SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kolóny a husté sneženie dnes skomplikovali dopravu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

No je najvyssi cas

prestahovat vsetkych do BA, namiesto toho aby sa sem stahe hrnulo pol Slovenska kazdy tyzden.
 

 

Ináč to je dobrý nápad! Mohla by sa toho chopiť nejaká politická strana.
Koľko by sa tým vyriešilo!
Nebude potrebná diaľnica, cestári nebudú musieť na celom Slovensku opravovať cesty, všetci budeme Blaváci a nebudeme tým pádom na Blavu nadávať. Bude jeden volebný obvod (či?), jeden primátor, jeden župan. IC-čka sa zase môžu zrušiť, možno aj celé železnice a nebude strata, viac sa bude dať rozkradnúť.
 

Slovensko

Ja by som navrhoval . Odnat Blave štatút hlavného mesta a zmení sa na bezvýznamné provinčné mesto predmestie Wiedne, Hlavné mesto ZV a BB a netreba stanice obchvaty poloprázdne mesto si vydýchne
 

problém je, že kde sa tá BB nachádza

asi dva krát som cez BB prechádzal, resp. prešiel som dve ulice a koniec. Žiadnu BB som nenašiel.
 

 

Bratislava bola vdaka svojej skvelej polohe vyznamne mesto uz od cias svojho vzniku a vobec na to nepotrebovala statut hlavneho mesta. Vdacila za to hlavne tomu, ze lezi velmi blizko troch susednych statov a taktiez na historicky vyznamnej dopravnej tepne - Dunaji.
Co z tohto ma BB?
 

 

a co z toho ma washington, bonn, berlin, pariz...? _)
 

Zmeniť hlavné mesto nie je problém

ale vyriešiť problém s dopravou - to už áno. Brazília ma voju Brasiliu, ale problémy s dopravou v Riu a Sao Paulo, v Nemecku sú dopravné problémy v Mníchove, Frankfurte, Kolíne, Hamburgu... a čo má z toho Bonn, že tam taký problém nie je ? Aj keby všetky štátne inštitúcie odišli do BB,ZV /inak nápad istého Vladimíra Mečiara /, tak sa nič zásadné na doprave okolo BA nezmení. Radšej zohnať pár investorov, ktorí by si postavili prevádzky kdekoľvek mimo BA kraja, nech sa ľudia nemusia trepať tadiaľ.
Okrem tých, čo majú cieľ v BA je ešte aj more tranzitnej dopravy smer Rakúsko, Maďarsko a Česká republika - tých chcete ako dostať preč ?
 

Berlin

Porovnávaš tu Brasiliu a k tomu Rio a Sao Paulo. A potom Bonn a k tomu Mníchov, Kolín, Hamburg... Asi ti uniklo že Bonn už dávno nie je hlavným mestom Nemecka.
 

banska bystrica

j@bala ta opica
 

ministerstva staci prestahovat

Stacilo by, keby kazde krajske mesto dostalo jedno-dve ministerstva a nebolo by nutne stavat ziaden obchvat Bratislavy, ani ziadne metro a ine vychytavky. Zijeme v case internetu, takze spojenie uradou medzi sebou je vecou sekund. Vyhody: pani ministri a ich uradnici by si sem tam spomenuli, ze existuje aj zvysok Slovenska (nielen vtedy ked sa dava dotacia na stadion ci cestu rodnej dedine/mestu/chatovej oblasti). Dalej vsetky pricucnute firmy na statny aparat by sa zdekovali z BA, odvody a dane by tieto firmy platili v krajoch. Rozvoj krajských miest a regiónov, na to naviazana zamestnanost, skolstvo,... A Bratislava by si vydychla, obyvatelov by mala smahom o 100-120 tisíc menej. A este jedna vyhoda pre obycajny plebs: kto potrebuje docestovat na ministerstvo tak statisticky to ma do krajského mesta to vzdy blizsie ako do BA.
 
Hodnoť

položme otázku....

prečo sú rok čo rok cesty neupravené,neodhrnuté,neposypané.....prečo? Nemáme zodpovedné osoby?? Alebo aj to sú "naši ľudia" ?? Nakupujú sa tony posypového materiálu,cestárska technika je na jeseň "vždy pripravená" !
Tak prečo potom tieto problémy,prečo sa neberie niekto na zodpovednosť.....samozrejme okrem vodičov??
Minister dopravy za asistencie koktavého mamľasa z parlamentu vypravuje vlak ako voľakedy Dzurinda,divadielko dokonalé,všetko nasvietené,preverené,strážené.....ale cesty neupravené ! Vodič nech sa prispôsobuje!! Dokedy ??
 

 

tak zase treba pouzit sedliacky rozum
zacne snezit, nemoze byt 20 sypacov na vsetkych cestach v rovnakom case. Ked fuka, prejde sypac a znova je to zasnezene ...

netvrdim, ze cestari su vynimka v tejto sk..nej SK spolocnosti, ale nie vzdy za to mozu
 

 

mozes mat cestarsku techniku pripravenu aj desiatky rokov a nakupene miliardy ton posypoveho materialu. ked je raz tej cestarskej techniky malo tak aj tak budes mat vzdy niekde neupravene cesty. kedysi si pamatam na severe slovenska mali asi sest kusov techniky pre cely okres. ked nasnezilo cakalo sa na niektorych miestach na odhrn aj dva tri tyzdne :-) takze sme celkom pokrocili. ak je cesta upravena do 24 hodin nie je sa na co stazovat.
 

nechcem

nechcem o cestaroch polemizovat, ale myslim, ze pred par rokmi som prave tu na Sme cital vyjadrenie niekoho, kto sa venuje doprave, a ten hovoril, ze ulohou cestarov je udrzat cesty zjazdne, nie bez snehu, lebo to uplne nejde.
 
Hodnoť

 

V BA je 8 stupnov, cesty prevazne suche, miestami trosko mokre po dazdi sneh tu davno nie je, tak preco kolony :)
 

V BA su kolony stale

je uplne jedno ci snezi, prsi, svieti slnko kolony su kazdy den. Akurat v pondelok a v piatok su 2x väcsie. Jedine cez prazdniny a sviatky ked vsetci vypadnu domov sa da v BA jazdit normalne.
 

 

Pozri do kalendara, aky je den v tyzdni, a mozno ti to trkne.
 
Hodnoť

Bratislava, Čertovica a

Donovaly nie sú celé Slovensko!!!!! Spiš je úplne bez snehu a svieti tu slniečko.
 
Hodnoť

 

tak ten prvy odsek sem mozete dat kazdy den, to je bezny stav v BA.
 
Hodnoť

 

v ke leje, no lialo asi pol hodinku......
 


Najčítanejšie na SME Auto