SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nissan nie je spokojný s dojazdom elektroáut, pridá im spaľovací motor (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

A bude to este drahsie a este poruchovejsie.
 
Hodnoť

 

A na taketo auto sa budu tiez vztahovat zvyhodnenia pre elektromobily?

Nie je to inak nic nove. Pouzival to aj Opel Ampera a nejaky velky uspech nemal.
 

 

Tak v principe to moze mat ovela lepsie emisne parametre, lebo ten motorcek moze pracovat v optimalnom pracovnom rezime pri pevnych otackach. Ale zase ta deklarovana jednoduchost elektromobilu je ta tam...
 

A navyse to zvysi hmotnost a teda skrati

dojazd na baterie bez dobijania a samozrejme zvysi cenu. Mackopes ktory nema velku sancu na uspech.
 

 

Mackopes co nema sancu na uspech? odporucam pozriet predajne cisla Outlanderu PHEV. To je v podstate elektromobil s malym dojazdom a velkym extenderom.
Este by sa tam hodil HCCI namiesto "obycajneho " spalovaku a je to idealne auto ;)
 

 

Principialne to bude mat lepsie emisie, ked to pojde na bazterie. Akonahle bateriu vybijes a motor pojde naplno, sptreba bude horsia ako pri benzinovom aute, lebo v celej susutave budu dodatocne straty medzi motorm a bateriou.
Takze zmysel to moze mat len v pripade, ze vacsinu casu jazdis male trasy a dobijas baterku a sem tam potrebujes ist na dlhsie a nemusis sa bat, ci najdes nabijacku. Lenze potom budes vacsinu casu vozit ten motor a nadrz uplne zbytocne. A cena auta bude este vyssia ako pri elektromobile.
Cize dalsi dokaz, ze pokial sa nieco principialne nestane s bateriami, elektromobil ma velmi obmedzene pouzitie.
 

 

nemas pravdu co sa tyka hmotnosti a ceny.
jednoduchy motor, nadrz, cerpadlo a neviem co vsetko je spolu lacnejsie a lahsie ako baterka.

co sa tyka strat medzi motorom a baterkou tak samozrejme su, ale treba si uvedomit, ze ten motor bezi v optimalnych otackach a netreba ani prevodovku.

spravne pises ze to ma zmysel ked vacsinu casu jazdis kratke trasy a sem tam dlhsie. no prave tak jazdi drviva vacsina ludi. po -pi do 80km denne a cez vikend dlhsie trasy.

tak na co so sebou trepat drahu a tazku baterku? staci mala na cca 100km, ktoru kazdu noc dobijes a tahat so sebou aj lahsi a lacnejsi motor, ktory pouzijes obcas, aby si mal neobmedzeny dojazd.

co ocakavas, ze sa stane principialne s baterkami? ja veru v najblizsich 20rokov vobec nic. li-air, ci li-metal. ale fakt nic viac. vodik je ekonomicky nezmysel. no na co vymyslat nieco nove? vsak stale mame benzin.
a ako aj pisem nizsie. ak by kazdy dobijal cez noc auto z najblizsej poulicnej lampy tak by dobyt po benzine klesol, teda aj cena. elektriky cez noc je prebytok a aj siete by to zvladli.
 

 

Neviem odkial beries, ze bacteria bude lahsia. Kolko ma dojazd Cisco elektricky Leaf aj s tazkou baterkou? 160 km? Ked tam daju este aj mensiu baterku, tak to strati zmysel uplne.
 

 

baterka je fest tazka. to vie kazdy. za to su elektromobily tazke.

napr ten leaf ma 24kWh baterku, ktora vazi 174kg a dojazd dajme tomu tych 160km.
dojazd 160km je dobry na druhe ci tretie auto do rodiny. ak by malo plnit funkciu prveho auta do rodiny tak dojazd si ludia ziadaju cim viac.

ak by si dal do auta 3x baterku z leafu mal by dojazd cca 480km a vazila by 522kg!!!
522-174 je 348kg. extender so vsetkym co k tomu treba aj s plnou nadrzou nevazi ani tretinu.

ja by som dal este mensiu baterku. na dojazd cca 100km. usetril by som este viac na vahe aj cene za baterku.

okrem toho aj dojazd 600km je cloveku obcas malo. hlavne ak musi hladat nabijaciu stanicu, cakat kym sa uvolni a potom cakat pol hodku kym sa to dobije aspon daco. benzin natankujes hocikde za 5 minut.
 

v principe suhlasim

okrem prebytku el. v noci. Ono, ak by sa zacalo nabijat vo velkom, tak by to nevydrzali ani elektrarne ani el. siet. Ak by to malo fungovat, uz teraz by mala byt legislativa a vystavba pripravena na nabijanie aut. Parkoviska a garaze by mali byt dimenzovane na nabijanie x 100aut
sucastne a to nie je len taky zanedbatelny odber. + je treba za to nejako platit (z el. lampy to nepojde)
 

 

No este stale to nebude mat spojku, prevodovku, atd. :)
 
Hodnoť

 

vo vseobecnosti je extender super riesenie.
je to fakt jednoduchy motor, ktory bezi v optimalnych otackach a nemal by sa kazit.
je o dost lahsi ako bateria.
vdaka extenderu ma auto neobmedzeny dojazd (dotankujes za 5 minut), usetri sa plno penazi za baterku, lebo staci o dost mensia a auto ma vsetky jazdne vlastnosti elektromobilu. lebo vsak je to elektromobil, ktory ako zdroj energie pouziva aj stary dobry benzin.

este by aj benzin zlacnel ak by sa presadili extenderi a ludia by nabijali cez noc z najblizsej poulicnej lampy.

amera nemala extender, ale motor, ktory aj priamo pohanal auto. teda zbytocne zlozity, drahy poruchovy motor.

bmw i3 REx ma motor z motorky.
 

Nič nové pod slnkom

Spomínam si na článok v časopise Svět motorů asi pred 40 rokmi, kde predstavovali dielo jedného nadšenca, ktorý si urobil niečo podobné zo Škody 1000 MB - do kufra dal baterky, namiesto pôvodného motora motor z Babety, ktorým dobíjal baterky a kolesá poháňal elektromotorom ;-)
 

V principe..

Ono netreba ani hladat nejake experimenty, takto totiz funguje velka cast diesel lokomotiv - vyrobit prevodovky a spojky, ktore zvladaju take krutaky je nakladne, takze to vlastne len generuje elektrinu pre elektromotor..
 


Najčítanejšie na SME Auto