SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mercedes odhalil štyri nové motory vrátane historicky najvýkonnejšieho dieselu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Neviem ako vás, ale mňa najviac zaujala upútavka na indukčné žiarivky pod článkom :)
K motorom: kua a čo tak skúsiť atmosféru? Žiadne turbá, žiadne vstrekovače, žiadny filter, a všetky emisie ďaleko v norme ...
K tomu v8 s turbami medzi valcami: pred pár rokmi týpek na dfens celkom pekne rozoberal, aký je to bol dobrý nápad v podaní bmw - proste opekačka na pripálenom oleji...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

ano, ved mercedes uz dlhe roky kopiruje od bmw kadeco :-)
 

 

Co take? Len nepovedz, ze X6 :D Ten koncept "coupe SUV" prvi spravili SsangYong s modelom Actyon.
BMW zdaleka nema tolko modelov ako Mercedes, ziadny konkurent pre S coupe (predtym CL), ani SLS, ziadne exkluzivne kusky, ako SLR alebo SLR Stirling Moss. BMW sa zmenilo na vyrobcu extremnych dieslov, ale ich benziny su uz viacmenej priemerne. Ked skoncili s atmosferami, skoncila aj vynimocnost ich motorov.

Tesim sa, ze sa Medak vracia k radovym 6-valcom. Spolu s Jaguarom. Konecne. A co Japonci? Byvaly Skyline a Supra boli tiez radove 6-valce.
 

 

V com su R6 lepsie ako V6?
V com ako laik vidim najvacsi rozdiel je kompaktnost V6 - tazisko auta sa da posunut viac dozadu a zlepsit rozlozenie hmotnosti. V com vidim nevyhodu su dve hlavy, dve vacky, dvojite rozvody, dvojite zvody atd. -> dvojnasobne naklady pri oprave.
Ale z hladiska prejavu v tom velky rozdiel nevidim. Posledne V6 od MB boli aj vyvazene - nepotrebovali vyvazovaci hriadel.
 

No ja som tiez

laik, ale fanatici co som uz viackrat cital na forach, tak tvrdia, ze R6 je lepsi v podstate vo vsetkom, okrem spominanych rozmerov, lebo je dlhy. Lenze ked ho BMW dokaze montovat do malej 1-ky, tak hadam s tym nikto nemoze mat problem vo vacsich autach. A druha nevyhoda, ale uplne zanedbatelna, je trosku vyssie tazisko. V6 sa da "spustit" nizsie, ale znova, ked s tym nema problem prave sportovo orientovana znacka ako BMW, tak ten rozdiel musi byt prakticky neviditelny.
Podla toho co som kade tade cital, R6 je lacnejsi, menej vazi, vraj ma dlhsiu zivotnost. Preto sa v USA zvyknu velke R6 diesle davat do heavy duty truckov. No a z podstaty je to dokonale vyvazeny motor - toto je sice pre drvivu vacsinu ludi nepodstatne, ale mne sa to paci. A dalsia subjektivna vyhoda pre mna je, ze vsetci robia V6 a preto vzdy, ak niekto pride s niecim inym, tak ma u mna plus :) Ci uz R6, VR6 alebo H6 (boxer). A este, neviem ci to ma nieco spolocne s tym, ze R6, ale tie sialene vysokootackove 6-valce co poznam boli zhodou okolnosti radove. Ci uz E46 M3 alebo spomenuty Skyline R34 ci Supra. Maju brutalny zvuk, ked to vytocis :) No teraz tu mame atmosfericky 6-valcovy boxer v 911 GT3 - 9000 otacok :)
 

6 valec

je samovyvazitelny.A je to.
 

 

Zartujem:-) ako fanusik BMW si musim trosku rypnut, nie?:-) obe automobilky robili a robia skvele auta..a v poslednej dekade sa im konecne vyrovnalo aj AUDI. Vo svojom BMW mam radovy sestvalec..hm, tak oproti V6 nepotrebuje vyvazovacie hriadele.
 

 

Mercedes mal aj V6 bez vyvazovacich hriadelov ;)

Podla toho, co napisal kolega vyssie mi vychadza, ze hlavna vyhoda r6 oproti V6 je v cene. Preto sa ho BMW drzi a MB sa k nemu po rokoch vracia.
 

 

Mimochodom, existuju aj radove 8-valce :D

Ten kňučiaci zvuk je kompresor, to si nevsimajte. Ale zvuk motora zaujimavy - https://www.youtube.com/watch?...
 

 

Ziadne vstrekovace? Co sa chces vratit ku karburatoru?

S turbom ciastocne suhlasim, ak je turbomotor spravne dimenzovany, turbo nie je problem (t.j. nesnazit sa maximalizovat litrovy vykon).
 

 

Mal som na mysli FSI vstrekovače samozrejme ;)
 
Hodnoť

zaobide sa alebo nie

No a ten benzínový štvorvalec 2,0 l sa bez filtra zaobide alebo nie?
 

 

Predpokladám, že ten filter tam bude, je to kvôli FSI. Keďže ostatné motory to majú, tak predpokladám, že aj ten 2liter.
 

 

Ked porovnam Opel 2.6V6 v OPC, tak ma strasne cierny vyfuk. Naproti tomu vsetky pod 2.0T maju ovela cistejsi. Takze je mozne, ze len plnotucne priamovstreky neprejdu limitom?
 
Hodnoť

 

Som zvedavy ako maju zmaknutu zivotnost najpredavanejsieho dieslu (byvala 220 CDI sucasna 220 d). Cital som ze blok motora + piest tiez (nie som si 100% isty) bude vyrobeny z hlinika namiesto zliatiny akou je to este stale teraz. Urcite to prispeje k rychlejsiemu zahriatiu a v dynamike uz je skoro skoro (myslim chyba 10-12k) taky ako sucasny 250 d ale neviem ako zivotnost. Pretoze tieto motory sa kupuju primarne na najazd velkeho poctu km toto spolu s predlzenymi servisnymi intervalmi na 25tKm nevesti nic dobre. Hovorim z vlastnej skusenosti. S autom, s ktorym jazdim nie je nic zle len napriklad uz nie som schopny (po 2 vymene oleja po 25tKm) s nim jazdit za taku spotrebu aka bola na zaciatku ked bol prvy olej. Mam pocit ze to uz hraju aby tie auta vydrzali to minimum co maju ale zivotnost to tymto motorom rozhodne nepredlzuje.
 

 

Pozri ponuku renaultu a budes o tom motore vediet viac. Mercedes rad nakupuje u renaultu a len trosku poladi a je tu plnotucny Mercedes. BMW zas dlho paktovalo s PSA, neviem ci este ale 1,6 benzin bol PSA. Vivat Nemecka kvalita. Ono to uz pomaly inak ani nejde. vyvoj je drahy.
 

 

220 d a vyssie nie su Reanult motory
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Nemas pravdu. Ani 220 ani 250d nie je od Renaultu. Su to cisto Mercedesacke motory. Jediny diesel od Renaultu v Mercedese je 1.6 co je myslim 180d ako je to s benzinmi to neviem. Tomu motoru sa da rozumiet v takom Acku ci Bcku ale ten kto ci ho da do Ccka (v Ecku sa samozrejme neda nakonfigurovat) tak si myslim ze ani nemusi kupovat Mercedes:)
 


Najčítanejšie na SME Auto