SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Superkapacitory výrazne predĺžia dojazd a skrátia nabíjanie elektromobilov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

Elektroauta su jednoznacne buducnost. Uz bola prelomena psychologicka bariera, ked sa jednalo len o technologicku vychytavku. Dnes sa vyvoju venuju vsetky automobilky a vlady zavadzanie elektroaut sterdo podporuju dotaciami. Naposledy Cinania, ktori davaju obrovske sumy na ich podporu co sa pri ich zamorenych mestach ani niet comu cudovat.

Ropne velmoci coraz viac zacnu utierat usta a bude to omnoho skor ako sa nadejali. Cim viac ludi prejde na elektroauta, tym mensia spotreba ropy bude (na pozemnu dopravu ide viac ako 40% spotreby) a tym viac to bude tlacit ceny nadol. A tie krajiny, kde je tazba cenovo narocna ci uz pre klimu, alebo technolgiu tazby na to doplatia najviac.

Okrem cistejsieho vzduchu teda pozitivum bude aj koniec zavislosti na diktaturach, ktore dnes ropu tazia.
 

 

Hovorit o uspechu elektropohonu v doprave sa bude dat vtedy, ked zacnu byt realne elektrinou pohanane velke dopravne prostriedny. Teda konkretne kamiony, lietadla a lode, nakolko osobna doprava sice dokaze znizit spotrebu ropnych PHM, ale nejaky velky prinos v poklese emisii to nie je
 

 

Podla tychto cisel to vyzera tak, ze 43% ropy sa minie na pozemnu dopravu. Na lodnu len 3 a letectvo 6.

https://www.statista.com/stati...

Ak sa presadia elektricke auta a spotreba zacne klesat, pre ropny sektor to bude mat devastujuce nasledky. Ved dnes staci jedna sprava o zvyseni ci znizeni tazby o 1 percento (posledna dohoda OPEC), aby to zatriaslo cenou ropy.

A inak, tu nejde primarne o emisie CO2, ale pokles exhalatov zo spalovacich motorov, ktore zamoruju mesta.
 

 

vidis to az priliz ruzovo :)
tie 3% na lodnu dopravu sa aspon mne zdaju totalne podhodnotene

o tom ci sa eauta presadia je dnes tazko povedat, zatial sa presadzuju len vdaka stedrym vladnym dotaciam, ale to dlho vydrzat nemoze a to co si mozu dovolit napr. v takom norsku(stedre dotacie a vysoke zdanenie spalovacich aut) si nemozu dovolit na slovensku, cesku,.. a uz duplom nie niekde v rozvojovom svete

skus rozmyslat, ze co sa stane ak bude nizka cena ropy lebo jej bude nadbytok? no posledne co sa bude diat je, ze ludia vo svete zacnu kupovat e-auta, ktore su 2xdrahsie a mas problemy s nabijanim a pod.
ak bude lacna ropa tak ludia budu kupovat a jazdit na autach so spalovacim motorom a e-auta sa budu kupovat len tam kde to budu vlady podporovat a zaroven vysoko zdanovat spalovacie auta a to si mozu dovolit v par krajnach na svete

e-auta su priliz drahe a maju priliz vela obmedzeni aby sa stali masovym hitom vo svete
a zatial je stale problem s bateriami. velkych objavov bolo za poslednych 10-20 rokov "milion", ale vsetko to boli len laboratorne pokusy a nic sa neprenieslo do seriovej produkcie
 

 

no a? vravis, ze je to slepa ulicka? skor ci neskor budu elektroauta viac a viac pouzivane. spolu s autonomnymi autami to je jednoznacne buducnost.
staci mi autonomne auto s dojazdom do 100km a chcem ho mat pretoze mi to usetri take kvantum casu, ze sa mi to oplati.
 

Uz...

... len ostava vyriesit to, ako sa vyrobi ta el. energia ktora bude potrebna na celu tu e-dopravu... budu veterniky a solarna panely stacit? Alebo sa budu stavat nove atomky? Ci spalime vsetko uhlie Zeme? V kazdom pripade autonomne auta budu fajn, hlavne pre starych ludi... len dufam, ze si clovek bude moct zvolit ci chce soferovat sam alebo nie...
 

 

Mozno si budes moct zvolit ""manualne riadenie", ale mozno sam tak spohodlnies, ze sa Ti nebude chciet drzat volant, ked mozes driemat, citat, surfovat po nete..
 

 

hej tiez mi to prislo vtipne...hor sa na elektroauta....a pritom drviva vacsina elektrickej energie ktoru produkujeme je spalovanim uhlia, solar, veterna a atomky ma mizivu cast...
 

 

E-auta su 2x drahe ako spalovacie DNES, nie o par rokov!
Plus na spalovacie budu velke dane a zakaz vstupu do vacsich miest, ked uz bude elektroaut >70% o par desatroci.!
 

 

uz len vymysliet, odkial tolko elektriny vziat...
.
ja som za jadro, bojazliva angela je radsej za cierne a hnede uhlie ako za jadro...
.
dufam ze sa dozijem doby ked alternativne zdroje uz nebudu alternativne, ale fosilne paliva budu tie alternativne :) ako ked dnes vypadne elektrina a alternativou su sviecky :)
 

 

https://www.iter.org/
Ale to este par rokov potrva, rovnako par rokov este potrva kym tieto baterie zacnu byt realne. Lebo ina prevadzka je niekde v laboratoriu a ina v praxi. Dalej este velkoseriova vyroba atd. atd. Este najblizsich 10 rokov budu stale prevladat spalovacie motory.
 

hehe

o fuznych reaktoroch sa uz cca 30 rokov pise, ze do 10 rokov budu fungovat... :-)
 

 

V podstate je to o klasicky problem ponuka-dopyt... Dnes elektrina stoji par susnov a teda tlak na vystavbu fuznych reaktorov nema co vytvorit.
 

 

to akosi nikto nevysvetluje. ale este dolezitejsie bude, ako ju prepravit do kazdej garaze. nafuknu sucasne vedenia, dimenzovane na sucasnu spotrebu a dodavky? ci ju budu orzvazat v cisternach, ako dnes benzin a naftu? :-)
 

Je to dávno vymyslené

V tom momente, keď to bude lacnejšie ako benzín, ľudia si to zavedú sami..
 

jasnééé, ľudia si to zavedú sami

už vidím ľudí, ako si "sami" zavádzajú VN prípojky. Pointa je totiž v tom, že tieto odbery NN úroveň rozvodnej sústavy nijako neutiahne. Neutiahne už terajšie rýchlonabíjačky, akonáhle ich je niekde pár po hromade a nieto ešte nejaký masový boom elektromobilov.
 

 

tento je akysi domyleny (asi aj teraz ma cerpacku PHM v garazi)
 

 

Prenosová sústava pracuje väčšinu času na zmlomok svojej maximálnej prenosovej kapacity. Ak bude nabíjanie rýchle, tak väčšina ľudí si auto nabije v kľude v noci a ten kto ho bude potrebovať sk;r si ho nabije pri ceste z bytu do garáže. Ak bude nabíjanie áut diaľkovo ovládateľné, budú mať na prenosovú sústavu výrazne pozitívny vplyv.
 

Nedomyslel si to

elektroautá môžu reálne vytlačiť autá na fosílne palivá až vtedy, keď ich ceny a užívateľský komfort budú porovnateľné s tými tradičnými. čo superkondenzátory teoreticky sľubujú. je pravda, že časť elektroáut sa bude nabíjať po nociach z domácej zásuvky, prípadne v práci počas státia, ale stále bude potrebné nabíjať na "beznínkach" počas diaľkových trás. a tam bude treba rýchlonabíjačky. čo nás privádza k dosť zásadnému problému - tie rýchlonabíjačky majú taký odber, že ich utiahne jedine VN úroveň rozvodnej siete a toto naťahať všade, kde to bude potrebné, nie je vôbec jednoduchá a lacná záležitosť. Stačí sa pozrieť, ako si nemeckí súdruhovia v rámci hysterického záchvatu Energiewende akosi dlhdodobo nevedia rady s prepravou zelenej ekoelektriny z batských veterníkov na severe k priemyselným centrám na juhu - lebo im chýbajú prenosové trasy a vybudovať ich je drahé a veľmi komplikované. S elektromobilmi to bude obdobný problém, akurát na druhú, lebo tu nejde oo jednu chrbticovú trasu, ale o stovky až tisícky vetvení. Na toto v tej cool elektromobilnej hystérii málokto myslí, ale energetici z toho majú vrásky už teraz, rovnako z exponenciálnym nárastom nárokov na riadenie takejto komplikovanej rozvodnej sústavy. O jej zraniteľnosti a dopadu na mobilitu obyvateľstva v prípade vojny či teroristického útoku ani nevravím.
 

zabuda sa na to ze elektriny je prave

prebytok, preto su nutene mesta a dediny svietit non stop cele noci. V Europe je bezne ze su osvetlene i dialnice to preto, pretoze necedia co s prebytocnou energiou. V noci jednoducho nemozu len tak vypinat velke zdroje. Potom tu vznikaju rozne prebytky pri obnovitelnych zdrojoch napriklad veterna, alebo solarna energia...
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto