilov v špičkách na cestách menej...
 

 

to su fakt uzasne riesenia. Clovek co ide do BA raz za mesiac a este si to tak naplanuje aby vsetko pobehal a vybavil, sa tak tam nedostane.

Clovek co tam chodi kazdy den tam pojde cca 10-15x za mesiac...
 

.

Mohlo by sa to spraviť 1 - 2 x za mesiac a uvideli by sme výsledok.

V zahraničí to tak funguje , len u nás na ufrfľanom Slovensku má vždy každý
nejakú pripomienku, ale riešenie žiadne.

A vôbec by z vás Bratislavčanov neubudlo , keby ste sa trošku prispôsobili.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto