SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Brusel odobril nemecký plán, za diaľnicu sa bude platiť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

?

Toto je presne Bruselská politika. Keď ide o veľké Nemecko zrazu nevadí diskriminácia. Keby sme my zaviedli poplatky iba pre zahraničných, Brusel by nás zožral. To, že platia aj domáci, je síce pekné ale im budú poplatky vrátené vo forme znížených daní, takže akú diskrimináciu ste odstránili, keď zahraničným motoristom nebude môcť byť vrátené nič, aj keď budú jazdiť na elektromobiloch? A potom sa ešte čudujú, že prevláda euroskepticizmus...
 

 

Dlho sa spekulovalo ako problem vyriesit, pretoze zakladna teza skutocne bola tak nastavena aby platili len zahranicni motoristi. A preco by nemali? Mozno by si si mohol zisti kolko platia okrem toho a potom to porovnat. Brusel zacal konanie v tomoto pripade ako proti kazdemu. Finta je ale v tom ze dane pod Brusel nepatria, takze o co ide?
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

v inych EU statoch sa tiez platia nemale dane, ale vsade platia vsetci poplatky za dialnice rovnako - ci domaci, ci zahranicny. Iba nemecko chce zdierat zahranicnych!
 

 

Netrep, na Slovensku je to presne naopak, zahranicny co nezaplati za dialnicu je nepostihnutelny, vdaka genialnemu systemu za drahe peniaze, ktory zaviedli.
Prave naopak, diskriminovani su domaci, ktori su vymahatelni, aj ked dodatocne.

Za to ze Nemci maju viac rozumu a nemaju takuto idotsku zlodejsku vladu, ako my, nemoze EU, tak na nu nenadavaj.

A keby nebolo tej EU, ktoru mas tak v zuboch, tak nemas ani kde nadavat, lebo aj tento intenet by ti pod zadkom rozkradli. :)
Alebo by si mal rusky, postaveny na drevenych serveroch.
 

?

Ale debata nie je o neplatičoch, ale o platiacich serióznych vodičoch. Nechceš pri každej téme predsa argumentovať nejakým okrádaním, či? To, že systém je nedokonalý je technický problém, ktorý sa dá vyriešiť. Aj Slovákom chodia pokuty zo zahraničia, nechápem ako je možné, že my ich do zahraničia neposielame tiež...
 

 

Ja to nechapem tiez, ani to, ze sa za drahe peniaze nakupi nejaky system, ktory je nakoniec nefunkcny.

Svojim prispevkom som len reagoval na texty o tom, ako budu zahranicni uzivatelia dialnic diskriminovani oproti Nemcom.
To, ze Nemci platia cestnu dan, nevidia. Rovnako sa ani neozyvali ked mohli jazdit v Nemecku zadarmo.
Ani sa neozyvali ked sa zaviedol system elektronickych znamook na SK, ktory neumoznoval posielanie pokut.

Ano, suhlasim, je to technicky problem, preco sa ale doteraz nevyriesil, ale najprv aplikoval a dodatocne, po roku pomaly, sa idu nedostatky odstranovat ?

Miesto stazovania si na EU a diskriminaciu v Nemecku, bolo by lepsie pozriet sa na niektore veci doma a tie riesit.
 

?

Dobre, ja to spoza PC nevyriešim, na to sú tu iní. Len poukazujem na problém diskriminácie a dvojitého prístupu Bruselu, teda na to, čo mi vadí, že jedny môžu a druhí nie.
 

 

Ja tam osobne žiadnu diskrimináciu nevidím.

Inak dnes bolo v správach že tretina priestupcov na diaľnici nebude môcť byť pokutovana, lebo nekvalitné fotografie.
A zase nebude nikto postihnutý za niečo nekvalitné. :)
Tam tiež unikajú peniaze, ktoré mohli byť použité na niečo pre všetkých.
 

?

Dobre nezhodneme sa na tej diskriminácii.

K tým fotografiám. Žiadny systém nie je dokonalý. Úlohou represie (pokutovania za priestupky) ani nie je podľa mňa postihnúť každého. Ide o to, aby si ľudia uvedomili, že im hrozí trest, ak porušia pravidlá. Teda tak by to malo byť, lebo reálne nie je možné odchytiť a sankcionovať všetkých priestupcov...
 

 

Dokonalosť je chimera, krém je rozdiel medzi nedokonalosťou a nefunkcnostou.
Toto si predsa veci ktoré sa vychytavaju pri testovacej prevádzke.
Tretina je príliš veľké číslo. :)
 

?

Neviem to porovnať s inými systémami, ale asi môže byť...
 

 

Ani zďaleka to nemusí byť veľké čislo, pretože nevieme aké faktory do toho vstupujú a neuviedol si ani porovnanie s ostatnými systémami/štátmi. Tá jedna tretina nekvalitných fotiek môže napríklad vychádzať napríklad z nevhodných svetelných podmienok (noc) alebo vplyvov počasia (dážď, hmla).

Samozrejme všetko čo som napísal sú len špekulácie a údaj o jednej tretine nekvalitných fotiek nemá žiadnu výpovednú hodnotu bez dodatočných informácií a porovnaní s ostatnými systémami.
 

 

Dteraz si tam jazdil zadarmo. Na dialniciach urobených z nemeckych dani. Tak vo co go?
 

Pri nakupe paliva

na dialnicnych pumpach platis dane. Takze zadarmo sa nevozis. Ci? Z 1 litra benzinu platis takmer 70 centov dane. Cize ked capujes 70 litrov a ides najdlhsiu A7 tak zaplatis na daniach za tent usek priblizne €45. Mas este stale pocit, ze sa v Nemecku vozis zadarmo po dialniciach?
 

 

V Nemecku sa plati nieco take o com ani netusis ze existuje (predpokladam z toho, ze trepes uplne odveci) a sice dan za motorove vozidlo. Nie dan z prijmu, ine dane, DPH - to tiez, ale exsituje specialna dan za motorove vozidlo. Platia ju vsetci ti co maju na svojom aute nemecke znacky. Ja napriklad mam takeho klasickeho 6 rocneho benzina a platim rocne 130 Euro. Takato dan na Slovensku a v inych statoch neexistuje. Z tych mojich 130 Euro (ale ked ma niekto starsi, objemnejsi diesel moze kludne platit aj viacnasobne viac ako platim ja) sa platia aj nemecke dialnice, ktore Ty pouzivas (za benzin platim DPH a dane aj ja, ale ja platim NAVYSE este aj KFZ-Steuer, Ty nie). Je dufam ze aj Tebe je jasne, ze je to nespravodlive, hlavne ked si pozries kolko cudzincov jazdi po nemeckych cestach a derie ich, pricom tu KFZ-Steuer (dan za motorove vozidlo) platia len ti, co maju nemecke SPZ. Riesenie, ze sa zavedu dialnicne poplatky pre vsetkych (nemci, nenemci, jedno) uplne rovnake je koser a v poriadku. V pripade aut s nemeckou SPZ to cele vsak bude mat podobu, ze o tolko sa im znizi ta uz spominana dan, ktoru platia aj teraz. Cize nemci budu platit stale rovnako, len nie ako jeden poplatok (dan), ale ako poplatky dva (dan a dialnicna znamka), pricom v sumare budu platit plus minus to iste ako platia aj teraz. No a zahranicni budu proste platit tiez. Na tom nie je absolutne nic nespravodlive, praveze nespravodlivy je pre nemcov sucasny stav.
 

nie len DE

aj v UK je rovnaka dan a este vyssia, takze presne ten isty problem. Akurat na rozdiel od nemecka tam jazdi neporovnatelne menej cudzich aut, takze to az tak nepali...
 

?

Ale to predsa nie je daň za používanie diaľnice, platíš ju rovnako, či jazdíš po okresných cestách a rovnako či jazdíš iba po okreskách. Alebo sa mýlim? Preto by som sa tým v argumentácii moc neoháňal, lebo to nie je iba diaľničný poplatok...
 

To je taký argument, ako že

"kúpil som frajerke nové punčocháče, tak čo..."!
Platby na verejné nehnuteľnosti zariadenia spravované štátom samozrejme súvisia so štátnym rozpočtom, ale dane a súvisiace veci (iné poplatky, na druhej strane výdavky - sociálne dávky, penzie, prídavky, ...) sú v rôznych štátoch rôzne.
V Nemecku platíš oveľa vyššie dane ako u nás a tak by sa dalo na námietku, že Nemcom štát vráti známku v podobe zníženia daní - lebo aj taká námietka tu je - dalo by sa teda odpovedať, že u nás ti ten poplatok štát už dávno vrátil.
Prečo?
Jeden z porovnateľných faktov je napríklad deň daňovej slobody.
Je to ukazovateľ (aj keď jeho názov je trochu pomýlený, lebo štát sme vlastne my všetci a štát by nemal byť náš nepriateľ - pozri napríklad http://www.hayek.sk/den-danove...), ktorý obsahuje v sebe viac, ako iba obyčajnú daň z príjmu.
Podľa toho ukazovateľa bol napríklad tento deň u nás 28. mája a v Nemecku 19. júna. Nemci teda museli pracovať o zhruba 3 týždne dlhšie a ak si na ten čas vypočítaš alikvotnú časť priemernej mzdy a z tej vypočítaš nemeckú daň, vyjde ti, že tá známka je pre nás ešte vlastne lacná!(Pozri DDS za rok 2016 tu: http://www.etrend.sk/ekonomika...)
Ale ak by sme to isté počítali z priemernej mzdy slovenskej, potom je to horšie.
Tu le nastáva spor: z ktorej mzdy to počítať? Turista, či kamionista povie: z našej, lebo ja si tú známku musím kúpiť v Nemecku z peňazí, ktoré som zarobil u nás! A Nemec povie: je to naša známka a zaplať si ju tak isto, ako keď si u nás kúpiš chlieb, alebo pivo na Október festu, kde ťa polliter vyjde na niekoľko Eur.
Myslím, že je jasné, kto tu a prečo skuvíňa.
(Ja by som potichu dodal: A keď na to nemáš, tak tam nelez.)
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto